Конспект інтегрованого уроку "Я і мої речі" (Я досліджую світ)

Про матеріал
Конспект уроку за програмою Р.Б.Шияна, за підручниками "Я досліджую світ" 2 клас авторів І.Большакова, М.Пристінська; "Українська мова та читання" 2 клас авторів І.Большакова, М.Пристінська. Тема: Я і мої речі.
Перегляд файлу

  

   Тема. Я і мої речі.

   Мета: ознайомити учнів з поняттям «особисті речі»; вчити розпізнавати предмети особистої гігієни; розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою; звернути увагу на те, що порядок і чистота сприяють міцному здоров'ю; формувати уявлення про багатозначні слова; розвивати мовлення, мислення, увагу; вчити дітей доводити свою думку; удосконалювати навички працювати в групах та в парах; виховувати правильне ставлення до свого здоров'я.

   Обладнання: відеослайди, цеглинки «LEGO», ілюстрації, картки для індивідуальної та групової роботи, мікрофон, магнітні дошки, мультимедійна дошка.  

План уроку

І. Організація учнів до роботи.

Ранкове коло.

Створення позитивного психоемоційного клімату.

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.

1. Вітання

Доброго ранку, Сонцю! (руки піднімають угору, розводячи в сторони)

Доброго ранку, Земля! (руки опускають додолу, вклоняються)

Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному) Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди)

Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору)

2. Вправа «Прогноз настрою»

- Діти, подивіться у вікно. Який сонячний і спокійний ранок. Яка чудова сьогодні погода. І від цього у мене гарний і бадьорий настрій. А з яким настроєм ви починаєте наш урок? Я пропоную вам прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою.

У чотирьох кутках класу – малюнки : малюнок хмарки з дощем, малюнок хмарки і сніжинок, малюнок хмарки і блискавки, малюнок сонечка (додаток 1).

- Зробіть свій вибір,займіть місце біля обраних малюнків.

/Малюнок хмарки з дощем/

Якщо у вас на душі похмуро, згадайте, що після дощу часто буває райдуга.

/Малюнок хмарки і сніжинок/

Не забувайте, що сніжинки та краплинки все одно розтануть.

/Малюнок хмарки і блискавки/

Ви роздратовані, але заспокойтесь, адже від ваших блискавок можуть постраждати інші. Все буде добре.

/Малюнок сонечка/

Сьогодні у вас на душі сонячно. Отже, зумієте своїм теплом зігріти своїх друзів.

- Щоб наш урок був удалим, проведеним із гарним настроєм, я пропоную почати із вправи «Побажання».

3. Вправа з лего «Побажання»

Діти обирають цеглинку і об’єднуються в групи за кольором обраних цеглинок. Кожна група висловлює побажання на день іншим групам, яке починається на букву кольору їх цеглинки.

4. Обмін інформацією.

- Діти, що вас вразило сьогодні, коли ви йшли до школи? (Голубе небо, чисте повітря, сонечко, легенький вітерець, невеличкий морозець, сумні дерева, примерзлий    ґрунт; знайомі і незнайомі люди, товариші.)

Діти разом з учителем заповнюють стенд «Ранкова зустріч»: дата, день тижня, погода.

Вчитель оголошує помічників дня і що особливе очікує дітей сьогодні. 

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Мотиваційна хвилинка.

Похожее изображение- Любі діти, перегляньте фрагмент мультфільму «Мийдодір», і поміркуйте, чому від хлопчика все втікало.     

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=TA-6H0UJ9i0

 

- Так чому від хлопчика все втікало?     

- Тобто цим речам неприємно було, щоб їх торкалися брудними руками?

- А самому хлопчикові була якась шкода від брудних  рук, одягу….?

Картинки по запросу особиста гігієна картинки- А що означає «особиста гігієна»?  (Це означає бути чистим. Потрібно щодня вранці вмиватися, мити руки, обличчя, шию з милом. Обов'язково чистити зуби….)

- Вірно, особиста гігієна школяра - це значить догляд за своїм тілом, тримання  його в чистоті.

- А які предмети нам допоможуть доглядати за своїм тілом, тримати його в чистоті? (рушничок, мило, зубна щітка, зубна паста, носовичок, гребінець)

2. Стратегія «Прогнозування»

Гра «Що з чим товаришує».  

Розгляньте малюнки (мультимедійна дошка). (додаток 2)

Знайдіть пару, що з чим товаришує.

Ніс -   носова хустинка

Взуття - щітка

Нігті - ножиці

Волосся – гребінець

Зуби - зубна щітка

- Як одним словом можна назвати слова-відгадки? (речі)

- Так, діти, це речі. І сьогодні на уроці ми помандруємо у цікавий та різноманітний світ речей. Тема нашого уроку «Я і мої речі». Ми ознайомимося з поняттям «особисті речі»; навчимося розпізнавати предмети особистої гігієни; будемо вчитися правильно ставитися до свого здоров'я.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда з елементами розповіді

- А як ви думаєте, речі це світ природи чи світ створений руками людей?

- Так, це світ створений руками людей. Щоб зробити своє життя зручнішим та цікавішим, люди постійно щось створюють. Якби ми могли подорожувати в часі і повернутися на 300 років у минуле, то ми не побачили б там ні телефонів, ні телевізорів, та навіть звичайної ручки тоді не було. Люди в той час писали гусячим пером та чорнилами (спеціальна рідина).

     - Як ви вважаєте, це було зручно чи ні? Чому ви так думаєте?

     - Дійсно, писати пером та чорнилами було дуже незручно. Тому люди

     створили ручку, а також дуже багато різних речей.

А цікаво ж, як олівець з'явився і став таким популярним?

Діти, перегляньте фрагмент мультфільму «Світ чекає на відкриття» , і поміркуйте, як створили перший олівець.

Посилання: https://youtu.be/G6bWQlBKKng

- Що надихнуло винахідника до створення першого олівця?

2. Вправа « Мозковий штурм»

- Сьогодні ми живемо у світі речей. А тепер закрийте очі та уявіть, що всі речі зникли. Як, на вашу думку, зміниться наше життя?

3.Стратегія «Спільне відкриття»

Всі речі можна поділити на дві групи: особисті речі та речі для загального використання.

     - Які речі ми називаємо особистими?

     - Розгляньте малюнки (мультимедійна дошка). (додаток 3)

- Чи завжди ці речі є особистими? (Іграшки, автомобіль, книги, глобус, пожежна машина)

- Отже, є багато речей, які можуть бути як особистими так і для загального використання. Є речі, якими ми можемо поділитися з іншими, а є речі, які не можна позичити навіть другові. Це речі особистої гігієни.

4. Робота в группах

- Любі діти, пропоную вам визначити, якими речами ми можемо поділитися з іншими, а які речі неможна позичати іншим людям. Попрацюємо у групах.

Діти обирають цеглинку і об’єднуються в групи за кольором обраних цеглинок. (повторення правил роботи в групах)

Магнітною смужкою поділіть магнітну дошку навпіл. Праворуч викладіть речі, якими ми можемо поділитися з іншими, а ліворуч, які неможна позичати іншим людям. Доведіть свою думку. (додаток 4)

- Діти, гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник, зубна паста - належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати ці предмети і сам користуватися ними.

5. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». (мультимедійна дошка)

 - Що таке акуратність?

                             чистота      охайність     порядок

 

                       здоров’я        АКУРАТНІСТЬ          краса

                          

                            точність     чепурний       речі на місці

6. Словникова робота.

     Слово акуратний почали вживати на початку XVIII століття, запози­чивши його з польської мови. Проте і в польській мові це слово — чужинець, бо назву його поляки взяли з латинської мови. І як приємно бути акуратним!

Фізкультхвилинка

- Ми акуратні діти, вмиваємося зранку!

- А як?

- Отак! (імітація)

- Самі чистимо одяг!

- А як?

- Отак!

- Зачісуємося завжди!

     - А як?

     - Отак!

     - Щодня чистимо зуби!

     - А як?

- Отак!

     - Самі чистимо взуття!

     - А як?

     - Отак!

     - Тому ми здорові і веселі. Ще й вмієм танцювати!

     - А як?

     - Отак! (танцювальні рухи під музику)

7. Робота з підручником ЯДС (с. 50)

а) Бесіда

- Ви користуєтесь речами. Деякі з них можуть бути не дуже корисними для вашого здоров’я. Ті самі речі можуть бути виготовлені з різних матеріалів: натуральних – деревина, вовна або штучних – пластик, поліестер тощо. Речі з натуральних матеріалів більш безпечні для здоров’я.

б) Робота в парах.

- За допомогою схеми порівняйте, як виготовляють одяг з рослини бавовника та хімічних речовин.

в) Робота з ілюстраціями

- Розгляньте предмети  на малюнках (спиці, ніж, пігулки, миючий засіб, праска, сірники).

- Поділіть їх на групи.

- Чому ви саме так їх поділили?

- Як правильно користуватися цими предметами?

- Отже, користуватися предметами в побуті треба обережно, аби не зашкодити здоров’ю.

Діти, давайте пригадаємо, як правильно користуватися голкою?

А зараз уявимо, що ми вишиваємо український рушничок.

Фізкультхвилинка

Під час руху діти промовляють слова:

Сюди-туди, голка,

Сюди-туди, нитка,

Ось тут буде листя,

Ось тут буде квітка.

8. Ознайомлення з мовним матеріалом.

Любі діти, ми продовжуємо подорож у цікавий та різноманітний світ речей.

Проблемне завдання «Мозковий штурм».

- Спробуйте пояснити значення слова ручка.

(Ручка має багато значень: це прилад для писання; Частина предмета, за яку беруть рукою; Частина крісла, на яку спираються ліктем.)

- Скільки значень має слово ручка? 

(Слово ручка є багатозначним, бо має декілька значень.)

Діти, кожне слово має своє значення, а деякі навіть кілька. Ті, які мають тільки одне значення, — однозначні, слова з кількома значеннями — багатозначні.

Наприклад, слово «олівець» має одне значення - це тоненька паличка графіту в дерев’яній оправі, якою пишуть, малюють. Таке слово ще називають однозначним.

Сьогодні ми звернемо увагу на ще одну властивість слів багатозначність.

     Роздивіться малюнок. Що на ньому зображено? (додаток 5)

- Що тримає півник?

Поетична хвилинка. Читання і обговорення вірша у підручнику. (с.76)

- Читання вірша вчителем.

Носить півник – співунець

на голівці гребінець.

Гребінцем тим - знає кожний-

Причесатися не можна.

А у мене, а у мене

Гребінець новий, зелений.

                                    Грицько Бойко

- Про кого у ньому розповідається?

Знайдіть і прочитайте, що у півника є на голові.

- А що таке гребінець? (розчіска)

Слово гребінець є багатозначним, бо має декілька значень. Зрозуміти, про що йдеться, можна лише за змістом речення, у якому воно є.

Продовжити речення.

Уранці я розчісуюся ... .  У півника червоний ... .

     - Запишіть ці два речення у зошит.

Працюємо в парі. (с.76)

Прочитайте другий віршик один одному.

- Дізнайтеся у свого сусіда, про що він.

Продовжити речення.

У зошит я записую ...       З Івася всі беруть...

Один з пари зачитує речення.

Запишіть ці два речення у зошит.

     - З кого ви хочете брати приклад? Про кого в нашому класі можна сказати:

     «Цей учень завжди охайний, акуратний, бережливий, відповідальний»?

9. Вправа «Склади портфель»

Уявіть, що ви зараз складаєте портфель за таким розкладом: математика, читання, українська мова, малювання. Які речі вам будуть потрібні на уроках?

(підручники, зошити, ручка, олівець, лінійка, кольорові олівці, гумка, альбом для малювання) 

Ось ці предмети так необхідні для навчання. А давайте подумаємо, як ми  ставимося до них?

Чому ж слід берегти свої речі і своїх товаришів?

ІV. Підсумок уроку

1. Висновок

- Деякі дівчатка і хлопчики забувають хороше і дуже важливе правило: у кожної речі повинне бути своє місце. До цього слід привчити себе з дитинства і на все життя. Така звичка допомагає добре вчитися, встигати за день зробити масу різних справ.

Порядок необхідно дотримувати у всьому: портфель не повинен валятися на підлозі; мокре і брудне взуття, не привівши його в порядок, не можна ставити в ящик з чистим взуттям; обгорткам від цукерок не місце на підлозі. Зошити, книги і іграшки повинні завжди знаходитися на своїх місцях і в певному порядку. Тоді не треба буде нічого шукати: все завжди під руками, і в потрібний момент речі легко узяти.

2. Тема для Щоденника вражень

- Якби ти міг перевтілитися в річ, то в яку? Чому?

3. Вправа «Відкритий мікрофон»

- Поділіться враженнями від уроку, розкажіть, що вам найбільше сподобалося.

4. Рефлексія. Вправа «Овації».
  - А зараз,  підніміться. Подумки на праву руку покладіть те, що отримали на  уроці, а на ліву – свій внесок у це. З’єднайте долоньки.  Поаплодуйте одне одному.

Нехай сьогоднішній урок  вам запам’ятається назавжди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки                                                                              

 

Посилання:

Мультфільм «Мийдодір»    

https://www.youtube.com/watch?v=TA-6H0UJ9i0

 

Мультфільм  «Світ чекає на відкриття». Олівець.

https://youtu.be/G6bWQlBKKng

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

                                       

 

 

                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

                                   

   

 

                                      

 

 

 

                                           

 

 

                                            

 

 

 

 

                                           

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

                                                   

 

 

Додаток 4

групаКонтейнери для зберігання ЛЕГО - ящики для LEGO купити в Києві / Україна    

 

групаКонтейнеры для хранения ЛЕГО - ящики для LEGO купить в Киеве/Украина

 

групаусний рахунок з LEGO | Тест з математики – «На Урок»        

 

групаусний рахунок з LEGO | Тест з математики – «На Урок»      

 

 

 

Додаток 5

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку