Конспект комплексного заняття "Слідами Колобка"

Про матеріал
Конспект комлексного заняття в другій молодшій групі з використанням кольоротерапії, експериментування, технологій ТРВЗ та мнемотехніки
Перегляд файлу

https://25mb.ru/img1/picture/Aug/07/6f6f615c13b17489b4f0953e24f0609f/1.jpg


Конспект                                                                                                          комплексного заняття з елементами кольоротерапії, експериментування, технологій ТРВЗ  та мнемотехніки                                                                                     на тему «Слідами Колобка»                                                                                           для дітей II молодшої групи

 

 

 

Програмові завдання:

Освітні:                                                                                                                          

  • дати дітям знання про різноманітність навколишнього світу, за допомогою елементів кольоротерапії;                                   
  • уточнити знання дітей про ознаки предметів «Колір», «Форма»,                           «Звук», продовжити вправляти порівнювати об'єкти за ознаками і орієнтуватися на площині;  
  • закріпити у дітей вміння слухати і розуміти мовлення як однолітків так і дорослих; вступати в розмову й відповідати   на запитання; продовжувати закріплювати чітку артикуляцію звуку  У;
  • вправляти в умінні розповідати, використовуючи мнемокуб;   
  • закріпити уявлення дітей про отримання нових кольорів, відтінки помаранчевого, фіолетового, зеленого, шляхом змішування фарб;
  • тренувати дітей вмінню орієнтуватися у різних емоційних станах.

 

Розвиваючі:

  • розвивати мовленнєву активність; пам'ять;
  • почуття ритму, вміння узгоджувати слово з рухом за допомогою логоритмічних вправ
  • прагнення до пізнання краси фарб у навколишньому;
  • дрібну моторику пальців рук при виконанні пальчикової гімнастики.

 

Виховні:                                                                                                            

  • виховувати розуміння, що колір здатен поліпшити настрій та здоров’я малюка;
  • товариські стосунки, почуття взаємодопомоги.

 

 

Матеріал та обладнання:                                                                                                          проектор, презентація до ходу заняття, електронна дидактична гра «Зміни колір Колобку», набірне полотно, картки до д/г «Друзі Зайчика», мнемокуб, повітряні кульки із запрошенням, склянки з питною водою, сухий дощ зі стрічок, порожні пляшечки – хмарки, доріжка здоров’я, зелена доріжка з зеленими предметами, фарби: жовта, синя, червона на кожну дитину, палітри, пензлики, серветки.

Попередня робота:                                                                                                                     заучування слів до пальчикової гімнастики «Сірий вовк»,  вивчення логоритмічної  вправи  «Настрій», читання казки «Колобок», розповідання казки «Як фарби подружилися», складання розповіді «Заєць» за допомогою мнемокуба.

 

 

Хід заняття:

(Вихователь разом із дітьми заходить до групової кімнати та звертає увагу дітей на присутніх у залі, пропонує чемно привітатися з ними )

Вихователь та діти:                                                                                                                       Добрий день, добрий день, добрий день усім!

(Діти вітально хитають головами у piзні боки.)

Щастя ми бажаємо і здоров’я вам»                   (діти показують на присутніх)                                                              А щоб щастя – ось таке!                                   (підносять руки до грудей)                                                                                    А здоров’я – ось таке!                                      (розводять руки в сторони)

Вихователь:                                                                                                                                        Діти, коли я сьогодні прийшла до дитячого садочка, я побачила ось ці кольорові повітряні кульки. Вони принесли нам запрошення до казкової країни, де живуть герої улюбленої вами казки Колобок. Чи згодні ви подорожувати? А допоможуть нам потрапити в казкову країну повітряні кульки. Оберіть собі повітряну кульку і помандруємо.

(діти беруть повітряну кульку та ідуть по змійкою)

Вихователь:                                                                                                                                                                      Світ раптово став казковим, а наш ранок –кольоровим,                                                                                                Адже ми тепер, як в казці, - мандруємо в кольорочасі.

(діти випускають повітряні кульки)

Вихователь: Ось ми з вами і в казці.

Слайд 2

Подивіться, будинок стоїть. А хто в ньому живе?   (дід та баба)                                               Діти, вони дуже сумні. Спекли вони Колобка, поклали на віконце остигати, а він у ліс покотився. А там звірі, раптом з Колобком біда станеться?

Вихователь: діти, давайте допоможемо знайти Колобка. А щоб набратися сил бабуся нам приготувала водичку , яка стоїть на жовтій скатертині.  Подивіться на склянки, яким кольором зарядилася водичка?

Діти: жовтим.

Вихователь: давайте разом промовимо слова про жовту водичку і вип’ємо її.

Діти промовляють слова:                                                                                                                       «Я люблю водичку жовту, що, як сонце, зігріває.                                                                      А коли надворі мряка – ця вода нас звеселяє».

Кольоротерапія «Жовта водичка»                                                                                              (діти п’ють водичку, а вихователь промовляє слова)

Вихователь:                                                                                                                                   Сонячні промінчики пронизують наші голівки, ручки, ніжки, і ми одразу відчуваємо тепло та радість. Настрій в нас покращився, ми набралися сил, що ж, рушаймо!

Слайд 3                                                                                                 

(діти ідуть промовляючи слова)

Діти:                                                                                                                                             По доріжці ми підемо,                                                                                                                 Туп –туп, туп-туп                                                                                                                            Може Колобка знайдемо?                                                                                                                                  Туп-туп!

Слайд 4

Вихователь: Діти, давайте всі разом привітаємося із Зайчиком. Давайте розкажемо Зайчику все, що ми про нього знаємо. А допоможе на чарівний кубик. Зайчик вам буде показувати кольорову сторону кубика, а ви повинні знайти цю сторону на нашому кубику та за допомогою картинки розказати про зайчика.

Складання розповіді «Зайчик» за допомогою мнемокуба.

Вихователь: Зайчик, скажи, чи не бачив ти Колобка, ми його розшукуємо!

Зайчик (на слайді): пограйте ще зі мною, тоді скажу. Ви повинні розселити моїх друзів в хатинки такої форми як і зайчик.

Д/г «Друзі Зайчика»

Мета: закріпити поняття форма та колір предметів. Вправляти в умінні добирати предмети відповідно за формою та кольором.

Хід гри: діти обирають собі зайчика, називають якої він форми та обирають відповідну картинку з хатинкою відповідної форми та кольору.

Слайд 5

Зайчик: молодці діти, а Колобок покотився далі по різнокольоровій доріжці.     Вихователь: Давайте подякуємо Зайчику.                                                                            Вихователь: рушаймо далі!

 (діти ідуть по доріжці здоров’я промовляючи слова)

Діти:                                                                                                                                                   По доріжці ми підемо,                                                                                                                             Туп –туп, туп-туп                                                                                                                            Може Колобка знайдемо?                                                                                                                                   Туп-туп!

Слайд 6

(аудиозапис шуму дощу)

Вихователь: Діти, чуєте, дощик пішов. Подивіться дощик в цій країні незвичайний, він різнокольоровий. Давайте походимо між струменями цього дощу.

Вправа з кольоротерапії «Різнокольоровий дощик»

Мета:                                                                                                                                                  сприяти заспокоєнню , налаштуванню на позитивний лад.  Розвивати колірні асоціації, вміння відчувати колір.                                                                                                                          

Матеріал:                                                                                                                                        різнокольорові стрічки, підвішені вгорі.

Хід:                                                                                                                                                                                                                                                                      вихователь пропонує дітям пробігти під струменями різнобарвного дощу та зобразити мімікою свої емоції, які у них викликає той чи інший колір.

Вихователь: Діти, дощик закінчився, а хмарка залишилася. Подивіться, в ній є маленькі хмаринки. Візьміть собі хмарку та відтворіть звуки дощу, який ви чули, коли ходили під кольоровим дощиком, барабанячи пальчиками по «хмарці» (порожній пластиковій пляшці).

(діти барабанять пальчиками по пляшці)

 

Слайд 8

Вихователь: Діти, поки ми з вами грали з дощиком, подивіться, хто це біля ялинки з’явився? (Вовк)                                                                                                                                  Давайте привітаємося  з вовком пальчиками.

Пальчикова гра « Сірий вовк»

Здрастуй, здрастуй, сірий вовк,               (тиснути долоні, змінюючи їх стан)                                           Сірий вовк, сірий вовк.                       (показати «паща»)                                                                         Діточок ти  не лякай                                  (погрозити пальцем)                                                                                  Краще з нами ти пограй!                         (стискати і розтискати кулачки)

Вихователь: Діти, яку пісеньку співає Вовк? ( У-У-У)

Артикуляційна гімнастика « У-У-У»

Вихователь:                                                                                                                                   Давайте разом з Вовком заспіваємо його пісеньку. Спочатку голосно, тихо, а тепер пошепки. Які молодці, правильно пісеньку співали. Діти, поки ми з вами співали пісеньку, вовк засумував. Подивіться голову опустив. Давайте покажемо як і в нас може змінюватися настрій.

( Діти зображають разом з педагогом)

Логоритміка «Настрій»

Настрій мій, кожен день міняється,                                                                                                                   Тому що кожен день, що-небудь трапляється:                                                                                                      То я злюся (діти ставлять руки на пояс, вимовляють слова насупившись),                                                                                 То посміхаюся (посміхаються),                                                                                                                                  То сумую (опускають плечі і голову вниз, роблять сумний вираз обличчя),                                                                 То дивуюся (розводять руки в сторони, роблять дивний вираз обличчя),                                                                                       То буває, так злякаюся (ставлять ноги разом, трохи присідають, обхоплюють себе руками і піднімають плечі, роблять переляканий вираз обличчя),                                                                                                                       То буває, посиджу, поміркую, помовчу (сідають, піднімають голову, роблять мрійливий вираз обличчя, кладуть одну руку під щоку, другою рукою притримують першу – тихо сидять в цій позі деякий час)

Вихователь: Як допомогти Вовчику? (відповіді дітей)

Вихователь: Давайте йому посміхнемося широко-широко. Подаруємо саму добру свою посмішку.

Гра «Подаруй усмішку»

(Діти дарують свою посмішку Вовчику)

Вихователь: Вовчику, скажи, чи не бачив ти Колобка, ми його розшукуємо!

Слайд 9

Вовк: Колобок покотився далі по зеленій доріжці.

(Діти прощаються з вовчиком)

Гра з кольоротерапії «Зелена доріжка»

Кожен з вас по черзі пройде по цій доріжці, вибере собі будь-який предмет і розкаже, що ви знайшли на доріжці.

(всі діти виконують завдання.)                                                                                                   

Молодці, ви добре впоралися із завданням, а тепер ми перевіримо нашу пам'ять. Поверніть предмет на те ж саме місце, де він лежав.

Вихователь: Діти, подивіться будиночок стоїть. Цікаво, хто в будиночку живе?                                                                                                                     Діти: Ведмідь.

Слайд 10

Вихователь:  Діти, який ведмідь? (Клишоногий, коричневий, волохатий, великий).                                                                                                                                                                                           Вихователь: Давайте запитаємо у нього, куди пішов колобок.

                                                 (Діти запитують ведмедя куди пішов).                                                                                                                    Вихователь: Мишко покаже, куди пішов колобок, якщо ми йому допоможемо.                                                Він хоче намалювати овочі, але відповідних фарб у нього немає.

 (Вихователь показує фарби які є у мишка, діти називають колір: синій, жовтий, червоний.  Потім показує овочі, які хоче намалювати ведмедик, діти називають овоч і колір: морква – помаранчева, баклажан – фіолетовий, огірок – зелений).

Експериментування

Вихователь:                                                                                                                                         діти давайте покажемо та розкажемо Ведмедику, які фарби ми повинні з’єднати, щоб отримати оранжевий колір.

(діти розказують, а потім з’єднують червоний та жовтий колір)

А як отримати фіолетовий колір? (синій та червоний)                                                                                    А як отримати зелений колір? (жовтий та синій)

Вихователь:                                                                                                                             Молодці. Тепер ведмедик зможе намалювати овочі. За це він, показав куди пішов колобок.

(на слайді діти бачать різнокольорові сліди)

Вихователь:                                                                                                                              Нам треба іти цими слідами.

(діти ідуть по слідах)

 Подивіться, на пеньочку сидить Колобок.

Слайд 11

Діти бачать пеньок, на якому сидить колобок, а поруч лисицю.

Вихователь:                                                                                                                                         Йому потрібно допомогти. Якщо колобок змінить колір, то лисиця злякається і втече. А допоможе нам чарівна різнокольорова доріжка.

Електронна гра «Зміни колір Колобку»

Хід гри:                                                                                                                                                Діти, давайте відправимо Колобка в подорож по різнокольоровій доріжці.

Слайд12

Колобок покотився по блакитній доріжці. Яким він став? (блакитним).Оберіть предмети такого самого кольору. (діти обирають)                                                                                                     Відповіді дітей:                                                                                                                                 Колобок такого самого кольору як і квітка, краплинка, ґудзик.

Слайд 13

Колобок покотився по червоній доріжці. Яким він став? (Червоним). Назвіть предмети на які став схожий Колобок?                                                                                                                  Відповіді дітей:                                                                                                                                                   - Колобок червоний і помідор.                                                                                                                       - Колобок за кольором такий же як і машина.                                                                                                                   - Колобок червоний і повітряна кулька червона.

Слайд 14

Колобок покотився по фіолетовій доріжці. Яким він став? (Фіолетовим). Назвіть предмети на які став схожий Колобок?                                                                                                                    Відповіді дітей:                                                                                                                                               - Колобок  фіолетовий і намисто фіолетове.                                                                                                 - Колобок за кольором такий же як і олівець.                                                                                                  - Колобок за кольором такий же як і парасолька.                                                                      Вихователь:                                                                                                                             Молодці. Лисиця злякалася і втекла. Ми врятували колобка. Ось і дідусь з бабусею поспішають до нього. А нам за поміч бабуся спекла смаколики.

Слайд 15

 Вихователь:                                                                                                                             Діти, чи сподобалась вам подорож в казкову країну? Кому ми допомагали? Що найбільше вам сподобалось під час подорожі?

А нам час повертатися до садочка. Давайте скажемо чарівні слова «Кругом себе обернись і в садочку опинись!»

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку