Конспект мовленнєвого заняття з елементами театралізації для дітей логопедичної групи «В гості кличе казка нас»

Про матеріал
Тема : В гості кличе казка нас Тип: фронтальне Вид: інтегроване За дидактичними цілями: закріплення раніше засвоєних знань Програмовий зміст: Продовжувати розвивати словесну творчість дітей засобами: підбору римованих слів, драматизація уривків знайомих казок, використовуючи засоби емоційної виразності ( жести, міміку, настрій ); вчити дітей співвідносити іменники з прикметниками, дієсловами, добирати антоніми ; розвивати артикуляційну та дрібну моторику , правильне мовне дихання зосередженість. Розвивати пізнавальний інтерес та любов до дитячих книг. Збагачувати знання дітей про українські народні казки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

мовленнєвого заняття

з елементами театралізації

для дітей логопедичної групи

 «В гості кличе казка нас»

 

 

 

 

 

Підготувала та провела :

 Вчитель-логопед

 ЛДНЗ №11 «Берізка»

Каменюка Наталія Олексіївна

 

 

 

 

м. Лозова

 

Тема :  В гості кличе казка нас

Тип: фронтальне

Вид: інтегроване

За дидактичними цілями: закріплення раніше засвоєних знань

Програмовий зміст:  Продовжувати розвивати словесну творчість дітей засобами:  підбору римованих слів, драматизація уривків знайомих казок,  використовуючи засоби емоційної виразності  ( жести, міміку, настрій ); вчити дітей співвідносити  іменники  з прикметниками, дієсловами, добирати антоніми ; розвивати артикуляційну та дрібну моторику , правильне мовне дихання зосередженість. Розвивати пізнавальний інтерес та любов до дитячих книг.  Збагачувати   знання  дітей  про українські  народні казки. Словник :  ілюстратор, ілюстрація, фотоапарат , Лисичка – сестричка , бичок – третячок , зайчик – побігайчик , Ягуся – бабуся , пеньок – деньок,  мишка – книжка, качка – тачка, великий, товстий ,  добрий , теплий , веселий, широкий , світлий, злий, вузький, хоробрий, боязкий , руда , хитра , довгохвоста , боязкий , довговухий , куцохвостий , неповоротний , малювати, фотографувати , помели ,поскреби , замісили , розкачали , зліпили .

Обладнання : ляльки короля ширма, ворота « В гості до казки », шапочки – наголовники,  піддон з піском, пір'їнки , музичний супровід,  книга з чистими листками , м’яч , дзеркала , рибка , вудочка , ілюстрації до казок , атрибути до гри  « Що переплутав художник », « Гуси » для піддування

                       Попередня робота: читання українських народних казок «Колобок», «Ріпка» «Лисичка – сестричка та Вовк - пані братик», розгляд ілюстрацій українських народних казок, перегляд мультфільмів.

Хід заняття :

1.Повідомлення теми заняття

- До  нас сьогодні прийшов до дитячого садочку надзвичайний гість. Це король з Казкової країни.

Король : 

- Доброго ранку, любі діти ! Я король з Країни Казок.  Прийшов до вас просити про допомогу, в нашій країні є Чарівна книга казок, яку я кожного ранку читав нашим жителям . І кожен знав,  що йому потрібно робити : бабуся пекла Колобка, Дід доглядав ріпку , Внучка пасла солом’яного бичка . Але зла Баба Яга  викрала всі картинки з нашої книги . І тепер ми знаємо , що робити . Ви напевно знаєте казки ? Може ви нам допоможете їх зібрати ?

Логопед :

- Ми допоможемо Королю . Але нам потрібно взяти одну річ , відгадайте , що це:  Наведе скляне око,клацнув раз –

      І малюнок є про нас  ( фотоапарат )

- Він допоможе  зібрати вам малюнки – фото казкових героїв , які ми вставимо в книгу. Малюки в книзі називаються ілюстраціями ,а  люди які їх створюють називаються   ілюстраторами . Ким сьогодні будемо ? ( ілюстраторами ) . А що будемо знаходити? (ілюстрації) Але щоб потрапити до країни казок потрібно виконати завдання.

 

  1. Дидактична гра « Скажи навпаки »

Мета: добір антонімів до запропонованих слів

Великий –                           товстий –

Добрий  -                            теплий –

Веселий -                            широкий –

Високий  -                          світлий –

Злий  -                                 вузький –

Сумний  -                           хоробрий –

( діти проходять крізь двері в Казкову країну )

 

  1. Зустріч з сумною лисичкою.

Лисичка :

Нащо хтось мене назвав та сестричкою ?

                       І сміються всі тепер над лисичкою,

                       Що курятинку люблю й ситу гусочку…

                      Я ж їх тільки і ловлю на закусочку.

                      Друзів вірних я шукаю, маляточок

                      І не буду я ловити наших качечок.

- Чому сумує лисичка ? Де можна знайти друга ? Давайте зробимо для лисички  друга Колобка. Але ти його не їж лисичка.

 

  1. Вправи з піском « Колобок »

Мета: розвиток дрібної моторики , творчої уяви

  • « По засіках помели » ( діти змітають пір'їною  поверхню піску ).
  • « По коморі поскребли » ( діти стискають і  розтикають руки з піском ).
  • « Замісили тісто » (  діти вдавлюють кулачками пісок ) .
  • « Розкачати тісто » ( діти гладять пісок долонями ).
  • « Зліпити Колобка » ( діти ліплять кулю ).

 

  1. Зустріч з колобком

Колобок:

        Я, кругленькій Колобок, рум'янесенький бочок .

Я лисичку не боюся, з нею я і подружуся.

( Лисичка танцює з Колобком ) 

Логопед : 

- Діти , давайте послухаємо музику  і впізнаємо кого ще зустрів   Колобок в своїй подорожі (діти слухають різну музику і жестами по показують тварин ).

- Ось і першу казку ми зібрали, сфотографуємо її для книги . Що в нас вийшло ? До якої казки ця ілюстрація ?

 

  1. Діти підходять до кошика з овочами

Логопед :

  •  Діти , подивіться що в кошику лежить ? ( діти називають назви овочів )
  • Яким одним словом ми можемо це назвати ?
  • Здається ми підійшли до наступної казки. Що це за казка? Давайте ми з вами в неї пограємо.

 

  1. Драматизація казки « Ріпка »

Мета : розвивати  акторські здібності дітей

    На весні вийшов дід подивитися на город на право , наліво , чи зійшов сніг. Взяв лопату викопав ямку і посадив дід ріпку. Ой як же дід доглядав ріпку, поливав, шанував .  І виросла ріпка велика превелика .  Став дід її вбирати, тягне – тягне, а витягти не може. Зове дід бабу :

  •                   Іди ,бабуся ,не сиди нам ріпку витягти допоможи. Дід за ріпку, баба за діда. Тягнуть – тягнуть , а витягти не можуть. Зове баба внучку :
  •                   Іди , внучко, не сиди на ріпку витягти допоможи. Дід за ріпку, баба за діда, внучка за бабу. Тягнуть – тягнуть , а витягти не можуть.

Зове внучка собачку Жучку : 

  •                   Іди , Жучка , не сиди на ріпку витягти допоможи. Дід за ріпку, баба за діда, внучка за бабу, Жучка за внучку. Тягнуть – тягнуть , а витягти не можуть. Зове Жучка кішку і Мурку  : 
  •                   Іди ,Мурка  , не сиди на ріпку витягти допоможи.  Дід за ріпку, баба за діда, внучка за бабу, Жучка за внучку, Мурка за Жучку. Тягнуть – тягнуть,  а витягти не можуть.

Зове Мурка мишку :

  • Іди , Мишко, не сиди на ріпку витягти допоможи.

Логопед :

  •                   Чи прийшла мишка ? А без мишки зможемо вирвати Ріпку ? Як ви гадаєте, що друзі зробили потім з ріпкою?

 

7. Складання продовження казки «Ріпка»

Мета: розвивати творчу уяву, фантазію.

 

8. Зустріч з вовком

Вовк:

Сіром вовку не сидиться, рибки хоче він поїсти.

Часу даром він не гає, рибку золоту спіймає.

 

Логопед :

- З якої казки цей Сірий Вовк ? А хто обманув нашого Вовка ? Чому Лисичка обманула Вовка ? А ви знаєте як вовк збирався на річку вранці ? Сідайте на березі річки і покажемо все язичком.

 

8. Артикуляційні вправи

Мета: розвиток артикуляційної моторики

Вовчик Сірий вранці встав, чистити зубки поспішав.

Вправо-вліво, вправо-вліво чистим зубки ми уміло.

Пополощемо ротик, як Сіренький Вовчик.

Потім він гребінчик взяв і причісуватися став.

Ми за ним  не відстаємо і  покажемо язиком.

А тепер він чай попив, чаю в чашку він налив.

Вранці все він так зробив і на річку поспішив.

  • Давайте сфотографуємо нашого вовка і теж поставимо ілюстрацію до нашої книги.

 

Логопед:

- Діти, а ви хочете допомогти вовчику наловити рибку?

(Діти по черзі ловлять рибку, остання рибка золота).

- Рибці набридло виконувати  бажання тому вона хоче щоб і ви виконали її завдання.

 

9. Завдання від Золотої Рибки

І. Дидактична гра «Докажи слівце»

Мета: вправляти в доборі римованих слів

Лисичка-сестричка

Бичок-третячок

Зайчик-побігайчик

Пеньок-деньок

Ягуся-Бабуся

Мишка-книжка

ІІ. Дидактична гра «Впорядкуй слова в реченні»

Мета: спонукати малят впорядкувати названі  групи слів так, щоб утворилися речення.

  • Дід, солома, бичок, робити

(знаходять ілюстрацію до казки «Солом'яний бичок» )

  • Коза, хата, дід, Дереза, вигнати

(знаходять ілюстрацію до казки «Коза Дереза» )

  • В гості, лисичка,  прийшла, журавель
  • (знаходять ілюстрацію до казки «Лисичка і журавель» )

ІІІ. Дид. гра «Що переплутав художник»

Мета: розвивати увагу, мислення, пояснювальне мовлення.

(Діти за індивідуальними малюнками визначають зайвого героя, пояснюють, чому вони так вирішили).

 

10. Діти слухають музичний запис «Крик Гусей»

Мета : розвиток слухового сприймання

Логопед:

- Що ви чуєте? Яка пташка так кричить? З якої казки ці гуси? Кому вони допомогли? А від кого тікали? Давайте допоможемо гусям швидше долетіти додому до Івасика-Телесика.

 

14.Вправи на піддування «Летять гуси»

Мета: розвиток повільного видиху.

(фотографуємо і ставимо останню ілюстрацію в книгу.)

Король:

- Ой,  які ви молодці! Всі казочки мої ви зібрали знову в книгу, тепер в моїм королівстві знову буде все як раніше.

Логопед:

- Казки то ми зібрали, але як книжечка називається не знаємо. А в кожній книжці повинна бути назва. Діти, скажіть а хто написав всі ці казки? Тому які ці казки? А народ у нас який? Виходить, що і казки у нас українські народні.

Король:

- Діти, а які ви казки читаєте в дитячому садочку?

Логопед:

- Ми тобі зараз покажемо.

 

15. Мовно-рухлива гра «Моя книжечка»

Мета:розвивати співвідношення рухи рук зі словами

Я навшпиньки зараз стану, собі книжечку дістану,

Буду книжечку гортати та малюнки розглядати.

А на них живуть чудові персонажі всі казкові:

Вовчик, Зайчик, Їжачок і  Солом'яний бичок,

Колобок, Сірко, Жар-птиця, Мишка, Півник і Лисиця.

 

Король:

- Та Це всі персонажі з моєї країни. Молодці діти, що читаєте мої казки. За те що зібрали мої казочки дарую вам бубличків в'язочку.

Логопед:

- Діти, вже час нам повертатися назад до дитячого садочку. Але щоб пройти крізь двері пригадайте, як потрібно поводитися з книгою.

 

16.   Дидактична гра «Правила поводження з книгою»

Мета: виховувати бережне ставлення до книжок.

17. Підсумок заняття:

            Де ми сьогодні були?  Кого зустріли?  Кому допомогли?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Моторіна Ольга Сергіївна
    Дякую за цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
3451
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку