Конспект комплексного заняття
«У пошуках рукавички»
Мета: закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, поняття «порівну», «більше, менше на один», про зимуючих птахів; викликати у дітей активне співчуття до зимуючих птахів, бажання надавати їм посильну допомогу, прислів’я та прикмети про зиму; збагачувати знання малят про життя тварин взимку, особливості життєдіяльності, розвивати пізнавальну активність, дрібну моторику, зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Обладнання: «чарівний» килим, ялинки, дерева, сніжинки з буквами, 2 підноса з манкою, фігурки птахів (синичка, снігур), годівничка, насіння для пташок, картки для гри «Відшукай будинок», пеньки, рукавичка.
Хід заняття
Вихователь:
Сонечко встало,
Іде новий день.
Любі малята
Усім: «Добрий день!»
Діти:
Добрий день, добрий день
Раді ми казати.
Добрий день, добрий день,
Усмішки бажати !
Вихователь: Діти, подивіться, хто це тут сидить і сумує?
Діти: Собака.
Вихователь: Давайте підійдемо ближче. (Підходять до собаки.)
Вихователь: Маргарита, запитай у собаки що з нею трапилося?
Дитина: Що з тобою собачко, чому ти сумуєш?
Собака: Як же мені не сумувати, загубив дід свою рукавичку. Попросив мене її відшукати. Але зараз зима, все замело снігом і я ніяк не можу її знайти.
Вихователь: Не хвилюйся, собачко, ми з дітками тобі допоможемо відшукати рукавичку. Правда, діти? (Так.)
Собака: Дякую вам.
Вихователь: Діти, а у якій казці дід загубив свою рукавичку? («Рукавичка».)
Вихователь: А де ж він її загубив? (У лісі.)
Вихователь: Правильно. Отже, щоб допомогти собачці ми з вами відправимося у ліс. А подорожувати будемо на чарівному килимі. Сідайте.
(Під музику діти летять на килимі у ліс.)
Вихователь. Ось ми і приїхали. Подивіться, як тут гарно.
Вихователь: А яка зараз пора року? (Зима.)
-А зима яка? ( Холодна, морозна, весела, біла, снігова,сувора, казкова, чарівна, гарна, святкова… )
- Що падає з неба? (Сніг.)
- Сніг який? (Білий, іскристий, блискучий, м’який, пухнастий, мокрий, сірий, брудний, холодний.)
- А що можна робити взимку зі снігу?
( Грати в сніжки. Робити снігову гірку. Ліпити сніговика.)
Вихователь: Тільки де ж нам шукати рукавичку? Подивіться яка гора снігу, може під нею наша рукавичка?
(Діти під купою сніжинок знаходять букви, називають та малюють на манці.)
Вихователь: Молодці! Але ж тут нашу рукавичку ми не знайшли. Підемо далі.
Вихователь: Діти, подивіться які гарні ялиночки, може наша рукавичка десь біля них загубилася? (Підходять до ялинок, вихователь звертає увагу дітей на ялинку, на яку «прилетіли» пташки.)
Вихователь: А що це за пташки? (снігурі та синички). Давайте порахуємо, скільки тут синичок?(3.) А снігурів? (2.) Кого більше? (синичок). На скільки? (на 1). Що потрібно зробити, щоб пташок стало порівну? (вихователь додає одну пташку, діти роблять висновок, що пташок стало порівну).
Вихователь: Діти, а як живеться пташкам узимку? (Погано.) Чому? (Тому що їм важко знайти собі їжу.) Як можна допомогти пташкам узимку? (Повісити годівнички, насипати зерно, крихти хліб.) Давайте і ми повісимо для наших пташок годівничку і насиплемо для них їжі (діти насипають зерно у годівничку та вішають її на ялинку разом з вихователем).
Вихователь: Давайте подивимось чи немає тут нашої рукавички (шукають біля ялинок рукавичку, знаходять під однією зайчика).
Вихователь: Ой, а хто це тут сидить? (Зайчик.) Якого кольору шубка у зайчика взимку? (Білого.) Чому?
Вихователь: Давайте запитаємо у зайчика, чи не бачив він рукавичку? (Запитують) Він просить вас назвати прикмети і прислів’я про зиму (діти називають та пояснюють їх значення).
До завірюхи треба кожуха.
Багато снігу – багато хліба.
Сонце блищить, а мороз тріщить.
Лютий лютує, та весні дорогу готує.
Виховаель: Молодці, а ще зайчик хоче, щоб ви з ним трішечки потанцювали.
Фізкультхвилинка «Рукавичка» (відео на телевізорі).
Вихователь: Рушаймо далі, адже тут немає нашої рукавички.
Підходять до «озера» (синя тканина у формі круга).
Вихователь: Діти, що це? (Озеро) Що взимку трапляється з річками, морями та озерами? (Вкриваються кригою, можна провалитися під нею або під слизнутися.) Як же нам тепер перебратися на іншу сторону озера? (Перейти через місточок)
Вихователь: Молодці! Дівчатка переходитимуть міст по широкій стрічці, а хлопчики по вузькій.
Діти переходять міст та підходять до пеньочків, біля яких сидять звірята (білочка, ведмідь, лисиця, вовк.)
Вихователь: Діти, подивіться що це за звірята? (Діти називають.) Може вони нам підкажуть де наша рукавичка. Які вони, свійські чи дикі? (Дикі.) Чому? (Тому що живуть у лісі.) Зимонька замела усі доріжки і вони не можуть дістатися своєї домівки. Давайте допоможемо їм та вони нам підкажуть, де шукати нашу рукавичку.
Д/г «Відшукай будинок» (діти виконують завдання на картках, вихователь перевіряє).
Вихователь: Молодці! Тепер звірям тепло у своїх домівках і морози їм не страшні. Звірята нам підказали, що бачили нашу рукавичку он на тому дереві (показує на дерево). Давайте підійдемо і подивимося. (Підходять до дерева.)
Вихователь: Діти, чи бачите ви тут нашу рукавичку? (Ні.) Можливо її притрусило снігом? Давайте наберемо повні легені повітря і подмухаємо на дерев, щоб розчистити сніг.
Дихальна вправа (Діти дмухають на дерево, з відти падає рукавичка.)
Вихователь: Подивіться, а ось і рукавичка! Тримай, собачко. (З’являється дід.)
Дід: Добрий день, малята! О, собачко ти знайшов мою рукавичку?
Собака: Так. Це діти допомогли мені її знайти.
Дід: Дякую вам, діти!и Тримайте за це від мене подаруночки!
Вихователь: Дякуємо, діду.
Дід: Ну що, собачко, ходімо додому. До побачення, діти!
Вихователь: До побачення! А нам час повертатись у наш дитячий садок. На чому можна подорожувати взимку? (На санчатах, лижах, ковзанах…)
Вихователь: Правильно! Отже, давайте оберемо з вами лижі та повернемося на них до дитячого садка. (Діти промовляють разом з вихователем віршовані рядки та імітують ходьбу на лижах.)
Вихователь: Ось ми і повернулися. Діти, а де ми з вами були? Що вам запам’яталося найбільше? (Відповіді дітей.)