Урок з образотворчого мистецтва за темою "Ходить гарбуз по городу" (ліплення з пластиліну) для учнів 2 класу.
Клас: 2
Урок: Образотворче мистецтво
Тема: Елементарні поняття про скульптуру.
Практичне завдання: «Ходить гарбуз по городу»
Мета: Надати учням поняття про скульптуру як вид мистецтва, її види і відмінність від живопису, ознайомлювати учнів з поняттями: пам’ятник, скульптура, статуетка, закріплювати початкові навички роботи з пластиліном. Формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми, закріплювати початкові навички основних видів ліплення, розвивати дрібну моторику рук. Виховувати в учнів естетичне світосприйняття, виховувати екологічну культуру.
Обладнання: ТЗН-презентація, укр. нар. пісня «Ходить гарбуз по городу».
Матеріали і інструменти: Дошка для ліплення, пластилін, стеки, простий олівець.
Тип уроку: комбінований урок
Хід уроку
1.Організаційний момент.
Всі сідайте тихо діти,
Намагайтесь не шуміти
На уроці не дрімати,
А старанно працювати!
2. Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда
-Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
- З якими матеріалами та інструментами працюють митці різних видів образотворчого мистецтва?
3. Повідомлення теми, мети уроку
-Сьогодні ми вирушаємо з вами у надзвичайний світ- місто Скульптури, познайомимось зі скульптурними творами, які створили художники- скульптори.
-Що ж таке скульптура? Якою вона буває?
Сьогодні ми повинні відповісти на ці питання.
4.Вивчення нового матеріалу.
-Усі роботи, пов’язані з мистецтвом ліплення, називають скульптурою.
Скульптура- від лат. вирізую, висікаю,- вид образотворчого мистецтва, вироби якого мають об’ємну форму.
Виникла скульптура дуже давно. Ще серед первісних людей. Тоді створювались фігурки з одного шматка глини чи каменю і були не надто схожими на людину чи тварину. Зараз же художники-скульптори створюють чудові скульптури.( Слайди)
- Перш ніж щось створювати скульптор виготовляє ескіз з глини чи пластиліну, а потім робить великі скульптурні роботи.
-Під час створення скульптур, художники- скульптори використовують 3 способи ліплення:
1. конструктивний(скульптура складається з окремих частин)
2. скульптурний(створ. з цілого шматка за допом. видалення непотрібних частин)
3. комбінований
Скульптури, створені на честь історичних подій називаються пам’ятниками.
-Зараз давайте пораємо в гру «Назви скульптуру», або де вона знаходиться. (Слайди)
Скульптурне зображення не дуже великого розміру називають статуями, вони прикрашають приміщення.
Декоративні скульптурки для прикрашання меблів називаються статуетками.
- На попередніх уроках ми малювали ″гарбузових родичів″,які зараз розміщені на дошці. Отже, ви повинні пам′ятати, яку форму має більшість із них.
-Які геометричні фігури ви можете назвати, що нагадують вам овочі?(коло, трикутник, конус, циліндр.) Отже, сьогодні ми ліпитимемо овочі з пластиліну.
А з чого виготовляється пластилін , знаєте? (Відповіді учнів)
Пластилін- це штучний матеріал із суміші глини з олією, смальцем або бджоляним воском та фарбниками.
Як ви гадаєте, що являється найголовнішим інструментом при ліпленні?
Загадка: П’ять братів, п’ять силачів,
Хоч і здаються малими
Можеш все робити ними:
І писати, й майструвати…
Хто вони ? Зумій вгадати? (Пальці)
А допоміжним матеріалом є …. стеки.
5. Фізкультхвилинка( муз. укр. нар пісня «Ходить гарбуз по городу»)
6. Закріплення вивченого матеріалу
1) Правила роботи і техніка безпеки під час роботи з пластичними матеріалами:
-Робоча поверхня має бути закрита клейонкою або газетою, тому що пластилін може забруднити її.
-Усі роботи потрібно виконувати тільки на дошці для ліплення.
-Зі стеками слід поводитися дуже обережно, не розмахувати ними.
-Після роботи потрібно обо’язково помити руки з милом.
2) Робота у групах.
За кольоровими смужками ви об’єдналися в групи. Працювати будемо колективно, конструктивним способом ліплення (з окремих частин) або дехто скульптурним.
Правила роботи у групі (на дошці)
На ваших смужках є завдання, що потрібно ліпити.
Подивіться на готові вироби. Що ви тут бачите?
Розгляд технологічної картки.
3) Пояснення вчителя
1. Підготуйте кілька шматочків пластиліну. Один великий – для гарбуза та п’ять менших – для ліплення інших персонажів. Колір пластиліну підберіть відповідно до забарвлення овочів.
2. Добре розімніть кожний із шматочків пластиліну.
3.Коловими рухами долонь із найбільшого шматка пластиліну скатайте кулю, надайте їй характерних ознак гарбуза й приліпіть до неї хвостик.
4. Для ліплення дині скатайте кулю, а потім прямими рухами долонь надайте їй овальної форми.
5.При виготовленні моркви спочатку розкатайте циліндр, а потім один з його боків розкатайте в конус.
6.Щоб виготовити огірок, візьміть пластилін зеленого кольору, розкатайте заготовку до циліндричної форми, а потім з обох кінців розкачайте конуси, створюючи овальну форму. Пальцями та стекою зробіть поверхню виробу подібною до огірка.
7.Буряк ліпіть із червоного пластиліну, надаючи йому спочатку кулястої форми, а потім витягуванням заготовки сформуйте хвіст буряка.
7. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
-Чи сподобався урок? А кому не сподобався? Чому?
-Які прийоми використовують скульптори у роботі?Які ми використали на уроці?
1) Розгляд та виставка робіт. Перевіряю створені статуетки, спонукаю учнів виявляти помилки в роботах один одного, шукати шляхи їх виправлення.
2) Ляльковий театр з виліплених овочів, інсценування укр. нар. пісні «Ходить гарбуз по городу»
3) Прибирання робочих місць.