Конспект методичного об'єднання вчителів початкових класів.

Про матеріал
В матеріалі розробка методичного об'єднання вчителів початкових класів на тему " Виклики та можливості в освіті". Розкривається питання використанні ШІ в роботі з учнями початкової школи.
Перегляд файлу

Тема :  « Виклики та можливості в освіті».  

 Мета: Ознайомлення учасників з сучасними викликами та можливостями в освіті: Аналіз поточних проблем та бар'єрів, що стоять перед освітньою системою, та обговорення нових можливостей, які з'являються завдяки інноваціям та змінам у суспільстві.

Учасники МО – вчителі початкових класів.

 

- Ласкаво просимо, шановні учасники! Сьогодні ми збираємось разом, щоб обговорити виклики та можливості в освіті та знайти спільні шляхи їх вирішення. Нехай наша спільна праця буде наповнена творчістю, взаєморозумінням і новими ідеями, що принесуть позитивні зміни у сфері освіти.

- В освіті завжди існують виклики, що потребують вдосконалення та нових підходів.  Сьогодні ми об`єднаємо наші  зусилля та ідеї всіх учасників освітнього процесу для розв'язання цих викликів.

-         Розпочне нашу зустріч    Подиряко О.А.

-           Вже всі налаштувалися на роботу, тому перейдемо до викликів.

Робота в групі. Перед вами  є порожні аркуші паперу, створіть асоціативний кущ  « Виклики  в освіті» .

 

Технологічний прогрес    Доступність освіти  Актуалізація змісту

 

 Різноманітність навчальних   Виклики в освіті   Ментальне здоров'я   

                        програм                                           Глобалізація

На сьогоднішній день у сфері освіти існують різноманітні виклики, серед яких можна виділити такі:

 

Технологічний прогрес: Швидкий розвиток технологій вимагає постійного адаптування освітніх програм та методик для відповідності сучасним потребам.

Доступність освіти: Нерівномірний доступ до освіти в різних регіонах та серед різних соціальних груп створює проблему нерівності у можливостях.

Актуалізація змісту: Потреба в перегляді традиційних навчальних програм для відповідності сучасним викликам та розвитку компетенцій.

Ментальне здоров'я: Зростання проблем з психічним здоров'ям серед учнів та викладачів вимагає впровадження психологічної підтримки та програм здоров'я та благополуччя.

Глобалізація: Потреба в підготовці учнів до життя та роботи в глобальному суспільстві, розвиток міжкультурної компетентності.

-         Сьогодні деякі виклики ми обговоримо та опрацюємо. Тож , розпочну з  різноманітності навчальних програм.

-         Окрім державних програм, існують і альтернативні освітні проекти та навчальні програми такі як  « Світ чекає крилатих», «  Інтелект». Ці програми можуть мати свої особливості у вивченні певних предметів або в підходах до організації навчального процесу. Ці програми спрямовані на формування загальних компетенцій учнів, розвиток особистості та підготовку до подальшого навчання у середній школі.

-                     Так як я працює за однією з цих програм,  скажу декілька слів за програмою « Світ чекає крилатих». Сьогодні ви мали можливість  відвідати один із уроків за цією програмою.   ( демонстрація зошитів та коротка інформація про навчальну програму).

-           За якою б програмою ми не навчали учнів, але вони постійно вимагають  мотивації та стимуляції до навчання. Саме про це нам зараз розкаже КОНОНЕНКО А.О.

 

-         Сучасні технології, всі ми про них знаємо і  кожен обирає саме ті які йому близькі та цікаві. Босько С.П. поділиться своїм досвідом використання сучасних технологій  який вона  реалізувала у власному зошиті з ЯДС.

 

-         Дистанційне навчання, є одним із викликів сьогодення. Існує безліч платформ та  можливостей. Про одну із   таких платформ нам розкаже Тірошко Л.В.

 

-         Сьогодні ми з вами говоримо про виклики  які постали перед нами.   Але я думаю, що  вже час  відпочити. Але відпочивати ми будемо навчаючись.  Ми всі говоримо виклики в освіті, нове покоління, не такі діти як раніше. А хто такий вчитель. Ким він був? Ким він став?  Зараз пропоную пограти в гру « Знайди під стільцем» ( додаток №1)

 

-         Ми бачимо, що  роль вчителя кардинально змінилась за останні 30 років. Саме сучасні українські педагоги визначають обличчя Нової української школи, постійно підвищують кваліфікацію, мають проактивну позицію, а під час війни демонструють надлюдську силу та стійкість, навчаючи в бомбосховищах, із блокпостів, ризикують життям, проводячи таємні уроки української мови та історії в себе у квартирах на тимчасово окупованих територіях. І ще раз доводять Україні та всьому світу: вчителі важливі понад усе.

 

-         Освіта-  це наш пропуск в майбутнє, адже завтрашній день належить тим, хто приготувався до  нього сьогодні. Малькольм ікс.

 

-         Саме цими словами я хочу розпочати частину семінару присвячену ШІ або нейромережам. Ось як ШІ бачить вчителів на семінарі.

 

ШІ має свої недоліки та переваги, сьогодні ми їх і обговоримо.

Інформаційна безпека (ШІ) в майбутньому стане ще більш важливою і складною галуззю, оскільки сучасний світ стає все більш цифровим і залежним від інформаційних технологій. 

 У майбутньому ШІ буде розвиватися разом із швидко змінюючимся цифровим середовищем, впроваджуючи нові технології та стратегії для захисту інформації та забезпечення безпеки користувачів.

 Сучасним дітям необхідно розвивати широкий спектр вмінь, які відображають вимоги сучасного світу і розвиток технологій. Деякі з ключових вмінь включають:

    Цифрова грамотність: Уміння ефективно використовувати комп'ютери, смартфони, інтернет та програмне забезпечення для вирішення різноманітних завдань.

    Критичне мислення: Здатність аналізувати інформацію, робити обґрунтовані висновки та поставлення запитань.

    Спілкування та співпраця: Вміння ефективно спілкуватися, співпрацювати та працювати в команді, як офлайн, так і онлайн.

    Проблемне вирішення: Здатність ідентифікувати проблеми, розробляти стратегії їх вирішення та впроваджувати плани дій.

    Креативність: Здатність мислити творчо, генерувати нові ідеї та вирішувати проблеми нестандартними способами.

    Адаптивність та гнучкість: Здатність адаптуватися до змінних умов, швидко навчатися та змінювати стратегії дій.

    Літературна та математична грамотності: Основні навички читання, письма та математики, які є фундаментом для успішного навчання у всіх інших областях.

    Етика та емоційний інтелект: Здатність розуміти та дотримуватися етичних принципів, а також управляти власними емоціями та розуміти емоції інших людей.

Сьогодні хочу поговорити про те, як ШІ може допомогти нам вчителям в підготовці.  Штучний інтелект відкриває безліч можливостей для освіти:

  1. Індивідуалізоване навчання: ШІ може адаптувати навчальний матеріал до потреб кожного учня, створюючи індивідуальні програми навчання.
  2. Автоматизоване оцінювання: Системи на основі ШІ можуть автоматично оцінювати роботу учнів, забезпечуючи швидку та об'єктивну зворотну зв'язок.
  3. Персоналізовані рекомендації: На основі аналізу даних про навчання ШІ може рекомендувати додаткові матеріали або завдання для підвищення рівня знань.
  4. Створення інтерактивних навчальних матеріалів: З використанням ШІ можна створювати цікаві та візуально привабливі навчальні інструменти, що полегшують засвоєння знань.
  5. Технології розпізнавання мови: Системи розпізнавання мови можуть допомагати учням з вимовою, перекладом та розумінням іншомовного матеріалу.
  6. Автоматизація адміністративних процесів: ШІ може спрощувати та оптимізувати адміністративні завдання для вчителів та адміністраторів школи.
  7. Підтримка вчителів: ШІ може надавати вчителям інструменти для аналізу даних про навчання, допомагати в плануванні уроків та індивідуалізації підходів до учнів.

 . Нейромережі — програми штучного інтелекту — не просто інноваційний, а й достатньо простий доступний інструмент для вчителя. Коли ви їх

використовуєте, вони підсилюють вашу продуктивність та ефективність. Нейромережі — це просто нова епоха, яка доповнює інструментарій

педагога. За допомогою цих програм ви можете розширити обсяг

роботи, при цьому зменшити час на рутинні завдання, які не кожному

з нас приємні.

Сьогодні я хочу коротко зупинитися на сервісах які допомагають нам в підготовці до уроку, а саме створені тестових завдань.

https://cleanup.pictures/

https://skybox.blockadelabs.com/

       https://www.supermeme.ai/

       https://scribblediffusion.com/

      https://sketch.metademolab.com/canvas

    https://www.canva.com/uk_ua/

Шановні колеги!

Сьогодні ми обговорили важливі аспекти впровадження штучного інтелекту в початкову освіту. Перед нами стоять певні виклики, проте можливості, які відкриваються завдяки сучасним технологіям, значно переважають. Ми маємо чудову нагоду підвищити якість навчання наших учнів, зробити його більш індивідуальним, цікавим та ефективним.

 

 Закликаю вас до активної співпраці у впровадженні інноваційних методик, обміну досвідом та постійного самовдосконалення. Разом ми можемо створити навчальне середовище, яке максимально сприятиме розвитку наших учнів, готуючи їх до успішного майбутнього.

 Дякую за вашу увагу та участь. Бажаю всім натхнення та успіхів у вашій педагогічній діяльності.

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Додаток № 1

У часи Римської імперії педагогами також називали рабів, які навчали молодших чи новопридбаних рабів усіх секретів прислужування. Ці учні-раби проживали в приміщенні під назвою paedagogium під керівництвом «старшого педагога».

 

 

 

Цікаво, що для вчителів арифметики в Давній Греції існувало окреме позначення. Їх називали… «калькулятурус аріфметікус» або ж «калькулятор». І тут секрет у латинському слові «calculus», що перекладається як «камінець». Камінці того часу використовували для ліку.

 

 

 

Слово педагог, як і багато інших у нашій мові, має давньогрецьке походження. І означало воно «дитиноведення, дитиноводіння». Чому? Тому що педагогами називали рабів, нездатних до фізичної праці, отже, єдине, що вони могли робити - проводжати до школи, а потім і забирати з неї, дітей впливових людей.

 

 

 

 

 

 

Вчительська професія — одна з найдавніших у світі. Найдревніші школи людської цивілізації — піктографічні. Вони виникли понад 7 тисяч років до н.е. на території нинішньої Мексики, де проживали племена інків та майя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
20 червня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку