Конспект
інтегрованого заняття (соціум і предметний світ) для дітей молодшого дошкільного віку (4 -х -5-ти) років життя
вихователь вищої категорії - Луценко Н.О.
Тема:”Ми повибігаємо, снігу накачаємо”
Мета:розширити знання дітей про зимові розваги (катання на санчатах,
лижах, ковзанах, ліплення снігової баби тощо); дати поняття про матеріали
виготовлення спортивного інвентарю та правила безпеки під час зимових
розваг, виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я.
Програмне забезпечення: кошик із “сніговою кулькою”, картки з зображенням спортивного інвентарю (лижі, ковзани, сани, клюшка з шайбою, дерев'яні сани, снігові кульки, сюжетна картина: “Зимові розваги”) .
І- Спілкування:
Вправа:”Привітання”
Діти стоять колом, вихователь пропонує подарувати один одному
посмішку, для гарного настрою, з веселою посмішкою можна починати
заняття.
(Перед дітьми на маленькому столику стоїть кошик, в якому лежить “снігова кулька”)
-Погляньте діти, у мене є кошик.
-Як ви гадаєте, що у кошику лежить? ( припущення дітей)
-Що ж там може знаходитися?Ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Загадка: “Вона кругленька, біла, срібляста, коли тепло - розтає.”
-Так , що це? (снігова кулька)
Вірно. Її ще називають - сніговим колобком, сніжкою.
-Скажіть: “В яку пору року з'являється снігова кулька?” (відповіді дітей)
ІІ-Пізнавальна діяльність
Так, зима - неповторна пора року. Її називають чарівницею, феєю. Вона прикрашає усе навкруги білою, пухнастою ковдрою.
(діти підходять до “ стіни, що говорять”, де розміщені картки з зображенням зими, зимових явищ)
Вправа Сніжка”
(діти передають снігову кульку і називають ознаки зими)
(взимку випадає багато снігу, холодно, річки покриваються льодом,
дмуть сильні вітри, на деревах - іній, люди одягають теплий одяг…)
Вихователь звертає увагу дітей на картку з зображенням - Зими. Подивіться, “Зима” , якась розгублена. Одні люди її хвалять, радіють, інші, сваряться на зиму.
-Дайте будь ласка відповідь, що зимою добре, а що погано?
(відповіді дітей)-Вправа: “Добре чи погано”
-”Добре бо…
(сніг вкриває рослини від морозу, відпочивають дерева, багато випадає снігу, можна кататися на санчатах, на лижах, ковзанах. грати в сніжки, споруджувати із снігу фортеці, робити різні із снігу фігурки)
-Погано бо…
(холодно, морозно, сніг засипав усе, тваринам, пташкам важко знаходити поживу, треба тепло одягатися, щоб не захворіти, турбуватися про тепло, слизько, можна впасти, травмуватися)
-Молодці! Все це правильно, що говорили.
А наша снігова кулька говорить, що у володарки - зими трішечки
мерзнемо ми . Запрошує сніжка трішки погрітися!
Оздоровча хвилинка “Зима”
(діти виконують рухи згідно тексту)
Сіли - встали,
Сіли - встали,
Своє тіло розігріли.
“Пострибаємо!”
“Поприсідаємо!”
І до справи повертаємося!
“Снігова кулька” покатилась, покатилась, біля картини зупинилась.
Вихователь пропонує поглянути на картину “Зимові розваги” і відповісти на запитання:
(відповідь дітей- на картині зображена пора року зима, тому що лежить сніг, діти розважаються: катаються на санках, ковзанах, лижах грають в сніжки, ліплять сніговика, діти мають гарний настрій)
ІІІ -Перетворювальна діяльність
Діти, хто із вас любить зиму? - Запитує сніжка?- і за що?
(відповіді дітей: Я люблю зиму , тому що можна грати в сніжки, ліпити із снігу різні фігурки, обсипатися снігом, грати в хоккей, кататься на санках, ковзанах, лижах )
Скажіть, чи скрізь дозволено кататися на санчатах, ковзанах?
-Цікавиться сніжка, - Чому не можна кататися на дорозі?
-Чи можна з'їжджати з гірки, яка веде на проїжджу частину?
-Де можна кататися на ковзанах?
(відповіді дітей: кататися можно на спеціально споруджених льодових катках, кататися з гірки, де немає близько дороги, щоб не нашкодити своєму здоров'ю)
-А ще снігова кулька, хоче дізнатися , що потрібно для того, щоб весело
розважатися.Вона пропонує загадки. Уважно слухайте, щоб відгадати.
Дидактична вправа “Що це?”
Возять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори. (сани)
Слайд 1
Кришуть лід, ріжуть лід,
Залишають дивний слід.(ковзани)
Слайд 2
В мене друзі незрівнянні-
Дві пластинки дерев'яні,
Широкі і гнучкі.
Друзі звуться, як такі?(лижі)
Слайд 3
А за допомогою чого, грають в спортивну гру - хокей?
(відповідь дітей - за допомогою клюшки і шайби)
Слайд 4
Сани, ковзани, лижі, клюшка з шайбою - спортивний інвентар.
Слайд 5
Як ви гадаєте, чи однаковий матеріал виготовлення спортивного інвентаря? - Запитує сніжка.
(відповіді дітей: лижі, санки з дерева - дерев'яні, ковзани- з заліза - залізні)
Знайте діти, що в народі ще, санки, називають гринджолами.Вони призначені для перевезення вантажу. Ще можна зустріти надувні сани - ватрушки, плюшки, сноутюбінги- так їх називають. Вони покриті міцним матеріалом. А ще є снігокати для зимових розваг. (вихователь показує картки під час розповіді)
“Снігова кулька” пропонує вам показати, відтворити рух: (імітація руху- катання на ковзанах, на лижах, на санчатах, пограти в сніжки).
Вихователь кидає сніжки дітям, під музичний супровід проводиться
Гра “Сніжки”
А тепер ще посміємося: “Сніжка”говорить: не плутай, а швидко показуй!
Гра “Вухо - ніс - щічки”
(вихователь називає, а діти показують: за командою”Вухо” - дитина захоплює вухо, коли “Ніс” -за ніс, “Щічки” - за щічки, можна плутати)
Запам'ятайте діти слова “Снігової кульки”:”Взимку розважайся - здоров'я набирайся”, “Лижі, санки, ковзани - найкращі друзі зими”!
Діти, мені сказала “Снігова кулька”, що їй дуже тепло в групі, вона кличе вас на прогулянку, щоб продовжити на свіжому повітрі розваги.
1V - Оцінно - контрольна діяльність