Коротичанський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)
Пісочинської селещної ради
«Чарівна сопілка»
Розробила:
Музичний керівник Волкова І.Є.
Мета:
Методи:
Музичний матеріал:
– пісня «Сопілка» сл. Надії Красоткіної, муз.Миколи Ведмедері;
– українська народна поспівка «Соловейко»;
– мультимедійна презентація про духові інструменти, презентація пісні про сопілку;
– художня творчість (прикрашання сопілки)
Обладнання:
Хід заняття
Музичний керівник:
Добрий день і в добрий час
Рада я вітати вас
Щиро зустрічаю
Щастя всім бажаю
Діти вітаються.
Я рада Вас бачити сьогодні у себе в залі.
До нас сьогодні завітали гості, давайте привітаємося з ними.
Музкерівник:
Дітки, сьогодні ми з вами познайомимося с духовим музичним інструментом, а з яким саме ми узнаємо трішки пізніше.
Ой, дітки, ви чуєте, хтось плаче?
Відповіді дітей.
Музкерівник підводить дітей до лісної галявини і бачать там Домовятко.
Музкерівник: дітки подивіться хто до нас завітав в гості. Та це ж Домовятко Кузя, але чому він так сумує.
- Кузю, чому ти плачеш, що трапилось.
Домовятко кузя:
В мене сталося лихо. Баба Яга викрала мій скарб, Чарівну скриньку. А де живе Баба яга я не пам’ятаю?
Музкерівник: Дітки, а вам цікаво ж було у скриньці Домовятко Кузі? Мені теж так цікаво дізнатися, що ж було у скриньці, тож давайте допоможемо Домовяткові Кузі знайти загублену скриньку і дорогу. Подивіться дітки, ось ця запчастина залишилася у Кузі (частина блок-флейти), а інші частинки нам доведеться знайти, пройти всі випробування. Дітки, подивіться на цю частинку яка залишилася, на що вона схожа? (Відповіді дітей) Здається я таку вже бачила? Не можу згадати…..Можливо Домовятко Кузя допоможе нам?
Загадка:
Голосок тоненький має,
Всіх маляток звеселяє,
Ви на ній всі граєте,
Хто вона – впізнаєте?
Ду-ду-ду, віть-віть-віть!
Ви моє ім’я назвіть.
Не паличка, не гілочка,
А звуть мене…
Відповіді дітей
Музкерівник:
Так дітки, ми сьогодні з вами познайомимося з духовим музичним інструментом –Сопілкою.
Сопілка дуже мелодійний і ніжний музичний інструмент. Люди любили грати на сопілці на різних святах – весіллі, дні народженні, народних гуляннях. Виготовляли музичний інструмент з дерева.
У сопілочки є багато братів і сестер: (Показ картинок із зображенням цих музичних інструментів).
На Мольберти викладаємо картинки музичних інструментів
Всі ці музичні інструменти називають духовими. Як по-вашому, чому вони отримали назву «духові»? (Відповіді дітей). Щоб отримати звук, ці інструменти потрібно дмухати. Саме тому вони і називаються духовими. А грають на духових музичних інструментах … хто? (Відповіді дітей). Музиканти. А чи зможемо ми з вами взяти в руки який-небудь з цих духових інструментів і зіграти? (Відповіді дітей). Чому, як ви думаєте, у нас це не вийде? (Відповіді дітей). Щоб стати музикантом і грати на музичному інструменті, потрібно вчитися.
Дітки а давайте подивимося відео про українські народні духові музичні інструменти.
Діти дивляться відео.
Музкерівник: ну що ж, тепер ми знаємо що нам потрібно шукати. Дітки ви готові рушити за пригодами?
Відповіді дітей
Музкерівник: ото ж бо рушаймо в путь.
Діти рушають в путь під веселу музику
Музкерівник: дітки, здається ми прийшли до першого випробування. Ви тільки подивіться, озеро, які красиві квіти у воді, а це ж сама Царівна-лягушка сидить на горбочку.
- Добрий день Царівно-лягушко (Діти вітаються)
-Царівня-лягушка, допоможи нам будь ласочка знайти загублені частини від нашої сопілочки. Домовятко тебе просить і діточки теж.
Царівна-лягушка: добре, я вам допоможу віднайти загублену скриньку із частинкою сопілки, але ви повинні задобрити мене.
Музкерівник: і що ж ми повинні зробити для цього?
Царівна-лягушка: я дуже люблю коли мені розповідають вірші, от же я хочу послухати вірш про той музичний інструмент який ви шукаєте, про сопілку.
Діти розповідають вірші про сопілку.
Влізла бджілка у сопілку,
"Я - музика! - каже бджілка. -
Можу навіть уві сні
Вам зіграти до-ре-мі!"
Кажемо маленькій бджілці:
"А заграй нам на сопілці,
Ми за це тобі дамо
Меду, джему й ескімо".
Бджілка мовить: "Легка справа!
Й пропозиція цікава!
Треба дмухати у дірку -
Все я знаю про сопілку!"
Надимає бджілка щоки,
Губи - в дудку, руки - в боки,
Виє, дмухає, дзижчить,
Та виходить лиш: "Дзи-джить!"
Сміємось ми: "Ну і бджілка!
Це ж дзижчалка, не сопілка.
Тільки й знаєш, що хвалитись,
Щоб уміти, треба вчитись!"
Царівна-лягушка: ой, ну і потішили ви мене, добре, я допоможу вам знайти частинку скарбу, подивіться під горбочком, там здається сховала її Баба-яга.
Музичний керівник дістає частинку.
Музичний керівник: дякуємо тобі Царівно-лягушко за твою допомогу. (Діти також дякують). Збирає частинки блок-флейти.
Музичний керівник: дітки подивіться, нам залишилось знайти останню частину нашої сопілочки, рушаймо далі за пригодами.
Діти йдуть під веселу музику
Музичний керівник: дітки подивіться де ми опинилися, та це ж хатинка самої Баби-яги.
Баба-Яга: - Це хто шумить під моїми вікнами. Спати заважаєте. Чого ви тут голосуєте, мені старенькій покою не даєте?
Музичний керівник: Бабусю-Ягусю, не сварися, ми з дітками допомогаємо Домовятку Кузі віднайти загублені частинки від чарівної сопілки.
Баба-Яга: кому? Кому? Цьому бешкетнику Кузі ви ще й допомагаєте? Та я вас всіх зараз розтопчу і віником замету, та й з’їм – гарний буде сніданок.
Музкерівник: Бабусю-ягусю зажди, не сварися, ти теж сумуєш за ним. Будеш його знову частувати смачненьким.
Баба-яга: - ага, гарно булоб! Ну не знаю, я дуже зла на нього була, бо він був неслухняним! Ось!
Музичний керівник: Дітки, а давайте запросимо Бабусю-Ягусю до нас у гості і пісеньку заспіваємо. (Відповіді дітей).
- Бабусю-ягусю, а ти послухай як наші дітки пісеньку співають і одразу настрій з’явиться.
Баба-яга: то це ви гарно придумали. Гаразд, не буду сваритися і послухаю, що ви заспіваєте. Іду, іду!
(Запрошують Бабу-ягу сісти на стільчик і послухати пісню)
Музичний керівник:
Дітки, ми з вами вже трішки ознайомилися з духовим музичним інструментом Сопілкою, ми також знаємо, що це український народний інструмент. А з чого виготовляють сопілку? Сопілочку майструють із дерева, це може бути гілочка із бузини та калини. А сучасні сопілки виготовляють із пластика. Давайте з вами переглянемо відео про сопілочку.
Дивляться відео про сопілочку
Муз керівник:
Дітки, а давайте і ми з вами заспіваємо пісеньку про сопілочку. Але з початку ми займемо свої місця на стільчиках, звернемо увагу як потрібно сидіти.
Діти сідають на стільчики
Дітки, давайте спочатку розігріємо наші голосочки розспіванкою «Соловейко»
Співають пісню «Сопілка»
Музкерівник: Бабусю-ягусю, ну як тобі сподобалося як співали наші дітки?
Баба-яга: - так, сподобалося, розтопили ви моє серце та і з Кузею ми вже помирилися.
Музкерівник: - Дітки, нарешті ми зібрали всі частинки нашої сопілочки і допомогли Кузі знайти свій скарб. Тепер ми можемо послухати як же звучить сопілочка.
Виконується п’єса на сопілці
- А Домовятко Кузя та Ягуся приготували нам невеличкі сувеніри на згадку про нашу пригоду, давайте прикрасимо наші сопілочки.
Діти сідають за столи та прикрашають сопілки
Музкерівник: дітки, а давайте пригадаємо, що ж трапилося сьогодні з нами під час пригод. Відповіді дітей.
Підсумок заняття.
Діти, сьогодні ми з вами дізналися багато цікавого і зараз я задам запитання
1.Скажіть, з яким музичним інструментом ми сьогодні з вами познайомились на занятті? (Сопілка)
2. А чому сопілка є духовим музичним інструментом?
3. Які ще ви знаєте духові музичні інструменти
Музичний керівник:
Дітки, а тепер, коли ми усе виконали та прикрасили наші чарівні сопілочки, ми можемо на них заграти направляючись до нашої казкової ігрової кімнати.
1