Конспект інтегрованого заняття для дітей молодшої групи "Мамин рушничок"

Про матеріал
Мета: формувати уявлення у дітей про один із символів українського народу- вишитий рушник. Ознайомити з різними видами рушників та розширювати уявлення про рушник як оберіг. Закріпити назви кольорів. Удосконалювати розповідне мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до традицій українського народу.
Перегляд файлу

Мета: формувати уявлення у дітей про один із символів українського народу- вишитий рушник. Ознайомити з різними видами рушників та розширювати уявлення про рушник як оберіг. Закріпити назви кольорів. Удосконалювати розповідне мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до традицій українського народу.

Матеріал: вишиті рушники, кошик з паскою, яйцями.

Хід заняття.

1. Психогімнастика.

Станьте, дітки, всі рівненько

Посміхніться всі гарненько

Посміхніться всі до мене

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: « Добрий день»

Хай гарно розпочнеться цей день.

Діти, подивіться як гарно прибрана наша групова кімната. А хто знає чим я прикрасила кімнату?

Так, діти, це українські вишиті рушники. Послухайте вірш Г. Мовчана « На моєму рушничку».

       На моєму рушничку

       Квіти як у квітничку:

       Ружі, сон, лілея біла

       А на мак ще й бджілка сіла

       Мед для мами принесла.

Бесіда за змістом вірша.

- які квіти вишиті на рушничку?

- хто сів на мак?

- що бджілка принесла?

Стук у двері

- Малята, до нас на гостину прийшла мама…

Проходьте, будь ласка, присядьте і розкажіть з чим ви до нас завітали.

Розповідь мами.

У мене в руках кошик, а в ньому підійдіть до мене і всі разом подивимось.

- Ось у мене є пасочка. А ще що є в кошику?

- Так, це яєчка. А як їх ще називають (крашанки)? Їх так прикрашають на Великдень.

Із цим кошиком я ходила до церкви освятити пасочку і крашанки. А оскільки Великдень найбільше свято, то я вишила ось такий рушник, яким прикрила кошик і прикрасила його.

- Діти, подивіться, якого кольору рушник?

- А якими кольорами вишитий рушник?

- Вірно. Чорний колір – це колір родючої землі, багатства, урочистості. Червоний колір – це колір щастя, добробуту, кохання. Ними найчастіше вишивали дитячий та весільний одяг. Такий вид вишивки називають «хрестиком».

- Малята, я пропоную вам відпочити і погратися в гру «Знайди свою хатинку» - вихователь пояснює правила гри: хатинки – це круги різного кольору, дітям потрібно запам’ятати в якій хатинці живуть. Під музику діти бігають, коли музика замовкає потрібно зайти в свій будиночок.

- Діти, я пропоную вам виготовити рушничок і прикрасити ним групу. Давайте попросимо маму нам допомогти.

Ми з мамою намажемо рушничок клеєм, а ви посипите по клею нарізані нитки червоного і чорного кольору.

- Молодці, діти, подивіться який гарний наш рушничок.

- Діти, а у ваших родинах є вишиті рушнички?

- Про що ми сьогодні говорили?

- Якого кольору рушник?

- Якими кольорами вишитий рушник?

- Малята, а я хочу пригостити вас ось цією пасочкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Конспект інтегрованого заняття проведеного в другі молодші групі «Ромашка» на тему: «Мамин рушничок».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         Підготувала

                                                                                                         Возна Л. І.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати уявлення дітей про один із символів українського народу – вишитий рушник. Залучати батьків до ознайомлення дітей з видами рушників та розширити уявлення про рушник як оберіг. Удосконалювати розповідне мовлення, збагачувати словниковий запас, активізувати вживання прикметників. Виховувати пізнавальний інтерес до українських народних оберегів.

Матеріал: вишиті рушники, папір, клей, нитки.

                                           Хід заняття.

1. Психогімнастика

Станьте дітки всі рівненько

Посміхніться всі гарненько

Посміхніться всі до мене

Посміхніться і до себе

Привітайтесь: «Добрий день»

Хай гарно розпочнеться день.

