Конспект Інтегрованого заняття :«Листя осіннє в повітрі кружляє»

Про матеріал
Поповнювати знання дітей про навколишній світ, явища живої і неживої природи; ознайомлювати з причинами зміни кольору листя, його опадання восени; навчати встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; закріплювати знання про сезонні зміни у природі; ознайомити дітей з творчістю Василя Сухомлинського; вчити уважно слухати твір та відповідати на запитання за змістом: активізувати активізувати роботу слухового та зорового аналізаторів; впроваджувати здоров’язбережувальні технології в роботі з дітьми; вправляти на орієнтуванні на аркуші паперу; ; поповнювати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, увагу, пам’ять, слухове сприйняття; виховувати любов та бережне ставлення до природи; підтримувати інтерес до пізнання світу, експериментальної діяльності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект

Інтегрованого заняття з пріоритетом експериментально-дослідницької діяльності,

сенсорно-пізнавального розвитку, з елементами художньої літератури та здоров’язбережувальних технологій для дітей шостого року життя

«Листя осіннє в повітрі кружляє»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Поповнювати знання дітей про навколишній світ, явища живої і неживої природи; ознайомлювати з причинами зміни кольору листя, його опадання восени; навчати встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; закріплювати знання про сезонні зміни у природі; ознайомити дітей з творчістю Василя Сухомлинського; вчити уважно слухати твір та відповідати на запитання за змістом: активізувати активізувати роботу слухового та зорового аналізаторів; впроваджувати здоров’язбережувальні технології в роботі з дітьми; вправляти на орієнтуванні на аркуші паперу; ; поповнювати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, увагу, пам’ять, слухове сприйняття; виховувати любов та бережне ставлення до природи; підтримувати інтерес до пізнання світу, експериментальної діяльності.

 Матеріали: букет осіннього листя; штучне (паперове) листя; зелені листочки, дерев’яні кубики, квадрат з білої тканини 10х10 см. (для кожної дитини), вологі серветки, обручі, коробочки з сухим та опалим (незасохлим) листям; бутафорське дерево, медалі-листочки,аркуші оранжевого картону, різнокольорові листочки – по 5 на кожну дитину; оповідання В. Сухомлинського «Чому падає листя з дерев?», інвентар для дихальної гімнастики.

Хід заняття

Вихователь: Ми дуже любимо коли до нас приходять гості. Подивіться, скільки у нас гостей! Давайте привітаємося з ними!

Діти разом:

У садочку новий день

Всім говорим :»Добрий день!»

Добрий день тобі й мені

Всім ми скажеим на землі!

Вихователь: Показує листочки.

-Діти, сьогодні по дорозі до садочка я назбирала ось такий гарний букет осіннього листя. Чи хочете ви дізнатися чого листячко восени змінює колір та облітає з дерев?

Відповіді дітей

То ж давайте дізнаймось про це на сьогоднішньому занятті.

Хочу прочитати вам оповідання нашого співвітчизника, видатного педагога, письменника Василя Сухомлинського «Чому падає листя з дерев?»

Вихователь читає оповідання

Запитання за змістом

  1. Про яку пору року йдеться в оповіданні?
  2. Як звали дідуся, що розфарбовував листя на деревах?
  3. В якому місяці на деревах листочки змінюють колір? Як називається ця частина осені (Золота).
  4. В якому місяці листочки опадають з дерев? Як називається ця частина осені? (Пізня).
  5. Яке дерево найдовше залишалося зеленим? (Вишня).

Відповіді дітей

Вихователь:

Пропоную здійснити уявну прогулянку до парку. Діти, закриймо очі. (Звучить спокійна музика)

Дидактична гра: «З якого дерева листочок?»

Діти по черзі збирають листочки з-під штучного дерева і кажуть з якого дерева цей листочок (з берези (який він? березовий), з клена (який він? кленовий), з каштану (який він?) каштановий…

Дихальна гімнастика «Допоможемо сонечку»

Вихователь:

Дітки, дивіться, маленьке сонечко не встигло сховатися до настання холодів. Давайте допоможемо йому перепливти з одного берега на інший.

Діти дмухають на листочок з паперовим сонечком.

Дослідницька діяльність «Чому листя восени змінює колір

Вихователь:

Чому ж листячко восени жовтіє? Діти, хочете дізнатися?

Листя містять речовини різних кольорів. У теплу пору року переважає зелена речовина, що називається хлорофіл. Вона поглинає сонячне світло і виробляє поживні речовини. Зараз ми проведемо дослід і побачимо цю речовину. Візьміть зелений листочок, зігніть навпіл, покладіть його в середину шматочка білої тканини, тепер дерев’яним кубиком постукайте по ньому через тканину. Що ви побачили? (На тканині з’явились плями. Якого вони кольору (Зеленого). Саме ця зелена речовина пофабувала листочки в зелений колір.

 Восени поживні речовини переміщуються з листочків у гілки, так дерево готується до зимового сну. Хлорофілу виробляється все менше і менше, починають проявлятися речовини інших кольорів. Від того листочки стають жовтими, червоними, багряними.

Рухлива гра «Барви осіннього листя»

Кожна дитина отримує паперовий листочок певного забарвлення. На підлозі розкладені обручі таких самих кольорів. Поки звучить музика, всі кружляють по кімнаті, а коли вона стихає діти мають стати в обруч свого кольору. Гра проводиться три-чотири рази.

Пізнавальна діяльність «Чому листя опадає?»

Вихователь: Коли рух соку в дереві припиняється, воно засинає. Та перед тим скидає з себе листочки, які вже не можуть виробляти поживні речовини. Скидаючи листя, дерева готуються тримати на своїх гілочках сніг. Якби листя не опадало, то гілки ламалися б під вагою снігу. Коли ж листочків немає, на гілля затримується менше снігу і тримати його легше.

Вправа на орієнтування в просторі

«Літають листочки то вправо, то вліво

Це так розважається вітер грайливий»

 

Перед кожною дитиною аркуш паперу коричневого кольору на кожну дитину п’ять різнокольорових листочків.

-       Діти виконують вказівки дорослого: повільно покладіть червоний листочок в самісінький центр «галявини».

-       Дмухнув вітерець і жовтий листочок опинився у правому верхньому куточку галявини.

-       Закружляв зелений листочок і опинився у лівому нижньому кутку.

-       А коричневий листочок прилетів у правий нижній кут.

-       І оранжевий листочок упав у лівий верхній кут.

 

Експеримент «Яке листя як шарудить?»

Вихователь:

А чи знаєте ви, що відбувається з опалим листям?

Припущення дітей.

Так, воно висихає. Спробуємо розрізнити на слух шелест сухого і щойно опалого листя. Діти визначають на слух у якій із коробочок листя сухе, а у якій ще не засохло. Разом роблять висновок: «Сухе листя шарудить сильніше».

Рефлексія. Вихователь:

Що цікавого дізналися?  Який дослід вам найбільше запам’ятався? Про які секрети ви довідалися?

 Діти, погляньте, одне з дерев з незвичайними листочками. Воно хоче віддячити вам за уважність, активність, за те, що прагнете багато знати. Дерево приготувало для вас листочки-медалі. Діти підходять до дерева, знімають листочки на стрічках і надівають їх на себе.

 

docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку