Конспект інтегрованого заняття "Безпечна поведінка вдома"

Про матеріал
Даний матеріал призначений для роботи з дітьми старшого дошкільного віку і вирішує такі питання: продовжувати розширювати уявлення дітей про небезпечні властивості предметів та правила поводження з ними; продовжувати розвивати уміння розрізняти предмети, визначити їх призначення; продовжувати формувати уявлення про елементарні основи безпечної поведінки в побуті; узагальнити поняття «колюче – ріжучи предмети»; продовжувати розширяти мовленнєві ресурси, діалогічне мовлення
Перегляд файлу

https://userscontent2.emaze.com/images/9761fd00-5e32-4fb9-b6ff-152aef8984f1/3a44de79133594f331da4c4ffeec2cf5.jpgКонспект заняття

для дітей старшої групи

з формування основ безпечної поведінки

«Один вдома»

 

 

 

 

Мета:

  • продовжувати розширювати уявлення дітей про небезпечні властивості предметів та правила поводження з ними;
  • продовжувати розвивати уміння розрізняти  предмети, визначити їх призначення;
  • продовжувати формувати уявлення про елементарні основи безпечної поведінки в побуті;
  • узагальнити поняття «колюче – ріжучи предмети»;
  • продовжувати розширяти мовленнєві ресурси,  діалогічне мовлення;
  • продовжувати розвивати здатність аналізувати під час роботи над оповіданням;
  • закріпити знання про геометричні фігури, вміння збирати їх за зразком;
  • розвивати увагу, пам'ять, мислення
  • виховувати обережність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

 

Обладнання: бандероль, картки із зображенням колюче – ріжучих  предметів, картки для завдання «Збери та заховай», гра «Танграм» , голка, ножиці, виделка, кнопки.

 

Хід:

Вправа емоційного настрою дітей:

Станем разом ми у кола,

Скільки друзів глянь навколо.

Руку дружби простягну

З другом сварку не почну.

Будемо всі ми дружно грати,

Один одного не ображати.

Діти, сьогодні вранці я зустріла листоношу, і він вручив мені бандероль, адреса нашої групи,  вручити  Незнайку. Це нам? Хіба є у нас такий? А давайте подивимося, що тут? Малята, тут якісь предмети, і мені здається, що вони не всі безпечні! Ви допоможете мені з’ясувати, які з них безпечні,  а які небезпечні?

Дидактична гра  «Безпечно  - небезпечно»

(Діти по черзі дістають зображення предметів із бандероля, характеризують їх з боку безпеки за зразком вихователя: «Безпечний чи небезпечний предмет, тому що….»)

Молодці, малята! Скільки ви знаєте! Це свідчить про те, що серед нас  немає жодного Незнайки.  І ми це доведемо  ще не раз. А які гострі та небезпечні предмети є у вас дома? Про що можна сказати гострий, гостра, гострі?

Мовленнєва вправа « Про що можна сказати гострий, гостра, гострі? (Вихователь кидає м’яч дитині і пропонує відповісти на запитання: « Про що можна сказати гострий, гостра, гострі?»)

Яким словом можна об’єднати всі гострі предмети? Так, всі предмети, що були надіслані є колюче – ріжучими.

Продовжимо доводити, що бандероль прийшла не за адресою.  Тепер попрацюємо в парах. Один із граючих називає предмет і характеризує його з небезпечної сторони, а другий  - коли цей предмет можна використовувати.

Дидактична гра  «Безпечно  - небезпечно»

А зараз я запрошую вас пояснити, коли небезпечні предмети приносять користь людям. Пропоную обрати картки,  і знову стати у пари.

Мовленнєва вправа «Складання речення із сполучником «А» , наприклад: «Ніж ріже,  А голка шиє»  

Ми ще раз доведемо, що серед нас немає Незнайків. Для цього я вас прошу, пройти  до своїх  столів  -  там на вас чекає завдання. Вам необхідно розглянути предмети, зображені на геометричних формах, і «заховати» небезпечні предмети  такими ж  фігурами  (за кольором і формою). А геометричні фігури вам треба самостійно скласти по типу гри «Пазли» або «Танграм».

Логіко –математична гра «Збери та заховай»

Молодці, впорались і з цим завданням. А зараз, ми пограємо в гру «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками» Умови гри таки: я буду брати предмети - а ви стежитимете  за моїми діями. Якщо я вчиняю з предметом правильно - ви плескає в долоні. А якщо мої дії не вірні, можуть принести мені шкоду - ви тупаєте  ногами.

 Гра «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками»

1.Беру вилку, наколюю шматочок їжі, кладу до рота.

2.Веделкою  проводжу по волоссю.

3.Беру голку, пришиваю ґудзик,  обрізаю нитку. Голку вколюю в гольницю, разом з ножицями  ховаю в скриньку.

4. Підношу ножиці до скроні і різко обертаю.

5. Беру ножиці, старанно обрізаю смужку паперу.

6.Беру зі столу коробку з кнопками - дістаю їх кнопку і розсипаю їх на столі.

7.Розглядаю  поламані іграшки та складаю їх у сміттєвий пакет.

Молодці, впоралися і з цим завданням. Я думаю, що серед нас немає дітей, які б не знали, як поводити себе із колюче – ріжучими предметами. Тому я вважаю, що бандероль не за адресою. Ой, а тут цікаве оповідання, яке називається «Мудра голка»  

«Мудра голка»  Андрій М’ястківський   

Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої... Так гарно виходить. Чорнобривці, айстри, волошки, барвінок...

— Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати, — якось попросила Марійка.

— Ти ще мала, пальчики поколеш.

— От і не мала, от і не поколю! — запевнила дівчинка. — Хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно треба колоти?

— Ну, добре. — Мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала голку, нитки.

Раз кольнула Марійка, вдруге. І тут нитка заплуталась.

Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию...»

Пішла мати до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози.

— Мудра, а така колюча!.. — розсердилася дівчинка на материну голку.

— Чого ти заплакана, Марійко? — повернувшись, запитала мати.

— Рушничок вишивала. Думала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти гаптує... А вона колеться.

— Всяка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях. Бери-но полотно, та не поспішай, а дивися, як треба...

Надвечір Марійка з матір’ю вишили першу волошку.

— То хто мудрий? — усміхнулася мати. — Голка чи пальчики?

Бесіда за змістом:

  1. Чим займалася мама Марійки?
  2. Що вирішила одного разу Марійка?
  3. Що відповіла дівчинка мамі, коли та сказала, що вона мала для вишивання?
  4. Що сталося у Марійки під час вишивання?
  5. Як гадала Марійка, чому у неї не виходило?
  6. Якою вважала мамину голку дівчинка?
  7. Чи вийшло вишити маминою голкою, чому?
  8.  Яку пораду дала мама дівчинці?
  9. Так що виявилось мудрим у оповіданні?
  10. Чому вас навчила історія Марійки?

Ну що ж малята, я вважаю, що треба бандероль віднести на пошту, повідомити, що відбулася помилка. Наші діти знають правила поводження із колюче – ріжучими предметами.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Руденко Юлия
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
7297
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку