Конспект інтегрованого заняття з мовленнєвого розвитку з використанням методу інтелектуальної карти на тему: «Красноград – рідне місто» для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Показати актуальність та доречність використання інтелект-карт. Розвивати зв’язне мовлення: елементарні уміння брати участь у діалозі на пропоновану тему, відповідати на запитання дорослих, пізнавальну активність, увагу, пам'ять, образне мислення. Виховувати патріотизм, гордість за свій рідний край, за свою рідну домівку – місто, вулицю
Перегляд файлу

КРАСНОГРАДСЬКИЙ  ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА-САДОК)№17

КРАСНОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого заняття

з мовленнєвого розвитку

з використанням методу інтелектуальної карти

на тему: «Красноград – рідне місто»

для дітей старшого дошкільного віку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

                                                                          Підготувала:

                                                                          вихователь старшої групи №1

                                                                          Цехмистро В.І.

 

 

 

 

 

 

2021

 

Програмовий зміст: розширити та закріпити знання дітей про рідне  місто Красноград,  , пам’ятні місця, архітектурні споруди, видатних людей. Удосконалювати знання дітей про символи  Красноградщини,  сприяти   засвоєнню  їх назв, символічного значення, правил поведінки стосовно означених символів. Формувати  національну свідомість, патріотичні почуття, елементарні навички спілкування державною мовою.  Вправляти в групуванні предметів за певними ознаками.

Показати  актуальність та доречність використання інтелект-карт.  

Розвивати зв’язне мовлення: елементарні уміння брати участь у діалозі на пропоновану тему, відповідати на запитання дорослих, пізнавальну активність, увагу, пам'ять, образне мислення.  

Виховувати  патріотизм, гордість за свій рідний край, за свою рідну домівку – місто, вулицю.

Словник: меморіал, Братські могили, Більовська фортеця, Герой України, міська рада.

Матеріал: медіа-техніка, медіа-теки, відео-презентація, підбірка світлин для інтелект-карти, ватман, різнокольорові маркери, дошка, фізкультхвилинка, вірш Т. Дмитренко «Мій Красноград», костюм для персонажа.

Попередня робота: знайомство з картою міста Красноград, назвами географічних термінів, з природним оточенням: рослинним та тваринним світом, бесіда про професії, розповідь про визначні місця Красноградщини з використанням ілюстрацій.

Хід заняття

Звучить космічна музика.

В гості до дітей завітав інопланетянин.

Інопланетянин: Салам алейкум. Гуд монінг. Хелоу! Ой, а якою мовою мені з вами розмовляти? Навіть не знаю, яку мову ви розумієте.

Вихователь: діти, давайте привітаємося з гостем по-українськи.

(діти вітаються з інопланетянином)

Вихователь: а хто ти такий, любий гостю? Чому до нас завітав?

Інопланетянин: я прибулець з іншої планети, мандрую по світу, знайомлюсь з іншими планетами та країнами, містами: збираю інформацію про них, щоб розповісти іншим мешканцям нашої планети.

А куди я потрапив?

 Вихователь: діти, як називається наша країна?  А як називається наша область? А місто в якому ми живемо? Як називають мешканців нашого міста?

(відповіді дітей)

Інопланетянин: ми дивилися на ваше місто з космосу, воно таке красиве, тому і вирішили тут приземлитися. Допоможіть нам зібрати інформацію про ваше місто. Допоможете?

Вихователь: ну що ж, любий госте, сідай, а ми поміркуємо з дітьми як тобі допомогти.

(діти пропонують варіанти відповідей)

Вихователь: я пропоную створити інтелектуальну карту для прибульців, екстрений випуск про місто Красноград, з метою збереження інформації та передачі іншим планетам.

У кожній області, районні та місті є своя символіка. У нашому також є свій герб. Герб – це знак-символ. В його основі покладено слово «воля».

Зараз ми з вами пограємо в гру «Знайди свій герб по опису»

Зараз перед вами на екрані з’являться зображення трьох гербів. Ви повинні по опису впізнати герб Красноградщини.

(діти знаходять герб Красноградщини)

Вихователь: герб має форму французького щита, який розподілено золотими лініями на шість різних частин – зеленого, червоного та білого кольорів. У першому білому полі знаходиться напис золотими літерами «КРАСНОГРАД», у другому – блакитне полум’я. поля зеленого та червоного кольорів разом із золотими лініями, що їх роз’єднують, утворюють зображення колоса. Зображення колоса вказує на сільськогосподарську направленість діяльності мешканців міста. Блакитне полум’я символізує розвиток газодобувної промисловості, яка розвинена в регіоні. Автор герба Красноградський художник В.Скринник.

(закріплення знань дітей про герб)

Вихователь: прапор наш являє собою полотнище зеленого кольору. У центрі прапора розташовано зображення Більовської  фортеці.

 

Запитання до дітей:

  • Як ви гадаєте, що символізує зелений колір?

(відповіді дітей)

Вихователь: наше місто Красноград має свій гімн. Гімн – це урочиста пісня, мелодію до якої написав композитор В. Волощук, а слова Т.Дмитренко.

А ще Т. Дмитренко написала багато віршів про Красноград.

(дитина читає вірш Т.Дмитренко «Мій Красноград»)

Звучить Гімн Краснограда.

Запитання до дітей:

  • Що ми з вами слухали?
  • Як треба слухати Гімн?

(відповіді дітей)

Вихователь: діти, а ви любите своє місто? Чому ви його любите?

(відповіді дітей)

А зараз я вас запрошую на зйомку репортажу «Пам’ятні місця нашого міста»,

який був знятий за допомогою наших дітей.

 

(відео записи мологів про видатні місця: Більовська Фортеця, центральна площа міста, міська рада, пам’ятник Т. Шевченку, музей, Братські могили).

Фізкультхвилинка

Є високі тут будівлі,

парки є у нас чарівні,

є тут школи і садочки,

ростуть діти, мов грибочки,

як навколо подивлюся,

усім серцем усміхнуся!

Своїм  містом я горджуся

Йому низько поклонюся.

Вихователь: ще у нас є видатні люди, які допомагали, створювали і заснували наше місто. Серед них П. Мартинович – художник, на честь його названий музей; О. Копиленко – письменник,  на честь його названий один із ліцеїв нашого міста; І. Гулий – герой України, на честь його встановлено пам’ятник на малій площі міста.

Вихователь: Діти, ми сьогодні багато розмовляли  про видатних людей міста, про визначні місця, про природу нашого краю та символіку і все це є зараз на нашому екрані. (Дітей ділять на підгрупи за кольором. Кожна група  отримує своє завдання по виготовленню інтелект-карти. Діти по підгрупам розміщують зображення на ватмані,  коментуючи процес наклеювання.)

Вихователь: Діти, подивіться яка у нас з вами вийшла карта! Як вона називається? (відповіді дітей) Так, діти,це інтелектуальна карта нашого міста. Для кого ми виготовляли цю карту? (відповіді дітей)

Звертається до гостя: - Тож тримай, любий госте, інтелектуальну карту нашого міста. Передавай всю зібрану інформацію про наше місто своїм друзям. Вивчайте її та прилітайте до нас у гості.

(Інопланетянин дякує дітям і прощається)

Вихователь: ми подарували інтелектуальну карту нашому гостю,він з нею полетів до своєї планети,а наша інтелектуальна карта залишається з нами. Сподіваюсь і надалі ви будете розповідати своїм товаришам, знайомим про наше чудове місто, щоб вони також любили його як і ми.

 

docx
Додав(-ла)
Tsehmistro Viktoriya
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку