Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку
«Українці ми маленькі, вишиванки в нас гарненькі»
Вихователь: Ярмоленко Т.В.
Лубни
Мета: формувати у дітей вміння бачити самобутність і оригінальність українського національного вбрання, продовжувати знайомити з красою української вишивки, як одним із видів декоративно – прикладного мистецтва.
Продовжувати знайомити з використанням природничих та геометричних елементів для створення орнаментів вишивки.
Продовжувати вчити дітей чітко, лаконічно, впевнено відповідати на запитання вихователя, узгоджуючи речення в роді, числі, відмінку, послідовно та зв’язно розповідати про предмети українського національного одягу, вправляти у римуванні, доборі прикметників до іменників, утворення пестливих форм.
Закріпити знання дітей про Україну та людей, які тут живуть.
Вправляти у викладанні орнаментів з готових геометричних форм та рослинних елементів, створюючи образ.
Розвивати у дошкільників національні риси особистості (щирість, гостинність, доброту).
Формувати у дітей шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до вбрання.
Виховувати у малят почуття патріотизму, любов та гордість до України.
Гарно, в українському стилі прибрана групова кімната, діти в українському вбранні.
Вихователь: дорогі мої малята, які ви сьогодні нарядні, як ніжно і лагідно світяться ваші оченята. Заняття в нас сьогодні незвичайне, воно захоплююче і цікаве, а головне, що ми разом з вами готувалися до нього і з нетерпінням чекали. Правда? (реакція дітей)
Психологічний етюд (вихователь з дітьми)
Маленькі ноженята
Крокують зараз тут,
І захищати Україну,
Як виростуть підуть. (діти крокують)
Маленькі рученята,
Хай кріпнуть та ростуть.
На благо України
Всю силу віддадуть. (діти плескають в долоньки)
Дитячі тут серденька (діти прикладають ручки до сердечка)
Та щирі почуття.
Любити Україну
Ми будем все життя.
Вихователь: Сьогодні, малята, ми з вами зустрілися знову,
Про маленьких українців поведем розмову.
Про теплий, рідний, любий дім
І вишиваночки у нім.
Україна – наша Батьківщина, наша колиска, наша домівка. Тут ми народилися, тут ми вперше почули українську мову в голосі рідної матусі, тут ми зробили перші кроки і на нас вперше одягли вишиванку. Давайте сьогодні ми з вами запалимо символічний вогник, як символ нашої любові, поваги, небайдужості до рідної України. І у ваших сердечках нехай запалає маленька іскорка гордості за те, що ви українці.
І я дуже хочу, щоб ви пронесли частинку цього вогника у своїх сердечках через усе своє життя. То ж будьте чесні, розумні, горді, любіть свою Батьківщину.
(Відповіді дітей):
( Стук в двері)
Вихователь запрошує дітей:
Вихователь звертається дітей та ляльок:
Дитина:
Дитина:
Син я України – неньки.
Українцем я зовуся,
Україною горджуся.
Вихователь: діти, а подивіться на одяг наших любих українців. Він у них незвичайний, святковий. Скажіть будь-ласка, у що одягнена наша лялька Оленка? (відповіді дітей)
Діти підбирають зменшувано-пестливі форми до слів -хлопець, сорочка, спідниця, фартух, чоботи, вишиванка, пояс, вінок, стрічка.
Рухлива гра «Передай віночок» (під музику)
Вихователь: наші ляльки дуже люблять складати віршики, допоможемо їм?
Затанцюю веселий….(таночок)
Вихователь: молодці малята, ви розумні, кмітливі. Наші нові друзі ляльки хочуть запросити вас відвідати разом з ними магазин українського національного одягу, та купити деякі речі. Діти, ви приймаєте запрошення? (відповіді дітей).
Гаразд, але перед тим, як ми вирушимо до магазину, хочу запитати:-
Під звуки музики діти ідуть до магазину. (в іншому куточку ігрової кімнати вітрини з іграшковим українським одягом).
Вихователь: ми з вами прийшли до магазину , де продають незвичайний одяг, ми підійдемо близенько до вітрини і роздивимося його. (діти підходять, роздивляються).
Вихователь: Щоб створити гарну вишиванку, майстриня і справді дуже старається, ретельно підбирає кольори, адже кожна вишиванка особлива, неповторна, а кожний колір має свою мову:
Діти, зверніть увагу, що вишиванки оздоблюють різними орнаментами.
Зазвичай жіночі вишиванки оздоблювали рослинними елементами,- квітами, листочками…), а чоловічі – геометричними формами (лінії, геометричні фігури).
Діти, ми з вами уже роздивилися одяг, вибрали, який сподобався, складемо тепер у скриню, він буде подарунком для наших гостей ляльок Оленки і Тарасика.
А тепер ми з вами підійдемо до цих столів і пограємо в гру «Одягнемо ляльок в українське вбрання».
На двох столах великі плоскі макети ляльок (хлопчик і дівчинка), набори одягу, та елементи для оздоблення (рослинні, геометричні).
Дві команди, дівчатка і хлопчики. По команді діти повинні одягти ляльки та оздобити їх вишиванки відповідним орнаментом. Хлопчики одягають українця, дівчатка – україночку. (під час гри звучить українська музика). Перемагає завжди дружба.
Вихователь: Ми з вами та нашими гостями повертаємось до своєї кімнати (діти сідають на стільчики).