Формування життєвих компетенцій; розвиток пізнавальних інтересів, спостережливість, творчі навички. Ознайомлення учнів із творчістю Т.Г.Шевченка;поглиблення знань про рідну мову;розвиток образного мислення,зв'язного мовлення;виховувати любов до поетичного слова.
Конспект інтегрованого уроку з природознавства і літературного читання для 2класу
Природознавство
Тема Які прикмети у весни?:
Літературне читання
Тема:Поетичні перлини. Тарас Шевченко "Встала й весна.."
Мета: :Формувати життєві компетенції; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, естетичні почуття.
Природознавство : ознайомити учнів з весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до природи.
Літературне читання: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Т.Г.Шевченка;поглиблювати знання дітей про рідну мову,її багатство і красу;розвивати образне мислення,зв'язне мовлення;виховувати любов до поетичного слова.
Тип уроку: інтегрований
Обладнання: ілюстрації, фото по темі;картки, календар спостережень, дитячі малюнки, ТЗН.
Випереджувальні завдання: поділити клас на групи;кожній групі підготовити розповідь про прикмети вибраного весняного місяця;підібрати відповідні ілюстрації,малюнки.
Хід уроку
I.Організаційний момент Стали ,друзі,всі рівненько, посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли, Працювати почали..
ІІ. Актуалізація опорних знань
Відгадайте загадку:
Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Я розтоплюю сніги,
Щоб ожило все навкруги.
Відгадайте, хто вона
Ця красуня чарівна? (весна)
снігами і дзвінкою кригою до нас приходить весна. Про це ми з упевненістю
стверджуємо, подивившись на календар 1 березня.
А уявіть, що календар зник. Невже весна не настане, чи ми не помітимо її приходу?
III.Повідомлення теми і мети урок
-Отже, метою нашого сьогоднішнього уроку є завдання з’ясувати, які явища природи вказують на прихід весни.Також ви дізнаєтеся,які зміни природи відбилися в назвах весняних місяців.Своїм поетичним досвідом з нами поділиться український поет Т.Г.Шевченко.На уроці будуть працювати творчі групи,які підготували цікаву і корисну інформацію. Група "Березень",
"Квітень","Травень".(Діти сидять за партами в групах.)
IV.Синоптична хвилинка.
Бесіда -Яке сьогодні число?Який місяць ? -Яка пора року? -Яке сьогодні небо? -Чи були зранку опади? -Чи є сьогодні вітер? -Що можна сказати про сьогоднішню погоду? -Чи заглядає сонечко в наше віконечко?
Робота в зошити друга природи. - Позначте у зошиті свої спостереження.(Учні виконують завдання)
V. Вивчення нового матеріалу
1)-Діти, давайте згадаємо, з яких місяців складається пора року весна?
(БЕРЕЗЕНЬ КВІТЕНЬ ТРАВЕНЬ)
31 день 30 днів 31 день
-Про який місяць йдеться мова в загадках? ( Групи задають загадки одна одній і розповідають про свій місяць. Показують малюнки ,ілюстрації ,читають вірші)
Тріщить на річці сивий лід.
Гуркоче і ламається.
А сонце шле землі привіт
І лагідно всміхається. (БЕРЕЗЕНЬ)
Зацвіли сади, діброви
І долини, і луги.
І річки синіють знову,
1 не входять в береги. (КВІТЕНЬ)
Весело сонечко блищить,
Проміння щедро сяє.
Гайок привітно шелестить.
Піснями виграває. (ТРАВЕНЬ)
На дошці прикріплені назви місяців.Під назвою кожного місяця діти прикріплюють відповідну ілюстрацію.
- Діти, ви цікаво розповіли про місяці. Можна мені задати кілька запитань?
2) Мозковий штурм
Запам'ятайте!Весна-це шлях,який проходить природа від зими до літа.
3)Робота в групах
Кожна група отримує завдання.
Завдання для 1-ї групи "Березень"
За ознаками визначте назву місяця.
-Скресла крига, ,із стріх закапало,з гір струмочки покотилися,у берези розпочинається сокорух- це місяць… .
-Повінь заливає луги,буяє ніжна конвалія,чути пісню жайворонка-це настав місяць… .
-Радісно щебечуть птахи,проростає молода травичка,дерева починають покриватися листям-це настав місяць … .
Завдання для 2-ї групи"Квітень"
Підкресли ознаки зими блакитним кольором,а весни - зеленим.
У неживій природі: мороз,відлига,бурулька,тане сніг,кучугури,довжина дня дорівнює довжині ночі,підвищується температура повітря,хуртовина ,дощ.
У живій природі:сплячка тварин,приліт птахів,поччаток сокоруху в рослин,зайці стають білими,поява перших квітів,дерева "сплять".
Завдання для 3-ї групи "Травень"
З'єднати і пояснити прислів'я,приказки,прикмети.
-Хто у квітні не сіє….берись за плужок.
-Зійшов у березні сніжок - …літо буде дощовим.
-З берези тече багато соку - … той у вересні не віє .
(виступ груп) - Діти, ви добре з'ясували причини змін в природі весною, а тепер я пропоную вам помилуватися природою. Давайте відправимося в уявну подорож рідними місцями. Ми підемо на зустріч з весною V I. Фізкультхвилинка , під музичний супровід (співаночка"Подоляночка"). V II .Активізація читацького досвіду дітей -Ми обов’язково зустрінемо весну, якщо душею і серцем будемо відчувати її прихід. Наприклад через вірші , які ви вивчили , готуючись до сьогоднішнього уроку . 3),Вчитель читає напам'ять першу строфу вірша Т.Г.Шевченка"Світає"…учні продовжують. -Хто написав цей вірш? 4).Розповідають вивчений вірш. —Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Сьогодні ми ознайомимося ще з одним чудовим віршем Кобзаря. Вслухайтеся, як звучить українське слово. 5). Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Встала й весна ...» (с. 91) 1.Виразне читання вірша вчителем - Про що цей вірш? -Які ознаки весни ви запам'ятали?
ряст
барвінок
жайворонок соловейко 2.Словникова робота 1)Довідкове бюро. Ряст-багаторічна трав’яниста лікарська рослина, що цвіте рано на весні білими, жовтими,червонуватими або фіолетовими квітами. 3.Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем; скоромовкою в парах. Гаї сонну убрану розбудила уквітчала зустрічають жайворонок соловейко
4. Читання вірша "Бджілками" —З якою інтонацією читається вірш? (Розмірено, лірично, ніби милуючись. чарівними краєвидами.) 5.Повторне читання вірша учнями «луною» за вчителем 6.Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання —Які слова вірша допомагають уявити весну як живу істоту? —Яких птахів згадує поет у вірші? —Де він почув жайворонка? соловейка? Що вони роблять? —Що зробила весна із землею? —Чому земля була ще сонна? —Чим весна уквітчала землю? —Чим укрила? 7.Читання вірша "Ланцюжком" 8.Гра «Диктор телебачення» Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів 9.Мовно-логічне завдання.
Доберіть із вірша слово,до якого відносяться усі дії ,виражені словами укрила,встала, розбудила,уквітчала.(Весна)
10. Гра «Незнайко». -А зараз спробуйте відновити вірш.
Встала зима (весна)
Білу землю, сонну розбудила (чорну)
Уквітчала її рястом,
барвінком укрила.
І на полі соловейко, (жайворонок)
жайворонок в гаї, (соловейко)
Землю убрану зимою, (весною)
Ввечері зустрічає. (вранці)
V III.Підсумок уроку Вправа "Інтерв'ю" -Чи сподобався вам урок? -Що вам найбільше сподобалось на уроці? -Що нового ви дізналися на уроці?- -Що найбільше запам’яталося?
I Х .Домашнє завдання
Вивчити вірш напам'ять. (літературне читання) З природознавства опрацювати ст.96-99 підручника -Поміркуйте , який весняний місяць вам подобається найбільше.Доведіть свою думку.