Інтерактивний урок з української літератури у 6 класі
«Всеволод Нестайко. Пригодницька повість «Тореадори з Васюківки». Узагальнення та систематизація вивченого»
Підготувала вчитель української мови та літератури
Нижньояблунського ОЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО
Гацько Наталія Петрівна
Тема: «Всеволод Нестайко. Пригодницька повість «Тореадори з Васюківки». Узагальнення та систематизація вивченого».
Мета: розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу твору, його коментування; формувати вміння створювати власне висловлення, аналізувати поведінку та вчинки героїв, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; удосконалювати навички критичного мислення за допомогою інтерактивних вправ.
Очікувані результати:
Після закінчення уроку здобувач освіти
знатиме :зміст прочитаної повісті та головних героїв твору,їх риси характеру;
розумітиме:важливість виховання в собі позитивних рис характеру, зокрема: почуття дружби, взаємодопомоги, підтримки;
умітиме:працювати з текстом твору та з інтерактивними вправами на різних навчальних ресурсах.
зможе: аналізувати прочитане та відстоювати власну думку.
Тип уроку: урок узагальнення матеріалу.
Форма уроку: інтерактивний урок
Обладнання: підручник, текст повісті, презентація, фліпчарт дошка, шаблон для кросворду, передбачення від Всеволода Нестайка.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Психологічна настанова «До успіху»
Слова вчителя: Добрий день, дорогі учні. Розпочнемо наш урок з маленької приємності. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учні, а зараз я прочитаю вам притчу про двох друзів, уважно послухайте, будь ласка ( читання притчі вчителем).
Двоє друзів
Старший називався Франк і мав 20 років. Молодшого звали Тед, і йому було 18. Разом вони проводили багато часу. Їх дружба сягала ще молодших класів школи. Разом вони вирішили піти до війська. Перед виїздом з дому склали присягу перед собою і перед родинами, що берегтимуть одне одного.
Їм пощастило, і вони опинилися в одному батальйоні. А далі їх послали воювати. Це була страшна війна, що точилася посеред розпечених пісків пустелі.
Якийсь час Франк і Тед перебували в облозі. Та ось одного вечора надійшов наказ здійснити рейд на ворожу територію.
Вояки під пекельним вогнем супротивника ішли вперед цілу ніч. Зранку дісталися до якогось села. Проте Теда не було. Франк кинувся його шукати, аж знайшов прізвище друга у списку зниклих безвісти. Франк підійшов до командира із проханням дозволити йому рушити на пошуки.
— Це надзвичайно небезпечно, — сказав командир, — Я вже й так втратив твого друга, а ти хочеш, аби позбувся й тебе? Там іде страшна стрілянина.
Проте Франк все ж подався шукати Теда. Минуло кілька годин, заки він знайшов його. Тед був смертельно поранений. Франк обережно узяв його на плечі. Але тут зненацька пролунав постріл. З останніх сил Франкові таки вдалося донести друга до табору.
— Чи ж варто було вмирати, аби врятувати вбитого? — спитав командир.
— Так, — прошепотів Франк, — Перед смертю Тед вимовив: «Я знав, що ти прийдеш».
Питання до учнів:
1. Чи можна вважати хлопців справжніми друзями?
2. Яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг?
3. Чи маєте ви найкращого друга?
4. Пригадайте головних героїв Яву та Павлушу з твору «Тореадори з Васюківки» чи можна вважати їх справжніми друзями?
(відповіді учнів)
Вчитель: Дякую за відповіді. Було цікаво почути вашу думку.
ІІІ. Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів уроку.
3.1. Учні записують число та тему уроку.
Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо аналізувати поведінку та вчинки героїв та удосконалювати навички критичного мислення за допомогою інтерактивних вправ.
3.2. Вправа «Очікування»
Запитання до учнів:
1. Що ви очікуєте від нашого уроку.
ІV. Актуалізація суб’єктивного досвіду й опорних знань
4.1. Виконання онлайн-тесту на освітній платформі «На Урок»
Учні, ви вдома повинні були дочитати повість «Тореадори з Васюківки», тому кожен з вас зараз отримує код для виконання онлайн-тесту та освітній платформі «На урок» (Учні виконують 12 тестів на освітній платформі «На урок».
