Конспект комплексного заняття "Слідами Колобка"

Про матеріал
Конспект комлексного заняття в другій молодшій групі з використанням кольоротерапії, експериментування, технологій ТРВЗ та мнемотехніки
Перегляд файлу

https://25mb.ru/img1/picture/Aug/07/6f6f615c13b17489b4f0953e24f0609f/1.jpg


Конспект                                                                                                          комплексного заняття з елементами кольоротерапії, експериментування, технологій ТРВЗ  та мнемотехніки                                                                                     на тему «Слідами Колобка»                                                                                           для дітей II молодшої групи

 

 

 

Програмові завдання:

Освітні:                                                                                                                          

  • дати дітям знання про різноманітність навколишнього світу, за допомогою елементів кольоротерапії;                                   
  • уточнити знання дітей про ознаки предметів «Колір», «Форма»,                           «Звук», продовжити вправляти порівнювати об'єкти за ознаками і орієнтуватися на площині;  
  • закріпити у дітей вміння слухати і розуміти мовлення як однолітків так і дорослих; вступати в розмову й відповідати   на запитання; продовжувати закріплювати чітку артикуляцію звуку  У;
  • вправляти в умінні розповідати, використовуючи мнемокуб;   
  • закріпити уявлення дітей про отримання нових кольорів, відтінки помаранчевого, фіолетового, зеленого, шляхом змішування фарб;
  • тренувати дітей вмінню орієнтуватися у різних емоційних станах.

 

Розвиваючі:

  • розвивати мовленнєву активність; пам'ять;
  • почуття ритму, вміння узгоджувати слово з рухом за допомогою логоритмічних вправ
  • прагнення до пізнання краси фарб у навколишньому;
  • дрібну моторику пальців рук при виконанні пальчикової гімнастики.

 

Виховні:                                                                                                            

  • виховувати розуміння, що колір здатен поліпшити настрій та здоров’я малюка;
  • товариські стосунки, почуття взаємодопомоги.

 

 

Матеріал та обладнання:                                                                                                          проектор, презентація до ходу заняття, електронна дидактична гра «Зміни колір Колобку», набірне полотно, картки до д/г «Друзі Зайчика», мнемокуб, повітряні кульки із запрошенням, склянки з питною водою, сухий дощ зі стрічок, порожні пляшечки – хмарки, доріжка здоров’я, зелена доріжка з зеленими предметами, фарби: жовта, синя, червона на кожну дитину, палітри, пензлики, серветки.

Попередня робота:                                                                                                                     заучування слів до пальчикової гімнастики «Сірий вовк»,  вивчення логоритмічної  вправи  «Настрій», читання казки «Колобок», розповідання казки «Як фарби подружилися», складання розповіді «Заєць» за допомогою мнемокуба.

 

 

Хід заняття:

(Вихователь разом із дітьми заходить до групової кімнати та звертає увагу дітей на присутніх у залі, пропонує чемно привітатися з ними )

Вихователь та діти:                                                                                                                       Добрий день, добрий день, добрий день усім!

(Діти вітально хитають головами у piзні боки.)

Щастя ми бажаємо і здоров’я вам»                   (діти показують на присутніх)                                                              А щоб щастя – ось таке!                                   (підносять руки до грудей)                                                                                    А здоров’я – ось таке!                                      (розводять руки в сторони)

Вихователь:                                                                                                                                        Діти, коли я сьогодні прийшла до дитячого садочка, я побачила ось ці кольорові повітряні кульки. Вони принесли нам запрошення до казкової країни, де живуть герої улюбленої вами казки Колобок. Чи згодні ви подорожувати? А допоможуть нам потрапити в казкову країну повітряні кульки. Оберіть собі повітряну кульку і помандруємо.

(діти беруть повітряну кульку та ідуть по змійкою)

Вихователь:                                                                                                                                                                      Світ раптово став казковим, а наш ранок –кольоровим,                                                                                                Адже ми тепер, як в казці, - мандруємо в кольорочасі.

(діти випускають повітряні кульки)

Вихователь: Ось ми з вами і в казці.

Слайд 2

Подивіться, будинок стоїть. А хто в ньому живе?   (дід та баба)                                               Діти, вони дуже сумні. Спекли вони Колобка, поклали на віконце остигати, а він у ліс покотився. А там звірі, раптом з Колобком біда станеться?

Вихователь: діти, давайте допоможемо знайти Колобка. А щоб набратися сил бабуся нам приготувала водичку , яка стоїть на жовтій скатертині.  Подивіться на склянки, яким кольором зарядилася водичка?

Діти: жовтим.

Вихователь: давайте разом промовимо слова про жовту водичку і вип’ємо її.

Діти промовляють слова:                                                                                                                       «Я люблю водичку жовту, що, як сонце, зігріває.                                                                      А коли надворі мряка – ця вода нас звеселяє».

Кольоротерапія «Жовта водичка»                                                                                              (діти п’ють водичку, а вихователь промовляє слова)

Вихователь:                                                                                                                                   Сонячні промінчики пронизують наші голівки, ручки, ніжки, і ми одразу відчуваємо тепло та радість. Настрій в нас покращився, ми набралися сил, що ж, рушаймо!

Слайд 3                                                                                                 

(діти ідуть промовляючи слова)

Діти:                                                                                                                                             По доріжці ми підемо,                                                                                                                 Туп –туп, туп-туп                                                                                                                            Може Колобка знайдемо?                                                                                                                                  Туп-туп!

Слайд 4

Вихователь: Діти, давайте всі разом привітаємося із Зайчиком. Давайте розкажемо Зайчику все, що ми про нього знаємо. А допоможе на чарівний кубик. Зайчик вам буде показувати кольорову сторону кубика, а ви повинні знайти цю сторону на нашому кубику та за допомогою картинки розказати про зайчика.

Складання розповіді «Зайчик» за допомогою мнемокуба.

Вихователь: Зайчик, скажи, чи не бачив ти Колобка, ми його розшукуємо!

Зайчик (на слайді): пограйте ще зі мною, тоді скажу. Ви повинні розселити моїх друзів в хатинки такої форми як і зайчик.

Д/г «Друзі Зайчика»

Мета: закріпити поняття форма та колір предметів. Вправляти в умінні добирати предмети відповідно за формою та кольором.

Хід гри: діти обирають собі зайчика, називають якої він форми та обирають відповідну картинку з хатинкою відповідної форми та кольору.

Слайд 5

Зайчик: молодці діти, а Колобок покотився далі по різнокольоровій доріжці.     Вихователь: Давайте подякуємо Зайчику.                                                                            Вихователь: рушаймо далі!

 (діти ідуть по доріжці здоров’я промовляючи слова)

Діти:                                                                                                                                                   По доріжці ми підемо,                                                                                                                             Туп –туп, туп-туп                                                                                                                            Може Колобка знайдемо?                                                                                                                                   Туп-туп!

Слайд 6

(аудиозапис шуму дощу)

Вихователь: Діти, чуєте, дощик пішов. Подивіться дощик в цій країні незвичайний, він різнокольоровий. Давайте походимо між струменями цього дощу.

Вправа з кольоротерапії «Різнокольоровий дощик»

Мета:                                                                                                                                                  сприяти заспокоєнню , налаштуванню на позитивний лад.  Розвивати колірні асоціації, вміння відчувати колір.                                                                                                                          

Матеріал:                                                                                                                                        різнокольорові стрічки, підвішені вгорі.

Хід:                                                                                                                                                                                                                                                                      вихователь пропонує дітям пробігти під струменями різнобарвного дощу та зобразити мімікою свої емоції, які у них викликає той чи інший колір.

Вихователь: Діти, дощик закінчився, а хмарка залишилася. Подивіться, в ній є маленькі хмаринки. Візьміть собі хмарку та відтворіть звуки дощу, який ви чули, коли ходили під кольоровим дощиком, барабанячи пальчиками по «хмарці» (порожній пластиковій пляшці).

(діти барабанять пальчиками по пляшці)

 

Слайд 8

Вихователь: Діти, поки ми з вами грали з дощиком, подивіться, хто це біля ялинки з’явився? (Вовк)                                                                                                                                  Давайте привітаємося  з вовком пальчиками.

Пальчикова гра « Сірий вовк»

Здрастуй, здрастуй, сірий вовк,               (тиснути долоні, змінюючи їх стан)                                           Сірий вовк, сірий вовк.                       (показати «паща»)                                                                         Діточок ти  не лякай                                  (погрозити пальцем)                                                                                  Краще з нами ти пограй!                         (стискати і розтискати кулачки)

Вихователь: Діти, яку пісеньку співає Вовк? ( У-У-У)

Артикуляційна гімнастика « У-У-У»

Вихователь:                                                                                                                                   Давайте разом з Вовком заспіваємо його пісеньку. Спочатку голосно, тихо, а тепер пошепки. Які молодці, правильно пісеньку співали. Діти, поки ми з вами співали пісеньку, вовк засумував. Подивіться голову опустив. Давайте покажемо як і в нас може змінюватися настрій.

( Діти зображають разом з педагогом)

Логоритміка «Настрій»

Настрій мій, кожен день міняється,                                                                                                                   Тому що кожен день, що-небудь трапляється:                                                                                                      То я злюся (діти ставлять руки на пояс, вимовляють слова насупившись),                                                                                 То посміхаюся (посміхаються),                                                                                                                                  То сумую (опускають плечі і голову вниз, роблять сумний вираз обличчя),                                                                 То дивуюся (розводять руки в сторони, роблять дивний вираз обличчя),                                                                                       То буває, так злякаюся (ставлять ноги разом, трохи присідають, обхоплюють себе руками і піднімають плечі, роблять переляканий вираз обличчя),                                                                                                                       То буває, посиджу, поміркую, помовчу (сідають, піднімають голову, роблять мрійливий вираз обличчя, кладуть одну руку під щоку, другою рукою притримують першу – тихо сидять в цій позі деякий час)

Вихователь: Як допомогти Вовчику? (відповіді дітей)

Вихователь: Давайте йому посміхнемося широко-широко. Подаруємо саму добру свою посмішку.

Гра «Подаруй усмішку»

(Діти дарують свою посмішку Вовчику)

Вихователь: Вовчику, скажи, чи не бачив ти Колобка, ми його розшукуємо!

Слайд 9

Вовк: Колобок покотився далі по зеленій доріжці.

(Діти прощаються з вовчиком)

Гра з кольоротерапії «Зелена доріжка»

Кожен з вас по черзі пройде по цій доріжці, вибере собі будь-який предмет і розкаже, що ви знайшли на доріжці.

(всі діти виконують завдання.)                                                                                                   

Молодці, ви добре впоралися із завданням, а тепер ми перевіримо нашу пам'ять. Поверніть предмет на те ж саме місце, де він лежав.

Вихователь: Діти, подивіться будиночок стоїть. Цікаво, хто в будиночку живе?                                                                                                                     Діти: Ведмідь.

Слайд 10

Вихователь:  Діти, який ведмідь? (Клишоногий, коричневий, волохатий, великий).                                                                                                                                                                                           Вихователь: Давайте запитаємо у нього, куди пішов колобок.

                                                 (Діти запитують ведмедя куди пішов).                                                                                                                    Вихователь: Мишко покаже, куди пішов колобок, якщо ми йому допоможемо.                                                Він хоче намалювати овочі, але відповідних фарб у нього немає.

 (Вихователь показує фарби які є у мишка, діти називають колір: синій, жовтий, червоний.  Потім показує овочі, які хоче намалювати ведмедик, діти називають овоч і колір: морква – помаранчева, баклажан – фіолетовий, огірок – зелений).

Експериментування

Вихователь:                                                                                                                                         діти давайте покажемо та розкажемо Ведмедику, які фарби ми повинні з’єднати, щоб отримати оранжевий колір.

(діти розказують, а потім з’єднують червоний та жовтий колір)

А як отримати фіолетовий колір? (синій та червоний)                                                                                    А як отримати зелений колір? (жовтий та синій)

Вихователь:                                                                                                                             Молодці. Тепер ведмедик зможе намалювати овочі. За це він, показав куди пішов колобок.

(на слайді діти бачать різнокольорові сліди)

Вихователь:                                                                                                                              Нам треба іти цими слідами.

(діти ідуть по слідах)

 Подивіться, на пеньочку сидить Колобок.

Слайд 11

Діти бачать пеньок, на якому сидить колобок, а поруч лисицю.

Вихователь:                                                                                                                                         Йому потрібно допомогти. Якщо колобок змінить колір, то лисиця злякається і втече. А допоможе нам чарівна різнокольорова доріжка.

Електронна гра «Зміни колір Колобку»

Хід гри:                                                                                                                                                Діти, давайте відправимо Колобка в подорож по різнокольоровій доріжці.

Слайд12

Колобок покотився по блакитній доріжці. Яким він став? (блакитним).Оберіть предмети такого самого кольору. (діти обирають)                                                                                                     Відповіді дітей:                                                                                                                                 Колобок такого самого кольору як і квітка, краплинка, ґудзик.

Слайд 13

Колобок покотився по червоній доріжці. Яким він став? (Червоним). Назвіть предмети на які став схожий Колобок?                                                                                                                  Відповіді дітей:                                                                                                                                                   - Колобок червоний і помідор.                                                                                                                       - Колобок за кольором такий же як і машина.                                                                                                                   - Колобок червоний і повітряна кулька червона.

Слайд 14

Колобок покотився по фіолетовій доріжці. Яким він став? (Фіолетовим). Назвіть предмети на які став схожий Колобок?                                                                                                                    Відповіді дітей:                                                                                                                                               - Колобок  фіолетовий і намисто фіолетове.                                                                                                 - Колобок за кольором такий же як і олівець.                                                                                                  - Колобок за кольором такий же як і парасолька.                                                                      Вихователь:                                                                                                                             Молодці. Лисиця злякалася і втекла. Ми врятували колобка. Ось і дідусь з бабусею поспішають до нього. А нам за поміч бабуся спекла смаколики.

Слайд 15

 Вихователь:                                                                                                                             Діти, чи сподобалась вам подорож в казкову країну? Кому ми допомагали? Що найбільше вам сподобалось під час подорожі?

А нам час повертатися до садочка. Давайте скажемо чарівні слова «Кругом себе обернись і в садочку опинись!»

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Адаменко Наташа
    Не можу подивитись слайди
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
4340
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку