Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку на тема: «Вшановуємо Кобзаря»

Про матеріал
Програмовий зміст: Поглиблювати знання дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г. Шевченка у перегляді відео: «Дітям про Т. Г. Шевченка». Розглядання портрету Т. Г. Шевченка. Читання вірша «Зацвіла в долині червона калина»; руханка під пісню «Зацвіла в долині червона калина». Виховувати любов до краси поетичного слова, розуміти їх зміст.
Перегляд файлу

Заклад дошкільної освіти «Берізка» с. Білокриниця

Кременецької міської ради Тернопільської області

 

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку на тема:

«Вшановуємо Кобзаря»

Підготувала вихователь:

 Романюк Наталія Володимирівна

ЗДО «Берізка» с. Білокриниця

Програмовий зміст: 

Поглиблювати знання  дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г. Шевченка у перегляді відео: «Дітям про Т. Г. Шевченка». Розглядання портрету Т. Г. Шевченка. Читання вірша «Зацвіла в долині червона калина»; руханка під пісню «Зацвіла в долині червона калина».
Виховувати любов до краси поетичного слова, розуміти їх зміст.

Формувати вміння виготовляти аплікацію до вірша «Зацвіла в долині червона калина»; доповнити аплікацію малюванням фарбами (гуашшю) із використовуючи нетрадиційну техніку (ватними паличками, малювати грона калини, квіти на хаті); розвивати дрібну моторику рук, увагу, творчу уяву, творчі здібності, спостережливість, уміння відтворювати дії у зазначеній послідовності; стимулювати доброзичливе ставлення під час спільної роботи; прищеплювати почуття прекрасного; інтерес до аплікації.

Попередня робота: вивчення вірша «Зацвіла в долині червона калина»; розглядання портрета Т. Шевченка; знайомлення про його життєвий та творчий шлях.

Обладнання: ноутбук (мультимедійна дошка); портрет Т.Г. Шевченка; книга «Кобзар»; картини: калини, хати; ілюстрація до вірша «Зацвіла в долині червона калина»; лялька Оленка; ватні палички; кольоровий папір (нарізані білі квадратики та прямокутники і гілки з коричневого паперу); клей; лист А4 за тонований на половину світло-синім з верху, а знизу світло-зеленим кольором; зразок вихователя. Стенд із портретом і кобзарем.

Хід заняття

Вихователь:

Радо всіх я Вас вітаю

І здоров’я Вам бажаю.

Щоб веселими були, 

Щоб скоріше підросли.

1.На початку нашого заняття пропоную вам відгадати загадку :

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без ... (Батьківщини)

- А як ви розумієте слово «Батьківщина»? Як називається наша рідна земля? (відповідь дітей)

 Вірно дітки, молодці. А що ж є найголовнішим багатством України? (відповідь дітей)

Так, люди! Ми Українці - щирі, працьовиті, гостинні та талановиті. І сьогодні будемо говорити про талановитого, видатного українського поета, художника - Тараса Шевченка.

2.Гра-діалог «Щоб мала Оленка знала про Шевченка»

Вихователь (прихід іграшки ляльки Оленки):

- Ось до нас у гості завітала лялечка Оленка, яка не знає хто зображений на портреті. (На дошці висить портрет Тараса Шевченка)

Допитлива Оленка хоче вас розпитати про нього.  (Далі педагог ставить дітям від імені ляльки тематичні запитання, а діти дають відповіді на них).

  •                     Яка людина зображена на портреті?
  •                     Хто це?
  •                     Де народився Шевченко? (відповідь дітей)

3.Молодці дітки, а тепер переглянемо відео: «Дітям про Т. Г. Шевченка» https://www.youtube.com/watch?v=tMkm9Xn1UmE (щоб дошкільнята пригадали про життя поета і дали відповіді на запитання, допитливій ляльці Оленці).

