«На човнику долоньки» - до кожного сердечка

Про матеріал
Розробка уроку з літератури рідного краю для учнів 6 класу на тему «На човнику долоньки» - до кожного сердечка.
Перегляд файлу

 

6 клас

 

Тема:  Література рідного краю. «На човнику долоньки» - до кожного сердечка.

(урок за творчістю Любові Сердунич)

 

Мета: подати учням відомості про Л.Сердунич – людину, поетесу, журналіста; розкрити тематичну спрямованість збірки «На човнику долоньки», формувати зацікавлення творчістю поетів-земляків.

 

Урок – зустріч.

Хід уроку

Учитель. У наш складний час у життєвій суєті ми не можемо збагнути дивосвіту людської душі. А вона – поруч і струменить ніжною любов’ю до рідної землі, до української мови, щедро дарує нам свій найбільший скарб – виплекане серцем слово.

 Мова сьогодні піде про нашу землячку, вчителя за фахом, а поета за покликанням Л.Сердунич. І особливість нашого уроку в тому, що це буде зустріч із людиною, яка живе поміж нас, творить поезію і видає книги.

 З якою дитячою збіркою Л.Сердунич ви вже знайомі?

Сьогодні ви маєте нагоду зустрітися з поетесою, автором чудових збірочок для дітей. До слова запрошуємо Л.Сердунич.

 

Діти запитують:

  • Коли Ви вперше почали віршувати?
  • Що надихає до поезії?
  • Хто допомагає видавати книжки?
  • Яка поезія найбільше полюбляється і чому?

 

Учитель. У збірці «На човнику долоньки» представлено чимало різних жанрів. Крім віршів, є загадки, оповідання, шаради, казки.

Які твори вам найбільше сподобались?

 

Конкурс на кращого читця.

 

Учитель. А тепер пограємо у рими, які пропонує авторка під рубрикою

 

«Підбери рими».

Скоро риму віднайди.

Я почну – закінчуй ти.

Пошановує держава

Князя Кия, ….(Ярослава).

 

Наші символи – як тризна:

Прапор, Гімн і Герб наш ….(Тризуб)

 

Мелодійна, пречудова, ніжна українська …(мова)

 

В нас найкраща батьківщина –

Незалежна …(Україна)

 

Учитель. Якщо уважно читати збірочку, то можна побачити, що оповідання «Голуби» має свою особливість – усі слова у ньому починаються літерою Г.

 

Учень читає оповідання.

Голуби

Ген-ген голубів горизонт. Гарно! Гоже!

Гафійка готувала гербарій. Гаврилко грав гру. Гордій гойдався. Грицько гасав, ганяючи голубів. Гаїнка гукала: «Гулі-гулі, гуль-гуль-гуль!»

Глянула – голуби!

Гей, Гордійчику, галузки! Гайда готувати гніздо! – голосно гукнула Гаїнка.

Голуб’ятник гудів. Гаїнка годувала голубів. Гойдалися гілки граба, горобини: галасували-гомоніли галки, горобці, гайвороння…

Голуби гуділи, говорили, голубилися – гарні, гожі! Голубина грація – гордовита, гарна, галантна!

Гелготіли гуси. Гавкнув Геракл – голуби гайнули : гай-гай!

Голубів горизонт. Голубами! Ген-ген!

Голубіє горизонт. Голубами! Ген-ген!

 

Учитель. Давайте спробуємо написати подібне на літеру В.

 

Творча робота.

 

Учитель. А зараз трішки відпочинемо і спробуємо розгадати шаради, вміщені у збірці.

 

Стрімко у воді гуляє, більше ріки полюбляє.

А при ньому «К» допишеш – в небі журавлів побачиш.

                                      (Лин, клин)

 

З «И» вогнисте хутро має, де мисливець добре знає.

З «І» усякого сховає може бути бором, гаєм.

                                          (Лис, ліс)

 

Червоніє у саду, ласувати нею йду.

«М» на «К» зміни -  і вмить кущ, як вогнище, горить.

                                     (Малина, калина)

 

Учитель. Книга цікава і тим, що містить вірші про імена українського походження. І звучать вони поетично і зрозуміло: Оріянка, Богданка, Гордійчик Мирославка, Ясочка, Гаїнка, Ярчик, Славко…І цим вона приваблює, бо відчувається   пройнятість українською суттю, рідним нашому духові змістом. Відшукаємо вірші про свої імена й зачитаємо їх.

Діти читають вірші «Ігорусь», «Юрасик і Мурасик», «Братик», «Оріянка».

     

Учитель. Ця книжечка – справжня знахідка. Скільки цікавого розмаїття! Спробуємо відгадати загадки.

 

Хто це онде на городі серед щедрої господи?

Вся з хустинок – рясно-густо. Хто вона така? (капуста)

 

Як зелена хатка – не тряси: нас багато в ній, та мало сил.

Порудіє, висохне вона, буде з нами булка – ой, смачна! (Мак)

 

Лікар я і санітар, красень і ветеринар.

Я і міліціонер. Бо, лікуючи дерева, й за порядком

Стежить треба!   (Дятел)

 

Маємо дзеркальця чарівні: ними світ увесь нам видно. (Очі)

 

Учитель. Збірка «На човнику долоньки» зацікавлює не лише тематикою творів, різноманітністю жанрів, а й насиченістю малюнків, привабливістю обкладинки, автором якої . художник Тетяна Романенко – вчителька Старосинявського НВК. А ще книжка є розмальовкою. Тож, мені здається, що багато з вас хоче поповнити свою бібліотечку збірками Л.Сердунич. Давайте подякуємо Л.Сердунич за такий чудовий подарунок і побажаємо їй подальших творчих злетів.

 

Підсумок уроку.

 

Домашнє завдання. Вивчити напам’ять улюблений вірш із збірки Л.Сердунич «На човнику долоньки».

 

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку