Урок читання в 2 класі "Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. А.Костецький «Батьківщина»

Про матеріал

Удосконалювати уміння працювати з поетичним твором, учитися бачити в рядках вірша красу і велич Батьківщини;

-збагачувати словниковий запас учнів,

-розвивати зв'язне мовлення, мислення, пізнавальні інтереси учнів, вміння працювати у групах, колективно, самостійно;

-виховувати почуття національної свідомості, прищеплювати глибокі почуття любові до рідного краю, до Батьківщини.

Перегляд файлу

            Тема: Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.

            А.Костецький «Батьківщина»

 

Мета: -удосконалювати уміння працювати з поетичним твором, учитися бачити в рядках    вірша красу і велич Батьківщини;

-збагачувати словниковий запас.

-розвивати зв’язне мовлення, мислення, пізнавальні інтереси учнів, вміння працювати у групах,  колективно, самостійно;

-виховувати почуття національної свідомості, прищеплювати глибокі почуття любові до рідного краю, до Батьківщини.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

                             На урок старання не забудьте взяти.

                            Сіли рівненько, починаємо  працювати!

  1. Вправа «Очікування»

-Діти, яким ви бачите урок?

- Я очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь, що ви будете активними, кмітливими, розумними, уважними, організованими.

А працювати ми будемо під таким девізом:(Слайд      )

Учні (хором)

                     Добре читаймо,
                    Все пам’ятаймо.
                    Новенькі словечка
                   В скриньку складаймо.(Який висновок можемо зробити?)

-Діти, сьогодні на уроці ми вирушимо в путь за скарбом. Але для цього нам треба зібрати шматочки карти, де вказане місце скарбу. За кожне виконане завдання, отримуємо шматочок карти. Тож вирушаємо.

II.    Вправи на розвиток навичок читання. 

1.    Вправи для розвитку мовленнєвого апарату;
-Для того, щоб правильно та швидко читати, нам треба розчитатися, підготувати язичок, губки до читання. Візьміть блакитну картку і про себе прочитайте склади. Хто виконав завдання, подає сигнал.

      -Читаємо повільно.( вбра    квi    бджо   дру   пле   щи    свя)

      -Читаємо  питальною  інтонацією,

         -Окличною інтонацією

        - Сумною інтонацією

2. Вправи для розвитку артикуляцій: вивчення скоромовки

Гра „Добери скоромовку до малюнків”

Пригадаємо наші скоромовки.(показую малюнок-діти читають скоромовку)

Баба-Біля баби баба сіла, баба бабі бубоніла.

Сорока- Хитру сороку спіймати морока , а на сорок сорок сорок морок.

     Сова   - У совихи Соні совенята сонні

       Робота над чистомовкою

 -Продовжуємо розчитуватися.

на-на-на – рідна сторона.

ай-ай-ай – це наш рідний край.

жу-жу-жу – природу бережу.

лю-лю-лю – Батьківщину я люблю!  (1 шматочок карти)

  «Асоціативний кущ»

  • Що ви пригадуєте чи уявляєте, коли чуєте слово «Батькiвщина»?

(За кожну відповідь-добавляємо  промінець до «сонечка»

 

 

 

 

 

 

(Україна, вишиванка ,  державні символи,  мамина колискова,  Дніпро, мама і тато, українська пісня, домівка, родина, мова, природа,звичаї, традиції, обряди, школа…) Подивіться, скільки промінців у нашого слова-Батьківщина.

-Батьківщина – це земля, на якій народилися ми, наші батьки; це найдорожче, найсвітліше, найкраще місце на землі.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності школярів

-Ви вже здогадалися, про що піде мова на уроці?(про Батьківщину)

–А чи хочете дізнатися, як буде називатися тема розділу, який ми будемо вивчати? Працюємо в парах.

– Візьміть аркуші зеленого кольору. Розпутайте павутиння і прочитайте її назву.

 

 

 

 

                       

 

 

-Давайте разом прочитаємо назву розділу. ДОБРИДЕНЬ, ТОБІ,УКРАЇНО МОЯ!(слайд)

Ми виконали завдання, тож 2 шматок карти –ваш.-

Так, діти, тема нашого уроку-«Добридень тобі, Україно моя!» І завдання перед нами стоять такі:

-удосконалювати уміння працювати з поетичним твором, учитися бачити в рядках вірша красу і велич Батьківщини;

-збагачувати словниковий запас.

-розвивати зв’язне мовлення, мислення, пізнавальні інтереси учнів, вміння працювати у групах,  колективно, самостійно;

-виховувати почуття національної свідомості, прищеплювати глибокі почуття любові до рідного краю, до Батьківщини.

 

ІV.Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Бесіда

Україна — це держава, яка має свою історію, культуру, свою мову. Кожна людина любить той край, де народилась і живе.

-Письменники, поети написали чудові твори про Батьківщину.  Послухаємо деякі з них. (діти декламують)

Моя Україна – то мамина ласка,
Червона калина, бабусина казка.
Це соняхи в цвіті, горобчиків зграя…
Я кращої в світі країни не знаю.
Леонід  Савчук

 

Струмок серед гаю, як стрічечка,

На квітці метелик, як свічечка.

Хвилюють, маюють, квітують поля –

  Добридень тобі, Україно моя!

Павло Тичина

2. Гра «Кубування»

Ми з вами вчили та багато  знаємо про  нашу Вітчизну. Пограємо у гру. Ви знаєте умови гри. Передаємо куб, читаємо завдання, відповідаємо. Допомагаємо.

(Грані: 1- ОПИШИ( мила,  багата,  тепла, квітуча , вільна, щедра, незалежна,)

                 2- НАЗВИ ГОЛОВНЕ (Київ, Дніпро, Карпати, вишиванка, державні символи, )

                 3- ДЕРЖАВНІ ТА НАРОДНІ СИМВОЛИ 

                4- НАРОДНІ КАЗКИ («Рукавичка», «Коза-Дереза», «Івасик-Телесик», «Котигорошко», «Колобок»…)

 

5- письменники та поети (л.Українка, Т.Шевченко, І.Франко, В.Сухомлинський, Павло Тичина, Л.Глібов, О.Пчілка)

6- РОЗКАЖИ ПРИСЛІВ’Я                                                        

 Без верби і калини нема України

–Давайте складемо та вивчимо нові прислів’я.

  1. Робота в групах.(На партах конверти зі словами, треба скласти прислів’я, склеяти. Коли робота буде виконана, подайте сигнал.

 

 

                                                          

 

 

 

-Ви гарно попрацювали. Ще один,3  шматочок карти прикріплюємо.

ІV. Фізкультхвилинка.

Ми мандруєм, ми, мандруєм, Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати. Як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерця, не торкнутися нам дна!

Так ми довго, довго йшли, і до класу  знов прийшли!

 

3 . Робота з підручником.с.66

- Діти, наша мудра книжка хоче звернути вашу увагу на те, чому вона вас навчить новий розділ. Відкрийте підручники на с.66 і самостійно прочитайте звернення.

-Що ми зрозуміємо, читаючи твори цього розділу? (що значить любити свою Батьківщину)

4. Опрацювання вірша А. Костецького «Батьківщина».

      А) Розповідь про А.Костецького (фотографія)

-Одним із поетів, які писали про нашу Батьківщину,був А.Костецький. Сьогодні ми ознайомимося з його віршем «Батьківщина». А що ми знаємо про цього поета? Давайте послухаємо наше довідкове бюро.(виступають діти)

1 учень. Анатолій Георгійович Костецький народився в 1948 році в місті Києві. В учительській сім’ї, його мама була вчителем укр.. мови та літератури.

2 учень. У 4 роки він навчився читати, а в 5- вже складав рими. В перший клас він пішов, маючи вже декілька своїх віршів. А в 5 класі він отримав диплом за віші, присвячені Т.Г. Шевченку.

3 учень. Друкуватися А.Костецький почав у 20 років. Серед багатьох віршів, написаних поетом, справжню славу здобули його неповторні рядки про Батьківщину.

Вчитель. З творів А.Костецького можна скласти бібліотеку. Він видав понад 50 книжок, віршів і казкових повістей для дітей. Останньою підсумковою його книжкою була «Мої та твої таємниці»

-У нас на виставці зібрані лише деякі книги, з якими ви можете ознайомитися. (звертаю увагу на виставку) (Слайд       )

Б) Читання вірша вчителем.

-Діти, візміть аркуші блакитного кольору, це пам’ятка виразного читання вірша. Послухайте вірш. (читає вчитель)

В) Бесіда за запитаннями

-Про що цей вірш?

-Які почуття виникають у вас, коли ви слухаєте вірш?(любов до Батьківщини, до батьків,

-Що ж таке Батьківщина?(діти відповідають)

В)    вправи на інтонування речень;
-А що ви помітили особливого, слухаючи вірш? (Перше речення – питання, а решта рядків – відповіді)

-З якою інтонацією треба читати це речення?(питальною)

-Давайте потренуємося.

-Знаєш ти, що таке Батьківщина?(діти повторюють)

Г) Словникова робота.(слайд)

-Перш, ніж ви прочитаєте цей вірш мовчки, давайте навчимося правильно читати слова:

домівка                чесне
веснянім              бджола
найщиріші          дотримане («луною» за вчителем)

Д)Мовчазне читання

VI.    Повторне читання тексту учнями і робота над текстом. 
1. Читання вірша «ланцюжком» (по дві строфи).

    - Поміркуй, яке речення може бути назвою вірша?

-Доведіть рядками з вірша, що Батьківщина-це родина(мама й тато)

-Що Батьківщина-це природа(ліс осінній, гаряче сонячне коло, бджола)

-Які рими ви зустрічаєте у вірші?

2. Вибіркове читання

-Прочитайте рядок зі словом ліс,  тато,  мова, коло.

 

  1. Метод мнемотехніки для закріплення змісту вірша.

(на екрані, діти читають)

 

VІІ. Підсумок уроку (на екрані)

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай,

    Усе, що зветься Україна!(діти хором)

-А тепер давайте підведемо підсумки нашого уроку.(слайд)

-На уроці я вчився(лась)…виразно читати вірш про Батьківщину, любити рідну Вітчизну, складати прислів’я, працювати в групі)

-Мені дуже сподобалося на уроці…(читати вірш за малюнками, працювати в групі.., що я вивчила нові прислів’я про Батьківщину)

-На уроці я дізнався(лася) …(що А. Костецький у 4 роки навчився читати, що А.Костецький видав понад 50 книжок,

Молодці! Ви гарно працювали на уроці. Наближаються Новорічні свята, у вас на партах лежать сніжинки, візьміть їх. Якщо урок вам сподобався, підніміть їх над собою, якщо були труднощі- на рівні грудей, якщо зовсім не сподобався- залиште на парті. (діти показують)Ці сніжинки чарівні,хай вони принесуть вам у Новому році здоров’я, успіхів у навчанні.

        ІX.Домашнє завдання

 

     Вивчити вірш А.Костецького «Батьківщина» напам'ять.

 

Додатково. Може, хтось вже вивчив вірш і хоче нам розказати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 січня 2018
Переглядів
2413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку