Конспект інтегрованого уроку
(трудове навчання– природознавство –
навчання грамоти(читання))
Тема уроку:
«Робота з природними матеріалами. Виготовлення аплікації «Їжачок»
з осінніх листочків»
Підготувала:
вчитель початкових класів СЗШ № 84
ім. Блаженної Йосафати Гордашевської
м. Львова
Вікторова Тамара Олександрівна
Львів – 2017 рік
Ключові компетентності:
Предметні компетентності
Навчання грамоти:
Природознавство:
Трудове навчання:
Обладнання: завдання з природознавства, роздруковані для роботи в парах; казка Ірини Прокопенко «Як берізка листя роздарувала», комп’ютерна презентація до казки, завдання до казки, роздруковані для індивідуальної роботи; осіння мелодія (запис), аплікація на дошці «Їжачок», засушені листки різних дерев, клей ПВА, пензлі, білий або кольоровий картон світлих тонів.
Тип уроку: урок – інтеграція ( трудове навчання, природознавство, навчання грамоти).
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
Лише дзвоник задзвенить –
Тиша в клас приходить вмить.
В нас роботи так багато,
То ж працюємо завзято!
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Відгадайте загадку.
У садках, гаях блукає,
Жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль,-
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
2. Відповіді на питання.
- Пригадайте ознаки осені в природі.
- Як світить сонечко? Чому?
- Якими стали дні? А ночі?
- Як змінилися дерева восени? Чому?
- А чому восени опадає листя з дерев?
2. Гра «З якого дерева листок?» Робота в парах у картках. Діти розпізнають листочки і з’єднують їх з відповідними малюнками дерев. (Перевірка фронтальна.)
3. Фізхвилинка
ЧАКЛУНКА
Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.
Потім все розфарбувала.
Придивіться, все довкола
Стало різнокольоровим! Н. Замрія
ІV. Робота над казкою Ірини Прокопенко «Як берізка листя роздарувала».
1. Слухання казки, яку читає учитель (за автора) разом із раніше підготованими учнями із одночасним переглядом слайдів презентації до казки.
Позолотила Осінь Берізку. Заблищала вона, засяяла. Хто не пройде, кожен Берізкою милується.
- Ой, мені б таку ковдру, теплу, як сонечко, - сказав Мураха, дивлячись на жовте листя.
- Ось, візьми, - відповіла Берізка скинула один листочок. Зрадів Мураха, схопив листочок, до мурашника поволік.
- До мого б капелюха отаку золоту пір’їну, - обізвався гриб Підберезник.
- Ось тобі золота пір’їнка, - скинула Береза ще один листочок.
Приліпив його Підберезник до оксамитового капелюха, стоїть, не дихає з радощів.
- І мені б листячка трохи, - попрохав Їжачок.
Гойднула гілочками Берізка, аж кілька листочків впало на травичку. Покачався на них Їжачок, начепив листя на колючки і золотою кулькою додому покотився.
А тут Ялинка-чепуруха зітхає.
- Ой якби по моїй зеленій сукні розкидати твоє золоте листя, не було б на світі дерева, ошатнішого за мене.
- Візьми, сусідко, візьми, мені ж не жаль, - сказала Берізка і все своє листя на ялинку струсила.
Глянь, а сама ні з чим лишилася, все до останнього листочка роздарувала.
Засумувала тоді Берізка: „Де моя золота краса?”
Тут Вітер підлетів.
- Не журись. Берізко, прийде весна, подарує тобі нове вбрання, не журись... не жури-и-ись.
Гойдалася Берізка, слухала ласкаві вітрові слова та й заснула. На цілу зиму заснула.
З того часу так і повелося: як тільки подарує Берізка своє золоте листя, то й засне на всю зиму, щоб скоріше весни діждатися.
Ірина Прокопенко
2. Робота над змістом казки.
- Чи сподобалась вам казка?
- Що найбільше сподобалось?
3. Виконання індивідуальних завдань у картках.
- Розмісти дійових осіб казки по порядку. Напиши у віконечках відповідні
цифри. (Перевірка фронтальна.)
4. Фізхвилинка
Осінні дерева вітер гойдає,
Барвисті листочки з дерев він зриває,
Маленькі листочки в повітрі кружляють,
І тихо-тихенько на землю лягають.
І ми, як листочки, у класі кружляєм,
І тихо-тихенько за парти сідаєм. (Т. Вікторова)
V. Виготовлення аплікації «Їжачок» з осінніх листочків.
1. Вступне слово вчителя.
- Сьогодні на уроці ми вчитимемося виготовляти аплікацію, але не з паперу, а з природного матеріалу.
Діти, коли ви були в осінньому парку, то в дарунок від велетнів-дерев одержали різнобарвні листочки. Всі ці дари ви просушили, і на сьогоднішньому уроці ми з вами відкриваємо майстерню чарівниці Осені, де з цього природного матеріалу виготовимо прекрасні вироби.
2. Словникова робота.
3. Відгадування загадки.
Колючий клубочок прибіг у садочок. (Їжачок)
4. Демонстрування зразка аплікації.
- Гляньте, який зразок аплікації надіслала вам Осінь. Чи подобається він вам? Давайте уважно подивимось і проаналізуємо, з яких листочків він створений.
(При аналізі форми зображення зосереджую увагу учнів на видах листків, на тому, листки якого дерева підходять для тулуба їжачка, голови, лапок і т. ін.)
5. Послідовність виконання аплікації.
1) Підбір листків за формою і кольором.
2) Розкладання їх на фоні (врахувати місце розміщення і величину зображення).
3) Поступове наклеювання деталей аплікації на картонну основу (нагадуємо
правила користування ножицями і клеєм).
6. Самостійна робота учнів під музичний супровід (П. Чайковський «Осіння мелодія»).
7. Аналіз дитячих робіт та виставка.
VI. Підсумок уроку.
- Розмісти дійових осіб казки по порядку. Напиши у віконечках відповідні
цифри.
- Розмісти дійових осіб казки по порядку. Напиши у віконечках відповідні
цифри.
- Розмісти дійових осіб казки по порядку. Напиши у віконечках відповідні
цифри.