- Малята, я запрошую вас на виставку українських вишитих рушників. Подивіться які вони красиві. Яким кольором вишиті квіти? А якого кольору листочки? Які кольори ще є на рушниках? А якого кольору сам рушник? Скільки рушників на виставці? Що можна сказати про рушники, які вони?

Такими красивими рушниками люди прикрашали свої оселі, портрети, образи, на вишитий рушник клали хліб, вишитий рушник мати давала синові в дорогу.

- Молодці діти, сідайте на стільці та послухайте вірш Г. Мовчана «На моєму рушничку».

На моєму рушничку

Квіти як у квітничку:

Ружі, сон, лілея біла

А на мак ще й бджілка сіла

Мед для мами принесла.

Бесіда за змістом вірша.

- які квіти вишиті на рушничку?

- хто сів на мак?

- що бджілка принесла для мами?

Стук у двері.

-Малята, до нас на гостину прийшла мама Злати, Олена Іванівна. Проходьте, будь ласка, присядьте і розкажіть з чим ви до нас завітали.

- Діти, яка красива у вас виставка вишитих рушників. Я теж люблю вишивати, тому принесла показати вам свої рушники. Підійдіть всі до мене і ми разом їх розглянемо. Скажіть, чи схожі мої рушники на ті що у вас на виставці? А яким кольором вишиті мої рушники? Так, мої рушники вишиті червоними і чорними нитками. Чорний колір – це колір родючої землі, багатства, урочистості. Червоний колір – це колір щастя, добробуту, кохання, тому ним найчастіше вишивали дитячий одяг, весільний одяг, та весільні рушники. Ось в цій коробці в мене знаходиться все для вишивання.

- Хто знає що це таке?

Вірно, це голка. В неї пропускають нитку і потім вишивають. А можна дітям гратися голкою? Вірно, не можна бо можна поранитись. А це ось нитки якими вишивають рушники, вони називаються – муліне. Такий вид вишивки називається хрестиком.

- Малята, я пропоную вам виготовити рушничок і прикрасити ним роздягальну кімнату, а маму Злати попросимо нам допомогти. Ми з Оленою Іванівною візерунок клеєм, а ви посипите по клею нарізані нитки червоного і чорного кольору.

- Молодці, діти, подивіться який гарний наш рушничок.

- Діти, а у ваших родинах є вишиті рушники?

- Про що ми сьогодні говорили?

- А зараз я пропоную піти в роздягальну кімнату і прикрасимо її нашим рушником.

- А я пригощу вас смачним печивом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Мамин рушничок.

Мета: формувати уявлення дітей про один із символів українського народу – вишитий рушник. Залучати батьків до ознайомлення дітей з різними видами рушників та розширювати уявлення про рушник, як оберіг. Закріпити назви кольорів. Удосконалювати розповідне мовлення, збагачувати словниковий запас, активізувати вживання прикметників. Виховувати пізнавальний інтерес до українських народних оберегів.

 

 

 

  Тема: Мамин рушничок.

 Мета: формувати уявлення дітей про один із символів українського народу – вишитий рушник. Залучати батьків до ознайомлення дітей з різними видами рушників та розширювати уявлення про рушник як оберіг. Закріпити назви кольорів. Удосконалювати розповідне мовлення, збагачувати словниковий запас, активізувати вживання прикметників. Виховувати пізнавальний інтерес до українських народних оберегів.

 

 

 

 

Тема: Мамин рушничок.

Мета: формувати уявлення дітей про один із символів українського народу – вишитий рушник. Залучати батьків до ознайомлення дітей з різними видами рушників та розширити уявлення про рушник як оберіг. Закріпити назви кольорів. Удосконалювати розповідне мовлення, збагачувати словниковий запас, активізувати вживання прикметників. Виховувати пізнавальний інтерес до українських народних оберегів.

 

 

 

 

docx
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку