КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧИЙ ДІМ"

Про матеріал
Мета : продовжити вивчення та поглиблення знань про виникнення електрики, світла; обґрунтувати необхідність енергозбереження, використання відновлювальних джерел енергії; закріпити і систематизувати знання про енергозберігаючі заходи та навички роботи в малих групах; вчити висловлювати припущення і працювати за планом; удосконалювати уявлення про енергозбереження в побуті, правила безпечної поведінки електроприладами; викликати в дітей бажання замислитись над тим, в якому екологічно-загрозливому стані знаходиться планета Земля; познайомити із можливими видами збереження та економного витрачання електроенергії, води, тепла; формувати позитивне ставлення до проблеми економії енергоресурсів; розвивати вміння досліджувати та обстежувати об’єкти неживої природи, вдаватись до асоціативних зав’язків , розмірковувати та обґрунтовувати хід своїх міркувань; виховувати любов до природи, почуття відповідальності за збереження навколишнього середовища, вміння шанувати і оберігати від негативного впливу кожний клаптик землі.
Перегляд файлу

1

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  «ДИТЯЧИЙ БУДИНОК „БАРВІНОК” –

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КОМБІНОВАНОГО ТИПУ № 1»

 

 

 

ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧИЙ ДІМ

C:\Users\User\Desktop\901e552b2a7ed6df36418f0da6bd825a.jpg

 

конспект заняття

підготував вихователь

Коденець О. О.

 

м. Кропивницький

 

Мета : продовжити вивчення  та поглиблення знань про виникнення електрики, світла; обґрунтувати необхідність енергозбереження, використання відновлювальних джерел енергії; закріпити і  систематизувати знання про енергозберігаючі заходи  та навички  роботи в малих групах; вчити висловлювати припущення і працювати за планом; удосконалювати уявлення про енергозбереження в побуті, правила безпечної поведінки електроприладами; викликати в дітей бажання замислитись  над тим, в якому  екологічно-загрозливому стані знаходиться  планета Земля; познайомити із можливими видами збереження  та економного витрачання електроенергії, води, тепла; формувати позитивне ставлення до проблеми економії енергоресурсів; розвивати вміння досліджувати та обстежувати об’єкти неживої природи, вдаватись до асоціативних зав’язків , розмірковувати та обґрунтовувати хід своїх міркувань; виховувати любов до природи, почуття відповідальності за збереження навколишнього середовища,  вміння шанувати і оберігати від негативного  впливу кожний клаптик землі.

Матеріал: ноутбук (телевізор), декорація лісової галявини, казкового будинку, відеозапис, ілюстрації мишки, жабки, зайчика, вовка, лисички, лампочки, Капітошки, Афлатуна, Еколапуля, презентація про воду.

Попередня робота: розгляд ілюстрацій на тему : «Енергозбереження»,   бесіда на тему: «Як приходить світло?», «Домашня економіка», « Електриці потрібен відпочинок»;  загадки про явища неживої природи, перегляд пізнавальних мультфільмів «Добре світло», «Поради мудрої Сови», читання та обговорення віршів  Ліни Костенко  про природу, перегляд відеофільму «Енергія Карпат»;  ігри:  «Можна –не можна», «Так чи ні», показ лялькового театру « В гостях у Афлатуна»,  пошуково- дослідницька  діяльність «Секрети чарівниці- води», заняття « Уроки професора Лампочкіна» , конкурс малюнків на тему: «Земля –наш спільний дім».

    

 

 

Хід заняття:

I. Організаційний момент

Психогімнастика

Прокинувсь вранці — усміхнись,
І подивись в небесну вись.
Там стільки сонечка й блакиті
Й багато радості у світі…
А на землі — своя краса,
Блищить під сонечком роса.
Ось квітка пелюстки відкрила,
А он горобчик чистить крила.
А в небі хмаронька пливе —
Усе в гармонії живе.
То ж ти також зимою й літом
Живи в гармонії зі світом.

II. Основна частина

(Лунає фонограма, миготять кадри (фотографії Землі)

На цьому тлі звучать записані  слова:

- З космосу наша Земля здається блакитною перлиною, через велику кількість водяної  широчіні морів, океанів, річок. Води здавалося б стільки, що запаси її не можуть скінчитися.  Але на жаль! Людина може загубити все. Тому в наші дні ресурси планети вимагають охорони. Немає зараз на Землі  таких водних ресурсів, які не потребували б захисту.

Вихователь :  Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про те,  що вся Земля - наш спільний дім , ми всі з народження  живемо в нім. Наш будинок  ми повинні берегти та дбати про нього.

Вихователь: Чи хотіли б ви дізнатись  про те, як   звірі  знайомі вам з дитинства бережуть свій спільний будинок? (Так)

Вихователь:Тоді сідайте зручніше і послухайте розповідь.

(Діти сідають на килимочок)

Розповідь вихователя:

           Стоїть в полі будинок. В ньому звірі поселились: мишка, жабка,зайчик, вовчик  та лисичка. (На дошці вивішуються герої розповіді). Вони дружньо поживали та добра наживали. Один одному допомагали : разом дрова рубали, воду з річки відрами носили, лад в теремку підтримували . А одного разу, ідучи по воду до річки, вони там зустрілися з Капітошкою.  Він розповів їм про сучасне життя звірів в місті. Звірят зацікавило це і вирішили вони неодмінно покращити свої умови життя. Перш за все вирішили вони  викликати до себе техніка – інженера по водо забезпеченню. Він їм запропонував провести водопровід від річки до їхнього теремка та поставити крани з фільтрами. З тих пір звірята споживали очищену водичку і дякували Капітошці. Пройшов час, Капітошка  вирішив завітати в гості до своїх друзів. І те, що він побачив, його дуже занепокоїло. З крану бігла водичка без потреби. Капітошка розповів звірятам , що потрібно економно  використовувати воду.

Вихователь: Діти, хіба так можна робити? (Ні)

Вихователь: Тож, давайте переглянемо відео. (Перегляд відео сюжету

«Економте воду щоб допомогти Землі»)

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=dMZq-_Ret9c

Вихователь : Продовжимо слухати казочку .

          Минуло тепле літечко, йшло діло до зими. Звірята почали готувати будиночок  до холодів, але самі звірята не знали як це зробити. Всі запаси дров закінчувалися , ставало дедалі холодніше, тепло виходило крізь щілини, задувало в старі вікна.  Стали звірі  міркувати, як їм далі жити. Одного разу до них завітав Афлатун і розповів їм, що в нього в будинку тепло і затишно. Звірята  звернулись до гостя - Друже, Афлатун,  підкажи  нам , як ти  свою хатинку готуєш до зими.

 Афлатун  - Я утеплюю на зиму двері, щоб  холодний вітер не в змозі був потрапити в мою хатинку крізь щілини. А ще я замінив старі вікна на сучасний пластиковий пакет, тепер мороз не потрапить і  до моєї хатинки. Я також встановив автономну систему опалення - це дає змогу економити енергію і тепло. Переставив меблі від вікна , щоб сонячне світло без перешкод надходило до моєї кімнати, та не закривали батарею. Фольгування батарей дозволило мені  зберегти більше тепла .

Вихователь: Отримавши поради від Афлатуна наші звірята так і зробили : поставили в теремку нові пластикові вікна, замінили двері, купили економний котел, провели фольгування батарей. Так і перезимували холодну зиму.

 Вихователь: Діти, Афлатун передає і вам свої вітання і пропонує вам пограти у гру.

Дидактична гра «Збереження тепла у приміщенні»

мета: закріпити знання про різні способи збереження тепла в оселі, визначити ефективні; розширювати знання дітей про економічне життя людей; розвивати увагу, спостережливість, мислення, мовлення; сприяти вихованню економічної свідомості, бажання бути ощадливою та раціональною людиною.

Вихователь: Молодці діти, продовжуємо далі.

Одного разу звірята  підрахували витрати на спожиту електроенергію та були дуже здивовані тим, що так багато електроенергії та коштів  вони витрачають . Вирішили  мешканці домівки  звернутись до своєї сусідки Еколампулі за порадою.

Вихователь:  Добрий день , Лампулю! Підкажи , будь-ласка, як зменшити нам витрати на споживання електроенергії ?

Еколапуля:  Друзі, а чи знаєте ви, що зараз весь світ вже переходить на нові енергозберігаючі лампочки. (Показ ілюстрацій лампочок)

- А чи у вас вдома є такі лампочки?

- Як вони виглядають?

- Як світять ?

Еколапуля: Найбільш досконалими джерелами світла на теперішній  час вважаються енергозберігаючі лампи різної потужності. Вони значно скорочують вжиток електроенергії. Я вам раджу замінити  звичайні лампи розжарювання на енергозберігаючі, щоб економно використовувати електроенергію і тим самим економити свої кошти.

Вихователь: Так і зробили мешканці будинка, як порадила їм фея Еколампуля. Та стали жити поживати – енергію зберігати.

Вихователь: Щось трошки ми втомилися, час нам трохи відпочити.

Зумба «Швидко рухайся разом з Посіпаками»

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=sVBO51pb_YA

Вихователь: Сподобалася вам руханка? А що за електроприлад я вам тільки що увімкнула? (Телевізор)

Вихователь: Правильно, а які ви ще знаєте електроприлади? (Холодильник, вентилятор, електрочайник, праска, пральна машина, фен,пилосос…)

Вихователь: А скажіть будь ласка, коли ви знаходитесь вдома потрібно увесь час усі ці електроприлади включати? (Ні) Чому? (Тому - що потрібно економити електроенергію, тим паче у такі важкі часи для України).

Вихователь: Так, ви усе правильно сказали, ви молодці. А ще не можна без дозволу дорослих самостійно користуватися електроприладами. Чому? (Тому -що це небезпечно).

Вихователь: Діти,  давайте  разом  складемо поради всім на кожен день:

- Завжди вимикати світло, виходячи з кімнати;

- Потреби не вмикати електроприлади;

- Не залишати електроприлади без нагляду;

- Економити електроенергію і намагатися менше її використовувати.

Вихователь: І ви знаєте, звірята навчилися економити і у них з’явились  гроші. Тепер вони мають можливість купити собі щось потрібне і корисне. Мешканці вдячні своїм друзям, що вони навчили їх розумно споживати електроенергію, воду та тепло.

Вихователь: А я вдячна вам діти, що ви у мене такі розумні, виховані і чемні.

І за це звірятка вам хочуть подарувати смачненькі і корисні вітамінчики.

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку