Де живе добро?
Конспект інтегрованого
заняття для дітей
середньої групи.
З досвіду роботи
вихователя
Циблівського ЗДО
«Колосок»
Кириченко
Лідії Петрівни
Мета: Формувати у дітей почуття доброти, любові до людей, довкілля. Познайомити дітей з поняттями: добро, зло, доброзичливість.
Розширювати вміння встановлювати причинно - наслідкові зв’язки між подіями в художніх творах та у власному житті, своїми переживаннями та виразом обличчя. Продовжувати вчити невимушено спілкуватися з дорослими та дітьми, доречно застосовуючи мовленнєві й немовленнєві засоби.
Розвивать мовлення, вміння передавати добро та зло за допомогою кольорів. Викликати бажання робити добро.
Виховувати позитивне ставлення до товаришів. Поповнювати
активний словник.
Словник: добро, доброта, доброзичливість, добре серце, довкілля.
Корекційне завдання: утворення споріднених слів від слова
"добро" - словниковий віночок.
Обладнання: Картинки з зображенням добрих і злих вчинків, фішки жовтого і темного кольорів, дві тарілочки з жовтим і темним кружечком, парасольки та аркуші, олівці, іграшковий
колобок, дид. гра "Що таке добре, а що пагано ?"
Хід заняття
Вихователь. Сьогодні, діти, ми з вами поговоримо про добро і зло, про те, якими нам треба бути. Зараз я вам розповім казку, яка має назву "Добро і зло".
Одного разу Добро прийшло в гості до Зла, Зло стало пригощати Добро чаєм, але в кухлику замість цукру сіль, але Добро спробувало сіль, але нічого не сказало Злу. Тільки
подякувало за гостину.
А коли Добро йшло від Зла воно сказало: "Щось цукор у вас не солодкий. Візьміть гроші, купіть цукерок до чаю".
Так Добро віддячило Злу добром за зло.
Чому Зло замість цукру у кухлик із чаєм поклало сіль ? (Для
того, щоб зробити Добру зло)
Чому Добро, спробувавши підсолений чай, нічого не сказало злу, а тільки подякувало за гостину ? (Бо Добро виховане і
добре)
А тепер давайте пригадаємо споріднені слова до слова
"добро". (доброта, доброзичливість, добрий, добропорядний,
добродушний)
Так от діти, добро - це корисна справа, гарний вчинок.
Доброта - це дружнє ставлення людей, тварин, природи і довкілля.
Я пропоную вам намалювати портрет доброї та злої людини.
Але малювати будемо не олівцями, а словами.
То яка людина добра ?
(Ділиться з друзями іграшками, книжками, ласощами, любить тварин, птахів, з повагою відноситься до дорослих, дбайливо ставиться до довкілля.)
А яка ж тоді зла людина ?
( Не ділиться нічим, погано ставиться до друзів, ображає
тварин, нищить природу )
Справді, діти, добра людина виявляє любов і повагу до людей і довкілля.
А зла людина - завжди чимось незадоволена, сердита.
Вихователь. Зараз покажіть виразом обличчя злу та добру людину. (Діти мімікою відображають почуття)
А тепер станьте такими, якими ви є насправді.
А тепер трішки перепочинемо.
Фізкультхвилинка
То ж, малята, усміхніться,
І землі ви поклоніться,
І до сонця потягніться,
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться,
І на килим тихо сядьте.
Згадаємо героїв казок, мультфільмів, у яких добре серце ?
(Івасик-Телесик, Попелюшка, Гуси-Лебеді, Ну,постривай, кіт
Леопольд)
-Стук у двері і заходить Колобок.
Добрий день, діти. Я котився неподалік і почув вашу розмову, от і вирішив до вас завітати.
Вихователь. Ну, щож, сідай, будь-ласка, колобочку.
Добро і зло можна передавати не тільки словами, вчинками, а
й кольорами.
Скажіть, яким кольором ви б зобразили добро ?
(Добро - червоний, жовтитй, рожевий. Зло- чорний,
коричневим, фіолетовим)
Діти, колобок прийшов до вас не з пустими руками, а приніс для вас цікаве завдання.
Ось вам аркуш паперу, на якому зображено дві парасольки одна парасолька злого чаклуна, а інша доброго. Розфарбуйте їх відповідними кольорами.
Виконувати його ми будемо працюючи парами. Працюйте дружно, не заважаючи один одному, допомагаючи напарнику.
Підійдіть до столиків і розфарбуйте парасольки
(Діти виконуюють завдання. По закінченні Колобок аналізує
роботи)
Вихователь. Якими ви вирішили бути в житті ?
(Хорошими, добрими, вихованими)
Отож завжди будьте добрими людьми, допомагайте один одному, поважайте дорослих.
Вихователь. Пограємо в гру "В якому вчинку живе добро".
Працювати будемо групами. Підійдіть до столиків і відберіть картинки з добрими і злими вчинками.
Добрі вчинки покладіть на жовтий кружечок, а злі на чорний.
(Діти виконують завдання)
Гаємо в гру
"Добрий і злий вчинок"
Завдання: вихователь називає вчинок - діти піднімають фішку відповідного кольору (Добро - жовта фішка, зло - чорна)
Вчинки:
Вихователь. Досі ми говорили про добро у вчинках. Але воно живе і в діях, і в словах.
Пригадайте прислів’я про добро. (Діти називають знайомі їм прислів’я)
10.Добре слово краще за мед.
Вихователь: Діти,я бажаю вам,щоб ви росли слухняними,добрими,радісними.Слухали тата ,маму,вихователів.Завжди були готовими допомогти ,поділитися один з одним.А всі погані вчинки вас обминали стороною.За те,що ви гарно працювали на занятті,Колобок приніс вам печиво.Називається «Доброта».Хто його скуштує,той буде завжди добрим.
(Колобок пригощає дітей печивом)