Конспект інтегрованого уроку
з « Математики» та «Я і Україна» у 3 класі
Тема. Супермаркет. Ми-споживачі.
Множення круглого числа на одноцифрове виду 40•2, 400•2.
Складені задачі на 2-3 дії.
Мета: сприяти формуванню практичних вмінь і навичок множити круглі числа на одноцифрові виду 40•2, 400•2 , застосовувати вміння на практиці, розв'язувати складені задачі на 2-3 дії та виконувати розумові операції й практичні дії ; створювати ситуацію успіху для кожної дитини, умови для розвитку пізнавального інтересу, логічного мислення, творчої ініціативи, впевненості у собі; розвивати математичне мовлення, увагу, уяву, кмітливість та винахідливість, вміння працювати самостійно, в парах та групах; сприяти усвідомленню патріотичного виховання, відповідальності, чесності, колективізму; закласти основи для формування споживчих навичок і використання їх в повсякденному житті.
Тип уроку. Інтегрований.
Обладнання: підручники , картки із завданнями, вудка і рибки, мультимедійна презентація, аудіозапис голосів птахів, ноутбук, смайли, мікрофон, дзвоники, планшети, фішки супермаркета.
Методи роботи: інформаційно-рецептивний, репродуктивний, проблемно-
пошуковий.
Форми роботи: самостійна (індивідуальна) робота, робота в парах та групах, фронтально-колективна.
Хід уроку
І. Організація класу. (3 слайд)
1. Вже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Будем вчитися старанно,
Щоб урок пройшов не марно…
2. Вітання в колі друзів. (4 слайд)
Ми маленькі школярі, та уже умілі
Добре знаємося ми у шкільному ділі.
Любим музику і сміх, вмієм: рахувати, читати, міркувати…
Друзям хочемо своїм успіхів бажати.
Не просто слухати, а й чути
Не просто дивитися, а й бачити
Не просто відповідати, а й міркувати
Дружно й плідно працювати.
3. Створення ситуації успіху (тихо звучить мелодія, спів пташок у лісі ). (5 слайд)
Я впевнена в тому, що наш урок буде продуктивним, адже ви в мене найкращі, здібні і кожен з вас впорається із самим важким завданням. Заплющить очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі, гостям і мені успіхів. А тепер я передам тепло своїх долонь і позитиву вам («по ланцюжку»). Бажаю успіхів і гарного настрою !
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання (Взаємоперевірка). (6 слайд)
№ 616
__+40=160-40 (80) 16+___< 2•10 (1,2,3)
__• (14+28)=420 (10) ___•10<10•4 (1,2,3)
№ 617
Смородини - 90 кг ?
Вишень - ?, на 380 кг >
Малини - ?, на 420 кг <
1). 380+90=470 (кг) - вишень
2). 470+90=560 (кг) - вишень і смородини разом
3). 560-420=140 (кг) - малини
Відповідь: 140 кілограмів малини відвіз фермер у місто.
Тема уроку. Множення числа на одноцифрове виду 40•2, 400•2. Складені задачі на 2-3 дії.
(Колективна робота. Завдання написане на мульт. дошці. ) (8 слайд)
10 30 40 60 80 90 ……….
100 200 300 500 700…….
Які числа пропущено?
Як можна їх назвати одним словом? (Відповіді учнів)
Вчитель. Так, круглі числа.
(діти дмухають і хмарка відлітає.)
Зачитуємо тему уроку. Множення круглого числа на одноцифрове виду 40•2, 400•2. Складені задачі на 2-3 дії. Супермаркет. Ми споживачі.
Вчитель. Але у мене є сюрприз, сьогодні ми навчимося множити і підемо в супермаркет за продуктами і перевіримо свої знання на практиці. Згодні?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя . Учні , подумайте і скажіть, яким має бути наш урок (відповіді дітей: цікавим, навчальним, продуктивним, трохи казковим, веселим, загадковим, проблемним…….)
Отже, щоб урок був таким , як ви хочете , залежить від вашої активності, уважності, творчості.
А працюватимемо ми під гаслом, яке ми дуже любимо:
РАЗОМ: Не кажи - не вмію, а кажи – навчусь!!! (10 слайд)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником.
а) Пояснення нового матеріалу вчителем впр. с. 99 Впр. 621
б) Усний рахунок
-«ланцюжком» впр. 622.
- в парах впр. 619-620
в) Робота в зошиті (Записуємо число і Класна робота)
- Задача 623 (самостійно)
- Задача № 624, 625
г) Ребуси впр.
(Після виконання кожної роботи вчитель хвалить учнів і підбадьорює.)
1. «Мозковий штурм»
Виконавши це завдання ми дізнаємося, скільки учнів піде за покупками.
2 • 3 • 10 : 6 • 4 : 5 • 100 : 10 = Результат (80).
Проблемна ситуація: діти, чи є у нас в класі така кількість учнів? Ні. Яку дію треба виконати, щоб в результаті обчислень вийшла кількість учнів нашого класу?
(Діти рахують і записують результат на планшеті і якомога швидше виходять до дошки, перші, хто правильно виконав завдання, будуть капітанами.)
Вчитель. Так, потрібно 80: 10=8……Тож восьмеро учнів вирушать.
І команда ________(ім’я учня) « Ерудити»,
ІІ команда ________(ім’я учня) « Знавці»
Вчитель: У нас є команди, тож вирушаємо в супермаркет за продуктами. Залишилось нам дізнатися значення слів
«СУПЕРМАРКЕТ» та « СПОЖИВАЧ».
* Супермаркети - це відносно великі магазини самообслуговування з переважно широким асортиментом товарів.
*СПОЖИВА́Ч (покупець)- особа або організація, що використовує, або купує, споживає якусь продукцію.
Вчитель. То ж ми споживачі, зараз підемо до супермаркету. Залишилось згадати правила поведінки у супермаркеті. (12 слайд)
(Учні називають правила.)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. (13 слайд)
ІV. Закріплення вивченого.
(14 слайд)
1 десяток жовтих яєць коштує - 30 грн.
1 десяток білих яєць коштує - 40 грн. вчителя
Завдання для покупців
І . Команда - 2 десятки яєць білих. ?, грн.
3 десятки жовтих яєць.
ІІ. Команда - 3 десятки яєць білих, ?, грн.
2 десятки жовтих яєць.
Підрахуйте, скільки грошей ви витратите і скільки штук яєць купите.
(Команда, яка перша розв’язала задачу, дзвоник дзвоничком. Відповіді представників команд. Отримують фішки від супермаркету за правильні підрахунки.)
(16 слайд)
Судак Лосось
Завдання для команд.
Назва риби |
Вага |
Ціна за кілограм |
Заплатили грн.. |
Судак |
2 кг |
100 грн |
? |
Лосось |
2 кг |
300 грн |
? |
Скільки грошей заплатили за всю рибу?
У скільки разів лосось дорожчий ніж судак?
(Команда, яка перша розв’язала задачу, дзвоник дзвоничком. Відповіді представників команд. Отримують фішки від супермаркету за правильні підрахунки.)
Уявіть, що у вас є такі купюри….
Чи можемо ми купити
2 коробки печива по 100 грн і 2 коробки цукерок по 200 грн ?
Поясніть свою відповідь…
(Командам даємо купюри 100 грн, 200 грн, 50 грн -2 шт.)
(Команда, яка перша розв’язала задачу, дзвоник дзвоничком. Відповіді представників команд. Отримують фішки від супермаркету за правильні підрахунки.)
V. Рефлексія
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- Молодці, діти.! Ви добре попрацювали на сьогоднішньому уроці.
- А тепер прошу відповісти на запитання
«Як помножити кругле число на одноцифрове виду 40•2, 400•2?».
- Чи знадобляться нам, як споживачам, в повсякденному житті набуті знання?
- А чи справдилися ваші сподівання на уроці?
Поділіться враженнями (відповіді учнів…..)
- А тепер пропоную вам підрахувати кількість фішок, які ви зібрали в супермаркеті працюючі в команді (підрахунок).
Перемогла команда під назвою……_________________________________
2. Контрольно-оцінювальна діяльність. (18 слайд)
Прошу вас оцінити свою роботу на уроці і за допомогою смайликів, які ви прикріпите на дошці, ми побачимо оцінку вашої діяльності
VI. Наш урок підходить до завершення. Розгорніть щоденники і запишіть
Д\з № 627, 628 (Диференціація домашнього завдання за рівнем складності). (19 слайд)
Дякую всім за гарну, дружну роботу, співпрацю, позитивний настрій ! (20 слайд)
1