Конспект інтегрованого заняття з використанням технології «сторітелінг» та карток Проппа для дітей середнього дошкільного віку на тему:"Подорож до казкового лісу"

Про матеріал
: розвивальні: розвивати навчально-пізнавальні навички- уміння слухати, міркувати, приймати й виконувати завдання, зв’язне мовлення та логічне мислення, пам'ять, виявляти готовність до розв’язання проблемних ситуацій, вміння висловлювати свою думку, працювати з перфокартами, моторику пальців рук. Навчальні: вдосконалювати математичні здібності (лічба, орієнтування на аркуші паперу, виконувати елементарні математичні завдання), передавати ключові події за допомогою карток Проппа, переказувати казку, опираючись на план-схему; використовувати прийменники у повсякденній розмові (у, на, в, біля, під), поглиблювати знання про природу, правила поведінки у лісі, давати характеристику пізньої осені, бачити її красу; Виховні: виховувати активність, самостійність; почуття любові до художньої літератури, інтерес до природи, викликати позитивні емоції від спільної роботи, виховувати вміння вислухати до кінця свого товариша, любов до казок.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття з використанням технології «сторітелінг» та карток Проппа для дітей середнього дошкільного віку

Заняття розробила:

ІРИНА ЦЬОМКА, вихователь

Тема: «Подорож до казкового лісу»

Завдання: розвивальні: розвивати навчально-пізнавальні навички- уміння слухати, міркувати, приймати й виконувати завдання, зв’язне мовлення та логічне мислення, пам'ять, виявляти готовність до розв’язання проблемних ситуацій, вміння висловлювати свою думку, працювати з перфокартами,  моторику пальців рук.

Навчальні: вдосконалювати математичні здібності (лічба, орієнтування на аркуші паперу, виконувати елементарні математичні завдання), передавати ключові події за допомогою карток Проппа, переказувати казку, опираючись на план-схему; використовувати прийменники у повсякденній розмові (у, на, в, біля, під), поглиблювати знання про природу, правила поведінки у лісі, давати характеристику пізньої осені,  бачити її красу;

Виховні: виховувати активність, самостійність; почуття любові до художньої літератури, інтерес до природи,   викликати позитивні емоції від спільної роботи, виховувати вміння вислухати до кінця свого товариша, любов до казок.

Демонстраційний матеріал: м’яка іграшка Котик, іграшка Сова, Лепбук «Казки», картки Проппа, ілюстрації до казки «Котик і Півник», книжка з казкою «Котик і Півник» (з порожніми сторінками), скринька.

Роздатковий матеріал: набір геометричних фігур (кожній дитині), перфокарти «Правила поведінки у лісі», матеріали для художньої праці

Попередня робота: читання та переказ казки «Котик і Півник»; ознайомлення дітей з картками Проппа, їх використанні у роботі; робота з перфокартами, бесіда: «Правила поведінки у лісі»; д/ігри «Знайди Котика» (використання прийменників –у, -на, -за, -під, -біля), «Збудуєм будиночок» ( орієнтування на площині, визначенні геометричних фігур), «Назви перший звук»; робота з Лепбуком; використання у художній діяльності природнього матеріалу.

Обладнання: іграшковий Котик; картки Проппа; музичний супровід, ілюстрації до казок; роздатковий матеріал (геометричні фігури; книжка для сторінок казки; Лейпбук; матеріали для художньої діяльності

Хід заняття:

1.Вступна частина

  1. Організаційний момент

Під музичний супровід діти заходять до групової кімнати, стають напівколом та вітаються з гостями:

Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся:

Зичу їм добра.

-Доброго ранку, діти. Давайте привітаємося із гостями. ( Діти вітаються)

2.Мотиваційна діяльність дітей

Звучить «нявкання» котика.

Вихователь: -Діти, ви чули звук? Це у нашій групі чи на вулиці? (Відповіді дітей)

  • Я пропоную вам пошукати, де ж заховався котик?!

Д\вправа: «Знайди Котика» (Вживання сполучників –на, -під, -у, -за)

  • Котик дуже наляканий, боїться до нас виходити. Давайте разом його пошукаємо! (Діти помічають хвостик котика на поличці)
  • Ось він, де ви його знайшли? (Котик НА поличці)
  • А зараз котик знову заховався. Чи бачите ви його? (Котик ПІД стільчиком)
  • Зовсім наляканий він і знову сховався. Де зараз Котик? (Котик У шафі)
  • А зараз де він? (Котик БІЛЯ дошки)

Вихователь: От і знайшли ми його. Іди до нас, не бійся. (Котик з’являється перед дітьми). Давайте з ним привітаємось (Діти вітаються з Котиком).

  • Наш гість хоче щось сказати. Зараз послухаємо його.

(Котик ніби-то щось шепоче вихователю на вухо)

Вихователь: Котик мені сказав, що коли він гуляв на вулиці – піднявся сильний вітер, він схопив Котика та відніс далеко від його домівки, а жив він у казці, яку зовсім забув. Але у лісі Котик зустрів Мудру Сову, яка сказала, що допоможе пригадати та повернутися у його казку. Тільки для цього йому треба виконати її завдання. Котик зрозумів, що самому йому не впоратись, і він прийшов до нас за допомогою.

  • Допоможемо йому відшукати його казку? (Так)
  • А спочатку давайте пригадаємо, в яких казках ми зустрічали Котика?

(Діти стають у коло, передають по черзі один одному котика і пригадують казки, в яких є Котик)

Інтерактивна гра: «Передай і назви»

(«Пан Коцікий», «Кіт у чоботях», «Ріпка», «Кіт і Лисиця», «Півник – золотий гребінчик», «Котик і Півник»)

2.Основна частина

Вихователь: Тож час нам в ліс казковий вирушати – Котику допомагати

Очі міцно закривайте, один одного за руку тримайте. 1-2-3 –вітер в казку нас неси! (Під музичний супровід діти промовляють слова та опиняються у казковому лісі)

Вихователь: Подивіться навкруги, ось у казочці всі ми! Щоб допомогти Котику – нам треба вирушити в подорож , де на нас чекатимуть  різні пригоди.

(На ялинці діти разом з вихователем помічають Мудру Сову,  знаходять книжку з казкою, але сторінки не ілюстровані, в них тільки картки-схеми. Діти розглядають картки Проппа і міркують, що вони можуть означати)

  • Сова нам хоче надати підказку. А що можуть означати ці картки? Давайте розглянемо книжку, може це саме ця казка, яку ми шукаємо?(Ні)
  • Чого не вистачає у цій казці? (Яскравих картинок, казкових героїв). Отже, щоб правильно відгадати казку Котика – за всі виконані завдання Сова даруватиме нам зображення із казки.
  • То що, почнемо?

Завдання 1. Мовленнєва гра: «У листопаді» (з використанням мікрофона)

(Вихователь пропонує дітям за допомогою навідних запитань розказати про стан довкілля у пору пізньої осені)

Вихователь: Мудра Сова хоче дізнатися, чи знаєте ви про осінню пору?

  • Який зараз місяць? (Листопад) Чого його так називають?
  • Дні у листопаді: дуже короткі чи довгі? (У листопаді дуже короткі дні)
  • Сонечко встає рано чи пізно? (Сонечко встає пізно, а заходить рано)
  • Часто дні бувають ясними? (Ясними дні бувають рідко)
  • Погода зазвичай похмура, сира чи сонячна? (Погода похмура та

сира)

  • Дощ іде часто чи рідко? (Дощ йде часто)
  • Дощі в листопаді теплі чи холодні? (У листопаді ідуть холодні дощі)

Вихователь: Молодці! Сова дуже задоволена вашими відповідями і дарує вам першу картинку до нашої казки. (Виставляю на першу сторінку картинку)

                            

  • Котику, може ти впізнав свою казку? (Каже, що ні)
  • Вирушаємо далі?

(Діти під музичний супровід підходять до наступної «зупинки» - столу, де є завдання для дітей)

Завдання 2. Математична вправа: «Збудуймо дім для Котика»

Вихователь: Ось ще одне завдання чекає на нас. Тут нам треба збудувати з геометричних фігур будиночок для Котика. Спробуємо?

(Спочатку діти розглядають геометричні фігури, називають їх поряд з аркушем паперу лежать різні геометричні фігури)

Вихователь: Візьміть 2 маленьких квадрата і покладіть на аркуші паперу один біля одного. Візьміть ще 2 квадрати і покладіть зверху. Яка фігура вийшла? Чому ви так вважаєте? (Тому, що у нього 4 кути і 4 однакових сторін)

  • Візьміть трикутник і покладіть його так, щоб вийшов дах. На яку геометричну фігуру схожий дах? Чому ви так вважаєте?
  • А зараз покажіть, де у вас прямокутник? Покладіть його на нижній правий квадрат. Молодці, це в будинку будуть дверцята. Ще візьміть круг і покладіть його на верхній лівий квадрат. Що у нас вийшло? (Віконце).

Вихователь: Молодці, погляньте, які гарні будиночки у вас вийшли! Котик звеселішав, йому теж сподобались вони, навіть хвостиком замахав! А за виконане завдання Сова дарує ще одну картинку.

 (Вих-ль приклеює сюжетну картинку на наступну сторінку)

                         

  • Ось ще одна сторінка у нас з’явилась. Чи достатньо їх, щоб відгадати казку? (Ні). Тож слід далі нам йти, щоб відповідь знайти.

Але Котик вже трішки втомився, давайте трішки перепочинемо і затанцюємо у таночку.

(Звучить весела танцювальна музика)

          Фізкультхвилинка «Нумо, за казками!»

За казками ми пішли!

Не одразу їх знайшли.

Ніжками ми тупали.

Кулачками стукали.

Пам’ятають казки нас.

Нахилились ми на «раз».

А на «два» ми піднялись.

І за руки узялись.

Всі по колу ми пішли.

Наші казочки знайшли.

(Діти виконують відповідні рухи).

  • Сова за нами на ялинці спостерігала, навіть трішки пританцьовувала. Їй дуже сподобався танок. І за це вона дарує нам ще одну яскраву сторінку до нашої книжки. (Діти розглядають разом з Котиком книжку, але зображення до казки ще не всі на місті)

Завдання 3. Перфокарти «Правила поведінки у лісі»

 Вихователь: Люди дуже часто ходять до лісу і зовсім забули про правила поведінки в природі. Сова приготувала перфоркартки і просить обрати малюнки з неправильною поведінкою в природі.(Розфабувати червоним кольором кружечки з не правильною поведінкою)

Вихователь. Нагадайте  правила поведінки у лісі.(Відповіді дітей.)

(Діти сідають за стіл і виконують завдання на прфокартах)

Вихователь: Мудра Сова за вашу гарну справу дарує вам ще одно картинку.

                

Вихователь: Вирушаймо далі?

Завдання 4.  Гра: «Будинок казок» (Робота з Лепбуком)

 (Підходимо під музичний супровід до стола, де знаходиться Лепбук)

Вихователь: А ось і будиночок, де живуть казки! Як інакше можна назвати приміщення? (Будинок, дім, хатинка, житло). Хочете дізнатися, яке ще завдання приготувала для нас Сова? Тож двері в казку відчиняйте- про героїв розповідайте.

               1.Віконце «Збери казку» (Перед дітьми у віконечку пазли. Діти знаходять спочатку головного героя а потім усі атрибути до нього)

               2.Віконце «Впізнай казку за силуетом» (У кишенці картки із зображенням силуетів казок. Діти по черзі дістають та називають з якої вона казки)

               3.Віконце «Підбери герою потрібний елемент» (У кишені є картки. Діти підбирають потрібні елементи герою).

               4.Віконце «Часу ти не гай – загадку відгадай» (Відгадування загадок про казки)

               5.Віконце «Обери героя – розкажи казку» (Діти дістають із кишені героя казки і розповідають уривок з неї)

Вихователь: Мудра Сова дуже задоволена вами. Багато ви знаєте про казки. За це вона дарує нам ще одну картинку.

(Звертаю увагу на Котика)

  • Діти, Котик звеселішав. Нам залишилась ще одна картинка – і казку ми відгадаємо.

Завдання 5. Приказки та прислів’я

Вихователь:  Сова наймудріша в лісі. Багато знає прислів’їв та приказок. Ось хоче й у вас дізнатися, чи знаєте ви їх?!

(Діти стають півколом біля ялинки з Совою та по черзі розказують прислів’я про казки)

  • Скоро казка мовиться – та не скоро діло робиться.
  • Казки маленькі, а розуму в них багато.
  • Казка вчить, як на світі жить.
  • Красна казка складом, а пісня-ладом.
  • Ні в казці сказати, ні пером описати.
  • Кашу їж, а казку слухай.
  • Для дітей казки солодше цукрової бублика.
  • Казка - це золото, що блищить в очах хлопців

Вихователь: І тут ви гарно впорались. Сова дуже здивована, які ж ви розумні та кмітливі діти. За це вона дарує вам останню картинку.

                           

Вихователь: Котику, подивись, наші дітки виконали усі завдання, і зібрали усі сторінки твоєї казочки. Діти, чи впізнали ви казку? (Так, Це казка «Котик і Півник») Давайте нагадаємо та розкажемо казочку за допомогою схем-карток.

Переказ казки, опираючись на картки-схеми

Котик і Півник

Жили-були Котик та Півник і були вони у великій приязні. Котик, було, на скрипочці грає, а півник тільки співає.

Котик йде їсти добувати, а Півник вдома сидить та хату глядить То Котик, йдучи, наказує:

— Ти ж тут нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.

— Добре, добре— каже Півник. Зачинить хату та й сидить, аж поки Котик вернеться.

Навідала Півника Лисиця та й надумала його підманити. Підійде під віконце, як Котика нема вдома, та й промовляє:

— Ходи, ходи, Півнику, є у мене золота пшениця, медяна водиця.

А Півник їй:

— То-ток, то-ток, не велівКкоток!

Бачить Лисиця, що так не виходить, прийшла раз уночі, насипала Півникові під вікном золотої пшениці, а сама засіла за кущем. Тільки що Котик вийшов по здобич, а Півник відчинив кватирку та й виглядає. Бачить: нікого нема, тільки пшеничка попід вікном розсипана. Каже Півник:

— Піду-но я трішки поклюю, нікого нема, ніхто мене не побачить, ніхто й Котикові не скаже.

Тільки Півник за поріг, а лиска за нього та й помчала до своєї хати.

А він кричить:

— Котику-братику, несе мене Лиска по каменю-мосту на своєму хвосту. Порятуй мене!

Котик почув Півника, щодуху погнався за Лисичкою відібрав в нього півника та й відніс його додому.

З того часу зажили Котик і Півник довго та щасливо. А Лисичку вони більше не бачили.

Вихователь: То що, вийшло в нас скласти казку за картинами? Давайте подякуємо Сові за її цікаві завдання, Котик нарешті згадав свою казку. 

Я пропоную вам зробити подарунок Котику на згадку про себе. А саме – прикрасити ось цю скриньку (показую), у яку ми покладемо нашу книжку, щоб Котик ніколи не забув, з якої він казки.

 Художня праця

(Діти сідають за столи, де є матеріали для художньої праці: шаблони осінніх листочків, гречка, сочевиця, кукурудзяна крупа, клей, пензлики)

Вихователь: Але для того, щоб ваші пальчики гарно працювали – зробимо пальчикову гімнастику

Два Кота

Та-та – два Кота                                   (показують два кулачки)

Встали ранці у вікна                            (підняли долоньки)

Лапкою вмивалися                               (гладять долоньки)

Гарненько причесалися,                      (гладять з іншої сторони)

Зїли всю сметанку -                              (шкребуть по долонці)

І полізли в банку.                                  (стукають кулачком по долонці)

Хвостиком виляли                               (кругові рухи мізинцями)

Та нарешті впали.                                (один оплеск по колінах)

Самостійне виконання роботи дітей. У кінці готові прикрашені листочки діти приклеюють до скриньки та кладуть до неї книжку з казкою.

Вихователь: Котику, тобі сподобався подарунок наших діток? (Так)

Діти, нам час вертатися до дитячого садку. Давайте скажемо: «На все добре!» Мудрій Сові та Котику. (Діти прощаються з героями)

Очки міцно закривайте, в путь чарівну вирушайте: 1-2-3 – у садочку знову ми!

(Під музичний супровід діти повертаються до садочку)

Підсумок заняття:

- Діти, вам сподобалась наша подорож?

-   Куди ми з вами сьогодні потрапили?

- Кому ми допомогли?

- З якої казки був Котик?

- Чи важко вам було виконувати завдання? Що було для вас найскладніше?

- Ви всі гарно працювали, були дуже активними, старанними тому і з завданнями справилися легко.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кириченко Віталіна
    Дуже гарне звняття. Дякую. Спробуємо провести.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
2367
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку