Урок на тему: "Озернись навколо. Алгоритми в нашому житті"

Про матеріал

Конспект урок для 3 класу на тему: "Озернись навколо. Алгоритми в нашому житті" за підручником О. В. Коршунова.

Мета уроку:

§навчальна: удосконалювати знання учнів про алгоритми,формувати вміння складати алгоритми;

§розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість, просторову уяву;

§виховна: виховувати відповідальність, самостійність.

Перегляд файлу

Тема уроку: Озернись навколо. Алгоритми в нашому житті.

Мета уроку:

  •                  навчальна: удосконалювати знання учнів про алгоритми,формувати вміння складати алгоритми;
  •                  розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість, просторову уяву;
  •                  виховна: виховувати відповідальність, самостійність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: план-конспект, презентація, комп’ютери, аркуші.

План уроку

I. Організаційний момент.

II. Логічна розминка.

III. Актуалізація опорних знань.

3.1. Повторення вивченого матеріалу.

3.2. Повторення техніки безпеки.

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Оголошення теми і завдання уроку.

4.2. Мотивація навчальної діяльності.

4.3. Розповідь учителя.

4.4. Словникова робота.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

6.1. Робота з підручником.

6.2. Запитання на закріплення.

6.3. Пояснення та демонстрація вчителем комп’ютерного завдання.

6.4. Виконання роботи.

VII. Підсумок уроку.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Логічна розминка.

  •                   Перш, ніж розпочнемо працювати проведемо логічну розминку.

1. Якщо з’їсти 1 сливу, що залишиться? (Кісточка)

- Як ти вважаєш?
2. Спекотного літнього дня до вас завітали гості й одразу попросили пити. В холодильнику – пляшка лимонаду, пакет з апельсиновим соком і пляшка мінеральної води. Що ви відкриєте в першу чергу? (Холодильник)

- Як ти вважаєш?
ІІІ. Актуалізація опорних знань

3.1. Повторення вивченого матеріалу.

- А зараз повторимо те, що ви вивчали на попередньому уроці.

- Що таке алгоритм? (Алгоритмом називають порядок дій, що дає змогу виконати певну задачу)

- Із чого складається алгоритм? (Алгоритм складається з команд)

- Що таке команда? (Речення, яке спонукає до дії.)

- Хто такий виконавець? (Виконавець – це  той, хто виконує алгоритм.)

- Хто може бути виконавцем алгоритмів? (Виконавцем алгоритмів можуть бути люди, тварини, технічні пристрої.)

- Складіть свій алгоритм з виконавцем. (Відповіді учнів)

3.2. Повторення техніки безпеки.

- Давайте пригадаємо правила техніки безпеки в комп’ютерному класі.

сл. – Розгляньте малюнки. На якому малюнку хлопчик дотримується правил безпечної роботи за комп’ютером?

- Яке правило можемо назвати? (Відстань до екрану монітора повинна бути 50-60 см)

- Добре. Наступне.

- На якому малюнку хлопчик дотримується правил безпечної роботи за комп’ютером?

- Яке правило можемо назвати?

- Добре. Молодці. Наступне. ….

VI. Вивчення нового матеріалу

4.1. Оголошення теми і завдання уроку.

сл. – Тема нашого уроку: Озернись навколо. Алгоритми в нашому житті.

Сьогодні ми:

- дізнаєтеся про алгоритми із повсякденного життя;

- навчимося складати алгоритми для різних виконавців.

4.2. Мотивація навчальної діяльності.

- Ви вже знаєте, що алгоритм існує в житті кожного. Сьогодні ми поговоримо про алгоритми, які є в нашому житті.

4.3. Розповідь вчителя.

- Ви вже знайте, що алгоритм — це послідовність дій. Кожного дня ви є виконавцем різних алгоритмів: переходу вулиці, виконання домашнього завдання, прибирання кімнати тощо. Навіть на уроках ви виконуєте певні алгоритми. Ось наприклад: Часто на уроках української мови ви виконували граматичні завдання. Одне з них – звуко-буквенний аналіз слова. Виконання цього завдання нагадує також виконання алгоритму.

Алгоритм «Звуко-буквенний аналіз слова»

  1.               Прочитай слово.
  2.               Постав наголос.
  3.               Поділи слово на склади.
  4.               Назви кожну букву і звук, який вона позначає.
  5.               Полічи кількість букв і звуків.
  6.               Визнач кількість складів.
  7.               Зроби звуко-буквенний аналіз слова в зошиті.
  •                   Всі ці дії ви виконуєте навіть не замислюючись, що це алгоритм.
  •                   Які ще алгоритми ви можете назвати, які ви виконуєте на уроках?
  •                   Складіть і озвучте алгоритм ранкового збирання до школи.

4.4. Словникова робота.

сл. -А зараз візьміть роздані мною аркуші і запишіть до нього  слово: алгоритм з повсякденного життя.

V. Фізкультхвилинка

- Щоб ви трішки відпочили ми виконаємо фізкультхвилинку. Встаньте будь ласка. Вийдіть трішки із за парт і повторюйте рухи за мною.

Стали струнко, мов солдати,
Не хотілося щоб спати.
Руки вгору підняли,
Опустили й потрясли.
Наші ніженьки замліли,
Тож на раз, два, три — присіли.
Потім всі швиденько встали
І разом закрокували.
Навкруг себе покрутились
І за парти всі вмостились.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

6.1. Робота з підручником.

- Щоб дізнатися більше про алгоритми із життя попрацюємо з підручником.

 - Тож, відкрийте свої підручники на с. 69.

- Зачитаємо, які ж є ще алгоритми в нашому житті ланцюжком.

- Розпочинай.

6.2. Запитання на закріплення.

- Які алгоритми ви виконуєте в повсякденному житті? (Застеляємо ліжко, чистимо зубки тощо)

6.3. Пояснення та демонстрація вчителем комп’ютерного завдання.

- Сівши за комп’ютери виконайте такі дії:

1. Запустити програму на робочому столі «Інформатика 1-й рік навчання».

2. Обрати 19 сходинку «Складання алгоритму».

3. Скласти правильний алгоритм слова шторм.

4. З лівої сторони «Команди алгоритму» з яких потрібно скласти правильний алгоритм перетягуючи мишею в праву сторону «Алгоритм».

- Біля комп’ютерів лежать аркуші з порядком виконання завдання.

6.4. Пояснення виконань завдань в зошиті.

- У вас на партах аркуші. Ви записували слово алгоритм з повсякденного  життя. Візьміть їх.

- Вам  потрібно скласти та записати алгоритм приготування чаю.

1. Налити в чайник води
2. Поставити чайник на вогонь
3. В чашку покласти пакетик чаю та 2 ложки цукру
4. Кип’яток налити в чашку
5. Почекати 1 хвилину і чай готовий.

6.5. Виконання робіт.

(контролюю виконання робіт)

- Отже, поділимося на два варіанти. Перший варіант від вікна.  Перший варіант підніміть будь ласка руку, опустіть. Другий варіант підніміть будь ласка руку, опустіть. Перший варіант ви сідаєте за комп’ютери і виконуєте завдання за комп’ютером, а другий варіант виконують завдання на аркуші.

VII. Підсумок уроку

  • Що таке алгоритм? (Алгоритмом називають порядок дій, що дає змогу виконати певну задачу)
  •                  Що вдавалося вам на уроці найкраще?
  •                  В чому були труднощі?
  •                  Чи використовують люди алгоритми в повсякденному житті? (Так)
  •                  Наведіть приклади. (Застеляють ліжко з ранку, готують сніданок тощо)
  •                   На цьому наш урок завершено. Дякую за роботу. До побачення!

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2019
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку