Семінар-практикум «Використання фольклору в роботі з дошкільниками» (мультимедійна презентація)

Про матеріал
Мета: вправляти у визначенні жанрів фольклору; виробити принципи добору фольклорного матеріалу для роботи з дошкільнятами; закріпити правила використання жанрів фольклору у різних видах діяльності дошкільнят.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Семінар-практикум «Використання фольклору в роботі з дошкільниками» Мета: вправляти у визначенні жанрів фольклору; виробити принципи добору фольклорного матеріалу для роботи з дошкільнятами; закріпити правила використання жанрів фольклору у різних видах діяльності дошкільнят.

Номер слайду 2

Вступ Фольклор – від англ. «folk» - народ, «lore» - мудрість, знання (народні перекази, народна мудрість) – усна народна творчість. Жанр (франц.) — вид, тип мистецького й літературного твору. Усі види і жанри народної творчості в більшості своїй доступні, зрозумілі дітям за змістом і формою, наділені ігровими моментами і легко сприймаються ними, а тому практично можуть використовуватися в усіх режимних моментах упродовж усього часу перебування дитини в дошкільному закладі

Номер слайду 3

Жанри фольклору колискові пісні загадки мирилки лічилки прислів’я та приказки обрядові пісні казки скоромовки потішки прикмети заклички

Номер слайду 4

Ой ти, коте сірий, Та вимети сіни, А ти, кошенятко, Колиши дитятко. А-а-а, а-а-а,а-а! Печу, печу хлібчик Дітям на обідчик Більшому - більший Меншому – менший Шурх – у піч Ходи, ходи дощику, Зварим тобі борщику, Зварим тобі галушок Та виллємо на пісок Завдання для всіх: Гра-вправа “Який жанр фольклору?”

Номер слайду 5

Ходить квочка коло кілочка, Водить діток коло квіток Небо ввечері червоне – буде вітер Котилася торба З високого горба На кого попаде Тому спати припаде Зимове сонце, як мачушине серце – світить, та не гріє Взимку горою, а влітку водою. Сію, сію, посіваю, З Новим роком вас вітаю! Щоб вам цілий рік, Жилося краще, ніж торік

Номер слайду 6

Десь там була подоляночка, Десь там була молодесенька, Тут вона стояла, До землі припала, Личка не вмивала Був собі їжак. Якось вийшов він раненько з своєї домівки подивитися на білий світ. Вийшов та й каже сам до себе: - А піду лишень у поле – подивлюся, як там моя морква та буряки Ой на Івана, та й на Купала Там дівчинонька квіти збирала. Квіти збирала, до річеньки йшла Ой на Івана, та й на Купала.

Номер слайду 7

Завдання для підгруп: “Зима” Визначте принципи добору фольклорного матеріалу. Обгрунтуйте свою думку “Весна” Поясніть вплив різних жанрів фольклору на емоційний стан дитини. Порівняйте дражнили, мирилки і казки “Літо” Який жанр фольклору найперше повинні чути діти? (наведіть приклади колискових пісень). Роль цього жанру у житті дитини “Осінь” Які жанри фольклору найдоцільніше використати в адаптаційний період? Потіште всіх нас потішками

Номер слайду 8

Завдання для всіх: З якою метою використовуєте лічилки у роботі з дітьми? Озвучте свою улюблену лічилку

Номер слайду 9

Завдання для підгруп: “Зима” - Чим цікаві скоромовки для дітей? - З якої вікової групи доцільно навчати дітей скоромовок? Чому? “Весна” - Яку роль у розвитку дитини відіграють загадки? - Які види роботи із загадкою можна запропонувати дітям? “Літо” - Чим відрізняються прислів’я від приказок? - За якою тематикою можна їх поділити? Наведіть приклади використання прислів’їв на заняттях мови, природи, зображувальної діяльності, при ознайомленні з числами “Осінь” - Коли найчастіше використовуються прикмети у роботі з дітьми? - Які виховні і навчальні завдання допоможуть зреалізувати прикмети? - Яка методика ознайомлення з прикметами?

Номер слайду 10

Завдання для всіх: Вправа “Працюємо з казкою” Проілюструйте прикладами схему Л.Б.Фесюкової: Казка – це: Моральний урок Виховання гуманних почуттів Мовленнєва гімнастика Розвиток мислення і уяви Казка і математика Казка і екологія Казка розвиває руки

Номер слайду 11

Завдання для підгруп: Вправа «Відгадайте казку» Кожній підгрупі по черзі пропонується показати казку за допомогою міміки і жестів, а всім іншим педагогам – відгадати її: “Півник і двоє мишенят” “Коза-дереза” “Солом’яний бичок” “Телесик”

Номер слайду 12

Завдання для підгруп: Вправа “Ми – казкарі” “Зима” Придумайте продовженя казки «Пан Коцький» “Весна” Змініть кінцівку казки «Пан Коцький» від слів: Побіг заєць до лисиччиної нори та й каже: - Просили вовк, ведмідь, дикий кабан і я прошу, щоб ти прийшла зі своїм Паном Коцьким до нас на обід “Літо” Складіть нову казку, замінивши Вовка, Зайця, Ведмедя, Кабана персонажами з інших казок “Осінь” Створіть нову казку, застосувавши прийом «введення частки НЕ »: - не кота вивіз хазяїн у ліс

Номер слайду 13

Висновок Український фольклор має посісти провідне місце у роботі з дошкільнятами. Запорукою успішного його використання буде дотримання принципів добору фольклорного матеріалу, знання вихователем багатьох взірців різних фольклорних жанрів та дотримання методичних порад щодо їх використання. БАЖАЮ УСПІХІВ!

ppt
Додано
11 квітня 2023
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку