Мета: продовжувати формувати екологічно дружню поведінку дітей, закликаючи їх до роздумів про свій взаємозв’язок з природою, про необхідність зберігати природу та піклуватися про неї, раціонально використовувати подарунки природи, віддячувати природі за її подарунки; навчати розпізнавати за зовнішнім виглядом плоди дерев; дати дітям уявлення що таке товар, яким він може бути; вчити дітей робити висновки, обмінюватися думками на основі власного досвіду спрямованого на сталий спосіб життя; закликати дітей робити подарунки з природних матеріалів, не завдаючи шкоди природі; конструювати з природного матеріалу. Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, креативність. Виховувати любо до природи, бажання піклуватися про неї.
Ідея: людина щодня користується дарами природи. Однак вона потребує нашої уваги та захисту. За щедрі подарунки природи ми маємо віддячувати їй турботою про збереження природних ресурсів, милуванням її красою і примноженням її.
Очікуванні результати: діти зможуть пояснювати , що таке подарунок від природи, чому слід розумно користуватися дарами природи;
Виготовляти невеличкі подарунки з природних матеріалів.
Попередня робота: бесіди про природу, раціональне використання природних ресурсів; збір природного матеріалу, фарбування гарбузового насіння.
Хід заняття:
Привітання.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
Вихователь: Ось послухайте, будь ласка, ми для вас покажем казку.
В лісі в нас жили три брати, три веселі поросяти.
(З'являється Ніф - Ніф).
Вихователь: Ціле літо поросята трудилися на будівництві і отримали за свою роботу гроші.
Ніф – Ніф: я за свої гроші накупив цілу купу всього смачненького, і мої гроші дуже швидко закінчились.
Вихователь: а твої брати за свої гроші відкрили у лісі крамницю, і тепер в них завжди будуть гроші. І сьогодні ми з дітками хочемо відвідати їхню лісову крамницю. Ти хочеш з нами?
Прихід до крамниці.
Дидактична гра «З якого дерева плоди».
Мета: закріпити знання про дерева, навчати розпізнавати за зовнішнім виглядом; розвивати вміння помічати красу рідного краю, окомір, швидку орієнтацію: виховувати любов, бережливе ставлення до природи.
Вихователь: але погляньте, тут якийсь безлад.
Поросята: у нас так швидко все розкуповують, що ми зовсім нічого не встигаємо Можливо ви, дітки нам трішечки допоможете.
Поросята грають з дітьми у гру «Посортуй природний матеріал».
Заходить Ніф – Ніф з оберемком нариваних квітів.
Ніф – Ніф: Я назбирав цілу купу квітів, і тепер можу відкрити собі квіткову лавку.
Вихователь: діти, чи вчинив Ніф – Ніф правильно з природою? Чому?
Так Ніф – Ніф, ти знищив природу, знищив квіти, які зів'януть, і ти їх просто викинеш у смітник.
Ніф – Ніф: та тих квітів вистачить на всіх довкола.
ЧИТАННЯ СТАРТОВОГО ТЕКСТУ.
Вихователь: ось все це подарувала нам природа. Подарунки найчастіше дарують друзям, тож людина і природа – друзі. Зараз ми перевіримо, чи дружите ви з природою.
ВСТУПНЕ САМОДОСЛІДЖЕННЯ
Вихователь: тепер ви точно для природи – друзі.
Вихователь:
Вихователь у крамниці знаходить гарні картини.
Дія 1. Роблю подарунки з природних матеріалів.
Запросити дітей розповісти, як кожен із них буде діяти у подібній ситуації тепер я буду…
Дія 2. Віддячую природі за подарунки.
Запросити дітей розповісти, як кожен із них буде діяти у подібній ситуації тепер я буду…
Запропонувати дітям зробити невеличкі подаруночки з природних матеріалів. Діти з природного матеріалу роблять чарівну квітку, яка виконує всі бажання. (Горіхова шкарлупа, пластилін, фарбоване гарбузове насіння.)
ПІДСУМОК: квіти можна зробити і власноруч, і зовсім не обов’язково для цього завдавати шкоди природі.
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)№1 «ДЗВІНОЧОК»
САРНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Інтегроване заняття за навчальним курсом
«Освіта для сталого розвитку» (економіка) (подарунки від природи)
Вихователь: Ірина ЖИТНІК
2021 – 2022 н.р.