Молодці! Ви добре опрацювали зміст твору.
4.2. Розгадування кросворду.
Учні, а ви любите розгадувати кросворди? (Відповіді учнів).
Сьогодні ми зможемо розгадати кросворд за змістом пригодницької повісті «Тореадори з Васюківки».
Отже, розпочинаємо (на дошці схематично зображено кросворд, вчитель зачитує питання, учні по черзі відповідають і заповнюють його на дошці).
|
|
|
|
|
1. |
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель: Дякую за вашу роботу. Ви чудово справилися!
4.3. Інтерактивна вправа “Знайди героїв повісті «Тореадори з Васюківки», створеноа на навчальній платформі Wordwall.
А зараз, учні, ми перевіримо вашу уважність за допомогою інтерактивної вправи «Знайди слова». Ваше завдання якнайшвидше знайти героїв повісті «Тореадори з Васюківки», які зашифровані у цій вправі. Успіху вам!
(Учні, які знайшли швидше, виходять до дошки і закреслюють героїв повісті).
Ви молодці! Чудово запам’ятали імена героїв, які фігурують у цьому творі.
Покликання на інтерактивну вправу: https://wordwall.net/ru/resource/67410935/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1
4.4. Інтерактивна фізкультхвилинка « Дихальна гімнастика».
Вчитель. Учні, ви багато працювали, тому, напевно, втомилися.
Ми зараз всі разом виконаємо інтерактивну фізкультхвилинку, для того, щоб відпочити і набратися сили та енергії для продовження нашого уроку.
(Учні виконують дихальні вправи)
Покликання на інтерактивну фізкультхвилинку:
https://www.youtube.com/watch?v=67nsp58w284
Я впевнена, що кожен із вас звільнився від напруження, і ми продовжуємо нашу роботу.
4.5. Інтерактивна вправа Поєднай прислів’я”, створена на навчальному ресурсі learning Аpps.
Вчитель. Мати справжнього друга – це неймовірне щастя. Дружба дарує радість спілкування з тими, хто завжди підтримає та розділить з нами найважливіші моменти життя. І ви знаєте, учні, що в народі складено багато різниї прислів’їв та приказок про дружбу. Зараз ви зможете перевірити, наскільки добре знаєте народну творчість.
(Учні виходять до інтерактивної дошки і поєднують частини прислів'їв)
Покликання на інтерактивну вправу: https://learningapps.org/11091385
Чудовий результат! Ви добре справилися із завданням.
V. Підсумки уроку:
Вчитель: Наш урок підходить до завершення, тому за допомогою інтерактивної вправи ви поділитися враженнями, які виникали у вас при опрацюванні пригодницької повісті «Тореадори з Васюківки».
5.1. Інтерактивна вправа «Випадкове колесо», створена на навчальній платформі Wordwall
1. Чи сподобалися пригоди головних героїв твору Яви та Павлуші?
2. Який епізод твору запам’ятався найбільше?
3. Для чого хлопці влаштовують різні штуки-викаблуки?
4. Чи б хотіли б ви мати таких друзів, як Павлусь і Ява?
5. Повість «Тореадори з Васюківки» допомогли мені зрозуміти, що…»
Покликання на ітерактивну вправу: https://wordwall.net/ru/resource/67584379/
VI. Оцінювання здобувачів освіти
Дорогі учні, ви сьогодні дуже добре працювали на уроці, тому отримаєте невеличке побажання від Всеволода Нестайка разом з оцінкою.
(Вчитель на окремих листочках роздруковує побажання, а на уроці ставить оцінку за відповіді на тих же листочках).
(Побажання: “ Не поспішайте, як я колись, швидше виростати. Бо дитячі роки неповторні. І якщо Ява й Павлуша допоможуть вам на якісь хвилини гостріше відчути радість веселого, щедрого на пригоди й витівки дитинства, я буду щасливий.»
Всеволод Нестайко)
VII. Домашнє завдання
Написати есе «Пригоди в моєму житті».