Конспект інтегрованого заняття
з використанням LEGO-конструктора
«Сонечко в гості до нас завітало»
(ІІ молодша група)
Вихователь: Смолієнко А.В.
Мета: продовжувати вчити дітей визначати місце розташування предметів у просторі, користуючись поняттями «ліворуч», «праворуч», «біля», «перед», «за», «угорі»;знаходити правильну відповідь за коректурною таблицею; співвідносити величини предметів; кількість предметів;довжину предметів; розуміти слова та вирази: більше на один, менше на один, порівну, стільки ж; вправляти в обстеженні знайомих геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник); вдосконалювати вміння працювати з рахівними паличками;закріпити кількісну і порядкову лічбу в межах 3; закріпити вміння розрізняти і правильно називати частини доби: ранок, день, вечір, ніч; вдосконалювати вміння відгадувати загадки;розвивати вміння добирати слова за ознаками; розвивати довільну пам’ять, мову, мислення; виховувати інтерес до гри з ЛЕГО, уважність, організованість.
Обладнання: телевізор; картинки «Частини доби»; магнітна дошка; два круга (сумне та веселе сонечко),смужки довгі та короткі; коректурна таблиця «Осінь»; Д.гра «Відгадай яке варення»; віршик М.Познанської «Ідуть дощі»(мнемотаблиця); відео загадки «Звірі»;ялинка,іграшки зайчик,шишка,їжачок,грибочок; малюнок з геометричних фігур; Д.гра «Скажи одним словом»;схема з ЛЕГО;конструктор ЛЕГО;лепбук «Дидактичні ігри».
Хід заняття.
Вих. Добрий ранок любі діти!
Чи вмієте ви радіти?
Ви довкола озирніться
Одне одному всміхніться,
Щоб ніхто не сумував
З усіма радів і грав.
Вих. Діти послухайте мою загадку.
Відкривайте оченята
Досить спати,досить спати
Рано-рано у віконце
Заглядає жовте…..(сонце)
Так, правильно це сонечко.
У небі з’являється сонечко і всі діти збираються в садочок.
Коли це буває? (вранці). А що ми робимо вранці?
Коли ми лягаємо спати? (вночі).
Коли ми граємося в садочку і сонечко піднімається високо вгорі? (вдень)
Коли мама повертається з роботи?(ввечері).
А тепер подивіться на картинки і скажіть, яка частина доби на них зображена?
Вих. Скільки сонечок на небі? Чи буває їх багато? Ось і до нас завітало в групу сонечко. Подивіться уважно, чомусь наше сонечко сумне. Як ви думаєте, чого воно засумувало? (У нього немає промінчиків). У вас є ось такі смужечки. Якого вони кольору? Як ви думаєте, чи схожі ці смужки на сонячні промінчики? Сонечко хоче, щоб у нього були довгі промінці. Як необхідно вибрати довшу смужечку? Накладаємо одну смужечку на іншу так, щоб їх кути співпали. Діти, виберіть довшу смужку і давайте подаруємо сонечку промінчики. (Вихователь замінює зображення сонечка з посмішкою і прикладає до нього промінчики). Подивіться на наше сонечко. Яке воно стало? Скільки промінців у сонечка? Якого кольору сонечко?
Д.гра «Назви слова»
Назвіть мені
-жовті слова – сонце, курчатко, лимон, яблуко.
- довгі слова – поїзд, змія, вуж, клубок
-смачні слова –цукерка, тортик, малинка
-легкі слова – пух, пір’їнка, вата,пінопласт…
-важкі слова – гиря, камінь,танк, цегла…
Вих.Сонечко залишайся з нами погратися. Дітки хочете?
Подивіться на цю картинку і відгадайте про яку пору року вона нам хоче розповісти? «Осінь»(коректурна таблиця)
Що збирає білочка на зиму?
Вода, яка ллється з неба?
Що восени може кружляти у повітрі?
Коли стає холодно ми вдягаємо теплі…
Щоб ноги не промокли…
Скільки тварин на картинці?
Скільки птахів?
Скільки комах?
Вода на доріжках після дощу називається.…
Що мама закриває в банках?
У мене теж є багато баночок з смачнім варенням. Давайте відгадаємо яке варення в кожній банці.
Д.гра «Відгадай яке варення»
Вих. А за цією картинкою я пропоную вам розказати віршик. «Ідуть дощі»(мнемо таблиця).
Йдуть, i йдуть, i йдуть дощi.
Стали чорними кущi,
I дерева чорнi стали,
Бо листочки всi опали.
Тiльки дуб стоïть у листi
I калинонька в намистi.
Вих. Загадки любите розгадувати? Давайте подивимося на відео цікаві загадки та швиденько розгадаємо їх.
Що спільного у цих тваринах? (мешкають у лісі). А що таке ліс? Які дерева ви знаєте що ростуть у лісі? (Ялинки, дуби).
Давайте у групі знайдемо ялинку і створимо маленький лісочок за моїми підказками.
( Називає місце куди покласти предмет)
Вих. Молодці справилися. Їжачок пропонує трішки відпочити та потанцювати під веселу їжачину пісеньку (динамічна пауза).
Вих. Подивіться ось на цю незвичайну картинку. З чого складений на ній малюнок? (фігури) З яких фігур намальована ялинка? Скільки ялинок? Вони одинакові? Скільки трикутників у високій ялинці? З яких фігур викладено курчатка? Кружечки мають кути?Скільки кружечків? Які фігури має будиночок?
Я пропоную вам взяти математичні набори і скласти свої будиночки з паличок або з фігур (діти викладають).
Вих.Дітки подивіться на ці картинки і скажіть яким одним словом можна їх назвати?
Д.гра «Скажи одним словом» (остання картинка іграшки).
Вих. А чим ви любите гратися в садочку?
Давайте побудуємо з ЛЕГО ось таку споруду (схема).
Скільки цеглинок має споруда? Якого кольору перша? Якого кольору друга? Яку далі ми цеглинку покладемо? (діти будують потім вихователь порівнює правильність виконання).
Я пропоную побудувати з ЛЕГО подаруночки нашому сонечку на згадку. Діти будують.
Для встигайликів вихователь пропонує попрацювати з лепбуком «Дидактичні ігри».