Урок "Про що розповів натюрморт. Натюрморт. Композиційний центр. Малювання натюрморту."

Про матеріал
Представлений конспект уроку має на меті продовжувати знайомити учнів з основами композиції, дати поняття «композиційний центр», «натюрморт». Матеріали уроку інтегровані з мовно-літературною галуззю (ЗЛ «Взаємодіємо усно», «Читаємо»), з соціальною та здоров’язбережувальною галуззю (ЗЛ «Здоров’я»).
Перегляд файлу

Тема: Про що розповів натюрморт. Натюрморт. Композиційний центр. Малювання натюрморту.

Мета: продовжувати знайомити учнів з основами композиції, дати поняття «композиційний центр», «натюрморт»; розвивати логічне та просторове мислення, усне діалогічне мовлення, продовжувати формувати уміння аналізувати, узагальнювати; формувати естетичне ставлення до творів живопису; давати доступні дітям відомості про художників, стимулювати бажання самостійно сприймати та оцінювати твори мистецтва; формувати навички самооцінювання; виховувати інтерес до занять з ОБМ, дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Інтеграція з мовно-літературною галуззю (ЗЛ «Взаємодіємо усно», «Читаємо»), з соціальною та здоров’язбережувальною галуззю (ЗЛ «Здоров’я»).

Обладнання: інтерактивна презентація, репродукції картин українських художників, ємність для води, фарби, олівці.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ, ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ.

1. Ритмічна вправа-привітання.

Стоїмо ми в дружнім колі, любимо мистецтво в школі.

Всі ми тут – одна сім’я: він, вона, і ти, і я.

2. Вправа «Дай 5».

Пригадаймо правила роботи на уроці.

Очі нам  - щоб бачити,

Вушка – щоб чути,

Ручки – щоб творити,

Голова – щоб фантазувати,

Серце – щоб відчувати.

3. Мотивація. 

- До нас на гостину знову завітала пані Осінь.

- Яка вона? Добір прикметників до слова ОСІНЬ (щедра, мила, тепла, гарна, чарівна, золота, багата…).

- Привітайтеся з нею, але не просто словом, а дією: кружляє листочок, дме вітер, падає дощ, посміхається квітка.

- Діти, чи були словосполучення, вжиті в переносному значенні?

- Перед тим, як йти до нас, пані Осінь була у своїй коморі…

Як ви гадаєте, що вона могла б нам принести з собою? (Припущення дітей.)

Тільки зараз вчитель зводить погляд на кошик.

  • Що ж там? Цікаво? І мені?

З кошика дістає кавун, яблука, груші, сливи, годинник.

Діти розглядають …

  • Назвіть предмети.
  • А як це назвати одним словом?
  • А що тут зайве? Чому?
  • Як ви думаєте, чому осінь поклала і годинник? (1 вересня – до школи).
  • А чому осінь принесла школярам саме фрукти, а не солодощі? (вони корисні). Чим вони корисні? Для чого людині вітаміни? Які вітаміни ви знаєте? У яких продуктах найбільше вітаміну С?
  • Лікарі кажуть: «Якщо їстимеш по яблуку на день, то лікар тобі не потрібний». Чому так говорять лікарі?

Візьміть собі подарунки Осені – зображення дарів цієї щедрої пані на магнітній стрічці – і сідаймо на свої робочі місця.

На магнітиках напишіть своє ім’я.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ

  • Як ви думаєте, що ми сьогодні будемо малювати?
  • Так, сьогодні навчимось малювати не просто фрукти, а натюрморт, дізнаємось правила його створення.

 

ІІІ. СПРИЙМАННЯ ТА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ТВОРІВ МИСТЕЦТВА

  • Зібрані восени овочі, фрукти господарі зносять до комори. Вона перетворюється на справжнісінький натюрморт.
  • А тепер прочитаймо разом вірш:

Якщо бачиш на картині

чашку кави на столі,

чи якийсь напій в графині,

чи троянду в кришталі,

або з бронзи гарну вазу,

або грушу, або торт,

або все оце й одразу –

знай, це зветься

НАТЮРМОРТ.

Запам’ятайте! Натюрморт – це зображення овочів, фруктів, предметів побуту.

 

А ще натюрморти можна робити з музичних інструментів, письмового приладдя, посуду, квітів.

У перекладі з французької  це слово означає «мертва природа», а з німецької та англійської – «тихе життя». Насправді предмети ведуть дуже тихе життя, що його розгледіти можуть тільки митці.

+ нове слово до стіни слів НАТЮРМОРТ

Милування картинами художників, аналіз картин (формат композиції, площина, кольори тощо).

Робота в парах.

Ще раз проговоримо, що може бути зображено на натюрморті?

У вас на партах є робочі аркуші, вам потрібно позначити в них ілюстрації, на яких зображено натюрморт. Тобто, у пустій клітинці біля натюрмортів поставте крижики, прапорці.

 

Взаємоперевірка.

Робота за підручником.

Розглянемо на с.26 картину Івана Колісника «Перець і яблука».

  • Що на ній зображено?
  • Як художник розмістив предмети натюрморту?
  • У створенні натюрморту важлива роль композиції, тобто розташуванню предметів . Головні предмети на картині утворюють КОМПОЗИЦІЙНИЙ ЦЕНТР. Запам’ятайте, головне на малюнку не ховається по кутках, а розташовується в центрі аркуша.
  • Пофантазуймо! Уявіть, ніби дійові особи натюрморту ожили й заговорили. Придумайте уявну розмову яблук і перцю.

(ви - яблучка, я - перець)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  • А я знаю, що є ще один герой, який може бути частиною натюрморту. Він не просто ожив, а вже танцює і запрошує вас долучитись до свого танцю (corn dance).

 

ІV. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Приберіть підручники під парту, щоб вони не заважали і почнемо малювати.

  1. Повторення правил безпеки (фліпчарт – картинки кріпить вчитель – учні озвучують).
  2. Нагадування основ технічної грамотності.

Діти, зверніть увагу, аркуш паперу повинен знаходитися у горизонтальному положенні рівно до вас, а не під кутом, як зошит.

Щоб одержати красивий малюнок, пам’ятайте, що яблуко, груша та кавун повинні знаходитись у центрі аркуша паперу, а не збоку.

Фрукти не повинні бути занадто великими або занадто маленькими.

Коли ви будете виконувати свої роботи, пам’ятайте, що все, що знаходиться ближче до глядача, має бути розташовано нижче на аркуші паперу і за розміром буде більшим.

Найбільший предмет нашого малюнка – це… (кавун), його треба розташувати ніби позаду менших за розміром фруктів.

Яблуко та груша закривають частину кавуна, вони розташовані попереду, адже мають значно менші розміри.

  1. Поетапне виконання роботи вчителем.

Нагадування про натиск олівця.

Перегляд, допомога, консультація.

  1. Оживлення фарбами.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Я дуже тішусь вашими роботами. Але не я сама. Радіють навіть огірки з осінньої грядки і запрошують вас порухатись.

 

V.  ПІДСУМКИ УРОКУ.

Аналіз дитячих творів.

Залишимо роботи, щоб підсохли, і потім домалюємо фон, щоб наші малюнки перетворились на шедеври.

Бесіда.

  • Що робили на уроці?
  • Що таке натюрморт?

Рефлексія «Веселка».

 

ДЖЕРЕЛА

https://naurok.com.ua/nush-mistectvo-2-klas-tema-natyurmort-kompoziciyniy-centr-malyuvannya-natyurmortu-z-kavuna-ta-fruktiv-197628.html

https://nuschool.com.ua/method/art/72.html

https://vsimpptx.com/author/rozrobki-urokiv-obrazotvorchogo-mistectva-dlya-2-klasu-za-masol-l-m-gajdamakoyu-o-v-kolotilo-o-m

 

docx
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
4492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку