Конспект логопедичного заняття тема: «В гостях у лисички»

Про матеріал
Мета: з’ясувати рівень засвоєння дітьми програмових завдань з пізнавального розвитку сенсорики: розрізняти величину, колір, форму, вміння складати картинку з двох частин, та декількох пазлів; ознайомлення з довкіллям: елементарні знання про вантажний транспорт; ознайомлення з природою: називати тварин, імітувати їх звуки, розрізняти за зовнішнім виглядом, назвою, огірки, помідори, моркву, цибулю, картоплю, яблука, груші та інші фрукти; з мовленнєвого розвитку: активізувати словник дітей прикметниками, дієсловами, вміння відповідати на запитання. Розвивати увагу, мовлення, дрібну моторику пальців рук, виховувати інтерес до навколишнього, добрі стосунки, бажання виконувати запропоновані завдання, викликати радісний настрій, позитивні відчуття.
Перегляд файлу

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\Тварини\1623960.jpg

Шановні батьки, сьогодні заняття «Рідна мова»

Конспект логопедичного заняття тема: «В гостях у лисички»

 

Мета: з’ясувати рівень засвоєння дітьми програмових завдань з пізнавального розвитку сенсорики: розрізняти величину, колір, форму, вміння складати картинку з двох частин, та декількох пазлів; ознайомлення з довкіллям: елементарні знання про вантажний транспорт; ознайомлення з природою: називати тварин, імітувати їх звуки, розрізняти за зовнішнім виглядом, назвою, огірки, помідори, моркву, цибулю, картоплю, яблука, груші та інші фрукти; з мовленнєвого розвитку: активізувати словник дітей прикметниками, дієсловами, вміння відповідати на запитання. Розвивати увагу, мовлення, дрібну моторику пальців рук, виховувати інтерес до навколишнього, добрі стосунки, бажання виконувати запропоновані завдання, викликати радісний настрій, позитивні відчуття.

Матеріал та обладнання: іграшка чи ілюстрація лисички, пірамідки.

▪ Д. г. «Склади картинку» (із двох частин)

▪ Д. г. «Підбери ґудзики до сукні» (геометричні фігури)

▪ Д. г. «Дикі та свійські тварини»

▪ Д. г. «Грибна галявина»(співвідношення кольорів)

▪ Д. г. «Чарівна торбинка»(фрукти, овочі)

▪ Д. г. «Склади пірамідку» (величина)

▪ Д. г «Одягни їжачка»(прищіпки)

Хід заняття

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\Risunok_lisy_41_01205515.jpgДорослий показує на картинці лисичку:

- Дитино, поглянь, хто це? Де вона живе? Давай розглянемо : що у лисички є на голові (вушка, очки, носик). Яка в неї шубка? Якого кольору? Якій хвіст? (гарний, великий, пухнастий, рудій).

Лисичка хоче запросити тебе до себе в гості, але спочатку треба виконати всі завдання, які лисичка для тебе запропонувала… Ти згоден? (так) . Давай запропонуємо лисичці гарного дню.

Психогімнастика

Дитино виконує дії згідно слів тексту:

Зранку у віконечко зазирнуло сонечко, (нахили вліво, вправо)

Мило посміхнулося (посміхнутися),

До щічки доторкнулося (торкнутися щічок),

Промінцем погладило (гладити ручки),

Не сумуй! – порадило (погрозити пальчиком),

День, що розпочався, щоб у тебе вдався! (плескати в долоні)

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\888.jpgДорослий пропонує розглянути як багато кілець , скласти пірамідки, показати велике кільце і маленьке.

Д. г. «Склади пірамідку»

– Дитино, наша хитра лисичка порізала ножицями картинки и хоче, щоб ти їх поскладав. Давай зробимо для неї добру справу!

Дитина складає і називає зображення картинок.

 

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\gruzovik-zagadki.jpgД. г. «Склади картинку» (Див. додаток)

- Поглянь, що це за машина? (вантажна) Що в неї є? (кабіна, кузов, колеса) Що вона перевозить? (вантажі) Хто водій? (Їжачок) Що він нам привіз?

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\2b912ac2455f679c6da89230673ab42e.jpgДорослий відчиняє чарівну торбинку з овочами та фруктами й дитина розкладає їх на 2 кошика.

Матеріал для друкування (дивитися додаток)

Д. г. «Чарівна торбинка»

– Молодець! У водія їжачка є друзі, які залишились без голочок, давай ми їм допоможемо! Але спочатку приготуємо наші пальчики.

Пальчикова гра:

Пальці грілися на сонці, веселились, грались

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\2490351beae0396a628fdad52eaf9e45.pngМісяць зазирнув в віконце, пальчики сховались!

Д. г.» Одягни їжачка»

– Ми з тобою знаємо, що їжачки люблять збирати гриби, давай разом зробимо гарні галявини з різнокольорових грибочків! Дитина знаходять домівки для грибочків відповідно кольору. (синій, жовтий, зеленій, червоний, білий, помаранчевий).

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\E173.jpgД. г. «Грибна галявина» https://www.youtube.com/watch?v=2cosGqnBbxU

– Добре, дитино! Поглянь, цім сукням не вистачає ґудзиків, але вони різної форми, знайди ґудзик круглої форми, ґудзик у формі квадрата, ґудзик у формі трикутника і поклади їх на місця!

Д. г. «Підбери ґудзики до сукні»

Фізхвилинка:

- Раз, два, три, чотири, п’ять (дитина плескає в долоньки),

Всюди можу я гуляти (дитина крокує),

Стриб, стриб, стриб у сяйві дня (стрибає),

Зникло сонце, зник і я! (дитина присідає, закриваючи очі долоньками).

Знову сонце! Ось він Я! (дитина відкриває очі, підстрибує, радіє).

-А зараз, трохи відпочинемо, розглянемо тваринок і знайдемо їх домівки. Які тваринки живуть у бабусі на подвір’ї? (свійські) А в лісі живуть …(дикі) тварини. Вони розгубилися, треба їм допомогти знайти свою домівку.

Дитина шукає відповідні отвори для тварин на планшеті.

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\31467.013.jpgД. г. «Дики та свійські тварини»

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\Тварини\16850056df2ebd72ddf41f3a7c74640b.jpg

 

 

 

 

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\Без названия.jpg

 

Дорослий. Наша лисичка живе у лісі, ось її домівка, і вона приготувала для тебе сюрприз!

Дитина знаходить в мисці з піском маленькі іграшки, дякує лисичці.

 

Додаток

Д. г. «Склади картинку»

C:\Users\Vita\Desktop\Занятия для дитей\РАЗРЕЗНЫЕ картинки\Домашні тварини\SGHpX51tc-I.jpgC:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\гр8\001.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д. г. «Чарівна торбинка»

C:\Users\Vita\Desktop\Занятия для дитей\Дидактичний та демонстраційний матеріал\Овочі,фрукти Картки\игра ФОЯ\игровое поле фрукты.jpgC:\Users\Vita\Desktop\Занятия для дитей\Дидактичний та демонстраційний матеріал\Овочі,фрукти Картки\игра ФОЯ\игровое поле овощи.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Vita\Desktop\Занятия для дитей\Дидактичний та демонстраційний матеріал\Овочі,фрукти Картки\игра ФОЯ\фрукты.jpg

C:\Users\Vita\Desktop\Занятия для дитей\Дидактичний та демонстраційний матеріал\Овочі,фрукти Картки\игра ФОЯ\овощи.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\Тварини\f1073-5.jpg

План-конспект логоритмічного заняття

Тема: «Дикі тварини наших лісів»

Підготувала вчитель-логопед Деренько В. С.

Дата 26 травня вівторок 2020 р.

І.Крокування (Крокування, перешикування, ходьба навшпиньки та легкий біг).

Привітання.

Дорослий. Доброго ранку! Поглянь до нас завітали гості,привітаймося з ними! (Дорослий демонструє іграшкових тварин (чи ілюстрації). Тема нашого заняття — «Дикі тварини». Де зазвичай мешкають дикі тварини? ( У лісі)Так, і я пропоную тобі веселу подорож до лісу.

1Вступна права.

Ліс — це диво, ліс – це казка,

Тож ходімо в ліс, будь-ласка!

Раз,два,три по стежинці ми пішли, (Перешикування в дві колони).

Кружляти стежка почала поміж густих дібров,

А ми в шеренги перейдемо, та голівоньки піднімемо.

І знову по доріжці побігли наші ніжки, (Легкий біг навшпиньки).

Приставний крок, боковий галоп

Ось купини на шляху, подолати їх змогу! (Маршові кроки).

ІІ. Музично-ритмічні рухи та вправи.

1.Вправа на концентрацію  уваги « У лісі»

Дорослий. Нарешті потрапили до лісу! А в лісі ростуть дерева,кущі,квіти—багато чого! Як ми їх зобразимо? За сигналом бубна зображатимеш те, що я назву.

Дитина рухається легким бігом, за сигналом бубна зупиняється і зображує дерева,кущі,квіти. (За прикладом дорослого).

2.Вправа на дихання

Дорослий. Зупинилися ми на лісовій галявині. Носом набираємо повітря,складаємо губи трубочкою і поступово, плавно, довго дмухаємо на кульбабку (3-4р). Дуже добре, аж ось летить сорока.

Дитина разом з рідними утворюють коло. У центр виходить дитина - «сорока» і читає вірш разом з дорослим.

Скри-ки-ка, скри-ки-ки, лісом ширяться чутки,

Ніби наш їжак колючий спік з горіхами пиріг.

І гукають на іменини звірів всіх у ліс побіг.

Почули звірі про свято — і поспішили у гості.

У центр кола виходить дитина – «Зайчик» і читає вірш. (Разом з дорослим).

Я іду на іменини,білий зайчик-пострибай,

Їжачку у подарунок несу морквяний коровай.

1.Мовленнєва гра-пантоміма «Зайчисько»

Дитина декламує вірш, супроводжуючи його пантомімою.

У зайчиська довгі вушка, із кущів вони стирчать, (Показати «вуха зайчика»)

Він і скаче, і стрибає — веселить своїх зайчат. (Стрибки на двох ногах на місці).

Скік-скок, скік-скок, зайчик стрибнув на пеньок, (Стрибки праворуч,ліворуч, «покрутити хвостиком»)

Лапками він дзвінко б’є, з ранку сік морквяний п’є. (Ритмічні оплески)

Лапки ставить на бочок, виставляє каблучок. (Виставити ногу на п’ятку).

4.Вправа на розвитку чуття темпу та ритму

Дорослий. Поглянь: ось іще один лісовий мешканець — ведмідь з ведмежатами, вони грають на лісовій галявинці.

Ведмежата в лісі жили, головою все крутили: ось так, ось так, ще так і ось так.

(Повороти голови)

Ведмежата мед шукали, дружно дерево гойдали. (Колові обертання корпусом)

Перевальцем всі ходили та із річки воду пили. (Ходьба перевальцем)

Потім разом танцювали, дружно лапи піднімали: (Виставляти ногу на п’яту

Кружляння)

Ось так, ось так дружно лапи піднімали .

5.Вправа на регулювання м’язового тонусу; самомасаж «Лисонька».

Дорослий. Лисичка – сестричка лісом ходила, лісом ходила, хвостиком водила, пісеньку гарну співала: «Тру-ля-ля, ля-ля-ля, ось така я краля!». (Хода, як у лисички)

Лисонька по лісу біжить. Як вода біжить?

Ой, лисичко, ой сестричко, миє лапи, миє личко, не пускає її лис неумитою у ліс. (Імітує умивання).

У центр кола виходить дитина - «лисичка» (Дорослий читає вірш)

Я відкрию вам секрет, чому файній мій портрет

Щоранку я роблю масаж! Захочете – навчу і вас!

Самомасаж «Лисонька»

Наша лиск озирнулася,

Лапкою праворуч потягнулася, лапкою ліворуч потягнулася. (Сидячи навпочіпки,роззирнутися праворуч,ліворуч).

Сонцю ніжно посміхнулася, (Підняти обличчя до гори,посміхнутися)

В кулачок кігті стискала, кулачками розтирала (Масажувати за текстом)

Ручки, ніжки і боки та голівоньку злегка. (Підвестися,потягнутися рукою з поворотом праворуч,ліворуч)

Потім лапки розтискала та долоньками почала

Гладить рученята, ніжки та голівоньку ще трішки.

Ну й лисиця ,ну й краса! (Ніби милуючись собою,виконувати напівоберти корпуса праворуч, ліворуч, ручки на поясі, спина рівна).

6 Музична вікторина

Дорослий вмикає фрагменти М.Лисенка «Пісня лисички»,

https://www.youtube.com/watch?v=-cPQ8zaynyE

 В.Ребікова «Ведмідь», https://www.youtube.com/watch?v=yZkWRSW0U_o

 Д.Кабалевського «Їжачок». https://www.youtube.com/watch?v=Jbv7KeXdOmU

 Дитина має послухати твір та прізвище композитора, проаналізувати характер, засоби виразності, темп музики. (Разом з батьками).

1.Співи

Дорослий. У їжачка в будиночку є сходинки. Ми крокуємо ними угору і вниз. Уявімо, що це музична драбина і по ній крокують лисичка, зайчик та ведмідь.

Розспівування

Йшла лисичка вгору, йшла лисичка вниз.

Дорослий. Як рухається мелодія ? угору, вниз

Пісня «Їжачок» муз. Островського, сл. Пономаренко https://www.youtube.com/watch?v=JfgWeM5EZIQ

Акомпанування на металофоні та дзвіночках

Дорослий. Який же день народження без танців?!?

Їжачок не позіхай, всіх на танець ти гукай!

Пальчикова гімнастика «Їжачки вітаються»

Коли зустрілись їжачки, то привітались залюбки:

- Здоров будь, друже!

- Ну здоров! Ну й радий я, що ти прийшов. (Водночас кінчиками великими пальці правої та лівої руки  по черзі торкатися кінчиків указівних,середніх,безіменних пальців та мізинців другої руки).

8.Танцювальна діяльність

Танок «Запрошення» укр. нар. мел., обр. Я.Степового.

Рухлива гра

Дорослий. Ми співали, танцювали, а зараз пограємо у гру.

Гра «Звірі у лісі»

 Дорослий розкладає обручі — це «нирки», де мешкають «тварини». Поки звучить музика, дитина зображує тварину. Музика припиняє грати - дитина має знайти свою «нірку». Гра повторюється 3-4 р.

Ведмедики та їжачки, лисички й зайченята

Танцювати почали весело кружляти!

ІІІ Релаксація

Релаксаційна вправа

Ось закінчилося свято нам пора відпочивати. (Дитина лягає на килимок і під спокійну музику заплющує очі).

Пташки стали щебетати, будемо очі відкривати,

Прокидатися й вставати. (Потягуються і підводяться) 

Дорослий. Наша подорож добігла кінця. Пригадай, яких лісових звірів ти сьогодні зустрів в лісі.

Молодець, а іменинник їжачок приготував для тебе частування. (Дорослий бере кошик та пригощає дитину солодощами).

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку