1
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДИТЯЧИЙ БУДИНОК „БАРВІНОК” –
ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КОМБІНОВАНОГО ТИПУ № 1»
ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧИЙ ДІМ
конспект заняття
підготував вихователь
Коденець О. О.
м. Кропивницький
Мета : продовжити вивчення та поглиблення знань про виникнення електрики, світла; обґрунтувати необхідність енергозбереження, використання відновлювальних джерел енергії; закріпити і систематизувати знання про енергозберігаючі заходи та навички роботи в малих групах; вчити висловлювати припущення і працювати за планом; удосконалювати уявлення про енергозбереження в побуті, правила безпечної поведінки електроприладами; викликати в дітей бажання замислитись над тим, в якому екологічно-загрозливому стані знаходиться планета Земля; познайомити із можливими видами збереження та економного витрачання електроенергії, води, тепла; формувати позитивне ставлення до проблеми економії енергоресурсів; розвивати вміння досліджувати та обстежувати об’єкти неживої природи, вдаватись до асоціативних зав’язків , розмірковувати та обґрунтовувати хід своїх міркувань; виховувати любов до природи, почуття відповідальності за збереження навколишнього середовища, вміння шанувати і оберігати від негативного впливу кожний клаптик землі.
Матеріал: ноутбук (телевізор), декорація лісової галявини, казкового будинку, відеозапис, ілюстрації мишки, жабки, зайчика, вовка, лисички, лампочки, Капітошки, Афлатуна, Еколапуля, презентація про воду.
Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему : «Енергозбереження», бесіда на тему: «Як приходить світло?», «Домашня економіка», « Електриці потрібен відпочинок»; загадки про явища неживої природи, перегляд пізнавальних мультфільмів «Добре світло», «Поради мудрої Сови», читання та обговорення віршів Ліни Костенко про природу, перегляд відеофільму «Енергія Карпат»; ігри: «Можна –не можна», «Так чи ні», показ лялькового театру « В гостях у Афлатуна», пошуково- дослідницька діяльність «Секрети чарівниці- води», заняття « Уроки професора Лампочкіна» , конкурс малюнків на тему: «Земля –наш спільний дім».
Хід заняття:
I. Організаційний момент
Психогімнастика
Прокинувсь вранці — усміхнись,
І подивись в небесну вись.
Там стільки сонечка й блакиті
Й багато радості у світі…
А на землі — своя краса,
Блищить під сонечком роса.
Ось квітка пелюстки відкрила,
А он горобчик чистить крила.
А в небі хмаронька пливе —
Усе в гармонії живе.
То ж ти також зимою й літом
Живи в гармонії зі світом.
II. Основна частина
(Лунає фонограма, миготять кадри (фотографії Землі)
На цьому тлі звучать записані слова:
- З космосу наша Земля здається блакитною перлиною, через велику кількість водяної широчіні морів, океанів, річок. Води здавалося б стільки, що запаси її не можуть скінчитися. Але на жаль! Людина може загубити все. Тому в наші дні ресурси планети вимагають охорони. Немає зараз на Землі таких водних ресурсів, які не потребували б захисту.
Вихователь : Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про те, що вся Земля - наш спільний дім , ми всі з народження живемо в нім. Наш будинок ми повинні берегти та дбати про нього.
Вихователь: Чи хотіли б ви дізнатись про те, як звірі знайомі вам з дитинства бережуть свій спільний будинок? (Так)
Вихователь:Тоді сідайте зручніше і послухайте розповідь.
(Діти сідають на килимочок)
Розповідь вихователя:
Стоїть в полі будинок. В ньому звірі поселились: мишка, жабка,зайчик, вовчик та лисичка. (На дошці вивішуються герої розповіді). Вони дружньо поживали та добра наживали. Один одному допомагали : разом дрова рубали, воду з річки відрами носили, лад в теремку підтримували . А одного разу, ідучи по воду до річки, вони там зустрілися з Капітошкою. Він розповів їм про сучасне життя звірів в місті. Звірят зацікавило це і вирішили вони неодмінно покращити свої умови життя. Перш за все вирішили вони викликати до себе техніка – інженера по водо забезпеченню. Він їм запропонував провести водопровід від річки до їхнього теремка та поставити крани з фільтрами. З тих пір звірята споживали очищену водичку і дякували Капітошці. Пройшов час, Капітошка вирішив завітати в гості до своїх друзів. І те, що він побачив, його дуже занепокоїло. З крану бігла водичка без потреби. Капітошка розповів звірятам , що потрібно економно використовувати воду.
Вихователь: Діти, хіба так можна робити? (Ні)
Вихователь: Тож, давайте переглянемо відео. (Перегляд відео сюжету
«Економте воду щоб допомогти Землі»)
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=dMZq-_Ret9c
Вихователь : Продовжимо слухати казочку .
Минуло тепле літечко, йшло діло до зими. Звірята почали готувати будиночок до холодів, але самі звірята не знали як це зробити. Всі запаси дров закінчувалися , ставало дедалі холодніше, тепло виходило крізь щілини, задувало в старі вікна. Стали звірі міркувати, як їм далі жити. Одного разу до них завітав Афлатун і розповів їм, що в нього в будинку тепло і затишно. Звірята звернулись до гостя - Друже, Афлатун, підкажи нам , як ти свою хатинку готуєш до зими.
Афлатун - Я утеплюю на зиму двері, щоб холодний вітер не в змозі був потрапити в мою хатинку крізь щілини. А ще я замінив старі вікна на сучасний пластиковий пакет, тепер мороз не потрапить і до моєї хатинки. Я також встановив автономну систему опалення - це дає змогу економити енергію і тепло. Переставив меблі від вікна , щоб сонячне світло без перешкод надходило до моєї кімнати, та не закривали батарею. Фольгування батарей дозволило мені зберегти більше тепла .
Вихователь: Отримавши поради від Афлатуна наші звірята так і зробили : поставили в теремку нові пластикові вікна, замінили двері, купили економний котел, провели фольгування батарей. Так і перезимували холодну зиму.
Вихователь: Діти, Афлатун передає і вам свої вітання і пропонує вам пограти у гру.
Дидактична гра «Збереження тепла у приміщенні»
мета: закріпити знання про різні способи збереження тепла в оселі, визначити ефективні; розширювати знання дітей про економічне життя людей; розвивати увагу, спостережливість, мислення, мовлення; сприяти вихованню економічної свідомості, бажання бути ощадливою та раціональною людиною.
Вихователь: Молодці діти, продовжуємо далі.
Одного разу звірята підрахували витрати на спожиту електроенергію та були дуже здивовані тим, що так багато електроенергії та коштів вони витрачають . Вирішили мешканці домівки звернутись до своєї сусідки Еколампулі за порадою.
Вихователь: Добрий день , Лампулю! Підкажи , будь-ласка, як зменшити нам витрати на споживання електроенергії ?
Еколапуля: Друзі, а чи знаєте ви, що зараз весь світ вже переходить на нові енергозберігаючі лампочки. (Показ ілюстрацій лампочок)
- А чи у вас вдома є такі лампочки?
- Як вони виглядають?
- Як світять ?
Еколапуля: Найбільш досконалими джерелами світла на теперішній час вважаються енергозберігаючі лампи різної потужності. Вони значно скорочують вжиток електроенергії. Я вам раджу замінити звичайні лампи розжарювання на енергозберігаючі, щоб економно використовувати електроенергію і тим самим економити свої кошти.
Вихователь: Так і зробили мешканці будинка, як порадила їм фея Еколампуля. Та стали жити поживати – енергію зберігати.
Вихователь: Щось трошки ми втомилися, час нам трохи відпочити.
Зумба «Швидко рухайся разом з Посіпаками»
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=sVBO51pb_YA
Вихователь: Сподобалася вам руханка? А що за електроприлад я вам тільки що увімкнула? (Телевізор)
Вихователь: Правильно, а які ви ще знаєте електроприлади? (Холодильник, вентилятор, електрочайник, праска, пральна машина, фен,пилосос…)
Вихователь: А скажіть будь ласка, коли ви знаходитесь вдома потрібно увесь час усі ці електроприлади включати? (Ні) Чому? (Тому - що потрібно економити електроенергію, тим паче у такі важкі часи для України).
Вихователь: Так, ви усе правильно сказали, ви молодці. А ще не можна без дозволу дорослих самостійно користуватися електроприладами. Чому? (Тому -що це небезпечно).
Вихователь: Діти, давайте разом складемо поради всім на кожен день:
- Завжди вимикати світло, виходячи з кімнати;
- Потреби не вмикати електроприлади;
- Не залишати електроприлади без нагляду;
- Економити електроенергію і намагатися менше її використовувати.
Вихователь: І ви знаєте, звірята навчилися економити і у них з’явились гроші. Тепер вони мають можливість купити собі щось потрібне і корисне. Мешканці вдячні своїм друзям, що вони навчили їх розумно споживати електроенергію, воду та тепло.
Вихователь: А я вдячна вам діти, що ви у мене такі розумні, виховані і чемні.
І за це звірятка вам хочуть подарувати смачненькі і корисні вітамінчики.