Конспект
інтегрованого заняття
для дітей старшої групи
на тему «Здорова планета –
здорова природа – здорова людина»
Підготувала:
Вихователь КЗДО№ 257
Токар Т.М.
Вид заняття: інтегроване.
Тема: «Здорова планета – здорова природа – здорова людина»
Мета: формувати у дітей уявлення про своє тіло, про органи чуття. Узагальнювати знання дітей про довкілля, про Сонячну систему, Землю, її природу, вплив природних чинників на здоров’я людини. Удосконалювати навички різних видів ходьби, вправляти у стрибках із просуванням уперед, у ходьбі крок у крок. Розвивати спритність, швидкість. Виховувати любов до спорту, інтерес до фізкультурних занять.
Попередня робота: ознайомлення із Сонячною системою, розгляд ілюстрацій, читання художніх творів про космос та на екологічну тематику.
Матеріал: космічний корабель (макет), зображення Сонячної системи, Сонця, Землі, Місяця, атрибути до дидактичних ігор; гімнастична лава, 3 обручі, ребриста дошка, 2 дуги, текст вірша А.Костецького «Не хочу».
Хід заняття:
Звучить музика.
Діти заходять до фізкультурної зали. Вихователь запитує їх про місце , де вони живуть ( місто, країна, планета), проводить бесіду про те, що впливає на здоров’я людини.
Вихователь:
- Діти, а зараз я пропоную всім разом вирушити у цікаву космічну подорож і дослідити незнайомі планети. Щоб здійснити цей задум , ми маємо стати космонавтами. А це як, ви розумієте, нелегко. Щоб бути космонавтами, треба насамперед мати добрий фізичний розвиток та знання про особливості, охорону та гігієну людського організму. І зараз ми перевіримо, чи знаєте ви , як оберігати очі, носову та ротову порожнину.
(діти розповідають про безпеку органів чуття та гігієнічні вимоги щодо догляду за ними)
Вихователь:
- Молодці, діти, я бачу ви багато знаєте про свій організм, але цього недостатньо, щоб полетіти у космос. Космонавти повинні мати міцне здоров’я, мати добрий зір, слух, смакові відчуття та тактильні. Отож ми зараз проведемо тести та перевіримо, чи готові ви до польоту в космос.
Проводяться дидактичні ігри:
«Відгадай за смаком»- в тарілочках фрукти та овочі,сіль, цукор. З заплющеними очима, діти куштують продукти і визначають за смаком, що їдять.
«Вгадай, що звучить»- за спинами дітей вихователь плескає у долоні, дзвонить дзвоником, пограє кілька нот на музичному інструменті. Діти впізнають звуки і називають джерело звучання.
«Визнач на дотик» - у «чарівній торбинці» знаходяться іграшки, виготовлені з різних матеріалів. Дитина опускає туди руку, торкається іграшки й визначає на дотик, із якого матеріалу вона зроблена. Потім виймає її й перевіряє свій висновок.
Вихователь:
- Чудово , діти, ви пройшли всі гарно тести і дізналися ще більше про себе. Але і цього ще не достатньо, щоб полетіти у космос. Потрібна також добра фізична підготовка. Отож , зараз ми з вами займемося фізкультурою, щоб сформувати правильну поставу і розвинути м’язи. Так ми підготуємо наше тіло до значних випробувань у космічній подорожі.
(звучить тиха музика на космічну тематику)
Ходьба по колу, ходьба на носочках, п’ятках, підскоком, біг.
Діти перешиковуються у дві колони.
Загально розвиваючі вправи:
В.п. – о.с., руки вздовж тулуба. 1-підняти руки через сторони вгору, 2- повернутись у в.п.
2. Нахил тулуба в сторони.
В.п. – ноги нарізно, руки на поясі. 1- нахил вправо, 2- повернутись у в.п., 3- нахил вліво, 4 - повернутись у в.п.
3. Колові рухи руками.
В.п. – о.с. 1-2- робити колові рухи вперед, 3-4- робити їх назад.
4. Нахили тулуба вперед донизу.
В.п. - ноги нарізно, руки на поясі. 1- нахилитися вперед, торкнутися підлоги, 2- повернутися у в.п.
5. Випади вперед.
В.п. – о.с., руки на поясі. 1- зробити випад правою ногою вперед, 2- в.п., 3- зробити випад лівою ногою вперед, 4 – в.п.
6. Присідання.
В.п. – о.с., 1- присісти. Руки вперед, 2 – в.п.
7. Стрибки
В.п. – о.с., руки вздовж тулуба.1- підстрибнути, ноги нарізно, плеснути над головою, 2 – в.п
Перешикування у одну шеренгу (розслаблююча музика)
Ходьба. Вправа на дихання.
Вихователь:
- Я бачу, що ви всі добре підготувалися до нашої подорожі. Всім членам команди зайняти свої місця.
(Діти розміщуються на заздалегідь побудованому «космічному кораблі»)
- Ракета до запуску готова. Починаю зворотній відлік: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 – пуск (музика)
Вихователь:
Діти розглядають ілюстрації з зображенням Сонячної системи. Вихователь розповідає про планети Сонячної системи та Землю, розташування планет.
- Ось ми і приземлились на невідомій планеті . Тут багато гір, кратерів, печер. Ці перешкоди нам доведеться подолати.
Основні рухи:
Рухлива гра «Космічна команда»
(вихователь роздає різнокольорові хустки)
Команди повинні утворити коло за однаковими кольорами, взявши за руки. Діти розходяться по майданчику,у кожної дитини є кольорова стрічка, заправлена збоку за пояс. Потім вихователь командує : «Гуляємо», в цей час всі повинні опустити руки і просто прогулюватися , легенько бігати по нашому залу. А коли пролунає команда: «В ракету!» обидві команди повинні зібратися в коло зі своїх гравців, взявши за руки.
Вихователь:
- Вже ми дослідили невідому планету, час повертатися додому. Займайте свої місця у ракеті.
(Діти сідають по місцях, проводиться валеохвилинка – дотиковий масаж голови, обличчя)
Масаж голови:
Мета: дія на активні точки на голові, які покращують потік крові.
Масаж обличчя:
Мета: запобігання простудних захворювань шляхом дії на активні точки обличчя. Вироблення уміння управляти мімікою.
Вихователь:
Метелика ловити я не хочу!
Він – квітка неба, хай живе собі!
Щоб радісно було тобі й мені
І квітку лісову не стану рвати,
Її додому я не принесу,
Бо дома їй джмеля не погойдати ,
І не попити ранками росу,
І стеблинку, гілку чи травинку
Я не ображу – це страшенний гріх!
Бо в кожній з них живе тремка жевинка,
Що світиться давно до всіх
Вихователь:
- Із сьогоднішньої подорожі ми дізналися, що Земля – одна з планет Сонячної системи, але лише на Землі є атмосфера та кисень, яким дихають всі живі істоти. Кисень виробляють зелені рослини, а отже ми повинні оберігати та захищати природу нашої планети, бо Земля – це наш спільний дім. Ми можемо зробити висновок: наше життя та здоров’я пов’язані зі здоров’ям нашої планети. Забруднюючи природу, людина псує своє життя.