Мета. Поглибити знання здобувачів освіти про рідний край. Сформувати уявлення про степовий природний заповідник "Михайлівська цілина ". Розвивати творчі здібності; створити освітні продукти проєкту згідно критеріїв. Формувати дбайливе ставлення до природи рідного краю.
Конспект stem-уроку
« ДОСЛІДЖУЄМО РІДНИЙ КРАЙ. МИХАЙЛІВСЬКА ЦІЛИНА»
Підготувала і провела
вчитель І категорії ШСШ І ст. № 13
Оксана Мовчан
Тема. Досліджуємо рідний край. Михайлівська цілина.
Очікувані результати:
Учень/учениця:
Форми роботи: віртуальна екскурсія, перегляд та обговорення світлин, ілюстрацій, створення малюнків рідкісних рослин, робота з довідковою літературою.
Обладнання: ноутбук, світлини рослин та тварин заповідника, аркуші із завданнями для учнів, кольорові олівці, фломастери.
Регламент уроку
Частини уроку |
Тривалість |
І. Вступна частина. Привітання. |
3 хв |
ІІ. Повідомлення теми уроку Робота в парах. Гра "Розсипанка" |
5 хв |
ІІІ. Основна частина. Перегляд мультфільму «Михайлівська цілина» Бесіда за переглянутим сюжетом Творча лабораторія Гра «Можна-не можна» Руханка-танок "Мандрую по Землі" Технологічна лабораторія Вправа «Слова-анаграми» Вправа «Павутинка» |
20 хв |
ІV. Заключна частина. Рефлексія. Вправа «Мікрофон» Рефлексія. Вправа «Мереживо вражень» |
7 хв |
Хід уроку
І. Вступна частина. Привітання.
Доброго дня! Мовим за звичаєм.
Доброго дня! Усім ми зичимо.
Ось почули ми дзвінок.
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався –
До уроку приготувався.
Тож девіз тепер згадаймо
І урок розпочинаймо.
Учні (хором)
Добре читаймо,
Все пам’ятаймо.
Новенькі словечка
В скриньку складаймо.
- Я очікую від вас плідної співпраці. Сподіваюсь, що ви будете активними, кмітливими, розумними, уважними, організованими.
- Діти, до нас на урок завітав Пізнайко.
Йде Пізнайко по шляхах,
По зарошених стежках
І питає в дітлашні:
– Це ж чиї дзвенять пісні?
– Наші (Діти відповідають хором).
– А оці рясні лани,
Що не змірять ширини?
– Наші! (Діти відповідають хором).
– А оці густі ліси
Дивовижної краси?
– Наші. (Діти відповідають хором).
– А чиї стрімкі річки
Мчать до моря навпрошки?
– Наші. (Діти відповідають хором).
– А чиї гірські верхи
Височіють навкруги?
– Наші. (Діти відповідають хором).
– А осяяні міста,
Де малеча вироста?
– Наші. (Діти відповідають хором).
– А матусі та батьки
Цих країв трудівники?
– Наші. (Діти відповідають хором).
– Як же зветься ця земля,
Гарна зблизька і здаля?
– Україна. (Діти відповідають хором).
ІІ. Повідомлення теми уроку
-А тема уроку сховалася у загадці.
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)
Робота в парах. Гра "Розсипанка"
Завдання. Скласти із букв слово Україна.
- Як ви думаєте, чому саме так звучить тема нашого уроку?
-Чи є вона для вас близькою і знайомою?
- Якими словами ще можна сказати слово Україна?
- Сьогодні у нас STEM-урок за проєктом " Досліджуємо рідний край. Михайлівська цілина."
ІІІ. Основна частина.
Перегляд мультфільму «Михайлівська цілина»
https://youtu.be/FLnt-5NpbuE?si=4X9Eajvew-RP01Am
Ми мандруємо, ми мандруємо,
Україною із Пізнайком крокуємо,
Так ми довго, довго йшли
І до Михайлівської цілини прийшли
Бесіда за переглянутим сюжетом
- Михайлівська цілина - одне з семи чудес Сумської області, територія, яка не мала впливу діяльності людини. Століття і тисячоліття до землі не доторкався навіть плуг. Там збереглись рідкісні види рослин і тварин. 95 років заповіднику – ціла епоха.
- Що таке Михайлівська цілина?
- Хто знає, що означає слово заповідник?
- Як ви думаєте, для чого створюються заповідники?
- Де знаходиться заповідник Михайлівська цілина?
- Які рослини там ростуть?
- Чи є там тварини?
- Чому саме цілина?
- Звичайно, там ціла земля, її ніколи не орали.
- Помандруємо з Пізнайком рослинною та тваринною галереями заповідника.
Творча лабораторія
Вправа «У рослинній галереї заповідника»
- Роздивіться назви рослин. Чи бачили ви такі рослини?
- Де саме?
- Як ви думаєте, як виглядає степовий заповідник, коли зацвітуть рослини?
- Чи гарний степ в таку пору?
Вправа « У тваринній галереї заповідника»
- Яких тварин ви побачили в нашій галереї?
- Яка з тварин вас зацікавила? Чим саме?
Гра «Можна-не можна»
Діти працюють за допомогою сигнальних карток або червоних і зелених цеглинок лего. Кожне правило обговорюється з вчителем.
Руханка-танок "Мандрую по Землі"
https://youtu.be/7LxJ5lo9cng?si=8JcdrMSNH2pYjhU_
Вправа «Слова-анаграми». Робота в парах.
Завдання. Переставити склади та відновити слова.
Технологічна лабораторія
- Поміркуйте, чи можна нарвати букет кольорових квітів у заповіднику?
- Чому?
- Звичайно, всі рослини в заповіднику є рідкісними і оберігаються законом. Такі рослини занесені в Червону книгу. Їх не можна зривати та викопувати.
Малювання рідкісних рослин, що ростуть в заповіднику.
- Зараз ми спробуємо намалювати рідкісні рослини, що ростуть у заповіднику.
- Уважно розгляньте ілюстрації. Оберіть рослинку, яку будете малювати.
- Придивіться до кольору її пелюсток.
- Погляньте, якої форми листя в рослини.
- Придивіться до стебла.
Презентація робіт учнів
Вправа «Павутинка». Робота у групах.
- Зараз ми попрацюємо у групах та складемо павутинку слів або малюнків до виразу Михайлівська цілина
ІV. Заключна частина. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон»
Облітав журавель сто морів, сто земель,
Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.
Ми спитали в журавля:
-Де найкраща є земля?
Журавель відповідає: (- Краще рідної - немає!)
- Що ж відповів дітям журавель?
(відповіді учнів)
- Чому потрібно берегти природу рідного краю?
(відповіді учнів)
Рефлексія. Вправа «Мереживо вражень»
Для вправи потрібен клубок з нитками. Клубок передається від одного учня до іншого розмотуючи нитку. Діти діляться своїми враженнями від уроку.
Всі ви, діти — молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.