Конспект заняття
для дітей старшої групи
з формування основ безпечної поведінки
«Один вдома»
Мета:
Обладнання: бандероль, картки із зображенням колюче – ріжучих предметів, картки для завдання «Збери та заховай», гра «Танграм» , голка, ножиці, виделка, кнопки.
Хід:
Вправа емоційного настрою дітей:
Станем разом ми у кола,
Скільки друзів глянь навколо.
Руку дружби простягну
З другом сварку не почну.
Будемо всі ми дружно грати,
Один одного не ображати.
Діти, сьогодні вранці я зустріла листоношу, і він вручив мені бандероль, адреса нашої групи, вручити Незнайку. Це нам? Хіба є у нас такий? А давайте подивимося, що тут? Малята, тут якісь предмети, і мені здається, що вони не всі безпечні! Ви допоможете мені з’ясувати, які з них безпечні, а які небезпечні?
Дидактична гра «Безпечно - небезпечно»
(Діти по черзі дістають зображення предметів із бандероля, характеризують їх з боку безпеки за зразком вихователя: «Безпечний чи небезпечний предмет, тому що….»)
Молодці, малята! Скільки ви знаєте! Це свідчить про те, що серед нас немає жодного Незнайки. І ми це доведемо ще не раз. А які гострі та небезпечні предмети є у вас дома? Про що можна сказати гострий, гостра, гострі?
Мовленнєва вправа « Про що можна сказати гострий, гостра, гострі? (Вихователь кидає м’яч дитині і пропонує відповісти на запитання: « Про що можна сказати гострий, гостра, гострі?»)
Яким словом можна об’єднати всі гострі предмети? Так, всі предмети, що були надіслані є колюче – ріжучими.
Продовжимо доводити, що бандероль прийшла не за адресою. Тепер попрацюємо в парах. Один із граючих називає предмет і характеризує його з небезпечної сторони, а другий - коли цей предмет можна використовувати.
Дидактична гра «Безпечно - небезпечно»
А зараз я запрошую вас пояснити, коли небезпечні предмети приносять користь людям. Пропоную обрати картки, і знову стати у пари.
Мовленнєва вправа «Складання речення із сполучником «А» , наприклад: «Ніж ріже, А голка шиє»
Ми ще раз доведемо, що серед нас немає Незнайків. Для цього я вас прошу, пройти до своїх столів - там на вас чекає завдання. Вам необхідно розглянути предмети, зображені на геометричних формах, і «заховати» небезпечні предмети такими ж фігурами (за кольором і формою). А геометричні фігури вам треба самостійно скласти по типу гри «Пазли» або «Танграм».
Логіко –математична гра «Збери та заховай»
Молодці, впорались і з цим завданням. А зараз, ми пограємо в гру «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками» Умови гри таки: я буду брати предмети - а ви стежитимете за моїми діями. Якщо я вчиняю з предметом правильно - ви плескає в долоні. А якщо мої дії не вірні, можуть принести мені шкоду - ви тупаєте ногами.
Гра «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками»
1.Беру вилку, наколюю шматочок їжі, кладу до рота.
2.Веделкою проводжу по волоссю.
3.Беру голку, пришиваю ґудзик, обрізаю нитку. Голку вколюю в гольницю, разом з ножицями ховаю в скриньку.
4. Підношу ножиці до скроні і різко обертаю.
5. Беру ножиці, старанно обрізаю смужку паперу.
6.Беру зі столу коробку з кнопками - дістаю їх кнопку і розсипаю їх на столі.
7.Розглядаю поламані іграшки та складаю їх у сміттєвий пакет.
Молодці, впоралися і з цим завданням. Я думаю, що серед нас немає дітей, які б не знали, як поводити себе із колюче – ріжучими предметами. Тому я вважаю, що бандероль не за адресою. Ой, а тут цікаве оповідання, яке називається «Мудра голка»
«Мудра голка» Андрій М’ястківський |
Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої... Так гарно виходить. Чорнобривці, айстри, волошки, барвінок... — Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати, — якось попросила Марійка. — Ти ще мала, пальчики поколеш. — От і не мала, от і не поколю! — запевнила дівчинка. — Хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно треба колоти? — Ну, добре. — Мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала голку, нитки. Раз кольнула Марійка, вдруге. І тут нитка заплуталась. Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию...» Пішла мати до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози. — Мудра, а така колюча!.. — розсердилася дівчинка на материну голку. — Чого ти заплакана, Марійко? — повернувшись, запитала мати. — Рушничок вишивала. Думала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти гаптує... А вона колеться. — Всяка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях. Бери-но полотно, та не поспішай, а дивися, як треба... Надвечір Марійка з матір’ю вишили першу волошку. — То хто мудрий? — усміхнулася мати. — Голка чи пальчики? |
Бесіда за змістом:
Ну що ж малята, я вважаю, що треба бандероль віднести на пошту, повідомити, що відбулася помилка. Наші діти знають правила поводження із колюче – ріжучими предметами.