Конспект комплексного заняття з елементами кольоротерапії, експериментування, технологій ТРВЗ та мнемотехніки на тему «Слідами Колобка» для дітей II молодшої групи
Програмові завдання:
Освітні:
Розвиваючі:
Виховні:
Матеріал та обладнання: проектор, презентація до ходу заняття, електронна дидактична гра «Зміни колір Колобку», набірне полотно, картки до д/г «Друзі Зайчика», мнемокуб, повітряні кульки із запрошенням, склянки з питною водою, сухий дощ зі стрічок, порожні пляшечки – хмарки, доріжка здоров’я, зелена доріжка з зеленими предметами, фарби: жовта, синя, червона на кожну дитину, палітри, пензлики, серветки.
Попередня робота: заучування слів до пальчикової гімнастики «Сірий вовк», вивчення логоритмічної вправи «Настрій», читання казки «Колобок», розповідання казки «Як фарби подружилися», складання розповіді «Заєць» за допомогою мнемокуба.
Хід заняття:
(Вихователь разом із дітьми заходить до групової кімнати та звертає увагу дітей на присутніх у залі, пропонує чемно привітатися з ними )
Вихователь та діти: Добрий день, добрий день, добрий день усім!
(Діти вітально хитають головами у piзні боки.)
Щастя ми бажаємо і здоров’я вам» (діти показують на присутніх) А щоб щастя – ось таке! (підносять руки до грудей) А здоров’я – ось таке! (розводять руки в сторони)
Вихователь: Діти, коли я сьогодні прийшла до дитячого садочка, я побачила ось ці кольорові повітряні кульки. Вони принесли нам запрошення до казкової країни, де живуть герої улюбленої вами казки Колобок. Чи згодні ви подорожувати? А допоможуть нам потрапити в казкову країну повітряні кульки. Оберіть собі повітряну кульку і помандруємо.
(діти беруть повітряну кульку та ідуть по змійкою)
Вихователь: Світ раптово став казковим, а наш ранок –кольоровим, Адже ми тепер, як в казці, - мандруємо в кольорочасі.
(діти випускають повітряні кульки)
Вихователь: Ось ми з вами і в казці.
Слайд 2
Подивіться, будинок стоїть. А хто в ньому живе? (дід та баба) Діти, вони дуже сумні. Спекли вони Колобка, поклали на віконце остигати, а він у ліс покотився. А там звірі, раптом з Колобком біда станеться?
Вихователь: діти, давайте допоможемо знайти Колобка. А щоб набратися сил бабуся нам приготувала водичку , яка стоїть на жовтій скатертині. Подивіться на склянки, яким кольором зарядилася водичка?
Діти: жовтим.
Вихователь: давайте разом промовимо слова про жовту водичку і вип’ємо її.
Діти промовляють слова: «Я люблю водичку жовту, що, як сонце, зігріває. А коли надворі мряка – ця вода нас звеселяє».
Кольоротерапія «Жовта водичка» (діти п’ють водичку, а вихователь промовляє слова)
Вихователь: Сонячні промінчики пронизують наші голівки, ручки, ніжки, і ми одразу відчуваємо тепло та радість. Настрій в нас покращився, ми набралися сил, що ж, рушаймо!
Слайд 3
(діти ідуть промовляючи слова)
Діти: По доріжці ми підемо, Туп –туп, туп-туп Може Колобка знайдемо? Туп-туп!
Слайд 4
Вихователь: Діти, давайте всі разом привітаємося із Зайчиком. Давайте розкажемо Зайчику все, що ми про нього знаємо. А допоможе на чарівний кубик. Зайчик вам буде показувати кольорову сторону кубика, а ви повинні знайти цю сторону на нашому кубику та за допомогою картинки розказати про зайчика.
Складання розповіді «Зайчик» за допомогою мнемокуба.
Вихователь: Зайчик, скажи, чи не бачив ти Колобка, ми його розшукуємо!
Зайчик (на слайді): пограйте ще зі мною, тоді скажу. Ви повинні розселити моїх друзів в хатинки такої форми як і зайчик.
Д/г «Друзі Зайчика»
Мета: закріпити поняття форма та колір предметів. Вправляти в умінні добирати предмети відповідно за формою та кольором.
Хід гри: діти обирають собі зайчика, називають якої він форми та обирають відповідну картинку з хатинкою відповідної форми та кольору.
Слайд 5
Зайчик: молодці діти, а Колобок покотився далі по різнокольоровій доріжці. Вихователь: Давайте подякуємо Зайчику. Вихователь: рушаймо далі!
(діти ідуть по доріжці здоров’я промовляючи слова)
Діти: По доріжці ми підемо, Туп –туп, туп-туп Може Колобка знайдемо? Туп-туп!
Слайд 6
(аудиозапис шуму дощу)
Вихователь: Діти, чуєте, дощик пішов. Подивіться дощик в цій країні незвичайний, він різнокольоровий. Давайте походимо між струменями цього дощу.
Вправа з кольоротерапії «Різнокольоровий дощик»
Мета: сприяти заспокоєнню , налаштуванню на позитивний лад. Розвивати колірні асоціації, вміння відчувати колір.
Матеріал: різнокольорові стрічки, підвішені вгорі.
Хід: вихователь пропонує дітям пробігти під струменями різнобарвного дощу та зобразити мімікою свої емоції, які у них викликає той чи інший колір.
Вихователь: Діти, дощик закінчився, а хмарка залишилася. Подивіться, в ній є маленькі хмаринки. Візьміть собі хмарку та відтворіть звуки дощу, який ви чули, коли ходили під кольоровим дощиком, барабанячи пальчиками по «хмарці» (порожній пластиковій пляшці).
(діти барабанять пальчиками по пляшці)
Слайд 8
Вихователь: Діти, поки ми з вами грали з дощиком, подивіться, хто це біля ялинки з’явився? (Вовк) Давайте привітаємося з вовком пальчиками.
Пальчикова гра « Сірий вовк»
Здрастуй, здрастуй, сірий вовк, (тиснути долоні, змінюючи їх стан) Сірий вовк, сірий вовк. (показати «паща») Діточок ти не лякай (погрозити пальцем) Краще з нами ти пограй! (стискати і розтискати кулачки)
Вихователь: Діти, яку пісеньку співає Вовк? ( У-У-У)
Артикуляційна гімнастика « У-У-У»
Вихователь: Давайте разом з Вовком заспіваємо його пісеньку. Спочатку голосно, тихо, а тепер пошепки. Які молодці, правильно пісеньку співали. Діти, поки ми з вами співали пісеньку, вовк засумував. Подивіться голову опустив. Давайте покажемо як і в нас може змінюватися настрій.
( Діти зображають разом з педагогом)
Логоритміка «Настрій»
Настрій мій, кожен день міняється, Тому що кожен день, що-небудь трапляється: То я злюся (діти ставлять руки на пояс, вимовляють слова насупившись), То посміхаюся (посміхаються), То сумую (опускають плечі і голову вниз, роблять сумний вираз обличчя), То дивуюся (розводять руки в сторони, роблять дивний вираз обличчя), То буває, так злякаюся (ставлять ноги разом, трохи присідають, обхоплюють себе руками і піднімають плечі, роблять переляканий вираз обличчя), То буває, посиджу, поміркую, помовчу (сідають, піднімають голову, роблять мрійливий вираз обличчя, кладуть одну руку під щоку, другою рукою притримують першу – тихо сидять в цій позі деякий час)
Вихователь: Як допомогти Вовчику? (відповіді дітей)
Вихователь: Давайте йому посміхнемося широко-широко. Подаруємо саму добру свою посмішку.
Гра «Подаруй усмішку»
(Діти дарують свою посмішку Вовчику)
Вихователь: Вовчику, скажи, чи не бачив ти Колобка, ми його розшукуємо!
Слайд 9
Вовк: Колобок покотився далі по зеленій доріжці.
(Діти прощаються з вовчиком)
Гра з кольоротерапії «Зелена доріжка»
Кожен з вас по черзі пройде по цій доріжці, вибере собі будь-який предмет і розкаже, що ви знайшли на доріжці.
(всі діти виконують завдання.)
Молодці, ви добре впоралися із завданням, а тепер ми перевіримо нашу пам'ять. Поверніть предмет на те ж саме місце, де він лежав.
Вихователь: Діти, подивіться будиночок стоїть. Цікаво, хто в будиночку живе? Діти: Ведмідь.
Слайд 10
Вихователь: Діти, який ведмідь? (Клишоногий, коричневий, волохатий, великий). Вихователь: Давайте запитаємо у нього, куди пішов колобок.
(Діти запитують ведмедя куди пішов). Вихователь: Мишко покаже, куди пішов колобок, якщо ми йому допоможемо. Він хоче намалювати овочі, але відповідних фарб у нього немає.
(Вихователь показує фарби які є у мишка, діти називають колір: синій, жовтий, червоний. Потім показує овочі, які хоче намалювати ведмедик, діти називають овоч і колір: морква – помаранчева, баклажан – фіолетовий, огірок – зелений).
Експериментування
Вихователь: діти давайте покажемо та розкажемо Ведмедику, які фарби ми повинні з’єднати, щоб отримати оранжевий колір.
(діти розказують, а потім з’єднують червоний та жовтий колір)
А як отримати фіолетовий колір? (синій та червоний) А як отримати зелений колір? (жовтий та синій)
Вихователь: Молодці. Тепер ведмедик зможе намалювати овочі. За це він, показав куди пішов колобок.
(на слайді діти бачать різнокольорові сліди)
Вихователь: Нам треба іти цими слідами.
(діти ідуть по слідах)
Подивіться, на пеньочку сидить Колобок.
Слайд 11
Діти бачать пеньок, на якому сидить колобок, а поруч лисицю.
Вихователь: Йому потрібно допомогти. Якщо колобок змінить колір, то лисиця злякається і втече. А допоможе нам чарівна різнокольорова доріжка.
Електронна гра «Зміни колір Колобку»
Хід гри: Діти, давайте відправимо Колобка в подорож по різнокольоровій доріжці.
Слайд12
Колобок покотився по блакитній доріжці. Яким він став? (блакитним).Оберіть предмети такого самого кольору. (діти обирають) Відповіді дітей: Колобок такого самого кольору як і квітка, краплинка, ґудзик.
Слайд 13
Колобок покотився по червоній доріжці. Яким він став? (Червоним). Назвіть предмети на які став схожий Колобок? Відповіді дітей: - Колобок червоний і помідор. - Колобок за кольором такий же як і машина. - Колобок червоний і повітряна кулька червона.
Слайд 14
Колобок покотився по фіолетовій доріжці. Яким він став? (Фіолетовим). Назвіть предмети на які став схожий Колобок? Відповіді дітей: - Колобок фіолетовий і намисто фіолетове. - Колобок за кольором такий же як і олівець. - Колобок за кольором такий же як і парасолька. Вихователь: Молодці. Лисиця злякалася і втекла. Ми врятували колобка. Ось і дідусь з бабусею поспішають до нього. А нам за поміч бабуся спекла смаколики.
Слайд 15
Вихователь: Діти, чи сподобалась вам подорож в казкову країну? Кому ми допомагали? Що найбільше вам сподобалось під час подорожі?
А нам час повертатися до садочка. Давайте скажемо чарівні слова «Кругом себе обернись і в садочку опинись!»