Урок з «мовно-літературної галузі » в класі з інклюзивною формою навчання (Нова українська школа)

Про матеріал
Урок з «мовно-літературної галузі » в класі з інклюзивною формою навчання (Нова українська школа) Тема: Чому автори дають своїм творам дивні заголовки?
Перегляд файлу

Урок з «мовно-літературної галузі » в класі з інклюзивною формою навчання (Нова українська школа)

 

Тема: Чому автори дають своїм творам дивні заголовки?

Мета:

  • навчальна: ознайомити дітей з творчістю Дмитра Кузьменка, вчити передбачати текст за ілюстрацією;
  • розвивальна: удосконалювати навички свідомого виразного читання тексту; розвивати творчі здібності, зв'язне мовлення, образне мислення; розвивати сприймання тексту на слух;
  • виховна: виховувати любов до художнього слова.

Обладнання: роздатковий матеріал на кожну дитину, ілюстрація до тексту, аудіо запис тексту.

 

Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором

 

Хід уроку

 

  1. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання (вчитель початкових класів).

Опис: діти пригадують попередній урок, здійснюють повторний аналіз прочитаного вірша.

Інструкція: На минулому уроці ви читали вірш, хто нагадає його назву?
( повторне прослуховування тексту). Хто згадає тему? головну думку? Мету? художні засоби? Хто зможе пригадати  рими?

Розминка(проводить асистент вчителя):

https://www.youtube.com/watch?v=hnWiIPijRlw

Опис: діти доповнюють за вчителем чистомовку, потім відтворюють самостійно.

Інструкція: — Доповніть чистомовку римованими рядками.

Рі-рі-рі — зростайте у… (добрі).

Лі-лі-лі — діточки мої… (малі).

Ші-ші-ші — не тамуйте зла в… (душі).

Та-та-та — хай панує… (доброта).

— Які слова ми добирали? (Як у вірші, як у пісні, римовані)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку (вчитель початкових класів і асистент вчителя).

На дошку вивішується проблемне питання. Вчитель і асистент вчителя разом з дітьми обговорюють його. Діти висловлюють власні думки.

  • Чому автори дають своїм творам дивні заголовки?
  • Сьогодні ми поговоримо з вами про заголовки? Чи є вони важливими? Чи зустрічали ви дивні заголовки?
  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь і навичок (вчитель початкових класів).

Передбачення змісту тексту за ілюстрацією та заголовком

Опис: діти розглядають ілюстрацію, висловлюють власні думки, міркують над поставленими запитаннями.  

  • Про що може йти мова в тексті, який називається «Чим корова не собака»?
  • Розглянь ілюстрацію на с.89 у Хрестоматії. Чи стало зрозуміліше, про що йтиметься в тексті? 
  • Як ти гадаєш, у творі з такою назвою та ілюстрацію описуватимуться реальні чи фантастичні події?
  • Поміркуй, текст з такою назвою – це буде художній, науково-популярний?

Асистент вчителя читає оповідання Дмитра Кузьменка (Кузька Кузякіна) «Чим корова не собака».

  1. Повторне читання тексту учнями і робота над текстом.
    Узагальнююча бесіда за змістом твору.

Діти прослуховують оповідання, готуються до роботи з текстом.

Повторне читання оповідання: Зараз ми з вами послухаємо оповідання, озвучує співак, фронтмен гурту «Друга ріка», Валерій Харчишин. https://www.youtube.com/watch?v=OOjvtwV_jS0

Обговорення сприйняття тексту (вчитель початкових класів за участі асистента вчителя):

  • Чи справдилися твої очікування?
  • З яким настроєм ти читав/читала це оповідання?
  • Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні?
  • Що стало причиною того, що хлопчик став відомим художником?
  • Якою хлопчик намалював корову?
  1. Застосування знань на основі творчої роботи над текстом.
    Заповнення діаграми Венна «Чим корова не собака»

Діти працюють індивідуально, вписують спільне та відмінне тварин, про яких йшлось в творі.

  • Як ти гадаєш, чи є щось спільне між коровою і собакою?
  • Поміркуй, чим собака відрізняється від корови, а що у них є спільного.
  • Заповни діаграму, записуючи в колах те, що їх відрізняє, а на перетинах кіл – об’єднує.

  1. Підсумок уроку (вчитель початкових класів, асистент вчителя).

Гра «Продовж речення».

Опис: закріплення знань дитини під час гри.

Інструкція: продовжи речення.

Сьогодні на уроці я дізнався…

Сьогодні на уроці я навчився…

Сьогодні на уроці я намагався…

Найкраще мені вдалося…

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 травня 2021
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку