Конспект інтегрованого заняття "Українці ми маленькі, вишиванки в нас гарненькі"

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкльного віку, відповідає віковим особливостям, вимигам програми "Українське дошкілля), включає три освітні лінії: мовлення, ознайомлення з соціумом (народознавство) та світ культури (образотворче). Цікаве, змістовне.
Перегляд файлу

          

 

 

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку

 

«Українці ми маленькі,  вишиванки в нас гарненькі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Вихователь: Ярмоленко Т.В.

 

 

 

Лубни

Мета: формувати у дітей вміння бачити самобутність і оригінальність українського національного вбрання, продовжувати знайомити з красою української вишивки, як одним із видів декоративно – прикладного мистецтва.

Продовжувати знайомити з використанням природничих та геометричних елементів для створення орнаментів вишивки.

Продовжувати вчити дітей чітко, лаконічно, впевнено відповідати на запитання вихователя, узгоджуючи речення в роді, числі, відмінку, послідовно та зв’язно розповідати про предмети українського національного одягу, вправляти у римуванні, доборі прикметників до іменників, утворення пестливих форм.

Закріпити знання дітей про Україну та людей, які тут живуть.

Вправляти у викладанні орнаментів з готових геометричних форм та рослинних елементів, створюючи образ.

Розвивати у дошкільників національні риси особистості (щирість, гостинність, доброту).

Формувати у дітей шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до вбрання.

Виховувати у малят почуття патріотизму, любов та гордість до України.

 

 

 

 

 

Гарно, в українському стилі прибрана групова кімната, діти в українському вбранні.

Вихователь: дорогі мої малята, які ви сьогодні нарядні, як ніжно і лагідно світяться ваші оченята. Заняття в нас сьогодні незвичайне, воно захоплююче і цікаве, а головне, що ми разом з вами готувалися до нього і з нетерпінням чекали. Правда? (реакція дітей)

 

Психологічний етюд (вихователь з дітьми)

Маленькі ноженята

Крокують зараз тут,

І захищати Україну,

Як виростуть підуть. (діти крокують)

 

Маленькі рученята,

Хай кріпнуть та ростуть.

На благо України

Всю силу віддадуть. (діти плескають в долоньки)

 

Дитячі тут серденька (діти прикладають ручки до сердечка)

Та щирі почуття.

Любити Україну

Ми будем все життя.

 

Вихователь: Сьогодні, малята, ми з вами зустрілися знову,

Про маленьких українців поведем розмову.

Про теплий, рідний, любий дім

І вишиваночки у нім.

  • Діти, скажіть, будь-ласка, як називається наша Батьківщина?
  • Як називаються люди, які живуть в Україні?
  • Якою мовою розмовляють українці?

Україна – наша Батьківщина, наша колиска, наша домівка. Тут ми народилися, тут ми вперше почули українську мову в голосі рідної матусі, тут ми зробили перші кроки і на нас вперше одягли вишиванку. Давайте сьогодні ми з вами запалимо символічний вогник, як символ нашої любові, поваги, небайдужості до рідної України. І у ваших сердечках нехай запалає маленька іскорка гордості за те, що ви українці.

І я дуже хочу, щоб ви пронесли частинку цього вогника у  своїх сердечках  через усе своє життя. То ж будьте чесні, розумні, горді, любіть свою Батьківщину.

  • А що для вас означає Батьківщина?

(Відповіді дітей):

  • Сонце у небі і зоряна ніч солов’їна – це моя Батьківщина.
  • Батьківщина – це ліс осінній.
  • Це домівка моя і школа.
  • І гаряче сонячне коло.
  • Батьківщина – це труд і свято.
  • Батьківщина – це мама і тато.
  • Це мої найкращі друзі.
  • І бджола у веснянім лузі.
  • І щасливий сміх дітвори.
  • Батьківщина – це я і ти.
  • Діти, а давайте разом поміркуємо і спробуємо підібрати гарні слова про Україну. Наша Україна могутня, а ще….? (незалежна, сильна, найкраща, пісенна, солов’їна, барвінкова, вільна, мальовнича….).

( Стук в двері)

  • Діти, до нас у гості завітали маленькі ляльки-українці Оленка і Тарасик, давайте чемно до них привітаємось та запросимо до себе на заняття. (Діти вітаються та припрошують ляльок залишитися).

Вихователь запрошує  дітей:

  • Аліна, візьми будь ласка ляльку Оленку, а ти Нікітка – ляльку Тарасика.

Вихователь звертається дітей та ляльок:

  • Хто ти дівчинко маленька?

Дитина:

  • Українка я гарненька.
  • До барвистого віночка
  • Вишиваночка – сорочка,
  • Фартушок і чобітки
  • І різноколірні стрічки.
  • Хто ти хлопчику маленький?

Дитина:

Син я України – неньки.

Українцем я зовуся,

Україною горджуся.

Вихователь: діти, а подивіться на одяг наших любих українців. Він у них незвичайний,  святковий. Скажіть будь-ласка, у що одягнена наша лялька Оленка? (відповіді дітей)

  • Що спільного в одязі ляльки і дівчинки Аліни? Що відмінного? (відповіді дітей).
  • А як одягнений Тарасик? (відповіді дітей)
  • Що спільного в одязі Тарасика і хлопчика Нікіти? Що відмінного? (відповіді дітей)
  • Ви великі молодці, гарно розповідали про вбрання, але наші ляльки дуже люблять, коли всі речі називають лагідно.
  • Як сказати лагідно дівчина? (дівчинка)

Діти підбирають зменшувано-пестливі форми до слів -хлопець, сорочка, спідниця, фартух, чоботи, вишиванка, пояс, вінок, стрічка.

Рухлива гра «Передай віночок» (під музику)

Вихователь: наші ляльки дуже люблять складати віршики, допоможемо їм?

  • Одягну український віночок,

Затанцюю веселий….(таночок)

  • Гарні хлопці стоять на ганку,
  • У них сорочки…(вишиванки)
  • Я танцюю танок залюбки,
  • Адже в мене зручні…(чобітки)
  • Вишиванку везу на гостинець,
  • Пам’ятайте, що я…(українець)

Вихователь: молодці малята, ви розумні, кмітливі. Наші нові друзі ляльки хочуть запросити вас відвідати разом з ними магазин українського національного одягу, та купити деякі речі. Діти, ви приймаєте запрошення? (відповіді дітей).

Гаразд, але перед тим, як ми вирушимо до магазину, хочу запитати:-

  • Як потрібно вести себе в магазині? (виховано, чемно, не кричати…)
  • Що можна робити в магазині, а що неможна? (відповіді дітей)

Під звуки музики діти ідуть до магазину. (в іншому куточку ігрової кімнати вітрини з іграшковим українським одягом).

Вихователь: ми з вами прийшли до магазину , де продають незвичайний одяг, ми підійдемо близенько до вітрини і роздивимося його. (діти підходять, роздивляються).

  • Діти, що незвичайного ви побачили, який одяг продають у цьому магазині? (український, вишиванки, святковий….) (діти розповідають про одяг, який бачать)
  • Нашим лялькам дуже хочеться, щоб кожний з вас вибрав ту річ, яка найбільше сподобалась і розказав про неї. (діти вибирають одну річ і по бажанню розповідають)
  • Як ви бачите, одяг і справді дуже гарний, яскравий, незвичайний, святковий. Як ви думаєте, хто створює такий одяг? (майстри)
  • Подумайте і скажіть, що використовують у своїй роботі майстри, щоб створити такий гарний одяг? (тканину, нитки, голки).

Вихователь: Щоб створити гарну вишиванку, майстриня і справді дуже старається, ретельно підбирає кольори, адже кожна вишиванка особлива, неповторна, а кожний колір має свою мову:

  • Червоний – колір щирості та любові;
  • Синій – колір неба і здоров’я;
  • Жовтий – колір сонця і хліба;
  • Зелений – колір життя і рослинного світу;
  • Чорний -колір печалі та туги.

Діти, зверніть увагу, що вишиванки оздоблюють різними орнаментами.

  • Які є орнаменти на вишивках? (рослинні, геометричні)

Зазвичай жіночі вишиванки оздоблювали рослинними елементами,- квітами, листочками…), а чоловічі – геометричними формами (лінії, геометричні фігури).

Діти, ми з вами уже роздивилися одяг, вибрали, який сподобався, складемо тепер у скриню, він буде подарунком для наших гостей ляльок Оленки і Тарасика.

А тепер ми з вами підійдемо до цих столів і пограємо в гру «Одягнемо ляльок в українське вбрання».

На двох столах великі плоскі макети ляльок (хлопчик і дівчинка), набори одягу, та елементи для оздоблення (рослинні, геометричні).

Дві команди, дівчатка і хлопчики. По команді діти повинні одягти ляльки та оздобити їх вишиванки відповідним орнаментом. Хлопчики одягають українця, дівчатка – україночку. (під час гри звучить українська музика). Перемагає завжди дружба.

  • Чи сподобалась гра? В який одяг ми одягли ляльок? Яким орнаментом дівчатка оздобили вишиванку україночки? А яким орнаментом оздобили хлопчики вишиванку українця? Які кольори переважають на вишиванках дівчаток, а які - на  вишиванках хлопчиків?(відповіді дітей)

Вихователь: Ми з вами та нашими гостями повертаємось до своєї кімнати (діти сідають на стільчики).

  • Діти, вам сподобалося заняття? Що найбільше запам’яталось? (відповіді дітей) Наші гості Оленка і Тарасик також  вам щиро дякують, їм дуже сподобалося, особливо як ви гарно вмієте розповідати, грати, як любите свою Україну. Сьогодні для вас смаколики від українців. (діти пригощаються) Заняття закінчується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
1382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку