Конспект музичного заняття "Чарівна сопілка"

Про матеріал
Мета: • ознайомити дітей з духовим музичним інструментом - сопілкою, розширити уявлення дітей про духовий музичний інструмент, формувати уміння правильно називати музичні інструменти; • стимулювати пізнавальний інтерес дошкільників шляхом впровадження ІТ– технологій; • залучати дітей до правильного виконання завдань, розвивати стійку увагу при їх виконанні; • розвивати вокальні завдатки дитини, учити чистоінтонувати мелодію, співати без напруги в голосі, а також починати і закінчувати спів разом з вихователем. • активізувати увагу учасників, створити гарний настрій; • створювати умови, сприяючі пробудженню інтересу до усіх видів музичної діяльності; • збагачувати словниковий запас дітей.
Перегляд файлу

Коротичанський  заклад дошкільної освіти (ясла-садок)

Пісочинської селещної ради

 

 

 

 

 

«Чарівна сопілка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила:

Музичний керівник Волкова І.Є.

 

 

 

 

 

 

Мета:

  •          ознайомити дітей з духовим музичним інструментом - сопілкою, розширити уявлення дітей про духовий музичний інструмент, формувати уміння правильно називати музичні інструменти;
  •          стимулювати пізнавальний  інтерес дошкільників шляхом впровадження  ІТ– технологій;
  •          залучати дітей до правильного виконання завдань, розвивати стійку увагу при їх виконанні;
  •          розвивати вокальні завдатки дитини, учити чистоінтонувати мелодію, співати без напруги в голосі, а також починати і закінчувати спів разом з вихователем.
  •          активізувати увагу учасників, створити гарний настрій;
  •          створювати умови, сприяючі пробудженню інтересу до усіх видів музичної діяльності;
  •          збагачувати словниковий запас дітей.

Методи:

  • словесний (загадки, бесіда, вірші);
  • наочний (презентація, інструменти);
  • практичний (поробки);
  • ігровий (музична розминка).

Музичний матеріал:

– пісня «Сопілка» сл. Надії Красоткіної, муз.Миколи Ведмедері;

– українська народна поспівка «Соловейко»;

– мультимедійна презентація про духові інструменти, презентація пісні про сопілку;

– художня творчість (прикрашання сопілки)

Обладнання:

  •           музичний інструмент Блок-флейта, фортепіано;
  •           музичний центр;
  •           мультимідейна дошка, ноутбук;
  •           атрибути для казки (лялька Баба-яга, лялька Кузя; декорації)

 

 

 

 

 

Хід заняття

Музичний керівник:

Добрий день і в добрий час

Рада я вітати вас

Щиро зустрічаю

Щастя всім бажаю

 Діти вітаються.

Я рада Вас бачити сьогодні у себе в залі.

До нас сьогодні завітали гості, давайте привітаємося з ними.

Музкерівник:

Дітки, сьогодні ми з вами познайомимося с духовим музичним інструментом, а з яким саме ми узнаємо трішки пізніше.

Ой, дітки, ви чуєте, хтось  плаче?

Відповіді дітей.

Музкерівник підводить дітей до лісної галявини і бачать там Домовятко.

Музкерівник: дітки подивіться хто до нас завітав в гості. Та це ж Домовятко Кузя, але чому він так сумує.

- Кузю, чому ти плачеш, що трапилось.

Домовятко кузя:

В мене сталося лихо. Баба Яга викрала мій скарб, Чарівну скриньку. А де живе Баба яга я не пам’ятаю?

Музкерівник: Дітки, а вам цікаво ж було у скриньці Домовятко Кузі? Мені теж так цікаво дізнатися, що ж було у скриньці, тож давайте допоможемо Домовяткові Кузі знайти загублену скриньку і дорогу. Подивіться дітки, ось ця запчастина залишилася у Кузі (частина блок-флейти), а інші частинки нам доведеться знайти, пройти всі випробування. Дітки, подивіться на цю частинку яка залишилася, на що вона схожа? (Відповіді дітей) Здається я таку вже бачила? Не можу згадати…..Можливо Домовятко Кузя допоможе нам?

Загадка:

Голосок тоненький має,

Всіх маляток звеселяє,

Ви на ній всі граєте,

Хто вона – впізнаєте?

Ду-ду-ду, віть-віть-віть!

Ви моє ім’я назвіть.

Не паличка, не гілочка,

А звуть мене…

Відповіді дітей

Музкерівник:

Так дітки, ми сьогодні з вами познайомимося з духовим музичним інструментом –Сопілкою.

Сопілка дуже мелодійний і ніжний музичний інструмент. Люди  любили грати на сопілці на  різних святах – весіллі, дні народженні, народних гуляннях. Виготовляли музичний інструмент з дерева.

 У сопілочки є багато братів і сестер: (Показ картинок із зображенням цих музичних інструментів).

На Мольберти викладаємо картинки музичних інструментів

Всі ці музичні інструменти називають духовими. Як по-вашому, чому вони отримали назву «духові»? (Відповіді дітей). Щоб отримати звук, ці інструменти потрібно дмухати. Саме тому вони і називаються духовими. А грають на духових музичних інструментах … хто? (Відповіді дітей). Музиканти. А чи зможемо ми з вами взяти в руки який-небудь з цих духових інструментів і зіграти? (Відповіді дітей). Чому, як ви думаєте, у нас це не вийде? (Відповіді дітей). Щоб стати музикантом і грати на музичному інструменті, потрібно вчитися.

Дітки а давайте подивимося відео про українські народні духові музичні інструменти.

Діти дивляться відео.

Музкерівник: ну що ж, тепер ми знаємо що нам потрібно шукати. Дітки ви готові рушити за пригодами?

Відповіді дітей

Музкерівник: ото ж бо рушаймо в путь.

Діти рушають в путь під веселу музику

Музкерівник: дітки, здається ми прийшли до першого випробування. Ви тільки подивіться, озеро, які красиві квіти у воді, а це ж сама Царівна-лягушка сидить на горбочку.

- Добрий день Царівно-лягушко (Діти вітаються)

-Царівня-лягушка, допоможи нам будь ласочка знайти загублені частини від нашої сопілочки. Домовятко тебе просить і діточки теж.

Царівна-лягушка: добре, я вам допоможу віднайти загублену скриньку із частинкою сопілки, але ви повинні задобрити мене.

Музкерівник: і що ж ми повинні зробити для цього?

Царівна-лягушка: я дуже люблю коли мені розповідають вірші, от же я хочу послухати вірш про той музичний інструмент який ви шукаєте, про сопілку.

Діти розповідають вірші про сопілку.

БДЖІЛКА І СОПІЛКА

Влізла бджілка у сопілку,
"Я - музика! - каже бджілка. -
Можу навіть уві сні
Вам зіграти до-ре-мі!"

 

Кажемо маленькій бджілці:
"А заграй нам на сопілці,
Ми за це тобі дамо
Меду, джему й ескімо".

 

Бджілка мовить: "Легка справа!
Й пропозиція цікава!
Треба дмухати у дірку -
Все я знаю про сопілку!"

 

Надимає бджілка щоки,
Губи - в дудку, руки - в боки,
Виє, дмухає, дзижчить,
 

Та виходить лиш: "Дзи-джить!"

Сміємось ми: "Ну і бджілка!
Це ж дзижчалка, не сопілка.
 

Тільки й знаєш, що хвалитись,
Щоб уміти, треба вчитись!"

 

Царівна-лягушка: ой, ну і потішили ви мене, добре, я допоможу вам знайти частинку скарбу, подивіться під горбочком, там здається сховала її Баба-яга.

Музичний керівник дістає частинку.

Музичний керівник: дякуємо тобі Царівно-лягушко за твою допомогу. (Діти також дякують). Збирає частинки блок-флейти.

Музичний керівник: дітки подивіться, нам залишилось знайти останню частину нашої сопілочки, рушаймо далі за пригодами.

Діти йдуть під веселу музику

Музичний керівник: дітки подивіться де ми опинилися, та це ж хатинка самої Баби-яги.

Баба-Яга: - Це хто шумить під моїми вікнами. Спати заважаєте.  Чого ви тут голосуєте, мені старенькій покою не даєте?

Музичний керівник: Бабусю-Ягусю, не сварися, ми з дітками допомогаємо Домовятку Кузі віднайти загублені частинки від чарівної сопілки.

Баба-Яга: кому? Кому? Цьому бешкетнику Кузі ви ще й допомагаєте? Та я вас всіх зараз розтопчу і віником замету, та й з’їм – гарний буде сніданок.

Музкерівник: Бабусю-ягусю зажди, не сварися, ти теж сумуєш за ним. Будеш його знову частувати смачненьким.

Баба-яга: - ага, гарно булоб! Ну не знаю, я дуже зла на нього була, бо він був неслухняним! Ось!

Музичний керівник: Дітки, а давайте запросимо Бабусю-Ягусю  до нас у гості і пісеньку заспіваємо. (Відповіді дітей).

- Бабусю-ягусю, а ти послухай як наші дітки пісеньку співають і одразу настрій з’явиться.

Баба-яга: то це ви гарно придумали. Гаразд, не буду сваритися і послухаю, що ви заспіваєте. Іду, іду!

(Запрошують Бабу-ягу сісти на стільчик і послухати пісню)

Музичний керівник:

Дітки, ми з вами вже трішки ознайомилися з духовим музичним інструментом Сопілкою, ми також знаємо, що це український народний інструмент. А з чого виготовляють сопілку? Сопілочку майструють із дерева, це може бути гілочка із бузини та калини. А сучасні сопілки виготовляють із пластика. Давайте з вами переглянемо відео про сопілочку.

Дивляться відео про сопілочку

Муз керівник:

Дітки, а давайте і ми з вами заспіваємо пісеньку про сопілочку. Але з початку ми займемо свої місця на стільчиках, звернемо увагу як потрібно сидіти.

Діти сідають на стільчики

Дітки, давайте спочатку розігріємо наші голосочки розспіванкою «Соловейко»

Співають пісню «Сопілка»

Музкерівник: Бабусю-ягусю, ну як тобі сподобалося як співали наші дітки?

Баба-яга: - так, сподобалося, розтопили ви моє серце та і з Кузею ми вже помирилися.

Музкерівник: - Дітки, нарешті ми зібрали всі частинки нашої сопілочки і допомогли Кузі знайти свій скарб. Тепер ми можемо послухати як же звучить сопілочка.

Виконується п’єса на сопілці

- А Домовятко Кузя та Ягуся приготували нам невеличкі сувеніри на згадку про нашу пригоду, давайте прикрасимо наші сопілочки.

Діти сідають за столи та прикрашають сопілки

Музкерівник: дітки, а давайте пригадаємо, що ж трапилося сьогодні з нами під час пригод. Відповіді дітей.

Підсумок заняття.

Діти, сьогодні ми з вами дізналися багато цікавого і зараз я задам запитання

 

1.Скажіть, з яким музичним інструментом ми сьогодні з вами познайомились на занятті? (Сопілка)

2. А чому сопілка є духовим музичним інструментом?

3. Які ще ви знаєте духові музичні інструменти

 

Музичний керівник:

Дітки, а тепер, коли ми усе виконали та прикрасили наші чарівні сопілочки, ми можемо на них заграти направляючись до нашої казкової ігрової кімнати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
13 серпня
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку