Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Журавка»
Глухівської міської ради Сумської області
Конспект заняття для дітей другої молодшої групи
за навчальним курсом «Дошкільнятам освіта для сталого розвитку» на тему «Разом краще»
Підготувала
Вихователь: Гавриш Ю. С.
м. Глухів 2018
Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про основи культурної поведінки, про ввічливі слова, вітання, як чемну форму звертання; учити користуватися ввічливими словами – мовними формами; закріпити навички дітей ввічливому спілкуванню з однолітками, дорослими, розкрити перевагу доброти над жадібністю, байдужістю, учити бачити і проявляти милосердя до людей. Розвивати уміння виконувати вправи разом; запрошувати однолітків до спільної діяльності, називаючи лагідним ім’ям і звертаючись , дивитися у вічі. Учити дітей правильно накладати готові форми й наклеювати їх. Виховувати бажання бути привітним і чемним.
Матеріал: кружечки жовтого і зеленого кольорів, гра « Мозаїка», 3 аркуша паперу формату А4 ( різного кольорів), та сердечка маленького розміру ( для кожної дитини); клей, серветки.
Хід заняття
1. Організаційний момент.
Звучить пісня В.Шаїнського «Посмішка», діти заходять до групи.
Психогімнастика «Привітання»
Діти стають в коло, беруться за руки та посміхаються до товаришів. Вихователь демонструє дітям, що коло не можна утворити самому, хоч би розвести руки в сторони – для цього треба всім взятися за руки. Якщо діяти самому вийде лише крихітне коло ( вихователь показує, а діти повторюють, як утворити коло пальчиками обох рук).
У садочку новий день
Всім говорим «Добрий день!».
«Добрий день» тобі й мені
Усім людям на землі
Вихователь:
- Сідайте! Дітки, ви, мабуть, всі любите казки, де відбувається щось чудодійне. Цікаво, хто ж вміє робити чудеса? ( Чарівники).
Вихователь:
- Ось і ми з вами спробуємо побувати трішки чарівниками, а для цього нам потрібно знати чарівні слова. Які це слова? (Будь ласка, дякую)
- Вимовляємо ці слова лагідним голосом, посміхаючись і дивлячись прямо у вічі. Коли людина розмовляє спокійно, ніжно і не сердиться, не штовхається, коли хоче пройти біля вас, а, можливо і попросить вас допомогти їй, то ми називаємо таку дівчинку чи хлопчика вихованим та ввічливим.
2. Основна частина
Вихователь:
- От зараз ми і поговоримо про ввічливість. Адже люди повинні не лише вимовляти слова, а й знати коли і про що говорити.
Проблемна ситуація. (В цей час заходить хлопчик).
Дмитрик:
- Привіт! Ой, а я спізнився. А про що ви тут розмовляєте?
Вихователь:
- Привіт! Так, ти спізнився. А ми про ввічливість говоримо, і про те, як гарно грати разом.
Дмитрик:
- О-о-о! А я ввічливий!
Вихователь:
- Ну коли ти ввічливий, то ти і вітатися вмієш?
Дмитрик:
- Авжеж! Я ж сказав: «Привіт», - значить я ввічливий. І гратися з друзями разом я також дуже люблю. А в цьому мені допоміг мій найкращий друг – Мурашка. До речі, я пропоную вам поглянути, ям ми граємо разом. Ви згодні?
Вихователь:
- Так. Ми будемо тобі дуже вдячні. Дякуємо.
3. Перегляд дії. « Разом краще».
Далі вихователь ставить запитання для дітей.
Отже, не треба тягнути іграшку тільки до себе. Можна запросити пограти разом. А зараз викладаймо картинку і ми. Скажіть: « Можна я буду викладати жовтими? Можна і мені викладати з вами?»
4. Самодослідження дітей і формулювання намірів.
Вихователь звертає увагу дітей на коробку з фішками жовтого і зеленого кольорів і запитує: « А ви вмієте щось робити з іншими дітьми? Домовлятись з ними? Хто так завжди робить, візьміть з коробки зелений кружечок. Хто хоче навчитися, візьміть жовтий. Скажіть, як ви будете тепер вчиняти якщо така ситуація трапиться з вами. Спробуйте сказати це , почавши зі слів: « Тепер я буду…».
5. Обговорення бажаної моделі поведінки та тренувальні вправи.
- Як ви тепер будете діяти, якщо іграшка одна, а гратися хочеться обом?
Вихователь пропонує дітям пограти в рухливу гру « Дружні малята». Діти запрошують до гри Дмитрика. Діти стають парами або в коло. Вихователь коментує дії дітей: « У наших малят дружні очі,(усі лагідно дивляться один одному в очі), а ще в них дружні долоньки ( діти зустрічаються долоньками), а ще в малюків дружні плечі ( діти торкаються один одного плечима ). Нам приємно з друзями.
Вихователь:
6. Колективна аплікація « Подаруємо всі разом подарунок…».
- Діти, дарувати - означає робити щось приємне. Сьогодні я пропоную зробити ось такі гарні подарунки.
Пальчикова гімнастика
Як раненько я встаю, (встати на пальчики, потягнутися) то багато справ роблю: (розвести руками) личенько своє умию, (миють лице) вушка, носик, очка, шию. (миють вушка, очка, шию) одягнуся, причешуся (нахилитися, причесатися) і усім я посміхнуся. (посміхаємося)!
Вихователь пропонує дітям розглянути сердечка. Демонструє, як слід наносити клей ( розмазувати клей від центра до країв рівномірним шаром), накладати сердечко намащеною стороною до великого аркуша паперу, придавлюючи його долонею і розгладжувати серветкою. Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя.
7. Підсумок заняття.
- Хто сьогодні допоміг Дмитрику та його друзям грати разом в гру « Мозаїка»? Що Мурашка прошепотів хлопчику?
- А ви вмієте щось робити разом з іншими дітьми?
- Як ви тепер будете діяти, якщо іграшка одна, а гратися хочеться обом?