Урок з «мовно-літературної галузі » в класі з інклюзивною формою навчання (Нова українська школа)
Тема: Чому автори дають своїм творам дивні заголовки?
Мета:
Обладнання: роздатковий матеріал на кожну дитину, ілюстрація до тексту, аудіо запис тексту.
Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором
Хід уроку
Опис: діти пригадують попередній урок, здійснюють повторний аналіз прочитаного вірша.
Інструкція: На минулому уроці ви читали вірш, хто нагадає його назву?
( повторне прослуховування тексту). Хто згадає тему? головну думку? Мету? художні засоби? Хто зможе пригадати рими?
Розминка(проводить асистент вчителя):
https://www.youtube.com/watch?v=hnWiIPijRlw
Опис: діти доповнюють за вчителем чистомовку, потім відтворюють самостійно.
Інструкція: — Доповніть чистомовку римованими рядками.
Рі-рі-рі — зростайте у… (добрі).
Лі-лі-лі — діточки мої… (малі).
Ші-ші-ші — не тамуйте зла в… (душі).
Та-та-та — хай панує… (доброта).
— Які слова ми добирали? (Як у вірші, як у пісні, римовані)
На дошку вивішується проблемне питання. Вчитель і асистент вчителя разом з дітьми обговорюють його. Діти висловлюють власні думки.
Передбачення змісту тексту за ілюстрацією та заголовком
Опис: діти розглядають ілюстрацію, висловлюють власні думки, міркують над поставленими запитаннями.
Асистент вчителя читає оповідання Дмитра Кузьменка (Кузька Кузякіна) «Чим корова не собака».
Діти прослуховують оповідання, готуються до роботи з текстом.
Повторне читання оповідання: Зараз ми з вами послухаємо оповідання, озвучує співак, фронтмен гурту «Друга ріка», Валерій Харчишин. https://www.youtube.com/watch?v=OOjvtwV_jS0
Обговорення сприйняття тексту (вчитель початкових класів за участі асистента вчителя):
Діти працюють індивідуально, вписують спільне та відмінне тварин, про яких йшлось в творі.
Гра «Продовж речення».
Опис: закріплення знань дитини під час гри.
Інструкція: продовжи речення.
✵ Сьогодні на уроці я дізнався…
✵ Сьогодні на уроці я навчився…
✵ Сьогодні на уроці я намагався…
✵ Найкраще мені вдалося…