Конспект "Мої права"

Про матеріал
 Сьогодні ми дізнаємось про основні права та обов’язки громадян, навчимося їх розрізняти. Спробуємо пояснити єдність прав дитини та її обов’язків. Разом із цим будемо розвивати вміння критично мислити, висловлювати свою думку, а також виховувати почуття відповідальності за себе та за свої вчинки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

Мої права

 

 

                                             Підготувала

                                                                      вчитель початкових класів 

Костянтинівського ліцею «Ерудит»

                                                                              Боярських Олена Миколаївна


ХІД ЗАНЯТТЯ.

Добрий день, вам, добрі люди.

Хай вам щастя й доля буде.

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік.

1. Таємничо - чарівна хвилинка.

У мене в руках чарівна скринька, у якій знахадиться найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити? Але поки що не розповідайте, що ви там побачили.

( діти заглядають у скриньку із дзеркалом, відкривається чарівна скринька, діти посміхаються. Потім вчитель показує всім дітям).

Ви бачили в чарівній скриньці себе. Людина – найцінніший скарб, кожен з вас особистість і саме такої людини, як ви, більше не буде на цій Землі.

2. Вірш «Ти знаєш, що ти Людина»

 

Дитина:

Ти знаєш, що ти - людина?

Ти знаєш, що ти - людина!

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Очі твої - одні!

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

 Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Гляди ж, не проспи.

Бо ти на землі - Людина!

І хочеш того, чи ні –

Усмішка твоя - єдина,

Очі твої - одні!

 

Учень. Давним-давно, ще у стародавні часи у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо у неї не було сильного покровителя, щоб бажав би допомогти їй у вирішенні спорів. Тривалий час діяв неписаний закон « Хто сильніший, той правий».

Пройшло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Як свідчить історія правителі і уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей.

 

Вчитель. Отже людству потрібно було щось прийняти, знайти такого захисника, який би міг примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них. Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація 00Н.

 Що ви знаєте про цю організацію?

Слайд

      Кожна держава повинна піклуватися про своїх громадян: про чоловіків і жінок, багатих і бідних, про людей усіх національностей, будь-якого кольору шкіри, у тому числі про маленьких громадян. У кожній демократичній державі є Конституція, яка захищає людину, гарантує її права. 
      А що таке Конституція? 

Слайд
Конституція — Основний Закон будь-якої держави. У ній записані усі правила, за якими повинні жити люди цієї країни. І правила ні в якому разі не можна порушувати! 
За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх малих громадян є ще й своя Конституція. Вона називається «Конвенція прав дитини». 

Слайд
     У цьому документі вперше були зазначені права дитини.

У 1989 році 191 прогресивна країна світу підписали Конвенцію прав дитини, яка має 54 статті, написаних на 6 мовах.

В Україні Конвенція ООН про права дитини набула чинності з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства.

Слайд
У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава, наша Україна також підписалася під цим документом, а значить — пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян. Дуже важливо, щоб ви знали свої права, і не тільки знали, але й уміли ними користуватись. У світі існує окремий день, присвячений правам людини – 10 грудня.
Майбутнє кожної нації – це діти. Якими вони виростуть, таким і буде майбутнє. Виростити і захистити дитину, зберегти її здоров’я, виховати у злагоді і мирі – це значить для дорослих – забезпечити собі щасливу спокійну і стабільну старість.

Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина? (Дитина — це людина, якій ще не виповнилося 18 років). 

 Вчитель. Щастя дітей залежить не тільки від сім’ї, батьків, родини. Але й від того, як піклується про дітей держава.

Слайд 6
Сьогодні ми зібралися для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права.

Буратіно. Виходить, що наша держава повинна піклуватися про своїх дітей? 
Мальвіна. О, Ви робите незвичайні успіхи, Буратіно! І лише одна-однісінька країна відмовилася. Це Країна Дурнів. 
Буратіно. А цікаво, що це за права, які начебто я маю? 
Мальвіна. Ну ось, наприклад: «Ніхто не має права ображати іншого, принижувати його, карати». Як це робив, наприклад, Карабас-Барабас. 
Буратіно. Ух ти! Здорово! А ще! 
Мальвіна. А ще кожна дитина має право ходити до школи і вчитися безкоштовно, щоб стати грамотним, розумним і вихованим. 
Буратіно. Подумаєш! А якщо я не хочу вчитися? 
Мальвіна. Значить, ви порушуєте виконання Конституції. Адже крім прав, кожна дитина повинна пам'ятати і про свої обов'язки. Ходити у школу, Буратіно, — це Ваш обов'язок. 
Буратіно. Я так і знав! Зразу палки у колеса! Я думав, якщо мені дають права, це значить, можна робити, що завгодно! 
Мальвіна. Ви не маєте жодних здібностей до правознавства. 
Усі люди народжуються вільними і рівними, усі мають однакові достоїнства і права. Усі наділені розумом і повинні ставитися один до одного, як брати і сестри, незважаючи на колір шкіри. 
Буратіно. Та це дурість якась написана! Люди не можуть народжуватися однаковими, рівними: наприклад, мій сусід, хлопчик, коли народився, важив 3 кг, а його братик — 2 з половиною... 
Мальвіна. Послухай: народжуватися рівними — це не значить народжуватися однаковими на зріст і вагу або однаково сильними чи красивими. Це значить — народжуватися людьми. Адже ж ніхто ще не народився на світ міністром з портфелем або генералом з погонами! 

Слайд 7

—Особлива турбота дітям без сімей. 
—Особлива турбота дітям-біженцям. 
—Особлива турбота дітям-інвалідам. 
—Особлива турбота дітям, які конфлікті із законом. 

Учень
Я маю право жити на землі.

Творити, дихати, учитись,

Примножувать багатства всі її.

Своєю Україною гордитись.

Я маю право на здоров’я охорону

Яка б не трапилась біда,

Щоби завжди в моєму домі –

Спокійною була моя сім’я.

У школі всіх наук джерела

Зібрані зі всього світу

Обіцяю добре вчитись

Я маю право на освіту.

На чисту воду і на хліб духмяний

Я маю право раз і на завжди

Всім дітям достатнє харчування

Потрібне, щоб здоровими росли

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває,

На соловейка спів в гаях,

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

А давайте ми з вами пограємо в гру«Так чи ні!» з використанням сигнальних карток

 (зміст Конвенції про права дитини)

  1. Усі діти мають право на любов і піклування. (Так)
  2. Кожна дитина має право їсти цукерки, чіпси.(Ні)
  3. Усі діти рівні в своїх правах.(Так)
  4. Жодна дитина не повинна мити посуд.(Ні)
  5. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.(Так)
  6. Кожна дитина має право відмовитись від обіду.(Ні)
  7. Усі діти мають право на повноцінне харчування.(Так)
  8. Усі діти мають право на освіту.(Так)
  9. Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату.(Ні)
  10.                    Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства.(Так)

Діти, я бажаю вам, щоб ви в своєму житті як можна менше бачили несправедливість і ваші права не порушувались. Ну, а, якщо це все-таки станеться, потрібно звертатись до:

Слайд 20

- вчителя і адміністрації школи (завучів, директора);

  • у службу у справах дітей;
  • всеукраїнська дитяча лінія „Телефон Довіри” тел. 8 800 500 21 80;
  • міліцію по тел. 102.

 

Пісня (відео) « Бережіть своїх дітей»

Сьогодні герої різних казок дізналися, що ми будемо говорити на

про Права дитини і тому вранці мені передали відео лист. З вашого дозволу я його відкрию.

Відео

 Які права порушені?

Чи порушені права в наступних казках?

 

Вчитель

Діти, хто це біжить до нас? Хто ти така, як тебе звати? (забігає дівчинка)

Дівчинка:

Я дівчинка Настуся і утікаю від бешкетника, він мене ображає.

Бешкетник:

Я - бешкетник дуже злий,

Зупинять мене не смій!

Ха-ха-ха! Ча-ча-ча!

Стережися силача!

Ха-ха-ха! Тру-лю-лю!

Кого хочеш відлуплю!

Вчитель

Діти, невже бешкетник такий сильний, що образить Настусю? Невже ми це дозволимо?

Хлопчики:

Ні, дівчаток не можна ображати, вони слабкіші за нас. їх треба оберігати, захищати. Подаруєм дівчаткам цілий світ, щоб лунав у класі в нас їх дзвінкий веселий сміх.

Вчитель

Коли трапляються сварки чи бійки між дітками, як ви миритесь?

Діти:

Мирилками (діти розповідають мирилки), бешкетник і Настя миряться.

Бешкетник:

Ви такі веселі, у вас гарний настрій, а мені сумно, чому?

Вчитель

Тому що ти злий, сердитий, робиш зло. А ми намагаємось бути добрими, ніколи не чинити зла.

Чи може бути щасливою людина, яка робить іншим зло? (Ні, зло повертається до людини).

А яких людей на землі більше - добрих чи злих?

 

Слайд 22

  • Від народження ти маєш певні права, які гарантовані і захищаються державою.
  • Їх ти маєш знати й реалізовувати щодня. Але Пам’ятай: твої права не повинні порушувати права інших. З часом у тебе збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають твої обов'язки. Ти мусиш їх знати.
  • Незнання закону не звільняє тебе від відповідальності за свої вчинки, дії або бездіяльність.
  • Слайд  23

 

 

Гра: «Найдружніша пара» (Одній дитині в парі зав'язують очі, друга повинна провести за руку товариша між розкладеними по підлозі іграшками).

Вчитель

Обов'язок кожного з вас - оберігати один одного, турбуватись, тоді з'явиться справжня дружба. У вас на столах є пелюстки двох"кольорів, за допомогою яких ви можете показати свою думку. Якщо згідні з думкою - підніміть зелену пелюстку, ні - червону.

  Друг - це той, з ким завжди весело.

Друг грається тільки зі мною. Він не може дружити з іншими дітьми

Друг завжди поруч зі мною, виручить з біди.

Друзі ніколи не сваряться.

Друг має мені віддати все, що в нього є.

Друг завжди все робить правильно.

Друг має бути сильним і захищати мене.

Я не дружу з тим, хто не гарний. Я обираю друга за красу.

 

Вчитель. Країна дитинства – дивна країна. Ніхто не може її обминути. Але коли залишаємо цю країну, назад повернутись не можемо.

І кожен, хто приходить у цей світ повинен бути щасливим. Але щасливими не народжуються, ними стають. Вирішальну роль у щасті людини відіграє сім’я. Недарма народна мудрість каже: « З родини йде життя людини», « Без сім’ї немає щастя на землі». Саме сім’я може зробити дитину щасливою. У кожної дитини повинні бути тато і мама, повинен бути дім, де б дитину любили, помічали, чекали, приймали завжди такою, якою вона є. У батьківській хаті назавжди залишається щось особливе, світле, що народжується в душах наших і серцях. Для кожної людини рідна домівка назавжди залишається приємним спомином, згадкою про те, що там був спокій, була радість,було щасливе дитинство.

 

 

Дитинство світ (Танець)

 

Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять

Порадь і друзям почитай.

Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи.

Люби свою сім’ю і школу,

Свою країну ти люби!

 

 

 

ПРАВА ДІТЕЙ:

 

  • 1 . Усі діти мають право на любов і турботу
  •  2. Всі діти рівні у своїх правах
  • 3.Особлива турбота — дітям-інвалідам
  • 4. Усі діти мають право на повноцінне харчування
  • 5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля
  • 6. Усі діти мають право на освіту
  • 7. Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом
  • 8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди
  • 9. Всі діти мають право на медичну допомогу
  • 10. Всі діти мають право на вільне спілкування
  • 11 . Особлива турбота — дітям без сімей
  • 12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці
  • 13. Всі діти мають право на інформацію
  • 14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати
  • 15. Всі діти мають право на життя

 

 

 

Обов’язки дітей

  • 1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас
  • 2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини
  • 3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм
  • 4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів
  • 5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим
  • 6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання
  • 7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону
  • 8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні
  • 9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби
  • 10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету
  • 11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас
  • 12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці
  • 13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах
  • 1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих
  • 15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2019
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку