Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку "Здорова планета-здорова природа-здорова людина"

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття "Здорова планета-здорова природа-здорова людина" створено для дітей старшого дошкільного віку з пізнавального, екологічного розвитку та ознайомлення з природним довкіллям. Використання конспекту можливе педагогами дошкільних закладів, вчителів початкових класів. Розробила вихователь КЗДО № 257 Токар Тетяна Миколаївна
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      Конспект

          інтегрованого заняття

        для дітей старшої групи

       на тему «Здорова планета –

здорова природа – здорова людина»

                          

 

 

 

                     Підготувала:

                                                                                       Вихователь  КЗДО№ 257

                                                                                        Токар Т.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вид заняття: інтегроване.

 

Тема: «Здорова планета – здорова природа – здорова людина»

 

Мета: формувати у дітей уявлення про своє тіло, про органи чуття. Узагальнювати знання дітей про довкілля, про Сонячну систему, Землю, її природу, вплив природних чинників на здоров’я людини. Удосконалювати навички різних видів ходьби, вправляти у стрибках із просуванням уперед, у ходьбі крок у крок. Розвивати спритність, швидкість. Виховувати любов до спорту, інтерес до фізкультурних занять.

 

Попередня робота: ознайомлення із Сонячною системою, розгляд ілюстрацій, читання художніх творів про космос та на екологічну тематику.

 

Матеріал: космічний корабель (макет), зображення Сонячної системи, Сонця, Землі, Місяця, атрибути до дидактичних ігор; гімнастична лава,  3 обручі, ребриста дошка, 2 дуги, текст вірша А.Костецького «Не хочу».

 

Хід заняття:

Звучить музика.

Діти заходять до фізкультурної зали. Вихователь запитує їх про місце , де вони живуть ( місто, країна, планета), проводить бесіду про те, що впливає на здоров’я людини.

Вихователь:

- Діти, а зараз я пропоную всім разом вирушити у цікаву космічну подорож і дослідити незнайомі планети. Щоб здійснити цей задум , ми маємо стати  космонавтами. А це як, ви розумієте, нелегко. Щоб бути космонавтами, треба насамперед мати добрий фізичний розвиток та знання про особливості, охорону та гігієну людського організму. І зараз ми перевіримо, чи знаєте ви , як оберігати очі, носову та ротову порожнину.

(діти розповідають про безпеку органів чуття та гігієнічні вимоги щодо догляду за ними)

 

 

 

 

Вихователь:

- Молодці, діти, я бачу ви багато знаєте про свій організм, але цього недостатньо, щоб полетіти у космос. Космонавти повинні мати міцне здоров’я, мати добрий зір, слух, смакові відчуття та тактильні. Отож ми зараз проведемо тести та перевіримо, чи готові ви до польоту в космос.

 

Проводяться дидактичні ігри:

 

«Відгадай за смаком»- в тарілочках фрукти та овочі,сіль, цукор. З заплющеними очима, діти куштують продукти і визначають за смаком, що їдять.

«Вгадай, що звучить»- за спинами дітей вихователь плескає у долоні, дзвонить дзвоником, пограє кілька нот на музичному інструменті. Діти впізнають  звуки і називають джерело звучання.

«Визнач на дотик» - у «чарівній торбинці» знаходяться іграшки, виготовлені з різних матеріалів. Дитина опускає туди руку, торкається іграшки й визначає на дотик, із якого матеріалу вона зроблена. Потім виймає її й перевіряє свій висновок.

 

Вихователь:

- Чудово , діти, ви пройшли всі гарно тести і дізналися ще більше про себе. Але і цього ще не достатньо, щоб полетіти у космос. Потрібна також добра фізична підготовка. Отож , зараз ми з вами займемося фізкультурою, щоб сформувати правильну поставу і розвинути м’язи. Так ми підготуємо наше тіло до значних випробувань у космічній подорожі.

 

(звучить тиха музика на космічну тематику)

 

Ходьба по колу, ходьба на носочках, п’ятках, підскоком, біг.

Діти перешиковуються  у дві колони.

Загально розвиваючі вправи:

  1. Піднімання рук вгору.

 

 

 

В.п. – о.с.,  руки вздовж тулуба. 1-підняти руки через сторони вгору, 2- повернутись у в.п.

2. Нахил тулуба в сторони.

В.п. – ноги нарізно, руки на поясі. 1- нахил вправо, 2- повернутись у в.п., 3- нахил вліво, 4 - повернутись у в.п.

3. Колові рухи руками.

В.п. – о.с. 1-2- робити колові рухи вперед, 3-4- робити їх назад.

4. Нахили тулуба вперед донизу.

В.п. - ноги нарізно, руки на поясі. 1- нахилитися вперед, торкнутися підлоги, 2- повернутися у в.п.

5. Випади вперед.

В.п. – о.с.,  руки на поясі. 1- зробити випад правою ногою вперед, 2- в.п., 3- зробити випад лівою ногою вперед, 4 – в.п.

6. Присідання.

В.п. – о.с.,  1- присісти. Руки вперед, 2 – в.п.

7. Стрибки

В.п. – о.с.,  руки вздовж тулуба.1- підстрибнути, ноги нарізно, плеснути над головою, 2 – в.п

 Перешикування  у одну шеренгу (розслаблююча музика)

Ходьба. Вправа на дихання.

 

Вихователь:

- Я бачу, що ви всі добре підготувалися до нашої подорожі. Всім членам команди зайняти свої місця.

 

(Діти розміщуються на заздалегідь побудованому «космічному кораблі»)

- Ракета до запуску готова. Починаю зворотній відлік: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 – пуск (музика)

Вихователь:

  • А щоб не гаяти дарма час, пригадаємо, що ми вже знаємо і що хочемо дізнатися нове  про Сонячну систему.

 

 

Діти розглядають ілюстрації з зображенням Сонячної системи. Вихователь розповідає про планети Сонячної системи та Землю, розташування планет.

- Ось ми і приземлились на невідомій планеті . Тут багато гір, кратерів, печер. Ці перешкоди нам доведеться подолати.

Основні рухи:

  1. «Космічні тунелі» - повзання з просуванням уперед по гімнастичній лаві.
  2. «Не замочи ніг» - ходьба по обмеженій площині.
  3. «Метеоричні кратери» - перестрибування через обручі.
  4. «Дослідження печери» - прорізання під дугами.
  5. «Гірські перешкоди» - ходьба по ребристій дошці.

 

Рухлива гра «Космічна команда»

  • Для польоту в космос необхідно мати дружну, згуртовану команду.

(вихователь роздає різнокольорові хустки)

Команди повинні утворити коло за однаковими кольорами, взявши за руки. Діти розходяться по майданчику,у кожної дитини є кольорова стрічка, заправлена збоку за пояс. Потім вихователь командує : «Гуляємо», в цей час всі повинні опустити руки і просто прогулюватися , легенько бігати по нашому залу. А коли пролунає команда: «В ракету!» обидві команди повинні зібратися в коло зі своїх гравців, взявши за руки.

 

Вихователь:

- Вже ми дослідили невідому планету, час повертатися додому. Займайте свої місця у ракеті.

(Діти сідають по місцях, проводиться валеохвилинка – дотиковий масаж голови, обличчя)

Масаж голови:

Мета: дія на активні точки на голові, які покращують потік крові.

  1. Сильним натисканням пальців імітують миття голови.
  2. Пальцями, немов, граблями, веде від потилиці,від скронь, від лоба до середини голови, немов збирає сіно в стіг.

 

  1. Рухами за спіраллю веде пальці від скронь до потилиці.
  2. «Дожени». Сильно ударяючи подушечками пальців, немов по клавіатурі «бігає» по поверхні голови. Пальці обох рук то збігаються, то розбігаються один до одного.
  3. Розчісує пальцями, немов гребінцем волосся

Масаж обличчя:

Мета: запобігання простудних захворювань шляхом дії на активні точки обличчя. Вироблення уміння управляти мімікою.

  1. Погладжує лоб, щоки, крила носа від центру до скронь, м’яко постукує по шкірі, немов ущільнює її, щоб вона була пружною.
  2. Натискає пальцями на перенісся, середину брів, роблячи обертанні рухи по годинній , потім по хвилинній стрілці.
  3. Із зусиллям натискаючи, малює бажаний красивий вигин брів, потім щипками ліпить густі брови від перенісся до скронь
  4. М’яко і ніжно ліпить очі,натискаючи на їх кути і розчісуючи довгі пухнасті вії.
  5. Натискаючи на крила носа ,веде пальці від перенісся до носових пазух, смикає себе за ніс.

Вихователь:

  • Ми повернулися на рідну планету. А зараз послухайте вірш А. Костецького «Не хочу», про те , як потрібно оберігати природу нашої планети.

Метелика ловити я не хочу!

Він – квітка неба, хай живе собі!

Щоб радісно було тобі й мені

І квітку лісову не стану рвати,

Її додому я не принесу,

Бо дома їй джмеля не погойдати ,

І не попити ранками росу,

І стеблинку, гілку чи травинку

Я не ображу – це страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тремка жевинка,

Що світиться давно до всіх

 

Вихователь:

- Із сьогоднішньої подорожі ми дізналися, що Земля – одна з планет Сонячної системи, але лише на Землі є атмосфера та кисень, яким дихають всі живі істоти. Кисень виробляють зелені рослини, а отже ми повинні оберігати та захищати природу нашої планети, бо Земля – це наш спільний дім.  Ми можемо зробити висновок: наше життя та здоров’я пов’язані зі здоров’ям нашої планети. Забруднюючи природу, людина псує своє життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 січня 2023
Переглядів
1168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку