Шановні батьки, сьогодні заняття «Рідна мова» (розвиток мовлення та ознайомлення з навколишнім)
План-конспект логопедичного заняття
Тема: «Свійські тварини в гостях у Маші та Ведмедя»
Мета: вчити дитину відповідати на запитання, складати невеличкі розповіді за допомогою малюнків-підказок, збагачувати пасивний та активний словник дитини на основі знань та уявлень про довкілля. Продовжувати знайомити з назвами свійських тварин та їх дитинчат. Розвивати мовний апарат, правильну вимову, чітке мовлення, дрібну моторику пальців рук,артикуляційну моторику. Розвивати уміння слухати, виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Матеріал: картинка із зображенням мультиплікаційних героїв «Маша та Ведмідь», ілюстрації: «Дикі та домашні тварини», іграшкові домашні тварини, картинки до дидактичних ігор, горох,цукерки.
Хід заняття Організаційний момент. Емоційний настрій
Психогімнастика «Друзям посміхнемося»
Усміхнемось сонечку:
«Здрастуй, золоте!»
Усміхнемось квіточці
Хай вона цвіте
Усміхнемось дощику
Лийся, мов з відра!
Друзям усміхнемося,
Бажаєм всім добра!
Артикуляційна гімнастика
Вправа 1. «Жабки»
Ось сподобалось квак ушкам-
Тягнемо губки аж до вушка.
Потягну і перестану-
Без напруги губи стануть.
Вправа 2. «Хобот слоненяти»
Я наслідую слону,
Губки хоботком тягну
А тепер їх відпускаю
І на місце повертаю.
Вправа 3. «Бегемот»
Бегемотик рот відкрив,
Потримав, потім закрив.
Пожартуєм з бегемотом
І відкриєм сильно рота.
Сюрпризний момент. Актуалізація опорних знань.
-Сьогодні до нас завітали незвичайні гості. Хто це? (Відповіді дитини чи показ пальчиком).
-Так, це герої з дитячого мультфільму «Маша та Ведмідь».
-Давай з ними привітаємось за допомогою пальчиків.
Пальчикова гімнастика «Пальчики вітаються».
-Однією рукою: кінчиком великого пальця правої руки почергово торкатися кожного пальця цієї ж руки (теж саме-лівою рукою).
Розгляд ілюстрації, бесіда, складання розповіді за картинками.
-Згадай, де у мультфільмі живе ведмідь? (відповідь дитини чи показ на малюнку)
-Так. У лісі. Разом з ними живуть у лісі інші тварини (Вовк, їжак, білка,лисиця). Ці тварини називаються дикими, вони самі собі шукають їжу, роблять собі домівки, вони живуть самостійно без допомоги людини (Показ ілюстрації «Дикі тварини»)
-Тварини, які живуть поряд з людиною, за якими доглядає, кормить людина називаються свійськими, домашніми тваринами (Показ ілюстрації «Домашні тварини та їх дитинчата»)
-Давайте познайомимо Ведмедя з свійськими тваринами?
Дидактична гра «Назви тварину та її дитинча»
У корови-теля-У свині-порося-У вівці-ягня-У кози-козеня-У кобили-лоша (дитина називає «Показує» разом з дорослим чи знаходить відповідну іграшку)
Дидактична гра: «Хто що їсть?»
(Дитина на картинці «Показує» відповідає)
Мовна розминка. Чистомовка.
ЗА-ЗА-ЗА-замешкала коза
МУ-МУ-МУ-прив’язали ми Козу
ЗІ-ЗІ-ЗІ-що їсти цій козі
ЗЕ-ЗЕ-ЗЕ-дід ій сіно везе
ЗИ-ЗИ-ЗИ-буде молоко нам від кози.
Гра на дихання «Дує вітерець»
Дітина разом з дорослим роблять «Легенький вітерець»-легенько дмухають, «Сильний вітерець»-сильніше дмухають. Після цього обов’язково передихають-«Декілька хвилин вітру немає». Потім гра повторюється.
Дрібна моторика «Нагодуємо тваринок»
Матеріал: з пластикових пляшок вироблені тварини (Вівця, свиня)
Дитині потрібно по одній горошині чи фасолі класти у отвір (Рот).
Підбиття підсумків. Закріплення знань.
-Про кого я з тобою сьогодні говорила?
-Хто до нас прийшов у гості?
-Яка гра найбільше сподобалась?
Маша та Ведмідь дякують за цікаву розповідь та приготували тобі солодкий подарунок (Цукерку).
Додаткові ігри по темі « Дикі та свійські тварини»
Бажаю вам гарної гри з вашою дитиною!