Конспект інтегрованого заняття на тему: «Курочка Ряба» з елементами пісочної терапії
Програмовий зміст:
Мовленнєвий розвиток: продовжувати вчити дітей уважно слухати та разом з вихователем розповідати казку із супроводжуючим показом пальчикового театру. Формувати вміння відповідати на запитання дорослого за змістом казки. Закріпити вміння звуконаслідувати персонажів казки.
Сенсорний розвиток: закріпити вміння дітей розрізняти основні кольори, предмети за кількістю та розміром.
Художньо-продуктивна діяльність: учити дітей ліпити яйце коловими рухами рук, розкачувати його між долонями прямими рухами рук.
Розвивати увагу, мовленнєву активність, звукову культуру, дрібну моторику рук, естетичний смак. Виховувати інтерес до усної народної творчості, охайність.
Обладнання: іграшкові казкові персонажі, пальчиковий театр «Курочка Ряба», плетений кошик, сіно, ящик з піском, підноси з кінетичним піском на кожну дитину, дощечки, зразок для ліплення, серветки, аудіо-записи, шоколадні яєчка.
Методи і прийоми: словесний (розповідання, бесіда, читання, пояснення), наочний (показ, розгляд зразка), практичний (пісочна терапія, психогімнастика, ліплення з піску, рухлива гра).
Попередня робота: читання казки, розучування рухливої гри.
Словник: золоте яйце, мишка-шкряботушка, кошик, прищіпка, гніздечко.
Доброго ранку, рідний наш дім,
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечку ясному,
Доброго ранку, садочку прекрасному!
Вліво, вправо поверніться,
Одне одному всміхніться!
Вихователь: (на фоні музичного супроводу)
Я бачила по вулиці тут казочка ходила.
Чи сумно стало в книжці їй, чи просто загубилась?
І ось вона прийшла до нас сьогодні на світанку.
Давайте разом зазирнемо швиденько в тую казку…
- Діти, ви любите гратися у пісочку? Давайте пошукаємо хто заховався в пісочку.
2. Гра «Знайди і впізнай казочку»
(Вихователь ховає в піску казкових персонажів, яких знаходять та називають діти)
Вихователь:
-Як називається казочка про курочку? (Курочка Ряба).
Сідайте на стільчики, давайте пригадаємо казочку.
(Вихователь розповідає казку з використанням пальчикового театру)
3. Бесіда за змістом казки:
- Хто жив у бабусі та дідуся?(Курочка).
- Що знесла курочка?(Яєчко).
- Яке яєчко знесла курочка?(відповіді дітей). Покажіть яке…
- Хто бив яєчко?(Дід і баба). Як вони били яєчко? (Стукання кулачками один об один)
- Хто розбив яєчко?(Мишка).
Ох і мишка-мишка, шкряботушка –
Хвостик дротиком, два вушка.
- Яку пісеньку співає мишка? Давайте разом заспіваємо.
- Як курочка говорить? (звуконаслідування)
4. Гра з прищіпками «Зроби гніздечко для курочки» (розвиток дрібної моторики рук)
Вихователь: Щоб курочка знесла яєчко їй потрібно зробити гніздечко. А для цього нам потрібний плетений кошик, сіно та кольорові прищіпки. (Діти прикрашають кошик прищіпками, називають кольори).
5. Ліплення «Зліпимо яєчка для діда і баби»
А поки курочка буде нести яєчка давайте втішимо діда і бабу зліпимо багато яєчок для них.
Вихователь:
(розглядання зразка)
- Що у мене в руках? Якого кольору яєчко? Якої величини?
(показ та пояснення прийомів ліплення яєчка) Діти, у мене є пісочок. Якого він кольору ? Кладемо пісочок на долоню, накриваємо іншою і притискаємо його легенько та коловими рухами рук робимо кульку. А щоб наша кулька була схожа на яєчко – розкачуємо її між долонями прямими рухами.
Вихователь: А зараз ми разом з вами зробимо яєчка. Запрошую вас сісти за столи. (Спільне виконання роботи з дітьми, індивідуальна допомога. Після закінчення роботи витираємо руки серветкою).
Вихователь: - Малята, дід і баба дякують вам за яєчка. А чи хочете ви дізнатися, як бабуся доглядає за курчатками. Давайте перетворимося на маленьких курчаток.
6. Рухлива гра «Курчатка.( проводиться два рази)
(Діти виконують рухи під час читання вірша вихователем).
Насадила бабця курчаток громадку:
Ціпу-ціпу, ціпу-ціпу: вилізли курчатка.
(Діти присідають, повторюють слова “ціпу-ціпу, ціпу-ціпу”, підводяться).
Їх щодня гарненько бабця доглядала,
Тю-тю-тю, тю-тю-тю, їсти насипала.
(Стукають пальчиком по коліну, ніби дзьобають зернятка).
Ой, радіє бабця, що ростуть курчатка:
- Буде ж, буде в мене куряча громадка.
(Діти біжать урозтіч).
Виросли моторні, біленькі і чорні:
Ко-ко-ко, ко-ко-ко, курочки проворні.
(Діти встають навшпиньки, тягнуть руки вгору, показуючи, які великі).
7. Підсумок
Вихователь: - Яку казку ми пригадали? Чи сподобалася вам вона? Що ми ліпили з піску? Для кого ліпили яєчко?
Сюрпризний момент. (Курочка знесла дітям яєчка, але не прості, а смачні та солодкі; вихователь пригощає дітей шоколадними яєчками).