Дата.
Клас.
Тема уроку. Мюзикл.
Мета уроку. Познайомити дітей з поняттям Мюзикл.
Визначити головну відмінність між оперетою і мюзиклом. Ознайомити учнів з історією виникнення цього жанру. Розглянути особливості жанру на прикладі фрагменту мюзиклу «Собор Паризької Богоматері» муз. Ріккардо Коччіанте.
Розвивати вокально-хорові навички, формувати інтерес до різних жанрів музичного мистецтва. Виховувати почуття краси, зацікавленість музичним мистецтвом.
Музичний матеріал. Музика Ріккардо Коччіанте, вірші Люка Пламондона, фрагменти мюзиклу «Собор Паризької Богоматері», муз. Г. Ушицької, сл. М. Ярошенко «Лебеді».
Обладнання. ТЗН, фонохрестоматія.
Тип уроку. Урок-уведення в тему.
Хід уроку
І. Вступна частина. Організаційний момент.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Для того, щоб дізнатись тему нашого сьогоднішнього уроку треба відгадати кросворд.
|
|
|
М |
О |
Ц |
А |
Р |
Т |
|
|
|
|
|
|
|
Ю |
Н |
О |
Н |
А |
|
|
|
|
|
|
М |
У |
З |
И |
К |
А |
|
|
|
|
|
|
М |
У |
З |
И |
К |
А |
Н |
Т |
|
|
|
|
|
|
Р |
О |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Л |
І |
Т |
Е |
Р |
А |
Т |
У |
Р |
А |
ІІІ. Основна частина.
Розповідь учителя. Мюзикл свою історію веде з XVIII століття, і вперше він був поставлений в Нью-Йорку. Його довгий час не визнавали як окремий жанр. Говорячи про історію виникнення цього жанру, варто згадати легкі жанри, які стали попередниками мюзиклу – це вар’єте, французький балет.
Мюзикл як новий жанр народився випадково. 1886 року в одному з нью-йоркських музичних театрів виникла пожежа, внаслідок якої артисти залишилися без роботи. Продюсер звернувся за допомогою до свого колеги – режисера драматичного театру. І тоді, об'єднавши зусилля двох різних театральних колективів, вони створили незвичну виставу, яка йшла протягом п'яти з половиною годин, але публіка до кінця вистави із захопленням сприймала дійство.
Мюзикл також називають музичною комедією, але протягом свого розвитку мюзикл став представляти не тільки легке розважальне шоу з комедійним підтекстом, але й почав показувати картини різного характеру. Хоча мюзикл, в першу чергу, спирається на вокал і хореографію ніж на сюжет.
Музичний словничок. Робота з підручником.
Мюзикл – це жанр музичної вистави або музичного фільму, основу якого складають спів і хореографічні номери. Усе це об’єднано єдиним художнім задумом. Дехто вважає його американським різновидом оперети.
Головна відмінність між оперетою і мюзиклом.
СКЛАДОВА МЮЗИКЛУ
СХЕМА ОПЕРЕТИ
Ділова гра «Учитель»
Учень-музикознавець. Мюзикл – як сценічний жанр з’явився в США наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття. У 1920-х р.р. мюзикли почали екранізувати, що сприяло їх популяризації.
Перший мюзикл, який отримав голлівудську премію «Оскар» - «Бродвейська мелодія» (1929 р.)
Видатний письменник Віктор Гюго прославив Собор Паризької Богоматері (символ Франції) в своєму однойменному романі, який був екранізований чимало разів.
У 1998 році в Парижі відбулась прем’єра мюзиклу «Собор Паризької Богоматері» (“Notre-Dame de Paris”), автором текстів якого став Люк Пламондон, а музики – Ріккардо Коччіанте.
Сюжет.
Головною героїнею мюзиклу є прекрасна циганка Есмеральда, яку покохали одразу кілька чоловіків: капітан стрільців Феб де Шатопер, архідиякон Фролло, поет Гренуар та горбатий і кульгавий дзвонар Собору Паризької Богоматері Квазімодо. Проте це кохання згубило і призвело до страти через повішення. Єдиним вірним до самої смерті чоловіком їй лишився дзвонар Квазімодо. У гніві та відчаї він скидає підлого архідиякона з вежі Собору, але і сам помирає, обіймаючи мертву, але все ще прекрасну Есмеральду
Слухання «Сцена «Belle» муз. Ріккардо Коччіанте
Це найпопулярніший сингл мюзиклу. Він утримувався на першій сходинці французьких чартів 33 тижні і був визнаний найкращою піснею п’ятдесятиріччя.
З 1999 року «Собор Паризької Богоматері» був поставлений на сценах Канади, Росії, Італії, Іспанії, Північної Америки, Лондону…
Виконавицею однієї з пісень мюзиклу була Селін Діон.
Фізкульт-хвилинка «Настрій»
Подумайте про власний настрій. За допомогою рухів продемонструйте його.
А зараз будемо рухатись як:
Вокально-хорова робота.
Розпівування.
Знайомство з піснею.
1 фраза mf
2 фраза f
IV. Узагальнення. Рефлексія.
Ра «Відкритий мікрофон»
V. Домашнє завдання.
1. Слухати музику з мюзиклів.
2. Музичний проект.
«Дитячий мюзикл»
Мета. Створити музичну казку.
Очікуваний результат. Казка.
План створення.