Конспект
мовленнєвого заняття
з елементами театралізації
для дітей логопедичної групи
«В гості кличе казка нас»
Підготувала та провела :
Вчитель-логопед
ЛДНЗ №11 «Берізка»
Каменюка Наталія Олексіївна
м. Лозова
Тема : В гості кличе казка нас
Тип: фронтальне
Вид: інтегроване
За дидактичними цілями: закріплення раніше засвоєних знань
Програмовий зміст: Продовжувати розвивати словесну творчість дітей засобами: підбору римованих слів, драматизація уривків знайомих казок, використовуючи засоби емоційної виразності ( жести, міміку, настрій ); вчити дітей співвідносити іменники з прикметниками, дієсловами, добирати антоніми ; розвивати артикуляційну та дрібну моторику , правильне мовне дихання зосередженість. Розвивати пізнавальний інтерес та любов до дитячих книг. Збагачувати знання дітей про українські народні казки. Словник : ілюстратор, ілюстрація, фотоапарат , Лисичка – сестричка , бичок – третячок , зайчик – побігайчик , Ягуся – бабуся , пеньок – деньок, мишка – книжка, качка – тачка, великий, товстий , добрий , теплий , веселий, широкий , світлий, злий, вузький, хоробрий, боязкий , руда , хитра , довгохвоста , боязкий , довговухий , куцохвостий , неповоротний , малювати, фотографувати , помели ,поскреби , замісили , розкачали , зліпили .
Обладнання : ляльки короля ширма, ворота « В гості до казки », шапочки – наголовники, піддон з піском, пір'їнки , музичний супровід, книга з чистими листками , м’яч , дзеркала , рибка , вудочка , ілюстрації до казок , атрибути до гри « Що переплутав художник », « Гуси » для піддування
Попередня робота: читання українських народних казок «Колобок», «Ріпка» «Лисичка – сестричка та Вовк - пані братик», розгляд ілюстрацій українських народних казок, перегляд мультфільмів.
Хід заняття :
1.Повідомлення теми заняття
- До нас сьогодні прийшов до дитячого садочку надзвичайний гість. Це король з Казкової країни.
Король :
- Доброго ранку, любі діти ! Я король з Країни Казок. Прийшов до вас просити про допомогу, в нашій країні є Чарівна книга казок, яку я кожного ранку читав нашим жителям . І кожен знав, що йому потрібно робити : бабуся пекла Колобка, Дід доглядав ріпку , Внучка пасла солом’яного бичка . Але зла Баба Яга викрала всі картинки з нашої книги . І тепер ми знаємо , що робити . Ви напевно знаєте казки ? Може ви нам допоможете їх зібрати ?
Логопед :
- Ми допоможемо Королю . Але нам потрібно взяти одну річ , відгадайте , що це: Наведе скляне око,клацнув раз –
І малюнок є про нас ( фотоапарат )
- Він допоможе зібрати вам малюнки – фото казкових героїв , які ми вставимо в книгу. Малюки в книзі називаються ілюстраціями ,а люди які їх створюють називаються ілюстраторами . Ким сьогодні будемо ? ( ілюстраторами ) . А що будемо знаходити? (ілюстрації) Але щоб потрапити до країни казок потрібно виконати завдання.
Мета: добір антонімів до запропонованих слів
Великий – товстий –
Добрий - теплий –
Веселий - широкий –
Високий - світлий –
Злий - вузький –
Сумний - хоробрий –
( діти проходять крізь двері в Казкову країну )
Лисичка :
Нащо хтось мене назвав та сестричкою ?
І сміються всі тепер над лисичкою,
Що курятинку люблю й ситу гусочку…
Я ж їх тільки і ловлю на закусочку.
Друзів вірних я шукаю, маляточок
І не буду я ловити наших качечок.
- Чому сумує лисичка ? Де можна знайти друга ? Давайте зробимо для лисички друга Колобка. Але ти його не їж лисичка.
Мета: розвиток дрібної моторики , творчої уяви
Колобок:
Я, кругленькій Колобок, рум'янесенький бочок .
Я лисичку не боюся, з нею я і подружуся.
( Лисичка танцює з Колобком )
Логопед :
- Діти , давайте послухаємо музику і впізнаємо кого ще зустрів Колобок в своїй подорожі (діти слухають різну музику і жестами по показують тварин ).
- Ось і першу казку ми зібрали, сфотографуємо її для книги . Що в нас вийшло ? До якої казки ця ілюстрація ?
Логопед :
Мета : розвивати акторські здібності дітей
На весні вийшов дід подивитися на город на право , наліво , чи зійшов сніг. Взяв лопату викопав ямку і посадив дід ріпку. Ой як же дід доглядав ріпку, поливав, шанував . І виросла ріпка велика превелика . Став дід її вбирати, тягне – тягне, а витягти не може. Зове дід бабу :
Зове внучка собачку Жучку :
Зове Мурка мишку :
Логопед :
7. Складання продовження казки «Ріпка»
Мета: розвивати творчу уяву, фантазію.
8. Зустріч з вовком
Вовк:
Сіром вовку не сидиться, рибки хоче він поїсти.
Часу даром він не гає, рибку золоту спіймає.
Логопед :
- З якої казки цей Сірий Вовк ? А хто обманув нашого Вовка ? Чому Лисичка обманула Вовка ? А ви знаєте як вовк збирався на річку вранці ? Сідайте на березі річки і покажемо все язичком.
8. Артикуляційні вправи
Мета: розвиток артикуляційної моторики
Вовчик Сірий вранці встав, чистити зубки поспішав.
Вправо-вліво, вправо-вліво чистим зубки ми уміло.
Пополощемо ротик, як Сіренький Вовчик.
Потім він гребінчик взяв і причісуватися став.
Ми за ним не відстаємо і покажемо язиком.
А тепер він чай попив, чаю в чашку він налив.
Вранці все він так зробив і на річку поспішив.
Логопед:
- Діти, а ви хочете допомогти вовчику наловити рибку?
(Діти по черзі ловлять рибку, остання рибка золота).
- Рибці набридло виконувати бажання тому вона хоче щоб і ви виконали її завдання.
9. Завдання від Золотої Рибки
І. Дидактична гра «Докажи слівце»
Мета: вправляти в доборі римованих слів
Лисичка-сестричка
Бичок-третячок
Зайчик-побігайчик
Пеньок-деньок
Ягуся-Бабуся
Мишка-книжка
ІІ. Дидактична гра «Впорядкуй слова в реченні»
Мета: спонукати малят впорядкувати названі групи слів так, щоб утворилися речення.
(знаходять ілюстрацію до казки «Солом'яний бичок» )
(знаходять ілюстрацію до казки «Коза Дереза» )
ІІІ. Дид. гра «Що переплутав художник»
Мета: розвивати увагу, мислення, пояснювальне мовлення.
(Діти за індивідуальними малюнками визначають зайвого героя, пояснюють, чому вони так вирішили).
10. Діти слухають музичний запис «Крик Гусей»
Мета : розвиток слухового сприймання
Логопед:
- Що ви чуєте? Яка пташка так кричить? З якої казки ці гуси? Кому вони допомогли? А від кого тікали? Давайте допоможемо гусям швидше долетіти додому до Івасика-Телесика.
14.Вправи на піддування «Летять гуси»
Мета: розвиток повільного видиху.
(фотографуємо і ставимо останню ілюстрацію в книгу.)
Король:
- Ой, які ви молодці! Всі казочки мої ви зібрали знову в книгу, тепер в моїм королівстві знову буде все як раніше.
Логопед:
- Казки то ми зібрали, але як книжечка називається не знаємо. А в кожній книжці повинна бути назва. Діти, скажіть а хто написав всі ці казки? Тому які ці казки? А народ у нас який? Виходить, що і казки у нас українські народні.
Король:
- Діти, а які ви казки читаєте в дитячому садочку?
Логопед:
- Ми тобі зараз покажемо.
15. Мовно-рухлива гра «Моя книжечка»
Мета:розвивати співвідношення рухи рук зі словами
Я навшпиньки зараз стану, собі книжечку дістану,
Буду книжечку гортати та малюнки розглядати.
А на них живуть чудові персонажі всі казкові:
Вовчик, Зайчик, Їжачок і Солом'яний бичок,
Колобок, Сірко, Жар-птиця, Мишка, Півник і Лисиця.
Король:
- Та Це всі персонажі з моєї країни. Молодці діти, що читаєте мої казки. За те що зібрали мої казочки дарую вам бубличків в'язочку.
Логопед:
- Діти, вже час нам повертатися назад до дитячого садочку. Але щоб пройти крізь двері пригадайте, як потрібно поводитися з книгою.
16. Дидактична гра «Правила поводження з книгою»
Мета: виховувати бережне ставлення до книжок.
17. Підсумок заняття:
– Де ми сьогодні були? Кого зустріли? Кому допомогли?