Інтегрований урок з читання та інтегрованого курсу «Мистецтво» (обр. Мист.)
Тема: Планета фантазій
Мета: дати уявлення про те, що таке рима, римування; вчити дітей виражати свої думки чітко, послідовно, грамотно, стисло; активізувати словник учнів; розвивати відчуття ритму, мовлення, здатність передбачати, мислення, пам’ять, художній смак.
Обладнання: ноутбук, телевізор, картки з завданнями,.
Хід уроку
-
Доброго дня мої шановні учні. У мене в руках парасолька. Як ви думаєте, навіщо вона мені?
-
А парасолька для того, щоб похмура погода не зіпсувала сонячного настрою, який, я сподіваюся буде у нас на уроці.
Ранкове коло
-
Я прошу вас підійти до мене, давайте утворимо коло. Мене звуть Яна Андріївна. Сьогодні я буду вашим учителем. Але мені хочеться познайомитися з вами. Давайте зараз по черзі привітаємось, назвемо своє ім’я та скажемо декілька слів про свої вподобання.
-
З вашого дозволу, почну я . Я Яна Андріївна, мені подобається працювати у школі.
-
Для того, щоб на уроці ми все встигли, я вам запропоную правила, а ви розшифруйте їх. Ви погоджуєтеся з ними?
Повідомлення теми
-
Художник і поет… що єднає їх?
-
Мені відомо, що у нашому класі є учні, які вміють складати вірші, є і ті, хто любить малювати. Думаю, що ви зможете дати відповідь на питання Що ж єднає художника і поета?
-
Отже, чи правильно я вас зрозуміла – художника і поета єднає те, що поет зображує свої враження словами, а художник – втілює на полотні.
-
І саме сьогодні ми відкриємо двері у дивовижний світ художнього слова видатної української поетеси і митця Ліни Костенко. Вона словом, як художниця фарбами, створює вірші. Також спробуємо самостійно добирати рими до слів.
-
Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
-
Я сподіваюся, що наші спільні очікування справдяться.
-
Крісло авора
-
Але щоб відчути красу художнього сова, спочатку треба познайомитися з життям та творчістю поетеси. І в цьому нам допоможе наша гостя. Шановна Ліно Василівно! Запрошуємо вас у крісло автора
-
Діти, давайте подякуємо Ліні Василівні, що завітала до нас.
-
Тепер, ознайомившись з життям поетеси, ми перейдемо до знайомства з її поезією.
-
Мовленнєва розминка
-
«Цікава вправа» (чистомовка, вставити закінчення ) довідка
-
Робота з підручником . Збагачую свій словниковий запас
-
Діти, давайте дослідимо ці пари слів. Чим вони цікаві?
-
Отже, співзвучні прикінцеві частини слів називають римами.
-
Вправа «Знайди рими до слів» (виконувати письмово на картках)
-
Виразне читання вірша учителем (напам’ять)
-
Читання для себе
-
Запитання
-
Робота з малюнком
-
Фізхвилинка
-
А щоб підвести підсумок нашої роботи над поезією Л.Костенко пропоную попрацювати у «Поетичній творчій майстерні». Я пропоную вам підібрати риму та вставити пропущені слова у вірші.
-
А на дозвіллі можете звернутися до бібліотеки і ознайомитися з творами цієї видатної поетеси.
-
Фізхвилинка (Космос)
-
Лист на екрані «SOS!!! Ми маленькі інопланетяни. Допоможіть нам оживити нашу планету»
-
Діти, згодні допомогти? Давайте за допомогою обр засобів ми, земляни, оживимо далеку планету, прикрасимо її, щоб вона була такою ж гарною як наша. А допоможе нам в цьому поезія Ліни Костенко. У кожної групи на столі є частинка-пазл від далекої планети та завдання в конвертах.
-
Посміхніться! Ми приступаємо до роботи, а щоб відчути космічний настрій, нам у поміч стане ця мелодія.
-
Чим сподобалася вам планета, яку ми прикрашали?
-
Я дякую вам за гарну роботу на уроці. Чи здійснилися наші очікування, які ми обговорювали на початку уроку?
-
На завершення я пропоную вам оцінити свою роботу на уроці за допомогою цеглинок Лего та побудувати башту знань
Зелена – мені все вдалося
Жовта – я задоволений\задоволена своєю роботою
Червона – не все вдалося.