Музичне заняття з екологічного виховання
«Серце Природи»
для дітей старшого дошкільного віку.
Мета: виховання любові до природи через музичні образи.
Завдання:
стимулювати у дітей співпереживання почуттів і настроїв, вираженим в музиці, зіставляти їх з образами і явищами природи;
розвивати виразність, емоційність у виконавській діяльності;
створити умови для емоційно-психологічного розкріпачення дітей;
розвивати почуття ритму, вміння передавати через рух характер музики.
Діти під музику заходять в музичнийзал. Виконують музичну вправу – привітання « Доброго ранку » С. Коротаєва.
Доброго ранку, травам росистим,
Доброго ранку, квітам барвистим,
Доброго ранку сонцю ясному,
Людям усім і усьому прекрасному!
Муз.кер: Дивосвіт, дивосвіт...
Хто придумав оцей світ?
Землю красну отаку
У зеленому вінку?
Всі ці квіти і ліси,
І пташині голоси?
Ліс, і річка, і поля –
Це ж усе моя земля!
Мені зірка відкрила секрет
І на вушко шепнула здаля:
Є на світі багато планет,
Та найкраща планета - Земля!
Муз.кер: Скажіть, діти, ви любите природу? (Відповідь). У тих людей, хто любить природу, охороняє її і цінує її дари, гаряче і добре серце. Як ви думаєте, а природа має серце? (Відповіді дітей)
Муз.кер: Звичайно, є! Дзюрчить струмочок - це голос Серця природи. Цвітуть квіти - це Серце природи надягає гарне вбрання. Пурхають метелики, кружляють у чистому небі пташки - це значить, що Серцю природи легко і добре. Але іноді воно стукає неспокійно і просить про допомогу.
На екрані телевізора з’являється відеозапис серця, яке схвильовано б’ється.
Муз.кер: Прислухайтеся, діти, серце природи б’ється схвильовано, щось недобре з ним. Давайте спитаємо, що сталося і чим ми можемо йому допомогти. Серце природи, ми схвильовані, чи не захворіло ти, чим ми можемо тобі допомогти?
Голос серця природи:
Боляче мені, я плачу, як побачу Землю стомлену, змарнілу
Темна хмара з пилу й диму небо синє оповила.
Гидкий сморід всюди плине… А чи гарна ця картина?
Друзі, рятувати мерщій беріться
Серце матінки-природи, її дивну чудо-вроду.
Ліки ви для мене відшукайте і до життя скоріше повертайте!
Муз.кер: Діти, нам потрібно поспішати. Ми обов’язково вилікуємо серце природи і воно знову вдягне гарне вбрання, заспіває і почне битися ритмічно і дзвінко, а найголовніше буде здоровим. Вирушаємо на пошуки ліків?
Діти: Так.
Діти крокують по килимочку. Зупиняються біля « струмочка».
Муз.кер: Здрастуй, струмочок? Чому сумний і не співаєш?
Струмочок: Іще недавно дзюрчав я весело собі,
Вода була чистенька, прохолодна,
І я не передбачав ніякої біди.
І лихо трапилось тепер: немає чистої водички,
Коли непотріб замість смітнику,
Навмисно зносять до струмочка і до річки…
Муз.кер: Вибач, нас, струмочок. Ми обіцяємо, що ніколи не будемо забруднювати воду, не будемо викидати сміття у річки.
Дитина: Річка – це лице народу,
Бруднити ріки – це бруднити вроду.
Ми обіцяємо творить добро і берегти природу.
Як нагороду, будем пити чисту воду!
Муз.кер: Діти, давайте підіграємо струмочку , в нього підніметься настрій і він знову буде весело дзюрчати, а разом з ним може заспіває і Серце Природи.
« Оркестр води » + слухання музики
Атрібути: стакани з водою, трубочки, 3 лійки з водою, «шум дождя».
Звучить аудіозапис: звуки струмочка.
Муз.кер: Чуєте, діти, струмочок дзюрчить, а це означає, що Серце Природи теж почало співати. Ми на вірному шляху. Вирушаємо далі. Ставайте один за одним, будемо легко бігти за струмочком. Він нам підкаже де ми зможемо ще знайти ліки для серця природи.
Діти «змійкою» виконують легкий біг, потім утворюють коло.
Муз.кер: Струмочок привів нас на лісову галявину, давайте її розглянемо краще.
Діти виконують «боковий галоп»
Муз.кер: Скільки грибів виросло після рясних дощів. Требі йти обережно, щоби не наступити на них.
Діти йдуть «по діагоналі» на носочках. Підходять до «лісової галявини».
Дитина: Подивіться, напевно тут гарненько відпочили
І стільки бруду за собою залишили:
Пляшки, папер не треба розкидати,
А квіти і гриби… не можна їх топтати.
Муз.кер: Я пропоную ось що нам зробити:
Сміття на музичні інструменти перетворити.
Сортування сміття: папер в один кошик, пляшки в інший. З пляшок зробити маракаси, з жестяних пляшок та повітряних кульок зробити міні-барабани.
Дати дітям можливість трішечки пограти на них.
Муз.кер: Подивіться, яка ошатна, гарна галявина стала. Які красиві осінні листочки у нас під ногами. Давайте потанцюємо і пограємо з ним
Танець – гра « Золоті листочки»
Муз.кер: Ми не будемо залишати листочки на землі, а вкриємо ними нірки тваринок, щоби взимку їм не було холодно.
Діти вкривають листочками «нірку»
Муз.кер: Любі діти, ми прибрали лісову галявину
Зробили чистою й охайною її.
Тож, давайте, шукати красу не в інтернеті,
А в барвах реальної природи, в розмаїті її.
Я впевнена, що серцю природу стало набагато краще і воно вдягло своє найкраще вбрання. А нам залишилося віднайти останні ліки, щоби серцю природи стало легко і добре. А допоможуть нам наші птахи. Яких ви знаєте пташок, які залишаються з нами зимувати? ( синички, граки, снігурі, щиглики…). Послухайте, як вони співають, вони просять нас заспівати разом з ними , щоби веселіше їм було кружляти в небі. А ми вже знаємо, що коли метелики кружляють, пташки літають Серцю Природи легко і добре.
Пісня «Звуки природи»
Звучить голосно і ритмічно стук серця.
Муз.кер: Прислухайтесь уважно, діти, Серце Природи стучить дзвінко і ритмічно. Давайте подивимося, чи змогли ми вилікувати його.
Відеозапис: Серце в квітковому вбранні.
Голос Серця Природи: Спасибі, любі друзі, ви ліки вірно відшукали:
Рецепт простий, як вам природу берегти:
Потрібно лиш хотіти дуже-дуже
Жити в гармонії з природою і в чистоті.
Ви знову на галявину рушайте
І подаруночок від мене відшукайте!
Діти знаходять під ялиночкою коробку з печивом.
Муз.кер: Ми обіцяємо любити і берегти наш дім – нашу Планету Земля. Наше заняття закінчилося. До нових зустрічей.
Діти під музику залишають музичний зал.