ГЛУХІВСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК) «ЖУРАВКА»
ГЛУХІВСЬКАОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Конспект інтегрованого заняття для дітей 5-го року життя
«Щоб здоровими зростати, корисну їжу треба вживати»
Підготувала: вихователь Гавриш Ю.С.
Глухів 2019
Щоб здоровими зростати, корисну їжу треба вживати
Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про основи культурної поведінки; знання про здоровий спосіб життя; пояснити, чому овочі, фрукти, напої з них та трав’яні чаї є корисною для здоров’я їжею. Свідомо обирати серед продуктів фрукти та овочі; серед напоїв соки та трав’яні чаї. Розвивати пізнавальні здібності вихованців, здатність аналізувати, робити узагальнення, висувати припущення, обґрунтовувати власну думку. Виховувати свідоме ставлення до власного здоров’я.
Матеріал: серія предметних картинок «Здорова та шкідлива їжа»; розвивальний посібник « Веселий равлик»; картки для аудиту на кожну дитину; олівці зеленого, жовтого кольорів; ємність для досліду, чайний сервіз, різноманітні продукти харчування та страви з них.
Хід заняття
Організаційний момент.
Звучить пісня діти заходять до групи.
Психогімнастика «Привітання»
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе -
День сьогодні особливий!
Діти проходять і сідають на стільчики.
Ігрова ситуація: (До дітей завітала в гості дівчинка Марічка).
Марічка: Доброго дня! Я дуже рада вас усіх бачити!
Вихователь: Доброго ранку, Марічко! Як ти сьогодні святково вбрана, справжня красуня!
Марічка: Це тому, що у мене сьогодні день народження.
Вихователь: Вітаємо тебе, Марічко! Діти, як на вашу думку, що це за свято - день народження? Хто з вас полюбляє його святкувати? Я думаю, що цей день подобається як діткам, так і дорослим.
А ще це свято особливе…. звичайно ж ПОДАРУНКАМИ, і ми, Марічко, маємо для тебе сюрприз. Пригадуєте, малята, що під час останнього заняття гуртка «Чарівна майстерня» ви виготовили гарні сувеніри-подаруночки. Давайте подаруємо їх Марічці (дарують). І яке ж свято без святкового хороводу. Давайте утворимо коло та заспіваємо для іменинниці пісеньку «Happy birthday to you».
Марічка: Дякую вам! Я дуже щаслива, бо люблю отримувати подарунки. Дозвольте вас запросити на свій день народження до найкращого ресторану під назвою «Healthy food», в перекладі з англійської мови це означає «Корисна їжа». (Вихователь пояснює дітям цю назву).
Вихователь: Малята, чи розумієте ви значення слова «корисна», «здорова» їжа? Яка на вашу думку їжа може бути корисною?
Самодослідження: вступний аудит
Вихователь: Діти, перед вами на столах картки для аудиту та кольорові олівці. Давайте пригадаємо, яким кольором ми маємо розфарбувати круги, відповідаючи на запитання. Якщо ваша відповідь «так, завжди» - то коло розфарбовуємо зеленим кольором, відповідь «іноді» - жовтим кольором, відповідь «ні, не знаю, так не роблю» - білим.
1.Чи вживаєте ви протягом дня овочі?
Хто так завжди робить, візьміть зелений олівець і розфарбуйте перший кружечок. Хто хоче навчитися, візьміть жовтий.
2.Чи вживаєте ви протягом дня фрукти?
( Діти позначають свої відповіді певним кольором).
Марійка: Ой, щось я трішки засумувала, а у мене ж свято! Ходімо усі до ресторану!
(Всі проходять до «ресторану» і сідають за столики. До діток підходить адміністратор)
Адміністратор: Вітаю вас в нашому ресторані здорової та корисної їжі! Ознайомтеся, будь ласка, з нашим меню.
Марійка: (Вихоплює меню)Так, нам принесіть морозиво біле та шоколадне, печиво, тістечка з заварним кремом, я їх просто обожнюю, колу обов’язково це все запити і «Тік-так» - люблю щоби мій подих залишався завжди свіжим). Адміністратор: Вибачте, шановна, але наш ресторан – корисної і здорової їжі. Давайте я ознайомлю вас з меню.
(Звучить спокійна музика, зачитує меню)
« Горщику вари» ( каша булгур з овочами);
« Здоровий сніданок – бадьорий день» (каша вівсяна зі шматочками банану, стиглої груші вкрита тертим волоським горіхом);
« Морквяний пікнік» (сирний пудинг з морквою та ягодами малини);
« Гарбузова насолода» ( шматочки гарбуза запечені з медом);
«Зігріваючий напій « Обійми у чашці» (медовий чай з мелісою і м’ятою).
Марійка: А чому це моє замовлення не корисне? Вся планета п’є кока-колу? Вона, навіть, є без цукру! А свіжий подих – хіба це не здорово?
Адміністратор: А давайте проведемо один невеличкий експеримент, щоби зрозуміти користь чи шкоду такої їжі.
Пошуково-дослідницька діяльність «Їжа в шлунку»
Адміністратор: (Показує ємність і перелік продуктів, які замовила Марійка спершу). Ось ця ємність округлої форми – символічно стане нашим шлунком. Помістимо в нього всю ту їжу, яку бажала замовити Марійка.
Вихователь: Діти, як на вашу думку, чи мають відбутися якісь дива у цьому символічному шлунку? (Вислуховуються всі припущення, обговорюються варіанти результату експерименту).
(Адміністратор в невелику ємність кладе пів пачки морозива, печиво, тістечко, заливає пляшку кока-коли (ємність 0,5л) і наостанок кладе одне драже «Тік-так»).
Вихователь: Діти, чи здогадувалися ви, що ці продукти можуть так разом взаємодіяти?
Марійка: Оце так кока-кола! А що ж мені пити?
Адміністратор: А давайте ми разом заваримо корисний чай з листочків меліси, чебрецю, додамо до нього свіжих ягід малини і липового меду замість цукру. Таким корисним чаєм ви можете пригостити своїх гостей. Наприклад, чебрець – має ефірні олії, які допомагають при застуді. Листя меліси заспокоюють нервову систему людини, покращують пам'ять і увагу. У плодах малини міститься йод, необхідний при захворюваннях щитовидної залози. Вона допомагає при недокрів’і, поліпшує травлення та є жарознижуючим натуральним засобом. Як на вашу думку, чи буде такий чай корисним?
Обговорення бажаної моделі поведінки.
Гра « Веселий равлик» ( Корисна і шкідлива їжа).
Вихователь: Для того щоби бути здоровим, потрібно правильно харчуватися. Зараз ми дізнаємося, чи відомо вам, які продукти корисні, а які шкідливі. Наш веселий равлик запрошує вас до гри. В його кишеньках розміщена серія предметних карток з зображенням різних продуктів харчування. Кожен з вас має розглянути їх і за допомогою стрілочки червоного чи зеленого кольору указати на їх користь чи шкоду. Свій вибір маєте пояснити. А ще назвіть страви, які можна приготувати з того чи іншого продукту.
Формулювання намірів (Вихователь допомагає дітям сформулювати наміри, починаючи зі слів «Тепер я буду…» та стежить за тим, щоби вони були якомога конкретнішими)
Адміністратор: Поки ви грали, я вирішила накрити стіл на свій смак. Всі страви смачні і корисні:
« Морквяний пікнік»
« Гарбузова насолода»
Зігріваючий напій « Обійми у чашці»
Вихователь: Виглядає все дуже гарно.
(Діти смакують, вихователь допомагає сформулювати намір « Тепер я буду…». (Малята пригощають гостей щойно завареним чаєм)).
Підсумок заняття. Хто сьогодні запросив нас на день народження? Де відбувалось свято? Чому ми маємо вживати корисну їжу? Що вам сподобалось найбільше?