"Конспект інтегрованого уроку з природознавства та труд.навчання для 1 класу на тему: "Рослини, їх будова"

Про матеріал

Цікавий інтегрований урок з природознавства та трудового навчання для 1 класу. В цьому уроці є цікаві ігри,які допоможуть дітям познайомитися з будовою рослин, і невеличка рольова сценка.

Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів №72

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

з природознавства і трудового навчання(1 клас)

 

Тема: «Рослини, їх будова»

 

 

 

 

 

 

                                                                                           Виконала:

вчитель поч.класів

                                                                                                 Рибікова О.П.

 

 

 

 

 

Тема. Рослини, їх будова.

Мета(природознавство): ознайомити учнів з будовою рослин, формувати вміння розрізняти органи рослин, називати їх, з'ясувати значущість кожної частини рослин; розвивати увагу, мислення, мовлення;

Мета(трудове навчання): навча­ти послідовності дій під час створення аплікації; розвивати творчі здібності, охай­ність у роботі, увагу, дрібну моторику пальців рук, виховувати допитливість, інтерес до вивчення рідної природи.

Обладнання: презентації "Будова рослин", предметні малюнки таблиця "Будова рослин".

Тип уроку: інтегрований

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

Наш девіз: 

Природа –все, річки, пташки, гаї,

Людина – теж частиночка її.

І щоб людині на Землі прожити

Природу треба знати і любити!(слайд 1)

а) «Хвилинка спостережень» (слайд 2)

    Яка зараз пора року?

    Тепло чи холодно надворі?

    Який стан неба?

    Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

1.Робота над загадками(слайд 3)

• У сукні зеленій стою цілий рік:

Сонечко світить, чи падає сніг.

Голок багато в господарстві тримаю,

Тільки не шию і не вишиваю. (Ялинка)

• Я тримаю у долоні намистиночки червоні.

Ягідка ця кислувата,

На кущі їх так багато! (Калина)

• Сонечко в траві зійшло, усміхнулось, розцвіло,

згодом стало біле-біле, за вітром полетіло.(кульбаба)

     Назвіть усі ці предмети одним словом. (Рослини)

III. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда про рослини

  •  Ми продовжуємо подорожувати царством рослин.
  • Подивіться один на одного. У кожного з вас є голова, тулуб, ноги, руки — частини тіла. Так і рослина складається з певних частин. Ці частини називають – органами. А які саме органи має рослина, ми дізнаємося , коли розглянемо будову рослини.

2.Практична робота. Вивчення будови рослин.

  •   Розгляньте малюнок на таблиці “Будова рослин”.
  •   Яка рослина зображена на малюнку? (фіалка)
  • Назвіть частини рослини, зображені на малюнку. (Корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням.)

3. Робота в друкованому зошиті.(Завдання №1)

- Вам необхідно позначити цифрами органи рослини  в зошиті. В цьому допоможе таблиця.

4. Гра “Де чия квітка?”(слайд 4)

  •             Яким рослинам належать зображені на малюнках квітки? (Кульбаба, тюльпан, мак,»півники» соняшник.) Як ти їх упізнав?

5. Робота з малюнками (яблуня,  помідор).

    Розгляньте малюнок яблуні.

    Які частини яблуні зображено? (Яблуко, листя, квіти, стовбур)

---   Що не вистачає на малюнку? Домалюйте.

    Назвіть частини помідора. (Помідор, листя, квіти, стебло, корінь)

    Як назвати одним словом яблуко, помідор? (Це плоди)

Учитель розрізає яблуко, помідор.

    Що міститься всередині кожного плоду? (Усередині завжди є насіння.)

6. Робота в друкованому зошиті.(Завдання №2)

- Вам потрібно відгадати плід рослини  і  зєднати їх стрілкою. Звірити можна за допомогою презентації.(слайд 5)

IV. Фізкультхвилинка(слайд 6)

V. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Інформаційна хвилинка (слайд 7)

 - Сьогодні до нас на урок завітала красива квітка, щоб розповісти дещо важливе.

 Квітка:-Так сталося, що всі мої органи: корінь, стебло, листя і квітка посварилися. Кожний з них, вважають себе  головним органом. Допоможіть мені друзі, їх помирити. Для цього, потрібно послухати їх повідомлення.

Корінь:-Я сьогодні завітав до вас, щоб ви, діти, почули про важливість мою. Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Своїм коренем я закріплюю рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більше корінь. Коренем я дістаю з різних куточків ґрунту воду для рослини з розчиненими в ній мінеральними солями, які відправляю по стеблу до гілок і листя.

Стебло:- Я потрібна, щоб утримувати над землею рослину. Також ,я  утримує листки, квіти, плоди з насінням.

Листя:- Листяце не просто окраса дерев. Листки дихають повітрям. Це диво-фабрика. Вони вловлюють сонячні промені і виробляють поживні ре­човини, які потрібні рослині для життя. Вони очищають забруднене повітря.

Квіти:- Ми потрібні для розмноження, щоб нас було багато.

- Діти, як ви думаєте, можуть вони існувати один без одного?(Ні)

Отже, всі  вони взаємопов’язані один з одним. Кожний орган виконує своє призначення.

Квітка: - Ви всі головні, без вас я не зможу рости.

  1. Фізкультхвилинка 
  2. Робота з кольоровим папером. Виготовлення аплікації.

А)Техніка безпеки

- пригадаймо правила користування ножицями і клеєм.

Б)Виготовлення аплікації.

-У кожного на парті є файли,в яких ви знайдете  частини(органи) рослини. Давайте їх дістанемо і розглянемо.

- знайдіть картон і покладіть перед собою.

- на нього ми спочатку викладемо з частин рослини - рослину, щоб побачити, що це за рослина,а потім всі її частини приклеїмо і отримаємо красиву аплікацію.

- Чи всі частини рослини?(ні)

 - Якого органа не вистачає?(Листочка)

- Ви повинні вирізати листок самостійно. Я роздам кожному шаблон листочка, ви обводите і вирізаєте.

- як виріжете листок, приступайте до приклеювання частинок.

VI. Підсумок уроку

  • Кожний ряд представляє свою аплікацію.
  • Про що ми сьогодні дізналися?
  • Яка будова рослини?
  • Що найбільше сподобалося?
docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
2243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку