Конспект інтегрованого заняття з використанням елементів STREAM – освіти з дітьми середнього дошкільного віку на тему: «Весела мандрівка»
Мета: продовжувати вчити малят грати в квест – мандрівки; закріпити вміння досліджувати пісок, воду; викладати завдання за зразком, за уявою; вправляти в умінні орієнтуватися на мапі, читати її; закріпити знання про поняття понтонний міст, лупа; розвивати увагу, мислення, пам'ять, окомір, уяву, мовлення; виховувати бажання довести розпочату роботу до кінця та отримати кінцевий результат, працювати в колективі дружно, допомагаючи один одному; отримувати від кінцевого результату задоволення
Попередня робота: досліди з піском та водою, перегляди відео про властивості піску, води; викладання предметів та сюжетів з паличок та геометричних фігур.
Матеріал: мобільний телефон, мапа, конверти під цифрами з частинами картини, мольберт, короб з піском, лупи, кульки, 2 обручі, трубочки, рахівні палички, індивідуальні картки, синя тканина – річка, кришички, геометричні фігури – квадрати, трикутники, круги, прямокутники.
Хід заняття:
I Організаційний момент
(діти стоять в колі)
Вихователь:
Добрий ранок! Добрий час!
Рада бачити всіх вас.
Треба дружно привітатись,
Посміхнутись і обнятись.
Усміхніться ви гостям,
Будуть раді вони нам.
II Основна частина
(Задзвонив мобільний телефон.)
Вихователь: Малята, до нас телефонує наш добре знайомий гном Економ.
(Діти слухають голос)
Гном Економ: «Добрий день, мої малятка, любі хлопчики й дівчатка. Я знаю, що ви дружні та працьовиті діти, завжди прийдете на допомогу. Скоро велике свято і я прошу вас для мене виготовити святкову картину. Для цього ви повинні, користуючись мапою, виконати всі завдання, знайти частини картини та скласти сюжет. Бажаю вам успіхів.»
Вихователь:
Малята, вам цікаво? Зможемо допомогти нашому гному? Він сказав, що працювати ми будемо з мапою а що ж це таке – мапа? (схема малюнка). Так. На нашій мапі зображена схема завдань від цифри до цифри. Що у нас під цифрою 1?
1 завдання. Обстеження піску та предметів, які знайшли в ньому.
(стоїть короб з піском)
Запитання:
Вихователь: Молодці. Давайте розглянемо пісок. Візьміть в руки лупу.
Висновок: пісок – це маленькі дрібні камінчики.
Вихователь: Покладіть одну долоньку на пісок і скажіть, що ви відчуваєте. Вам приємний його дотик чи ні? Чому?
А тепер занурте її в пісок. Ви там нічого не знайшли? (кульки: пластмасові, скляні)
(Дітям пропонується взяти трубочки і за їх допомогою подути на кульки по черзі)
Висновок: пластмасова кулька танцює швидко та весело, бо легка, скляна -повільно, бо важка)
Вихователь: Ми з вами виконали перше завдання з нашої мапи, тому потрібно знайти конверт із цифрою 1. (відкривають конверт, дістають частину та кріплять на дошку)
(Розглядають мапу. Зображено рахівні палички)
2 завдання Д\г «Чарівні палички»
Вихователь: Малята, для чого потрібні ці палички? (рахувати, викладати)
Наше завдання: за зразком викласти предмет. Що ви отримали? (діти називають предмет, який вони виклали) Молодці. І це завдання ми виконали. Покладіть палички в тацю. Шукаємо конверт із цифрою 2. Іще одну частину знайшли.
Що говорить наша мапа? Куди тепер нам рухатися?