Вихователь (обговорення побаченого):

  •                     Чим відомий Тарас Шевченко?
  •                     Що він любив робити?
  •                     Про що писав вірші Тарас Шевченко, чому їх присвячував?
  •                     Чи пам’ятають люди Т. Г. Шевченка зараз, у наш час?
  •                     Що в нашому місті назване іменем цього поета?
  •                     Чи є в нашому місті пам’ятник Тарасу Шевченку?
  •                     Де він споруджений?
  •                     Як виглядає пам’ятник Т. Г. Шевченку?

Вихователь : Всі молодці дітки, вірно відповідаєте, активно працюєте.

4.Руханка під пісню «Зацвіла в долині червона калина». https://www.youtube.com/watch?v=lU9RuyHkv3Q&t=23s

5.Дидактична гра 5 р. ж. «Добре чи погано»,

Мета: викликати у дітей почуття радості та гордості за свою вправність. Вихователь: Називаю поведінку людини, а ви – дітки, коли гарна поведінка плескаєте в долоні, а коли погана поведінка тупаєте ногами. Варіанти слів: бути привітним, чемним, брудним, охайним, злим, ледачим тощо.

6.Читання вірша Т. Шевченка «Зацвіла в долині червона калина»

     -  Хто з діток знає вірш на пам’ять? (декламування вірша)

Показ ілюстрації  до вірша. Обговорення вірша. Питання до вірша:

  •        З ким Т. Шевченко порівнює калину?
  •        У якому стані перебуває калина?
  •        Якого кольору цвіт калини? (відповідь дітей).

У народі кажуть: «Без верби й калини нема України». Знаєте ви, чому так кажуть? Тому, що раніше біля кожної хати в Україні обов’язково зростав кущ калини. Красива калина навесні під час цвітіння – це ми з вами скоро будемо спостерігати, а восени – коли багряніє листям, ягідки наливаються соком і стають багряно червоними. Так і Тарас Шевченко описує нам про калину у вірші, якого ми сьогодні чули : «Зацвіла в долині червона калина».

Ми спробуємо відтворити червону калину біля білої хати за допомогою аплікації та малювання фарбами, в цьому допоможе нам нетрадиційна техніка малювання, а саме малювання ватними паличками.

 

7.Показ зразка вихователя.

8.Пальчикова розминка.

А для того, щоб гарно малювати, треба пальчики розім’яти.

Вітер калину повільно гойдає

Вправо і вліво її нахиляє

Раз нахилив і два нахилив

І знову на калині вітер шумів.

9.Пояснення до виконання композиції:

Для того щоб зробити таку аплікацію, потрібно приклеїти вже заготовлений квадрат білого кольору, це частина хати, а з верху на нього прямокутник коричневого кольору, це дах хати і от виходить хата, але її потрібно буде розмалювати пізніше. Далі ми наклеюємо кущ калини. Калина має -  гілочки, листочки, ягідки. Ягідки червоні, кругленькі і маленькі за розміром. Тепер беремо ватні палички легенько змочуємо і ставимо червоні кульки на кущі і  у нас вийшов красивий кущ калини. Далі такі самі кульки малюємо на хаті, це будуть квіточки, ними, ми оздобимо хату. Другим кінцем палички намалюємо сонечко, і серединку квіточки.

Молодці дітки. А що ще не вистачає на малюнку? Так, вірно листочків. Якої форми листя? Якого кольору? Молодці, правильно. Будемо малювати листочки на кущі калини і біля квіточок, а другою стороною палички намалюємо «підмурівку», низ хати.

Відміно, наші композиції готові, ми з вами справжні художники, митці, талановиті люди, які є багатством нашої держави України.

10.Підсумок:

Про яку визначну людину ми сьогодні говорили?

Яка називався вірш Тараса Шевченка, до якого ми створювали композицію?

Чи сподобалось вам наше заняття?

З усіх робіт організовуємо виставку.

docx
Додано
28 вересня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку