Урок з кінезіології для 1 класу "Водиця-наша цариця"

Про матеріал

Розробка уроку для учнів 1 класу з використанням здоров"язберігаючих технологій "Водиця-наша цариця"
до діючої програи з кінезіології
Природознавство+кінезіологія
Використано зошит "Слухняні рученята"

Перегляд файлу

Тема: Мати-водиця—усьому цариця

Мета.

Навчальна: продовжити формувати знання дітей про колообіг води в природі, вчити обводити по пунктиру малюнки, зафарбовувати їх  обома руками одночасно, писати  прямі та спіралеподібні  лінії; закріплювати вміння учнів самостійно складати казку, поповнювати словниковий запас.

Розвиваюча: розвивати творчу уяву, фантазію, звязне мовлення учнів.

Виховна: виховувати любов до навколишнього світу, природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань з використанням біоактивної технології.

Форма уроку: інтегрований урок(кінезіологія, природознавство, розвиток мовлення)

Обладнання: робочий зошит «Слухняні рученята», таблиця «Колообіг води», презентація.

Структура уроку:

І.Організація класу
ІІ.Актуалізація опорних знань
ІІІ.Повідомлення теми та мети уроку
ІV.Вивчення нового матеріалу

V. Розвиток вмінь та застосування набутих знань

VІ.Підсумок уроку

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Вітаю вас сьогодні,  діти, на цьому уроці,

Чекає   вас нове  щось на  кожному кроці,
Таємниці відкрити до природи ідемо,

Цікаві знання ми у неї  візьмемо.

А девізом нашого уроку буде прислів’я:

Добре того вчити, хто хоче все знати…
Щоб налаштуватися на плідну працю, нам потрібно виконати гімнастику для мозку.

Гімнастика для мозку (Відео «Зарядка 1»)

Щоб могли ми працювати, мозок треба розімяти. Тому виконаємо вправи.

(Вправи  збуджують обидві півкулі головного мозку одночасно.)

"Лезгинка" - ліву руку скласти в кулак, великий палець відставити убік, кулак розгорнути пальцями до себе. Правою рукою прямою долонею в горизонтальному положенні доторкнутися до мізинця лівої. Після одночасно змінити положення правою і лівою рук.

“Кулак - ребро – долоня” - послідовно міняти три положення: стисла в кулак долоня, долоня ребром на площини столу, долоню на площині столу (спочатку правою рукою, потім лівою, потім двома руками разом).

"Ладушки-оладушки"- права рука лежить долонею вниз, а ліва - долонею вгору; одночасна зміна позиції із словами: "Ми грали в ладусі - смажили оладочки, так посмажимо, повернемо і знову грати почнемо"

"Симетричні малюнки" - малювати в повітрі обома руками дзеркально симетричні малюнки (починати краще з круглого предмета: яблуко, кавун і так далі. Головне, щоб дитина дивилася під час " малювання" на свою руку).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Ми з вами вже багато знаємо,

Бо щодня  нове вивчаємо.

А про що сьогодні говоритимемо,

Почуємо, коли загадки відгадаємо.

1.Відгадування загадок (сл.1)

З небокраю, з-за діброви

Вийшли кралі чорноброві.

Принесли водиці жбан,

Полили селянський лан. (Хмари.)

Він скрізь: у полі і в саду,

А в дім не попаде.

І я тоді лиш з дому йду,

Коли він вже не йде. (Дощ.)

Відома здавна рідина,

Усяк ії вживає.

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка, тверда,

Звичайна... Підкажіть... (вода).

ІІІ. Повідомлення теми уроку

-Загадки ви відгадали, але чи зрозуміли ви, про що йтиме мова? Про хмари чи про дощ, чи про воду?  (Хмари та дощ-це теж вода. Тільки хмари –це газоподібний стан води.)

«Мати-водиця—усьому цариця» — так звучить тема нашого уроку.  Отже, говоритимемо про те, без чого неможливе життя на нашій планеті—про воду.

IV. Вивчення  нового матеріалу уроку

1.Бесіда   (Слайд 2)

-У яких станах буває вода?

(Твердий, рідкий, газоподібний)

-Дощ—це вода у якому стані? (У рідкому)

- Звідки береться дощ? (Із хмар.)

- Чому іде дощ, знаєте? Як він потрапляє на хмару? (У повітрі є дрібненькі крапельки води. Коли вони скупчуються, утворюються більші, важчі, які потім падають на землю.)

- Яку користь приносить дощ? (Він йде на поля, на річки, на квіти, на дерева, на озер, напуває їх водою.)

2.Хвилинка релаксації (Слайд 3)

-Діти, я  знаю, щови любите фантазувати. Тому сідайзручненько, закривайочі, спробуйте уявити все, що почуєте
Пропонуюсьогодніуявити себе  маленькоюкраплинкоюроси.

Уяви, щоти зараз знаходишся на пелюсточціквітки.

Щоце за квітка? Щотивідчуваєш? Можливоквітка про щось говорить?
Прислухайсядонеї.  Вдихниїї запах. Торкнисяпелюсточки. Яка вона?
Дмухнуввітерець… Квіткасколихнулась.

Раптомтобі стало дуже тепло. Тебе хтосьлоскоче. Цесонячнийпромінчик.
Якийвін на дотик?

Вінтобіпростягає свою теплу руку і кудисьзапрошує.Підеш з ним?

Промінчиккличе тебе за собою.  Стрибай на листочок. .. На травичку. А  з травичкипромінчик тебе підхопив і несевгору. Все вище та вище, аж до самих хмар.
Поклав тебе на пухнастухмаринку. Але тут дмухнулопрохолодою.

Промінчикахтось покликав.  Та йтобівже час певертатися на землю.

Подякуййому за гру. Відкривайочі.

-Чисподобалося вам гратися з промінчиком?

-Ви щойновсібуликраплинками, якізлетіли до хмар, а тодіповернулися на землю у виглядідошу.

2. Читання вірша «Дощ»  (Слайд 4)

-Послухайте, яку користь приносить природі дощ?

Тихий дощик полив всі ліси і садочки

І добавив водички в озера й ставки.

Всі дороги помив і стежки, і горбочки,

А на ранок прокинулись вмиті квітки.

Усміхнулись до сонечка чисті, тендітні.

А земля вся пречиста і світла була.

Це було навесні, а точніше, у квітні —

Оживала природа, росла і цвіла.

Н. Красоткіна

3. Розповідь  (Слайд 5)

● Щоб утворилася одна дощова краплинка, необхідно не менше мільйона мікроскопічних краплинок.

● Скупчення чималої кількості таких крапель утворюють хмари. Із хмар влітку іде дощ, а взимку — сніг.(Відео слайд 6)

● Хмари утворюються з водяної пари. Водяна пара — невидимий газ. Він не виказує себе, поки у повітрі не з'являться крихітні частинки пилу. Водяна пара осідає на них і перетворюється на маленькі краплинки, такі маленькі, що кожну окремо не побачиш. Вони і утворюють хмари.

● Улітку після дощу утворюються калюжі. Тільки пригріє сонце — вони висихають. Куди ж зникає вода з калюж? Сонячні промені нагрівають воду і перетворюють її на пару. Пара піднімається вгору. Там вона охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплинки води. Із них утворюються хмари. Краплинки збільшуються в розмірах І падають на землю у вигляді дощу. Взимку з водяної пари утворюються сніжинки. Із настанням морозів вода в річках, озерах і ставках замерзає і перетворюється на лід. Сніг і лід — це вода у твердому стані.

- Як довго краплинки перебувають на землі? (З'явиться сонечко, пригріє і крап-линки перетворяться на пару, яка підніметься вгору.)

-Перетворення води на пару називають випаровуванням.

- Що станеться з туманом, коли він підніметься вгору? (Перетвориться на краплинки води.)

● Пізньої осені та взимку холоднішає. Стовпчик термометра опускається нижче 0°С. Настають морози, випадає сніг. Сніжинки утворюються з водяної пари високо над землею. Спочатку це дуже маленькі кришталики- крижинки, схожі на шестикутні зірочки. Падаючи вниз, вони збільшуються. Це відбувається тому, що в повітрі є водяна пара, яка осідає на їх поверхні й замерзає.

Результат пошуку зображень за запитом "кругообіг води"● Отже, вода, що випарувалася, повертається на землю у вигляді опадів (дощу, снігу, граду). Частина цієї води просочується в ґрунт, потрапляє в озера, ставки і річки, а з них — у моря й океани. Решта води знову випаровується з поверхонь суходолу, водойм і рослин. У вигляді пари вона піднімається вгору.

● Вода в природі постійно рухається. Перетворення води в природі з одного стану в інший називають колообігом води.

Фізкультхвилинка

1. Вправа «Вухо-ніс»

2. Перехрестні кроки

Робота з зошитом с.11

  1. Вправа «Намалюй свій настрій»

-Діти, позначте свій  настрій на сонечку.

  1. Читання казки

-Послухайте маленьку  казку і скажіть, чому  хмаринка сумувала?

Жив собі на світі Дощик. Якось удосвіта накрапав-гуляв він  на зеленому лузі, аж раптом  налетів сторукий Вітрисько. Ухопив дощову Хмару і закинув  її до зошита. Тут вона стала жити.  Але стало їй трохи сумно, що нікому вона не приносить  користі. Ніхто не радіє її срібному дощикові.

Заплакала Хмаринка  срібними сльозами. Впали  її прозорі краплинки на рослинки, на землю.   Злилися  в тоненький струмочок  та  побігли, весело співаючи, шукати своїх друзів.

-Тож чому сумувала хмаринка? (Хмара сумувала, бо Вітрисько її закинув до зошита і вона не могла нікому принести користі.)

-Як жив дощик  до зустрічі з Вітриськом? (Дощик гуляв  на зеленому лузі) 

-Як ви думаєте,  дощику  цікавіше  було гуляти по лугу, чи  бути у ваших зошитах?

3. Наведення ліній у зошиті на с.11 (Додаток 1)

-Візьміть  до рук олівці та наведіть прямі похилі лінії двома руками одночасно.

-Обведіть по пунктиру та зафарбуйте краплинки двома руками.

Фізкультхвилинка

Вправи для очей

Знайдіть  очима умовну хмару,  з хмарки  упала краплинка, опустилася під землю, пробігла до джерельця,  зустрілася з гарячим сонячним промінням, стала малесенькою та легесенькою і піднялася вгору до своєї пухнастої хмаринки знову.

Перехрестні кроки

Торкніться правим ліктем лівого коліна, а потім лівим ліктем правого коліна.

Дихальні вправи

Підборіддям торкнутися грудей, видихнувши все повітря. Повільно піднімати голову вгору, закинувши назад, вдихнувши повні груди повітря. Видихнути повітря, опускаючи голову  до грудей.

V. Розвиток та застосування набутих знань

1. Складання казки в ігровій формі

-Чи можуть  краплинки, які випали з хмари,  на землі залишитися назавжди?(Ні. Адже коли пригріє сонце, вони випаруються і піднімуться вгору)

-А тепер ви самостійно складете казку «Як подорожує краплинка води», проявляючи свою фантазію, увагу і використовуючи набуті знання.

- Складаючи казку, пам'ятайте про частини тексту. Пригадаємо, як можна розпочати казку. (Жили собі...).

- Про що будемо говорити в основній частині?

- Яка кінцівка казки?

 

2.Самостійна робота

3.Презентацій учнівських робіт

Високо у небі пропливала біла хмаринка-мама. У неї  було дуже багато діток-краплинок. Вони із цікавістю поглядали на землю. Одна з них вирішила зіскочити з хмаринки і полетіла на землю. Потрапила вона у струмочок. А потім помандрувала до річки. З річковою водою потрапила до моря. І раптом Сонечко простягнуло їй свої промінчики. Краплинка зраділа. Стрибнула на один промінчик і піднялася вгору. Там вона зустрілася зі своїми сестричками. їм разом було радісно.

 

Жила — була в озері Краплинка. Вона була зовсім маленька.

Одного разу до неї завітало Сонечко, ласкаво пригріло її своїми промінцями. Краплинка не помітила, як на радощах піднялася в небо. По дорозі вона зустрілася з іншими краплинками. Всі вони зібралися разом і утворили хмарку, з хмаринки вони знову повернулися на землю.

З тих пір краплинки з задоволенням подорожують.

 

4.Малювання за уявою

Користуючись кольоровими олівцями, ви можете виконати малюнок відповідно до змісту казки в останньому завданні. Домалюйте, з ким зустрічалась краплинка.

Наведіть спіралеподібні  лінії.

 

VI. Підсумок уроку

-Як називається  подорож краплинок води з хмари на землю і знову на хмару?

-Чи сподобався вам урок?

- Що цікавого було на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

1

 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Природознавство, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
26 січня 2018
Переглядів
1975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку