Конспект інтегрованого заняття з використанням STREAM-навчання для дітей старших груп "Весну зустрічаємо!"

Про матеріал
Розширювати знання дітей про українські народні свята та звичаї; створювати радісний настрій у дітей; удосконалювати навички виразного читання віршів, ритмічного та чіткого виконання танцювальних рухів і пісень; розвивати образне мислення, почуття прекрасного, інтерес до звичаїв народу; виховувати любов до музики, поезії, природи, ігор.
Перегляд файлу

«Весну зустрічаємо!»

(інтегроване заняття з використанням STREAM-навчання для дітей старших груп) 

        музичний керівник

Дорошенко Н.Т.

Мета: розширювати знання дітей про українські народні свята та звичаї; створювати радісний настрій у дітей; удосконалювати навички виразного читання віршів, ритмічного та чіткого виконання танцювальних рухів і пісень; розвивати образне мислення, почуття прекрасного, інтерес до звичаїв народу; виховувати любов до музики, поезії, природи, ігор.

 

Хід заняття

Ведуча: Сьогодні, діти, у нас незвичайне заняття  - «Весну зустрічаємо!», бо за народним календарем 15 лютого відзначають свято — Стрітення. З давніх часів цей день вважали першою зустріччю Весни та Зими. У лютому, кажуть, що зима йде на мороз, а сонце на літо.

На Стрітення зима з весною змагається, і котра з них переможе, та буде до кінця місяця господарювати.

    Ось зима по нашім краї

   На санчатах роз'їжджає,

   Сніжок сипле без упину –

   Вже засипав всю Вкраїну.

 

Дитина.  Сніг січе без перестанку, -

   Зима трудиться із ранку!

   

Дитина.  І мороз не вгаває,

   Йому й вітер помагає.

 

Дитина.   Не мети, не мети,

   Зимонько, снігами,

 

Дитина.  А приходь ти до нас

З гарними піснями.

Лунає аудіозапис запивання вітру.  У залі з'являється Зима.

Зима.  Це хто тут кличе мене? Іду-іду, снігу намету. З вами разом потанцюю, бо ще силу свою чую.

 (Зима разом з дітьми водить хоровод  «Підемо у двір гуляти». Після хороводу діти сідають на стільці.)

Зима.  Дуже весело у вас, то я ще дужче снігу натрушу і морозу напущу.

    Вітер свище десь у полі,

Пісня ллється на просторі

Діти  виконують пісню «Зимонька»

Дитина.  Де не гляну я надворі –

   Всюди бачу білий колір.

 

Дитина.  Ліс і поле, і діброви

   Білі одягли обнови.

 Діти  виконують пісню  «Метелиця-зима».

Ведуча: Добре Зимонько, нам було з тобою, весело. Та вже Весна іде за горами.

Зима:  Хіба прийшов уже час мені з Весною зустрітися?

Ведуча  А як же! Сьогодні ж Стрітення. Саме сьогодні Зима з Весною зустрічається і міряється силою.

Зима: Ой, я зовсім забула, що сьогодні такий день. Ну, що ж позмагаємось із Весною. Подивимося, чия візьме! То ж кличте Весну!

Діти виконують хоровод «Ой минула вже зима».

Весна: Здрастуйте, мої малята,

 Любі хлопчики й дівчата!

 Почула я, як ви мене кликали,

        Ось і в гості-завітала.

 

Ведуча: Чекаємо, Веснянко, тебе, ніяк не дочекаємося.

Весна (звертається до Зими) Нумо, Зимонько, поміряємося силою.

 

Зима: Згодна. Тільки я за тебе все одно сильніша.

 

Ведуча: Не хвалися, Зимо. Недарма кажуть:«Зима весну-красну зустрічає, заморозити червону хоче, а сама лиходійка від свого хотіння тільки потіє».

 

Зима:           Нічого, ми ще подивимося, хто кого. Я собі зараз найкращих помічників оберу.

 

Зима й Весна обирають дітей у свої команди — Сніжинки та Сонечка.

 

Ведуча: Тільки нумо одразу домовимося — хто виграє, тому ми хвалебну пісню

заспіваємо. Згодні? -

 

Зима та Весна (разом): Згодні!

 

Ведуча: Тож розпочнімо наші змагання. Зазвичай на Стрітення на дахах будинків уже висять бурульки. Подивимося, чия команда зірве більше бурульок.

 

Гра «Зірви бурульки»

Участь у грі беруть по двоє дітей від кожної команди. Зима і Весна піднімають скакалку з паперовими «бурульками» на висоту 1,8-2 м. За сигналом гравці підстрибують і зривають «бурульки». Перемагає команда, яка зірве їх більше.

Ведуча: А тепер час загадок — зимових та весняних.

 

Зима: Дивна зірочка з неба впала,

 Мені на долоню лягла — і пропала      (Сніжинка)

*******

 Художник-невидимка

 По місту йде:

 Всім щоки нарум'янить,

 За носа ущипне.                            (Мороз)

               ************

 По стежині, по дорозі

 Бігти я у них не в змозі,

 По снігу не йдуть як слід:

 До вподоби — тільки лід.             (Ковзани)

 ***************

 Узимку хто, скажіть мені,

 Малює квіти на вікні?                       (Мороз)

***************

 В небі хмарка пролітала,

 Білий пух порозсипала,

 Він на землю щільно ліг.

 Називають його...                              (Сніг)

 

Весна: Тане сніжок, зеленіє лужок,

 День прибуває — коли це буває?     (Навесні)                                                             

 *****************

 Три брати ідуть по світу

 Від зими назустріч літу.

 Перший пройде — тане лід,

 Другий пройде — всюди квіт,

 Третій пройде — укрива

 Землю шовкова трава!

 Нерозлучні три брати.

 Не стрічався з ними ти?            (Березень, квітень, травень)

*************                                                     

 Подивіться — на горбочку

 Он біліє дивне очко.

 Хто ж це дивиться так ніжно?

 Дитинча весни — ...   (Підсніжник)

**************** 

 Я найперша зацвітаю

 Синім цвітом серед гаю.

 Відгадайте, що за квітка,

 Бо мене не стане влітку.   (Пролісок)

              ******************

 Привітанням журавля

 Я пробуджую поля,

 Наповняю ручаї

 Та заквітчую гаї.

 Кожен з вас мене впізна.               (Весна)

 

Весна: Молодці, діти! Усі загадки відгадали! А в мене є ще ігри!

 

Гра «Струмочки»

У грі беруть участь по четверо дітей із кожної команди. Перед учасниками кожної

команди на підлозі розкладені 3-4 «льодові кучугури». Діти стають одне за одним і кладуть  руки на плечі того, хто стоїть попереду. За сигналом вихователя команди «струмочки» оббігають «кучугури» і повертаються на місце. Перемагає команда, яка швидше впоралася із завданням.

Весна: Під снігом розквітають перші весняні квіти — ніжні проліски.

 

Зима: А я вітер північний здійму

 І пелюстки квіткові зірву.

 

Весна: А ми всі пелюсточки з малятами зберемо.

 

Гра «Пролісок»

У грі беруть участь по п'ятеро дітей із кожної команди. Діти шикуються одне за одним. Кожен учасник тримає якусь частину паперової квітки — серцевину, стеблинку, пелюстку. На відстані 5-6 м від команд кладуть обруч. За сигналом діти по черзі підбігають до обруча і залишають у ньому свою частинку проліска. Перемагає команда, яка зібрала пролісок першою.

Ведуча: Подивіться, малята, Зиму аж у піт кинуло, бо відчуває, що Весна її перемагає.

Тож пропоную ще одне змагання «Відтвори пору року» за допомогою конструктора LEGO.

 

Конструювання з LEGO.

Кожна команда створює свій пейзаж який відповідає порі року - «Зимі» та «Весні»

 Ведуча: Подивимося та дізнаємося, хто виграв — Зима чи Весна.

 

Ведуча підбиває підсумок: якщо перемогла команда «Сніжинки», діти виконують пісню про Зиму, якщо команда «Сонечко» — співають пісню про Весну .

 

Ведуча: Чудово погралися! Переможця змагань визначили!

Зима:      Ну, що ж Весна, твоя взяла.

                  Тоді красна, я вже пішла.

(Зима виходить із зали

Дитина.      Ой весна, весна, ти красна,

        Що ти нам, весна принесла?

Весна:          При несла я вам літечко,

                     Ще рожевую квіточку.

                     І веселі промінці

                    Заспівайте разом всі.

Гра «Подоляночка»

Ведуча:                Всі ми зиму проводжали,

    Красну Весну зустрічали

     Весно! Уквітчай наш край,

   Дай нам добрий урожай!

Весна:    Я бажаю, щоб всі діти,

    Розквітали наче квіти!

(Весна виходить)

Ведуча:  Діти, хотіла б вам розповісти, що побутував цікавий звичай, пов’язаний з цим святом. Напередодні його жінки випікали обрядове печиво у вигляді пташок – «жайворонків». Їх давали дітям, щоб віднесли в садок.

Люди вірили: птахи на своїх крилах приносять з далекого вирію весну, проганяють люту зиму.

А називали випечених пташок жайворонками тому, що за давніми легендами, ця пташка народилась із сонячного жару. Вона прокидається разом із сонцем і своїм срібним голосочком сповіщає: вже весні прийшла, а отже, час виходити в поле, орати, сіяти, щоб восени урожай зібрати.

Тож вибігали з пташками діти надвір, весело стрибали, підкидали їх угору, співали або промовляли:

           Пташок викликаю з теплого краю: «Летіть, жайворонки, на нашу земельку!»  Час і нам ліпити весняних «жайворонків». А наше свято закінчилося!

Діти з вихователями йдуть до їдальні, де приготовано все для подальшої роботи з тістом

 

 

doc
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
6630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку