Цікавий інтегрований урок з природознавства та трудового навчання для 1 класу. В цьому уроці є цікаві ігри,які допоможуть дітям познайомитися з будовою рослин, і невеличка рольова сценка.
Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів №72
Інтегрований урок
з природознавства і трудового навчання(1 клас)
Тема: «Рослини, їх будова»
Виконала:
вчитель поч.класів
Рибікова О.П.
Тема. Рослини, їх будова.
Мета(природознавство): ознайомити учнів з будовою рослин, формувати вміння розрізняти органи рослин, називати їх, з'ясувати значущість кожної частини рослин; розвивати увагу, мислення, мовлення;
Мета(трудове навчання): навчати послідовності дій під час створення аплікації; розвивати творчі здібності, охайність у роботі, увагу, дрібну моторику пальців рук, виховувати допитливість, інтерес до вивчення рідної природи.
Обладнання: презентації "Будова рослин", предметні малюнки таблиця "Будова рослин".
Тип уроку: інтегрований
ХІД УРОКУ
Наш девіз:
Природа –все, річки, пташки, гаї,
Людина – теж частиночка її.
І щоб людині на Землі прожити
Природу треба знати і любити!(слайд 1)
а) «Хвилинка спостережень» (слайд 2)
— Яка зараз пора року?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
II. Повідомлення теми і мети уроку
1.Робота над загадками(слайд 3)
• У сукні зеленій стою цілий рік:
Сонечко світить, чи падає сніг.
Голок багато в господарстві тримаю,
Тільки не шию і не вишиваю. (Ялинка)
• Я тримаю у долоні намистиночки червоні.
Ягідка ця кислувата,
На кущі їх так багато! (Калина)
• Сонечко в траві зійшло, усміхнулось, розцвіло,
згодом стало біле-біле, за вітром полетіло.(кульбаба)
— Назвіть усі ці предмети одним словом. (Рослини)
III. Вивчення нового матеріалу
2.Практична робота. Вивчення будови рослин.
3. Робота в друкованому зошиті.(Завдання №1)
- Вам необхідно позначити цифрами органи рослини в зошиті. В цьому допоможе таблиця.
4. Гра “Де чия квітка?”(слайд 4)
5. Робота з малюнками (яблуня, помідор).
— Розгляньте малюнок яблуні.
— Які частини яблуні зображено? (Яблуко, листя, квіти, стовбур)
--- Що не вистачає на малюнку? Домалюйте.
— Назвіть частини помідора. (Помідор, листя, квіти, стебло, корінь)
— Як назвати одним словом яблуко, помідор? (Це плоди)
Учитель розрізає яблуко, помідор.
— Що міститься всередині кожного плоду? (Усередині завжди є насіння.)
6. Робота в друкованому зошиті.(Завдання №2)
- Вам потрібно відгадати плід рослини і з’єднати їх стрілкою. Звірити можна за допомогою презентації.(слайд 5)
IV. Фізкультхвилинка(слайд 6)
V. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Інформаційна хвилинка (слайд 7)
- Сьогодні до нас на урок завітала красива квітка, щоб розповісти дещо важливе.
Квітка:-Так сталося, що всі мої органи: корінь, стебло, листя і квітка посварилися. Кожний з них, вважають себе головним органом. Допоможіть мені друзі, їх помирити. Для цього, потрібно послухати їх повідомлення.
Корінь:-Я сьогодні завітав до вас, щоб ви, діти, почули про важливість мою. Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Своїм коренем я закріплюю рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більше корінь. Коренем я дістаю з різних куточків ґрунту воду для рослини з розчиненими в ній мінеральними солями, які відправляю по стеблу до гілок і листя.
Стебло:- Я потрібна, щоб утримувати над землею рослину. Також ,я утримує листки, квіти, плоди з насінням.
Листя:- Листя — це не просто окраса дерев. Листки дихають повітрям. Це диво-фабрика. Вони вловлюють сонячні промені і виробляють поживні речовини, які потрібні рослині для життя. Вони очищають забруднене повітря.
Квіти:- Ми потрібні для розмноження, щоб нас було багато.
- Діти, як ви думаєте, можуть вони існувати один без одного?(Ні)
Отже, всі вони взаємопов’язані один з одним. Кожний орган виконує своє призначення.
Квітка: - Ви всі головні, без вас я не зможу рости.
А)Техніка безпеки
- пригадаймо правила користування ножицями і клеєм.
Б)Виготовлення аплікації.
-У кожного на парті є файли,в яких ви знайдете частини(органи) рослини. Давайте їх дістанемо і розглянемо.
- знайдіть картон і покладіть перед собою.
- на нього ми спочатку викладемо з частин рослини - рослину, щоб побачити, що це за рослина,а потім всі її частини приклеїмо і отримаємо красиву аплікацію.
- Чи всі частини рослини?(ні)
- Якого органа не вистачає?(Листочка)
- Ви повинні вирізати листок самостійно. Я роздам кожному шаблон листочка, ви обводите і вирізаєте.
- як виріжете листок, приступайте до приклеювання частинок.
VI. Підсумок уроку