Конспект інтегрованого заняття «Диво-Осінь» за казкою Василя Сухомлинського «Дід Осінник»

Про матеріал
Розвивати пізнавальний інтерес, здібності, волю, емоції; формувати вміння практично застосовувати свої логічні і математичні вміння під час пізнання навколишнього світу, діяти свідомо, встановлюючи причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами, явищами, вирішуючи проблемні ситуації та завдання, задачі-загадки, завдання з казковим сюжетом, розвиваючи творчість, бажання експериментувати, фантазію, уяву, творче мислення, креативність у підході до образотворення; узагальнити і систематизувати уявлення дітей про характерні ознаки осені, продовжувати учити самостійно знаходити їх; вчити будувати гіпотези, висувати власні ідеї, думки, встановлюючи причинно-наслідкові зв’язки, шукаючи закономірності, проявляючи свою творчість та винахідливість, вчити сприймати, фантазувати, запам’ятовувати, мислити; спонукати вести діалог виразно й емоційно, узгоджувати рухи із звуками, розвивати відчуття ритмомелодики твору; формувати культуру мовлення; відпрацьовувати вміння говорити з різною силою голосу, дотримуватися пауз у реченні, правильно інтонувати різні типи речень, робити наголос; вчити виділяти голосом звертання, вставні слова; складати розповідь з власного досвіду; виховання доброзичливого, гуманного ставлення до навколишнього середовища; наполегливості, самоповаги, самостійності мислення.
Перегляд файлу

       Заклад дошкільної освіти  25 «Зірочка»

Ніжинської міської ради

 

 

 

Конспект інтегрованого заняття

«Диво-Осінь»

за казкою Василя Сухомлинського

«Дід Осінник»

Картинки по запросу дівчина осінь картинки для дітей

 

Підготувала

вихователь ЗДО № 25

Линник Діна Василівна

 

 

 

 

Ніжин – 2019

Мета: розвивати пізнавальний інтерес, здібності, волю, емоції; формувати вміння практично застосовувати свої логічні і математичні вміння під час пізнання навколишнього світу, діяти свідомо, встановлюючи причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами, явищами, вирішуючи проблемні ситуації та завдання, задачі-загадки, завдання з казковим сюжетом, розвиваючи творчість, бажання експериментувати, фантазію, уяву, творче мислення, креативність у підході до образотворення; узагальнити і систематизувати уявлення дітей про характерні ознаки осені, продовжувати учити самостійно знаходити їх; вчити будувати гіпотези, висувати власні ідеї, думки, встановлюючи причинно-наслідкові зв’язки, шукаючи закономірності, проявляючи свою творчість та винахідливість, вчити сприймати, фантазувати, запам’ятовувати, мислити; спонукати вести діалог виразно й емоційно, узгоджувати рухи із звуками, розвивати відчуття ритмомелодики твору; формувати культуру мовлення; відпрацьовувати вміння говорити з різною силою голосу, дотримуватися пауз у реченні, правильно інтонувати різні типи речень, робити наголос; вчити виділяти голосом звертання, вставні слова; складати розповідь з власного досвіду; виховання доброзичливого, гуманного ставлення до навколишнього середовища; наполегливості, самоповаги, самостійності мислення.

Обладнання: книга В.О.Сухомлинського, ілюстрація «Дід Осінник», «картки», фланелеграфи, «подушки слухача», «крісло оповідача», осіннє листя (березове, дубове, кленове, липове); фарба, пензлики, баночки з водою, альбомні аркуші, клейонка, підставки, серветки; клубок ниток, засоби мультимедія (аудіозаписи, відеопрезентація).

Дійові особи: Книга, Письменник, Художник, Редактор.

Хід заняття

 

Інтерактивна вправа «Потяг до чарівного світу казки»

(Під музичний супровід діти рухаються, тримаючи один одного за плечі, з довірою, закривши оченята, окрім першого – ведучого).

 

Водієм «чарівного потяга» ставай

У світ казки вирушай

Доброго друга зустрічай.

 

І Зупинка «Загадкова»

Вихователь. Діти! Ми з вами приїхали зустріти нашого доброго друга. Послухайте, будь ласка, загадку й відгадайте, про кого йдеться.

Загадка-задача:

Мудра, правдива

Яскрава, красива

Всьому навчає

Про цікаве розповідає

Багато сторінок має

Дітей малюнками звеселяє.

Вихователь. Правильно, це Книга!

Під оплески заходить дитина, тримаючи у руках розкриту книгу та говорить від її імені.

Книга

Я – Книга Чарівна

Завжди я у пригоді стану,

Моїх порад вам не злічить.

Про мене кажуть всі не марно:

Хоч і мовчить, та всіх навчить!

 

Дидактична гра «Ланцюжок ідей»

Вихователь. Діти, подивіться на нашу гостю. Яка вона?

Вихователь. Дітки, як ви гадаєте, хто бере участь у створенні казок?

Діти. Письменник, художник, редактор.

Вихователь. Так, молодці. Ой, погляньте, а хто це до нас завітав у гості.

Заходить дитина-Письменник,

тримаючи книгу В.О. Сухомлинського,

бажаючи представити його дітям

Я — письменник, автор тексту,

Автор задумів, ідей.

Я пишу цікаві твори

Для дорослих і дітей.

Вихователь. Бачу, ви до нас завітали з подарунком.

Картинки по запросу сухомлинськийПисьменник-дитина Так, звичайно. Знаю, що тут дуже розумні дітки зростають, отож, хочу подарувати вам збірку казок чудового письменника, учителя від Бога, прекрасної людини – В.О. Сухомлинського.

 

 

 

 

 

 

 

 

Заходить дитина - Художник,

тримаючи ілюстрацію до казки В.О. Сухомлинського «Дід Осінник»

Я — художник, я малюю

 Ілюстрації для книг,

Фарбами розповідаю,

Про усе, що йдеться в них.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\СУХОМЛИНСЬКИЙ\-12-638.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заходить дитина - Редактор,

тримаючи в руках купу паперів з

 друкованими текстами

Я — редактор.

Тексти всі

Я перевіряю,

Помилки й неточності

Уважно виправляю.

Вихователь Дякую, шановні гості, що до нас завітали. Ми сьогодні з великим задоволенням познайомимось з одним з оповідань В.О. Сухомлинського.

Запрошуємо вас з нами!

На потяг сідайте!

Далі з усіма

У казкову подорож вирушайте!..

ІІ Зупинка Міркувань

 

Дидактична гра-міркування про пору року «Диво-осінь»

(елементи технології ТРВЗ, прийом вітагенного натхнення)

(діти, обравши пару, сідають за столи, де перед ними знаходиться купа розрізаних карток з липучками ззаду, здійснюючи їх аналіз, синтез, з’єднують зображення,прикріплюючи на фланелеграф, визначаючи спільні та відмінні ознаки, називають пору року, відповідні місяці, далі розставляють їх (за спільною ознакою) і продовжуємо міркування)

Вихователь Дітки, уявіть Художника, який 3 місяці старанно малював пору року, передаючи фарбами усю її багатогранність. Та сталася біда – всі роботи переплуталися, а Злюка Пляма-Вакса ще й порізала їх на частини.

Яка ситуація виникла? (думки дітей)

Діти. Дуже прикра. Жахлива. Як вона, ця Пляма-Вакса могла таке зробити….

Вихователь. Так, дітки, бачу, ви всі переживаєте разом з Художником. Та, знаю, що ви, маючи таке добре серце, всі Чарівники. Готові допомогти!!!??..

Діти. Так!!! Готові!

Вихователь. Отож, перше завдання - вам необхідно знайти собі пару.

Ігрова вправа «Знайди пару»

Кожен свою пару обери.

Малюнки гуртом збери

Й до ладу їх доведи.

Друге – зайняти місця за робочим столом.

Третє – переглянути купу карток.

Четверте – з’єднати зображення.

П’яте – визначити для себе пору року, місяць та період, щоб далі впоратися з поставленими завданнями. (перший, другий, третій місяць; назва - вересень, жовтень, листопад; рання, золота (середня), пізня).

Дидактична гра «Склади ціле»

C:\Users\Администратор\Desktop\Любовь Новосёлова_времена года_зима_лето_осень_зимние забавы_01.jpg(під музичний супровід виконують завдання, звучить мінус пісні «Диво-осінь»)

C:\Users\Администратор\Desktop\343942_original.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\dferwr.jpg 

C:\Users\Администратор\Desktop\hello_html_m464efc78.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь. Молодці. Художнику допомогли. Тепер давайте зробимо виставку малюнків. Та перед цим послухайте загадку.

Ця гостя в казковім чарівнім віночку,

Вся в золотому вбранні.

Ходить, малює травичку, листочки,

Щоб гарні були, чарівні.

Ще вона, діти, багатий і щедрий,

Несе для людей урожай,

Що ж це за гостя – красива, привітна,

Нумо, скоріш відгадай?! (Осінь)

Отже, діти, як ви здогадалися, сьогодні на занятті ми поведемо розмову про чарівну пору року – Осінь. У неї дуже багато роботи. Їй потрібно полити дощами землю, щоб сходили засіяні поля, допомогти птахам відправитись до теплих країв тому, що наступають вже холоди; людям прибрати городи, скопати їх на зиму, щоб земля відпочила. Як ви гадаєте, чи сама Осінь виконає стільки роботи, чи, можливо, у неї є якісь помічники?

Діти. Так, це її синочки – місяці!

Вихователь. Скільки їх у Осені? (3) Назвіть їх (Вересень, Жовтень, Листопад).

Отож, зверніть увагу на свої картини. У якому порядку слід розташувати їх, щоб стало зрозуміло, як змінюється природа восени? Які осінні місяці, на вашу думку, зображені у вас на малюнках? Погляньте, що відбувається з деревами, рослинами? Як змінюється погода з наближенням зими? Як змінюється їх вигляд та колір? Як змінюється погода з наближенням  зими? Таким чином, зліва направо викладіть свої картини у необхідному порядку. ( Рання, золота (середня), пізня осінь).

Дидактична вправа «1,2,3 – картинну галерею утвори»

(під музичний супровід пісні «Диво-осінь» організовують виставку)

Мовленнєва гра «Осінні слова»

(Показати дітям різнобарвність навколишнього світу: чим більше ми вдивляємося у природу, тим більше кольорів та  і їх відтінків ми бачимо. Розвивати у дітей спостережливість, помічати красу природних явищ. Розрізняти, дізнаватися, називати. Продовжувати вчити  користуватися сенсорними еталонами, емоційно відгукуватися, переживати радість від спілкування з природою)

Хід спостереження на основі картин

  • Який місяць? Як ви дізналися? (Вересень, Жовтень, Листопад)
  • Яка це осінь? (Рання, золота (середня), пізня осінь).
  • Осінь яка? (золота, красива, сонячна, різноколірна, ласкава, задумлива, сумна, тиха, пізня, рання, непогожа, похмура, сумна, дощова, розписна, строката…).
  • Скільки і які кольори ви бачите навколо себе? (осінь різнобарвна, а саме: зелений – колір життя, далі все більше і більше з’являється жовтого, червоного, багряного, коричневого, жовтогарячого кольору) Який колір переважає?
  • Яке небо восени? (чисте, блакитне, тепле або сіре, низьке, похмуре)
  • Що відбувається з сонечком восени? (Сонце піднімається вже не так високо, як літом, тому його промені вже слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується. Дні стають коротшими, а ночі – довшими).
  • Чому листя жовтіє? (зі зменшенням світового дня поступово припиняється процес фотосинтезу: рослина все менше отримує поживних речовин. Раніше інших руйнується хлорофіл (зелений пігмент), а інші пігменти є більш стійкими і зберігаються довше. Це ксантофіл, каротин, антоціан. Завдяки їм, листи отримують золотисто-жовте, червоне, лілове забарвлення. Настає так звана «золота осінь»).
  • А яка погода восени? (Холодна, похмура, дощова, сонце за хмарами ховається, вітер дме холодний).
  • Чому восени листя опадає? (Восени листочкам недостатньо сонячного світла і тепла. Сповільнюється зростання дерев і струм соку усередині стовбура. І тоді листя стає непотрібним, навіть шкідливим дереву. Дійсно, у дерев немає достатньої кількості соку, щоб живити їх, і листя може замерзнути, як і дерево цілком. Влітку, коли тепло і багато світла, листя сприяє живленню дерева завдяки хлорофілу, що міститься в ньому. Але взимку світла і тепла недостатньо для виконання листям свого завдання. Тому листя в'яне і обпадає, а коли повертаються теплі дні, з'являється нове)
  • Як дерева готуються до зимових холодів? (Скидають листя)
  • Чи однаковий колір листя у різних порід дерев? (Колір листя у різних дерев неоднаковий)
  • Чи подобаються вам кольорові листочки?
  • Подобається вам їх збирати? Чому?
  • Куди відлітають восени птахи (У теплі краї) Що є причиною відльоту птахів у теплі краї? (холод, голод, сніг)
  • Як називаються ці птахи? (Перелітні) Чому вони так називаються? Назвіть перелітних птахів.
  • А тварини теж тікають в теплі краї? (Ні, тварини готуються до зими)
  • Правильно, восени листя облітає, це явище називається листопад. Птахи відлітають восени в теплі краї, тварини готують своє житло, роблять його теплішим. А як люди рятуються від холоду? Ви сьогодні як одягнулися? (Теплі куртки, штани, светри, шапки, теплі чоботи, рукавички)

Художнє слово

МАРІЯ ПОЗНАНСЬКА

ЖУРАВЛІ ЛЕТЯТЬ

Журавлі летять, курличуть,

Шлють останнє «прощавай!»,

Літечко з собою кличуть,

Забирають в теплий край.

Ой, як жалко мені літа

І журавликів моїх.

Та не буду я тужити,

Бо весною стріну їх!

 

 

Читання вірша дітьми, користуючись мнемотаблицею

Похожее изображениеhttp://rushkolnik.ru/tw_files2/urls_1/2483/d-2482094/2482094_html_mc765258.jpg 

 

 

 

Картинки по запросу ЛІТЕЧКО 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

Описание: Похожее изображениеКартинки по запросу весна і журавлі 

Картинки по запросу сонечко 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична вправа «Закінчи речення»

 

Осінь до нас непомітно підходить,

Підсумки нашій роботі … (підводить).

Скоро від холоду згинуть комашки,

Нічого їстоньки буде для …. (пташки).

Вся дітвора так тепла ще бажає,

Та листя пожовкле з дерев…. (облітає).

Вихователь. Прошу вас на потяг сідати - в країну казки вирушати.

ІІІ зупинка «Казкова»

Інтерактивна вправа «Дружнє коло створи - у світ казки увійди»

 (Дітки під музичний супровід зручно сідають у колі на «Подушки слухача». Вихователь займає «Крісло оповідача»)

  • Сідаймо зручненько! - для всіх побажання.

Бо настала пора для читання.

 

Слухання оповідання Дід Осінник В.О.Сухомлинського

 

 

 

 

На данном изображении может находиться: один или несколько человек, дерево, на улице и природаДід Осінник (В.О.Сухомлинський)

У темному лісі живе дід Осінник.

Він спить на сухому листі й сторожко прислухається до співу пташок. Як тільки почує сумну пісню журавлів – курли-курли! – підводиться й каже:

  – Приспіла моя пора. Відлітають у теплий край журавлі.

  Виходить тоді із лісу дід Осінник, сивий, у сірім плащі. Де пройде, там листя жовтіє і падає на землю. Виходить на узлісся, сідає, схилившись на дуба, і тихо-тихо щось співає. Це не пісня, а осінній вітер... Коли дід співає, його борода росте, розвівається на вітрі. Ось вона вже простяглася на луки. І луки стали сиві. – Осінній туман,– кажуть люди. Їм і невтямки, що це борода діда Осінника.

 

Картинки по запросу дід осінник                                              

 

Робота з казкою

 

Прості запитання

  •    Як звали діда?
  •    На чому він спить?
  •    До чого прислухається дід Осінник?

Уточнюючі запитання

  •    Якщо, я правильно зрозуміла, то дід Осінник прокидається від співу журавлів?
  •    Чи правильно я зрозуміла, що коли дід Осінник співає, то це не пісня, а вітер?

Інтерпретаційні запитання

  •    Чому дід Осінник прокидається, коли чує пісню «Курли-курли»?
  •    Чому, коли дід Осінник виходить на узлісся і співає, то борода у нього росте?
  •    Чому, коли люди бачать бороду діда Осінника, то називають її осіннім туманом?

Творчі запитання

  •    Чому дід Осінник сивий, у сірому плащі? Як ви гадаєте?
  •    Чим вам ще хотілося доповнити оповідання? Про які осінні явища ще хочеться згадати?

Практичні запитання

  •    Як ви б співали, будучи дідом Осінником?
  •    За допомогою, який рухів, кольорів передали б настрій почутої казки?

 

Дихальна вправа «Вітерець-пустунець»

 

  • Вдих – носом;
  • видих – ротом;
  • вдих – ротом;
  • видих – носом;
  • вдих – носом;
  • на видих промовляємо речення:
  •  «Промайнули теплі дні»

 

Розгляд ілюстрації до оповідання Дід Осінник

C:\Users\Администратор\Desktop\СУХОМЛИНСЬКИЙ\-12-638.jpg(використання методу «Входження» дітей у світ картини; виокремлення об'єктів, зображених на картині,  встановлення різного рівня залежностей між ними (хмаркою-небом, гілкою-стовбуром тощо). Уявлення себе на місці конкретного героя та розповідь від його імені (що він відчуває, як би він себе повів...). Уявне  обстеження  картини(відчути  запахи,  почути  звуки, доторкнутися до предмета чи об'єкта тощо). Метод багатоканальної діяльності (задіювання різних аналізаторів під час сприймання картини).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • За допомогою яких кольорів передано глибину картини?
  • Що бачимо на передньому і на задньому плані?
  • Опис неба, верхівок дерев, покриву землі? Які дерева ми бачимо?
  • Хто головний персонаж даної картини? Чому, ви так гадаєте?
  • Який настрій навіває картина?
  • Чим вона приваблює?
  • Як гадаєте, що Дід Осінник відчуває, як себе поводить?
  • Який відчуваєте  запах? Які чуєте  звуки? Чому? Про що хочуть нам сказати пташки?
  • На вашу думку, яке на дотик листя, повітря загалом?
  • Який настрій викликає дана композиція?

Вихователь А зараз давайте з листочками пограємося, хочете?

Танок – гра «Осінь чарівна – осінь золота»

(діти під музичний супровід «Осінь іде по Україні» збирають листячко і танцювальними рухами передають осінній настрій)

Психовправа «Живе листячко» (елементи кольоротерапії)

Уявіть, що ви не діти, а осіннє листя. Я буду стовбур, а ви листя. Підійдіть до мене ближче, всі ми разом велике красиве осіннє дерево. Подув легенький вітерець, листочки зашелестіли, посміхнулися, їм весело шелестіти один з одним. І раптом подув сильний вітерець, листи почали відриватися від своїх гілочок і полетіли. Зупинились. А тепер листячко візьміть…

  • Погляньте на сонечко через листочок. Видно? (Ні, листочок непрозорий).
  • Покладіть на руку, а зараз підкиньте його вгору і подивіться, як він рухається. Падає чи летить? (Листочок легенький, він летить)
  • Зігніть його навпіл. Вийшло?(Листок м'який, гнеться)
  • А зараз прикладіть листочок до щоки рукою. Що ви відчули? (Відповіді дітей).
  • Листочок  живий.
  • Скажіть добрі слова листочку.
  • А щоб наш листочок не сумував, давайте знайдемо інший. Познайомте їх між собою. Знайдіть такий же колір у себе на одязі. Відчуйте єдність.
  • А зараз знайдіть багато друзів. (Діти радіють, прикладаючи всі разом один до одного листячко, вдихаючи аромат осені).

 

Дидактична гра «Весела лічба», «Більше-менше»

(діти рахують  скільки всього дубового, кленового, березового, липового листячка) і (визначають якого більше та менше)

 

Вихователь Молодці, малята, тепер пропоную усім нам вирушити на «чарівному потягу» до станції «Творча майстерня».

 

ІV зупинка «Творча майстерня»

(виготовлення, під музичний супровід «Осіння пісня» П.І. Чайковського, спільної ілюстрації до казки «Дід Осінник».

Використання техніки «Відбитки листочків дерев»)

Виконання роботи:

1. Заготовляємо листя дерев на прогулянці з дітьми.

2. Готуємо робоче місце: баночка з водою, фарби, пензель, альбомний аркуш, клейонка для намащування листочків, підставки для пензликів.

3. Наносимо фарбу із зворотного боку листків (з боку прожилок), прикладаємо до малюнку.

Малювання осіннього букета в техніці відбиток 

 

 

 

 

https://cdn3.imgbb.ru/user/106/1068569/201510/133f7130aff3947cb342df6ddcdd2ac9.jpg4. Створюємо композицію, роблячи відбитки всього листячка. На той самий листок можна наносити фарбу декілька разів у різних поєднаннях, отримуючи зовсім різні, не схожі на попередні зображення.

 

 

 

 

 

 

 

4shttp://www.classwork.in.ua/wp-content/uploads/2016/09/8c99780a5fe2f7466419a66990df2076.jpg5. Промальовуємо відсутні деталі за допомогою пензлика. У такий спосіб зображуємо цілий осінній ліс. Робота готова.

 

 

 

 

 

 

Саме нетрадиційні техніки малювання створюють атмосферу невимушеності, відкритості, сприяють розвитку ініціативи, самостійності, створюють емоційно-сприятливе ставлення до діяльності у дітей. Результат образотворчої діяльності не може бути поганим чи хорошим, робота кожної дитини індивідуальна і неповторна.

V зупинка «Рефлексія»

Інтерактивна вправа «Павутиння вражень»

(дітки передають один одному клубок з нитками, залишаючи у себе кінець нитки, висловлюючи власні думки)

 

Вихователь Мої любі, щоб вам найбільше під час заняття запам’яталося, сподобалося, чого навчило, які емоції викликало?!

Дякую, з усіма завданнями впоралися. Ви всі великі молодці! Ми сьогодні з вами плідно попрацювали , і за це нас Диво-Осінь пригостила своїми дарами.

Під супровід відеопрезентації «Наша Осінь щедра, наша осінь мила» вихователь пригощає дітей яблуками.

 

Робота з батьками

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\СУХОМЛИНСЬКИЙ\DSC08829.JPGПідготувати разом з дітьми ілюстрацію до казки В.О.Сухомлинського «Дід Осінник», вивчити вірші про синів Осені (Вересень, Жовтень, Листопад)

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\СУХОМЛИНСЬКИЙ\DSC08828.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\СУХОМЛИНСЬКИЙ\DSC08827.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\КОНКУРС ЗАНЯТТЯ\september.jpg 

C:\Users\Администратор\Desktop\КОНКУРС ЗАНЯТТЯ\november.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\КОНКУРС ЗАНЯТТЯ\004.jpg 

docx
Додано
19 жовтня
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку