Конспект інтегрованого уроку музичного мистецтва у 5-А1 класі (скорочений)
Урок 11
Тема: Народна музика
Тема уроку: ПІСНЯ ЖИВЕ СЕРЕД НАС
Мета уроку:
-
ознайомити учнів з особливостями українських народних побутових пісень, розглянути розмаїття народних побутових пісень;
-
навчитися використовувати здобуті в процесі навчання знання, навички і вміння;
-
ознайомитися з жанром варіації на прикладі творів композитора Л.ван Бетховена;
-
розвивати вміння учнів виконувати народні пісні, розрізняти на слух засоби музичної виразності та впізнавати зміну основної теми у варіаціях, вміння надавати характеристику засобам виразності побутових пісень, порівнювати вокальні та інструментальні твори, що написані на основі народних;
-
розвивати музичні, творчі здібності, які визначають успіх музичної діяльності;
-
формувати творчі музичні компетентності учнів, а саме: формування культури почуттів, збагачення емоційно-естетичного досвіду, розвиток універсальних якостей творчої особистості; опанування вокально-хоровими вміннями та навичками, здатності керуватися набутими музичними знаннями у процесі самостійної діяльності та самоосвіти; формування здатності сприймати та інтерпретувати музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свої думки, судження, оцінки; формування уявлень про сутність, види та жанри музичного мистецтва, особливості його інтонаційно-образної мови, засвоєння основних музичних понять та відповідної термінології, пізнання навколишнього світу засобами музичного мистецтва; виховання ціннісних орієнтацій у сфері музики, музичних інтересів, смаків і потреб; розвиток загальних і музичних здібностей, творчого потенціалу особистості; розуміння учнями зв*язків музики з іншими видами мистецтва з природним і культурним середовищем життєдіяльності людини;
-
виховувати інтерес до української народної пісні та класичних творів, що написані на основі народних пісень;
-
виховувати морально-естетичні почуття і переконання, хороші, правильні музичні смаки і запити;
-
виховувати право свідомих і патріотично спрямованих особистостей, майбутній цвіт української нації.
Зміст навчання:
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань та формування опорних умінь і навичок та узагальнення набутих компетентностей), урок заглиблення в тему.
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, колективна, групова, індивідуальна.
Технології навчання:
-
загально-педагогічні (когнітивно-пізнавальне, розвивальне, гуманістичне);
-
локально-педагогічні (індивідуальне, саморозвитку);
-
частково-педагогічні (проектне, креативне);
-
інформаційно-педагогічні ( мультимедійне, телекомунікаційне);
-
інноваційні ( інтерактивне, інформаційне, особистісно-зорієнтоване, продуктивне, діяльнісне, проектне, розвивальне, формування траєкторії розвитку, здоров*язбережувальне).
Форма уроку: нестандартний, комбінований (розповідь, бесіда, вистава, використання відео та ін.)
Методи навчання:
-традиційні словесні (розповідь, бесіда, міні-лекція, робота з посібниками);
-традиційні наочні (ілюстрація, демонстрація);
-традиційні практичні (спостереження, вправи);
-нестандартні словесні (ланцюжок, асоціації, митці та їх твори, ткст з помилками, вірю-не вірю);
-нестандартні наочні (знавці мистецтва);
-нестандартні практичні (музичне доміно, змагання, «знайди пару», роздавання карток-ноток за кожну правильну відповідь);
-нестандартні ігрові (рольова гра).
Засоби навчання: підручники, посібники, зошити, програвач, комп*ютер, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет Л.ван Бетховена, картини, роздатковий матеріал.
Основні поняття для засвоєння: побутові пісні та їхнє розмаїття, особливості виконання та тематика, варіації.
Твори, які вивчаються на уроці:
-
«Гей, шуми Великий Луже» (сл. П.Ребра, муз. Є.Пасічника) у виконанні гурту «Козаки з батьківщини»;
-
Укр.нар.пісня «Їхав козак за Дунай» у виконанні хорової капели (а капела) та народного оркестру;
-
Л. ван Бетховен.Варіації на тему «Їхав козак за Дунай». Обробка пісні для голосу в супроводі фортепіано, скрипки та віолончелі;
-
Укр.нар.пісня «Їхав козак за Дунай» - виконання;
-
«Гей, шуми Великий Луже» - розучування.
Перебіг уроку:
І. Вхід під музику укр.нар.пісні «Їхав козак за Дунай».
Організаційна частина.
Музичне привітання. Оголошення теми і мети уроку.
ІІ. Актуалізація особистісного досвіду.
Вчитель: Згадаємо ж давайте у цю мить,
Що українці – це народ співучий -
Ніщо не може нашу пісню зупинить,
Наповним піснею наш край квітучий!
(звучить пісня у виконанні вчителя:
«З тобою, пісне»
Все минає, неначе стирається,
сум і радість, й найкращі роки.
Тільки пісня в душі залишається
Й будить в серці забуті думки.
П-в:
Я з тобою, пісне, подолаю все.
Громовиця стихне й сум мій віднесе.
Розіллється сонце золотим струмком,
Зачарують серце мальви під вікном.
Вчитель:Я недарма сьогодні почала наш урок з цієї пісні – вона повністю розкриває тему уроку. Дійсно, пісня живе серед нас, вона супроводжує нас всюди, куди б ми не пішли.