3 завдання Д\впр. «Побудуй понтонний міст»
Вихователь: Малята, що ж це зображено? (річка) А із чого вона складається? (води) А що таке вода? (речовина без кольору, смаку та запаху) А де ще є вода? (озеро, море, океан, калюжа)
А ви влітку полюбляєте купатися в річці, на морі? А правила поводження біля води ви знаєте? (без дорослого не ходити в воду, не іти на глибину, довго не бути у воді)
Молодці. Але гном Економ приготував для вас цікаве завдання: потрібно перебратися на інший берег річки. Що ж робити? (збудувати міст) Але ж нам потрібен легкий міст, який не тоне і його можна швидко зробити, а потім розібрати. Що ж це за такий міст? (понтонний) Молодці. Перед вами матеріал для мосту, працюєте командою дружно та швидко.
І це завдання виконали. Шукаємо конверт із цифрою 3.
4 завдання Д\г «Красива квітка»
Вихователь: Давайте поглянемо на нашу мапу. Ми вже з вами майже на фініші. Останнє завдання. Вона нам говорить, що ми повинні з вами потрапити на квітучу галявину. А для чого нам потрібні квіти? (милуватися, відчувати запах, дарувати один одному) А яка будова квітки? Що у неї є? (стовбур, листя, пелюстки, серединка)
Наші квіти будуть незвичайні. Ми їх виростимо з геометричних фігур. Але умова: якої форми серединка квітки – такими будуть пелюстки і листя.
Молодці. Завдання ми виконали. Конверт із цифрою 4 знайшли і маємо сюжет картини. Ви здогадалися, яке ми будемо святкувати свято? (Великдень) А як ви здогадалися? (зображені паска та яйця) Чим же воно таке цікаве? (люди бажали один одному добра, здоров`я, успіхів; святили паски, крашанки та писанки)
III Підсумок
Вихователь: Я гадаю, що гному Економу наша картина сподобається. А вам сподобалося мандрувати мапою та виконувати завдання? А що вам сподобалося найбільше? Я гадаю, що і гостям було цікаво та весело. Тому подаруйте їм свій гарний настрій (повітряний поцілунок)
Давайте поглянемо на мапу – чи все ми виконали. Ні. Тут намальовані діти, які весело танцюють. Давайте і ми затанцюємо веселий танок.
Мета: продовжувати вчити малят грати в квест – мандрівки; закріпити вміння досліджувати пісок, воду; викладати завдання за зразком, за уявою; вправляти в умінні орієнтуватися на мапі, читати її; закріпити знання про поняття понтонний міст, лупа; розвивати увагу, мислення, пам'ять, окомір, уяву, мовлення; виховувати бажання довести розпочату роботу до кінця та отримати кінцевий результат, працювати в колективі дружно, допомагаючи один одному; отримувати від кінцевого результату задоволення
Попередня робота: досліди з піском та водою, перегляди відео про властивості піску, води; викладання предметів та сюжетів з паличок та геометричних фігур.
Матеріал: мобільний телефон, мапа, конверти під цифрами з частинами картини, мольберт, короб з піском, лупи, кульки, 2 обручі, трубочки, рахівні палички, індивідуальні картки, синя тканина – річка, кришички, геометричні фігури – квадрати, трикутники, круги, прямокутники.
Хід заняття:
I Організаційний момент
(діти стоять в колі)
Вихователь:
Добрий ранок! Добрий час!
Рада бачити всіх вас.
Треба дружно привітатись,
Посміхнутись і обнятись.
Усміхніться ви гостям,
Будуть раді вони нам.
II Основна частина
(Задзвонив мобільний телефон.)
Вихователь: Малята, до нас телефонує наш добре знайомий гном Економ.
(Діти слухають голос)
Гном Економ: «Добрий день, мої малятка, любі хлопчики й дівчатка. Я знаю, що ви дружні та працьовиті діти, завжди прийдете на допомогу. Скоро велике свято і я прошу вас для мене виготовити святкову картину. Для цього ви повинні, користуючись мапою, виконати всі завдання, знайти частини картини та скласти сюжет. Бажаю вам успіхів.»
Вихователь:
Малята, вам цікаво? Зможемо допомогти нашому гному? Він сказав, що працювати ми будемо з мапою а що ж це таке – мапа? (схема малюнка). Так. На нашій мапі зображена схема завдань від цифри до цифри. Що у нас під цифрою 1?
1 завдання. Обстеження піску та предметів, які знайшли в ньому.
(стоїть короб з піском)
Запитання:
Вихователь: Молодці. Давайте розглянемо пісок. Візьміть в руки лупу.
Висновок: пісок – це маленькі дрібні камінчики.
Вихователь: Покладіть одну долоньку на пісок і скажіть, що ви відчуваєте. Вам приємний його дотик чи ні? Чому?
А тепер занурте її в пісок. Ви там нічого не знайшли? (кульки: пластмасові, скляні)
(Дітям пропонується взяти трубочки і за їх допомогою подути на кульки по черзі)
Висновок: пластмасова кулька танцює швидко та весело, бо легка, скляна -повільно, бо важка)
Вихователь: Ми з вами виконали перше завдання з нашої мапи, тому потрібно знайти конверт із цифрою 1. (відкривають конверт, дістають частину та кріплять на дошку)
(Розглядають мапу. Зображено рахівні палички)
2 завдання Д\г «Чарівні палички»
Вихователь: Малята, для чого потрібні ці палички? (рахувати, викладати)
Наше завдання: за зразком викласти предмет. Що ви отримали? (діти називають предмет, який вони виклали) Молодці. І це завдання ми виконали. Покладіть палички в тацю. Шукаємо конверт із цифрою 2. Іще одну частину знайшли.
Що говорить наша мапа? Куди тепер нам рухатися?
3 завдання Д\впр. «Побудуй понтонний міст»
Вихователь: Малята, що ж це зображено? (річка) А із чого вона складається? (води) А що таке вода? (речовина без кольору, смаку та запаху) А де ще є вода? (озеро, море, океан, калюжа)
А ви влітку полюбляєте купатися в річці, на морі? А правила поводження біля води ви знаєте? (без дорослого не ходити в воду, не іти на глибину, довго не бути у воді)
Молодці. Але гном Економ приготував для вас цікаве завдання: потрібно перебратися на інший берег річки. Що ж робити? (збудувати міст) Але ж нам потрібен легкий міст, який не тоне і його можна швидко зробити, а потім розібрати. Що ж це за такий міст? (понтонний) Молодці. Перед вами матеріал для мосту, працюєте командою дружно та швидко.
І це завдання виконали. Шукаємо конверт із цифрою 3.
4 завдання Д\г «Красива квітка»
Вихователь: Давайте поглянемо на нашу мапу. Ми вже з вами майже на фініші. Останнє завдання. Вона нам говорить, що ми повинні з вами потрапити на квітучу галявину. А для чого нам потрібні квіти? (милуватися, відчувати запах, дарувати один одному) А яка будова квітки? Що у неї є? (стовбур, листя, пелюстки, серединка)
Наші квіти будуть незвичайні. Ми їх виростимо з геометричних фігур. Але умова: якої форми серединка квітки – такими будуть пелюстки і листя.
Молодці. Завдання ми виконали. Конверт із цифрою 4 знайшли і маємо сюжет картини. Ви здогадалися, яке ми будемо святкувати свято? (Великдень) А як ви здогадалися? (зображені паска та яйця) Чим же воно таке цікаве? (люди бажали один одному добра, здоров`я, успіхів; святили паски, крашанки та писанки)
III Підсумок
Вихователь: Я гадаю, що гному Економу наша картина сподобається. А вам сподобалося мандрувати мапою та виконувати завдання? А що вам сподобалося найбільше? Я гадаю, що і гостям було цікаво та весело. Тому подаруйте їм свій гарний настрій (повітряний поцілунок)
Давайте поглянемо на мапу – чи все ми виконали. Ні. Тут намальовані діти, які весело танцюють. Давайте і ми затанцюємо веселий танок.