Конспект інтегрованого уроку "Підводне царство"

Про матеріал

інтегрований урок "Підводне царство" природознавство, інформатика та образотворче мистецтво для 2 класу. Урок містить різні методи та прийоми за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ

Перегляд файлу

 

Інтегрований урок природознавства, інформатики та образотворчого мистецтва у 2 класі

 

Тема: Підводне царство

МЕТА:

      -  повторити тварин водойм та будову і характерні ознаки риб;

  • познайомити учнів із художнім прийомом в живописі «пуантилізмом» та з інтерфейсом графічного редактора Tux Paint;
  • вчити створювати композиції у техніці «пуантилізм» та  користуватися інструментами і палітрою кольорів у графічному редакторі;
  • формувати навички культури роботи з різними художніми матеріалами, виконувати вправи на розвиток моторики руки, зорово-рухливої координації, формувати інформаційну, самоосвітню, здоров`язберігаючу, комунікативну компетентності;
  • розвивати уяву, фантазію та образне мислення;
  • виховувати старанність та акуратність в роботі, естетичне сприйняття, почуття прекрасного.

ОБЛАДНАННЯ:

  • мультимедійний комплекс;
  • презентація до уроку;
  • ілюстрації та відео ролики із зображенням різноманітних мешканців водойм;
  • комп`ютерна програма Tux Paint;
  • зразки поетапного виконання малюнку;
  • матеріали для малювання (аркуш паперу, фарби, ватні палички,);
  • сигнальні картки;
  • роздатковий матеріал.

 

 

ХІД УРОКУ

 Організаційна частина

 Доброго ранку, доброго дня,

Я вам бажаю здоров`я і добра

Всі на уроці? Не сумуємо?

У світ науки дружно крокуємо!

Сьогодні урок   у нас незвичайний,

Він дуже корисний і дуже повчальний.

 

1. Вправа «Очікування»

 - Закрийте очі, відкрийте вушка. Послухайте ці звуки. Що ви уявили?

Додаток 1 ( запис шуму моря)

(інтерв`ю з мікрофоном)

  • Здогадалися, що за звуки ви чули?
  • Чи була ти на морі?
  • Море тобі подобається? Чим?
  • Що ви уявляєте, коли чуєте слово – море?

2.Інтерактивна вправа «Шифрограма» (слайд 1)

- Запрошую вас у подорож?

Завдання «ШИФРОГРАМА»: Перед вами таблиця з зашифрованими словами, відгадку потрібно прочитати горизонтально через одну букву починаючи з виділеної. Ви прочитаєте тему уроку. 

П

М

І

Р

Д

І

В

Ь

О

Х

Д

Є

Н

Ю

Е

У

Ц

Ж

А

М

Р

Т

С

Ч

Т

Е

В

Ф

О

.

  • Так. Підводне царство. Що таке підводне царство?

 

 

 

3. Перегляд відео «Підводне царство»   Додаток 2

(на фоні відео я розповідаю)

  • Сьогодні на уроці ми  будемо милуватися красою підводного царства, мандрувати морськими глибинами і знайомитись з мешканцями моря.
  • Морська вода чиста і прозора. У глибинах океанів і морів живе неймовірно багато мешканців: риб, крабів, восьминогів, медуз, морських зірок, молюсків. Великі і маленькі, сміливі і боязкі, яскраві і непомітні… Такі схожі і водночас різні.

2. План уроку   Додаток 3

- Ось наше підводне царство. Його жителі повідомляють нам, які завдання зробимо на уроці.

 3. Творча вправа «Відгадай»

  • А говорити будемо про …

Очі має, та не моргає,

Ніг не має, та не наздоженеш.

У воді вона живе

Не має дзьоба, а клює.     (Рибка)

  • Так, звичайно ж, рибка.
  •  Яка головна ознака риб?
  • Перед вами таблиця «Риби». Протягом хвилини ви розглядаєте будову риби на таблиці «Риби».  Потім я приберу таблицю. Кожній парі потрібно на схемі підписати частина тіла риби. Пара, яка закінчила, встає. (самоперевірка)

Картинки по запросу дидактичні матеріали до теми риби

 

   Фізкультхвилинка «Танок рибок»  Додаток 4

- Пора і нам відправитися до підводного царства

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

  1. Бесіда «Що таке пуантилізм»
  • Малювати ми будемо за допомогою техніки «Малювання крапками» (пуантилізм). Походить від французького слова «пуанти» -  взуття балерини, які залишають крапки. Слайд 2
  • Винахідниками цього виду живопису були французькі художники.
  • Подивіться, які красиві малюнки, виконані в цьому жанрі. Слайд 3-5
  1. Матеріали для роботи (Пояснює  учениця Нестерук)
  • Для роботи вам будуть потрібні наступні матеріали:
  • аркуш паперу ;
  • простий олівець;
  • кольорові фарби;
  • склянка з водою;
  • замість пензля нам необхідні ватні палички.

Сьогодні ми намалюємо рибку, яку розфарбуємо крапками.

Інструктаж з техніки безпеки під час роботи (пояснює учень Лут Є)

  • Коли ми працюємо з фарбами, то користуємось ними обережно;
  • палички не струшувати на парту, на підлогу, на товариша;
  • не крутитися, щоб не заважати іншим;
  • Робоче місце повинно бути чисти та охайним
  1. Пояснення учням поетапності малювання рибки

(пояснює учениця Панасенко І.)

  • Зараз я вам продемонструю поетапність малювання рибки:
  • потрібно провести пунктирну лінію, завдовжки вашої майбутньої рибки;
  • малюємо криву лінію у вигляді дуги зверху від пунктиру;
  • далі малюємо криву лінію у вигляді дуги знизу від пунктиру;
  • домальовуємо декілька заокруглених ліній, для того, щоб вийшов у нас хвостик;
  • виділяємо дугою частину голови;
  • витираємо допоміжні лінії (пунктир);
  • Домальовуємо ротик, плавники, око;
  • Розфарбовуємо нашу рибку крапками.

4.Практична робота. Виставка робіт

 

V. Практична робота за комп’ютером

  1. Інструктаж з техніки безпеки під час роботи за комп`ютером. Гра «Можна - не можна» (сигнальні картки)   Слайд 6-9

Перед роботою ми пригадаємо правила техніки безпеки: на екрані з`являтимуться картинки, якщо на вашу думку правильно - зелена картка, відповідно не правильно – червона картка, так і перевіримо хто як поводиться за комп`ютером.

  1. Пояснення учням поетапності роботи в графічному редакторі Tux Paint

 3.Самостійна робота учнів за комп’ютером

4.Індивідуальна допомога учням

VI. Підсумок уроку

  1. Демонстрація дитячих малюнків
  • Ви чудово попрацювали, ми можемо прикрасити наше підводне царство вашими чудовими рибками і милуватись ними довго – довго.
  1. Рефлексія. Вправа «Піраміда»
  • Пригадайте, що означає слово Tux виберіть правильну відповідь:

а) ім`я кішки б) ім`я пінгвіна в) ім`я курчати

  • Для чого призначена програма Tux Paint?
  • Будемо продовжувати працювати в цій програмі?
  • Чи виконали завдання уроку?

 

  • Що означає слово «пуантилізм»?
  1. Перегляд фільму « Браконьєри»  Додаток 5

- Подивіться, запам’ятайте і розкажіть дорослим

 

 

Використані джерела:

1. https://www.youtube.com/watch?v=DWlhBUWvcOs Подводное царство - волшебное государство

2. https://www.youtube.com/watch?v=AeB2J7mZsWg Фізкультхвилинка Підводне царство

3. https://www.youtube.com/watch?v=FtbhwyDdZNw Рибалки-браконьєри заплатять 10 тисяч штрафу

4. https://poiskm.me/show/%D1%88%D1%83%D0%BC-%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%8F

Шум моря и крик чаек

5. https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/24899/

Інтеграція навчального процесу як чинник розвитку пізнавальної активності учнів

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня 2019
Переглядів
4172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку