Конспект
Інтегрованого уроку
Я досліджую світ
Математика
2 клас
Тема: Розрізняю гриби.
Схематичні задачі
(за підручником М. С. Вашуленко, Г.В. Ломаковська)
Підготувала
Вчитель початкових класів
Балаховицької гімназії
Сергійчук Ольга Воломирівна
Інтегрований курс
Я досліджую світ (математика)
2 клас
за підручником М. С. Вашуленко, Г.В. Ломаковська
Тема: Розрізняю гриби. Схематичні задачі. (ст.. 104-105)
Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби,
навчати розрізняти їстівні і неїстівні гриби;
вдосконалювати вміння розв’язувати задачі за схемами;
розвивати пізнавальну активність, уміння спостерігати;
виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.
Обладнання: завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку, математичні схеми, картки.
Очікувані результати: ПРО розрізняє їстівні та неїстівні гриби за зовнішнім виглядом на малюнку;
розпізнає об’єкти живої природи;
МАО обчислює вирази в межах 20 з переходом через розряд;
знаходить суму трьох доданків, додає число частинами,
розв’язує задачі за схемою, встановлює алгоритм обчислення
передає інформацію в таблицях, схемах;
МОВ уживає відповідну до ситуації спілкування лексику;
СЗО розрізняє корисне і шкідливе у вживанні грибів для здоровя;
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку. Створення відповідної емоційної атмосфери.
Будь-які знання краще отримувати в гарному настрої, а який настрій у вас сьогодні?
Визначення настрою учнів «Емоційний термометр»
Ну що ж, з гарним настроєм ми можемо розпочати наш урок.
На уроках ЯДС ми досліджуємо природу, явища природи та об’єкти природи.
. Робота над загадками
• В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився,
Може б, лісу пострибав,
Якби другу ногу мав. (Гриб)
І великі, і малі
Повдягалися в брилі,
І дощу ці одноніжки
Не бояться ані трішки.
Ліс — улюблений їх край.
А як звуться, відгадай! (Гриби)
— Які слова допомогли назвати відгадку?
Думаю, багато хто з вас знають не лише назви грибів, але й можуть відрізнити різні гриби один від одного.
2. . Повідомлення теми і мети уроку
Завдання уроку: навчитись розрізняти гриби, класифікувати їх за користю для здоров’я;
Навчитись розв’язувати задачі за схемою та скороченим записом.
3. Створення проблемної ситуації.
Бліц- опитування «Прогулянка до осіннього лісу у 2 класі»
Висновок
Розпізнавання знаків завд. 2
Картка «Бережи гриби в природі»
4. Їстівні та отруйні гриби
Створення проблемної ситуації.
- Так, у природі є багато отруйних грибів, коли вони попадуть у наш кошик, ними можна отруїтися. Тому грибнику, перш ніж іти до лісу, слід навчитися відрізняти їстівні гриби від отруйних.
Їстівні та отруйні гриби
У нашому краї гриби здебільшого ростуть улітку і восени. Їх можна зустріти в лісі і в полі. Але як дізнатися, їстівні вони чи отруйні? Послухайте про найвідоміші їстівні гриби.
• Опеньки.
У наших лісах багато опеньок. Вони ростуть на пеньках, тому так і називаються. Ці гриби лісові санітари. Вони переробляють мертву деревину та очищують ліс.
• Білий гриб.
Білий гриб — найбажаніша знахідка грибника. Красивий, смачний, дивовижно ароматний. Білий гриб росте біля дубів і ялин.
• Підосичники.
Підосичники найчастіше мешкають поряд з осикою і тополею, рідше вербою.
• Маслюки.
Маслюки зазвичай ростуть у хвойних лісах і посадках, часто на узліссях, на добре освітлених сонячних галявинах, розташовуються сім’ями, рідко — поодинці. Маслюк дістав назву із-за слизової оболонки, немов мащеної маслом, клейкого капелюшка
• Рижики.
Рижики ростуть з липня по жовтень у ялинових лісах. Рижик дістав назву за свій колір. Якщо відламаємо шматочок гриба, побачимо оранжево-жовтий молочний сік
Але не всі гриби можна споживати У лісах можна зустріти такі гриби, як мухомор, бліду поганку, несправжні опеньки. Це отруйні гриби.
• Мухомор.
Він зустрічається в листяних і хвойних лісах з липня по жовтень. Цікаво, що цей гриб добре відомий не лише у нас, але і в інших країнах. Він росте, наприклад, у Південній Америці. У багатьох європейських мовах назва цього гриба походить від старовинного способу його застосування як засіб проти мух.
• Бліда поганка.
Бліда поганка смертельно отруйна. Особлива небезпека гриба полягає в тому, що ознаки отруєння не проявляються впродовж тривалого часу. Симптоми можуть не проявлятися впродовж перших 6-24 і більше годин, протягом яких, проте, вже відбувається отруєння організму. Після прояву симптомів смертність дуже висока і будь-яке лікування часто виявляється даремним.
• Несправжні опеньки .
Несправжні опеньки — отруйні гриби. Іноді помилково їх збирають разом з літніми опеньками.
Гриб — одне з найцікавіших і найпотаємніших явищ природи. На світі існує понад 100 тисяч видів грибів, але їстівних серед них небагато. У лісах України росте близько ста видів. В осінньому лісі можна побачити білий гриб, маслюки, опеньки тощо. Але кожному, хто вирушає з кошиком до лісу, необхідно навчитися розпізнавати отруйні гриби — спершу за малюнками, а потім і в лісі. Отруйні гриби ростуть так само — від ранньої весни до пізньої осені. Вони часто схожі на їстівні, і тому їх дуже легко сплутати.
Будьте уважними при збиранні грибів! Кладіть до кошика тільки ті, які ви добре знаєте
5. Виконання завдання в зошиті ст. 49:
-запишіть відомі вам назви їстівних та отруйних грибів
- обчислити вирази
Фізкультхвилинка
Зранку гноми в ліс пішли… (ходьба на місці)
По дорозі гриб знайшли… (Наклоняємося допереду, потім піднімаємося,при цьому руки тримаємо на талії)
А за ним то раз-два-три… (Наклоняємося вправо, вліво…)
Показалися ще три!… (Руки вперед і розводимо в сторони)
І поки гриби збирали… (Наклоняємося, і руками намагаємося достати до пальців ніг)
Гноми в школу непопали…(Руками беремося за щоки і качаємо головою вправо, вліво…)
Побігли, поспішили… (Біг на місці, або по кругу)
І гриби всі погубили…(Присідаємо).
6. Узагальнення знань та вмінь учнів. Робота над задачами
Вправа : «Поясни вислів» («Метод прес»)
«Кожного гриба в руки беруть, та не кожного в кошик кладуть»
«Я вважаю, що……..»
«Тому, що……….»
Ст.. 105 завдання6 (усно)
Робота зі схемами
Роз’яснення за підказкою
Значення грибів
- Яке ж значення відіграють гриби в природі?
7. Підбиття підсумків. Рефлексія
ВИСНОВОК
Самооцінювання
Продовжіть речення: