21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Конспект навчального заняття з Технології для 5-6-х класів на тему "Прикріплення деталей аплікації на основу панно чи картини"

Про матеріал

Конспект навчального заняття з Технології на тему "Прикріплення деталей аплікації на основу панно чи картини", розрахований на дві години у 5-6-х класах при виконанні проекта, де об'єктом проектно-технологічної діяльності учнів є "Панно, картина", що виконується однією з основних технологій "Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів)".

Конспект дає змогу ознайомити учнів з різними способами прикріплення деталей аплікації до основи панно чи картини, зі швом "уперед голкою", його використанням, графічним зображенням та послідовністю виконання, а також з послідовністю приметування деталей аплікації до основи панно чи картини.

Перегляд файлу

Коли мене захоплює робота,

Я твій до краплі, свято – ремесло.

Тобі належать помисли і руки;

Моя душа відчула творчі муки

І прочинила золоті ворота…

Така вона – в душі моїй Робота.

Тема.  Прикріплення деталей аплікації на основу панно чи картину

Практична робота. Приметування деталей аплікації до основи панно чи картини

Мета:

навчальна: забезпечення засвоєння технології виконання шва «уперед голкою»;  

розвиваюча: розвиток моторних навичок під час прикріплення та приметування  

 деталей аплікації до основи панно чи картини

виховна: виховувати бажання оволодіти якою-небудь професією   

Тип уроку. Формування умінь та навичок учнів

Ключові слова: шов «уперед голкою», деталі аплікації

МТО. ІКТ, інструкційні картки, зразки панно чи картин оздоблених аплікацією, графічне зображення шва «уперед голкою»

Інструменти та матеріали. Тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком, деталі аплікації, голки, нитки, ножиці, гольник, наперсток

Об’єкт праці. Панно, картина

Міжпредметні зв’язки. Креслення, математика, трудове навчання

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Виявлення знань і вмінь учнів
  3. Актуалізація опорних знань учнів
  4. Мотивація навчальної діяльності учнів
  5. Повідомлення теми уроку
  6. Визначення мети(завдань) для учнів на урок
  7. Вивчення нового матеріалу
  8. Осмислення учнями вивченого матеріалу
  9. Формування умінь і навичок учнів
  10. Рефлексія
  11. Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал і щоденники
  12. Завдання додому
  13. Прибирання робочого місця

Хід заняття

I. Організаційний момент

  • Перевірка підготовленості робочих місць
  • Перевірка наявності робочого одягу

 

II.  Виявлення знань і вмінь учнів

       Індивідуальне опитування:

  • Який технологічний процес називають розмічанням деталей аплікації?
  • Назвіть послідовність копіювання малюнка на основу для розміщення деталей аплікації
  • Що означає маркування деталей?

        Фронтальне опитування

  • Перенесення малюнка на тканину для виготовлення панно чи картини
  • Виготовлення деталей аплікації

III.  Актуалізація опорних знань учнів

Оживлення знань, умінь, досвіду:

  • Що знаєте про шов «уперед голкою»?
  • Вмієте приметувати деталі аплікації до основи?
  • Як краще прикріпити деталі аплікації до основи?

IV.  Мотивація навчальної діяльності учнів

      Щоб виготовлені вашими руками панно чи картина мали привабливий вигляд, ви повинні      вміти прикріплювати деталі аплікації до основи панно чи картини та знати технологію виконання шва «уперед голкою»

V.  Повідомлення теми уроку

    Тема. Прикріплення деталей аплікації на основу панно чи картини

 

VI.  Визначення мети для учнів на урок

      Учні повинні знати: Технологію виконання шва «уперед голкою»

       Учні повинні вміти: Прикріплювати та приметувати деталі аплікації до

                                         основи

VII. Вивчення нового матеріалу

 

  • Прикріплення деталей аплікації на основу

Учитель. Деталі аплікації можна прикріплювати до основи різними способами (мал1): приклеювати (а), пришивати вручну (б) або на швейній машині (в).

C:\Users\DB26~1\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

Мал.1  Прикріплення деталей аплікації до основи

  • Шов «уперед голкою» і його використання

    Учитель. Якщо деталі аплікації пришивають, то для їх тимчасового прикріплення до основи виробу використовують шов «уперед голкою». Для цього необхідно розташувати деталі на основі аплікації чітко на перенесеному малюнку. Щоб вони не зсувалися, їх варто приколоти шпильками, а після цього — приметати. Приметують деталі аплікацій уздовж їх контурів, відступивши від краю 3-5 мм (мал. 2).

 

 

 

 

 

 

 

Мал. 2 Приметування деталей аплікації

     У шитті шов «уперед голкою» отримав ще одну назву —  «зметувальний», оскільки основне його призначення — тимчасове скріплення деталей виробу — зметування. Це — обов'язкова операція при виготовленні будь-яких швейних виробів (мал. 3). Його використання є гарантією того, що робота буде охайною та якісною.

 

 

 

 

 

 

Мал. 3 Застосування шва «уперед голкою» у шитті

     Шов «уперед голкою» широко застосовується не тільки в шитті, а й у вишиванні. На вишивці лицьові й виворітні стібки цього шва можуть мати різну довжину залежно від техніки вишивання й орнаменту. Швом «уперед голкою» можна вишивати одяг, скатертини, серветки, фіранки, доріжки, рушники, подушки, панно, картини. (Мал.4)

Мал. 4 Застосування шва «уперед голкою» у вишиванні

     Змінюючи довжину стібків шва «уперед голкою», можна зробити декоративну смужку, де виворітні стібки будуть менші за лицьові. Шов можна виконати різнокольоровими нитками, зробити 2-3 і більше рядів. Стібки «уперед голкою» іноді розташовують у шаховому порядку чи роблять кожен ряд стібків, відступивши на невелику відстань управо чи вліво.

     У вишивці шов «уперед голкою» застосовують не лише по прямій, а й по кривій або ламаній лінії, залежно від малюнка вишивки.

     З практичних міркувань вишивальниці уникають робити довгі стібки, оскільки при використанні та пранні речей довгі стібки легко чіпляються й витягуються.

  • Графічне зображення шва та послідовність його виконання

    Учитель. Під час виконання шва «уперед голкою» голка з ниткою пересувається постійно вперед, тому шов і отримав таку назву. Робоча нитка постійно переходить з лицьового боку тканини на виворітний і знову на лицьовий       (мал. 5).

                    C:\Users\DB26~1\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg

Мал. 5 Графічне зображення шва «уперед голкою»

     Якщо точками позначити місця проколів голкою тканини, то послідовність вишивання виглядатиме так, як показано на малюнку 6:

  • Голку з робочою ниткою виколоти з виворітного боку тканини на лицьовий бік у точці 1
  • Через кілька вертикальних ниток тканини, вздовж тієї самої вертикальної нитки, де зроблено перший прокол, вивести голку на виворітний бік тканини в точці 2
  • Уздовж тієї ж горизонтальної нитки тканини, пропустивши таку саму кількість вертикальних ниток, знову вивести голку на лицьовий бік у точці 3
  • Виконувати далі в такій самій послідовності

 

C:\Users\12\Desktop\WP_20140404_15_47_55_Smart.jpg

Мал. 6 Послідовність виконання шва «уперед голкою»

 

     Послідовність вишивання швом «уперед голкою» можна записати за допомогою цифр. Якщо перша цифра буде означати точку, де голка вийшла з тканини на лицьовий бік, друга – увійшла в тканину з лицьового боку, а третя – знову вийшла, то цифрова послідовність виглядатиме так:

1 – 2- 3, 3 – 4 – 5, 5 – 6 – 7, 7 – 8 – 9 і т.д.

     Для того щоб лінія шва була прямою, необхідно прокладати стібки точно вздовж однієї й тієї самої горизонтальної нитки тканини. Це можливо в тканинах із чіткою полотняною структурою переплетення ниток. На більш щільних і тонких тканинах можна витягнути одну нитку й шити за нею. Не слід креслити олівцем пряму лінію, оскільки олівець залишає слід набагато більший за товщину нитки тканини, і вишивка не йтиме точно горизонтально

 

VIII.  Осмислення учнями вивченого матеріалу

  • Які ви знаєте способи прикріплення деталей аплікації на основу панно чи картини?
  • Де можна використовувати шов «уперед голкою»?
  • Яке графічне зображення шва «уперед голкою»?

IX.  Формування умінь і навичок учнів

Вимоги до практичної роботи

  • Аналіз завдань практичної роботи
  • Забезпечення учнів необхідними матеріалами та інструментами
  • Дотримання правил безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічних вимог під час виконання практичної роботи
  • Самостійне виконання учнями завдань практичної роботи за інструкційними картками
  • Інструкційна картка

Приметування деталей аплікації до основи

Інструменти та матеріали: Тканина для основи аплікації з перенесеним малюнком, деталі аплікації, голки, нитки, ножиці, гольник, наперстки

Послідовність виконання роботи:

  • Накласти деталі аплікації на основу панно чи картини відповідно до малюнка
  • Приколоти деталь шпильками в напрямку від себе
  • Швом «уперед голкою» приметати деталь аплікації до основи панно чи картини
  • Приметати інші деталі аплікації по одній, починаючи з більшої
  • Перевірити якість виконання роботи. Стежити за тим, щоб деталі аплікації розташовувалися відповідно до перенесеного малюнка
  • Підбиття підсумків практичної роботи:
  • демонстрація кращих робіт
  • аналіз недоліків та визначення шляхів їх усунення
  • оцінювання результатів практичної роботи

X.  Рефлексія

  • Що нового дізнались на уроці?
  • Чого навчились? Яку роботу виконали?
  • Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?
  • Де можна використати набуті знання та вміння?

XI.  Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал і щоденники

XII.  Завдання додому

       Підготувати виріб до подальшої роботи (деталі аплікації прикріпити до основи панно чи картини)

XIII.  Прибирання робочого місця

 

docx
Додано
6 березня 2018
Переглядів
1051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку