Конспект заняття з розвитку мовлення «Така різна зима»

Про матеріал

Зв'язне мовлення: продовжувати формувати уміння дітей складати творчу розповідь на тему, запропоновану вихователем.

Граматика: закріпити уміння будувати складнопідрядні речення із сполучниками «тому, що», «бо».

Словник: продовжувати вчити добирати прикметники, дієслова за картиною; вправляти у підборі порівнянь.

Розвивати мовлення, мислення, творчу уяву, пам'ять, спостережливість. Стимулювати розвиток пізнавального інтересу, зокрема інтересу до професії журналіста. Виховувати уміння слухати один одного не перебиваючи, працювати в групі.

Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення

 «Так  різна зима»

Програмовий зміст:

Зв'язне мовлення: продовжувати формувати уміння дітей складати творчу розповідь на тему, запропоновану вихователем.

Граматика: закріпити уміння будувати складнопідрядні речення із сполучниками «тому, що», «бо».

Словник: продовжувати вчити добирати прикметники, дієслова за картиною; вправляти у підборі порівнянь.

Розвивати мовлення, мислення, творчу уяву, пам'ять, спостережливість. Стимулювати розвиток пізнавального інтересу, зокрема інтересу до професії журналіста. Виховувати уміння слухати один одного не перебиваючи, працювати в групі.

 

Матеріал: картина «Зимові розваги», м'яч, мікрофон, символічні позначки для поділу на групи (на кожну дитину), план-схема розповіді (для кожної групи), медалі-посвідчення (на кожну дитину)

Хід заняття:

 

I. Організаційний момент.

Вихователь збирає дітей навколо себе на килимку.

 

II. Мотивація, визначення теми, мети заняття:

  •       Ким ви хочете бути в майбутньому?
  •       Хто з вас ще не визначився?
  •       А чи чули ви про професію журналіста?
  •       Де працюють журналісти?
  •       Чим вони займаються?
  • Сьогодні я вам пропоную спробувати себе в ролі журналістів, можливо хтось з вас в майбутньому обере для себе цю професію.

 

III. Актуалізація опорних знань

  • Як ви гадаєте, яким має бути журналіст? (Вихователь уточнює та доповнює відповіді: «Розумним, спостережливим, уважним, вміти слухати, запам’ятовувати, гарно, чітко, красиво говорити»).
  • Давайте перевіримо, чи зможете ви виконати мої завдання, і стати справжніми журналістами.
  • Для виконання першого завдання я пропоную поділитися вам на дві групи. (Інтерактивна технологія «Робота в групах»).

 

1. Гра «Збери слова» (диференціація за ступенем складності):

Завдання: підібрати слова-дії, слова-ознаки за картиною «Зимові розваги».

  1.          група - слова-дії.
  2.          група - слова-ознаки.

 

2. Гра «Запам'ятай і назви»

- А зараз слова буду називати я , а ви маєте запам'ятати їх і повторити.

а) морозна, білосніжна, люта, казкова, святкова, весела, сніжна - зима;

 

б)ніжна, прозора, срібляста, легка, блискуча, малесенька, холодна, пухнаста, біла - сніжинка.

  • Мова журналіста має бути чітка, правильна і красива. А що прикрашає нашу мову?
  •       Зараз ми спробуємо повправлятися у підборі таких слів.

 

3. Гра «Підбери слово» (з м'ячем).

Завдання: підібрати слова-порівняння до поданих. ^ Сніг білий, як ...

Сніг пухкий, мов ...

Сніжинка красива, ніби ...

Сніжинка легенька, як ...

 

IV. Перетворювальна діяльність

А зараз сядьте на килимок, закрийте очки і скажіть, що ви уявляєте, почувши слово «зима»?

На вашу думку, це весела чи сумна пора року?

 

Гра «Доведи свою думку». Інтерактивна технологія «Мікрофон». Ви маєте довести свою думку, починаючи її словами : «На мою думку, зима весела пора року тому, що...» «На мою думку, зима сумна пора року, бо ...»

 

V. Мовленнєво-творча діяльність дітей.

В наш дитячий садок прийшов лист від редактора дитячого ігрового журналу «Пізнайко». У нього не вистачає журналістів і він просить вас допомогти написати статтю під назвою «Зима буває різна», яку надрукують в найближчому номері журналу. За гарну розповідь він обіцяє вам винагороду.

 

Інтерактивна технологія «Робота в групах» (поділ дітей на групи відповідно умовних позначок)

Перша група складає розповідь, починаючи її словами «Зима буває сумна», друга група — «Зима буває весела».

По закінченню роботи представники від груп розповідають складену розповідь. По закінченню вихователь узагальнює, об'єднуючи обидві розповіді.

 

VI. Аналіз. Підсумок заняття.

Чи сподобалось вам бути в ролі журналістів? Чи справились ви із поставленим завданням?

За проведену роботу, редактор дитячого ігрового журналу «Пізнайко», призначає вас своїми журналістами в НВК №1. Він попросив вручити вам посвідчення журналістів дитячого журналу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кавун Даша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
13714
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку